11 Ocak 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

11 Ocak 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

1i Kânunusani 1929 Mühim bir haber : Troçki menfasından kaçmış Roma 8 (Fos) — Vıy:uı:ı.da.n İtalyan gazetelerine bildirildiğine göre 'Troçki Belucistan hududu civarındaki menfasın- dan kaçmıştır. Troçkinin Rusya hududu haricine kaçmış olması muhtemeldır. Bu haber henüz teeyyüt etmemiştir. Bahrı muhitte müthiş fırtınalar hüküm Nuyork 9 (A.A) — «Ma gecikerek gelmişi sürüyor auritania » - transatlantiği Kaptanı otuz senedenberi bu kadar dalgalı ve salıntılı denize tesadüf eylemediğini söylemiştir. Transatlantik dolayı hayli hasara uğra! 17 saat azami Yeni Ankara Deyli telegrafın bir makalesi elgrat ranın yeni bir resmini derceyle- ikten sonra altına şu malümatı ilâve eylemiştir: bu resim vaktiyle —anadolunun küçük bir şehri olan ankaranın harbi umumiden sonra Gazi tara- fından Türkiye cumhuriyetine mer- kez ittihaz edildikten sonra ne kadar büyümüş olduğuna dair bir fikir veriyor. Şimdi ise şehir Anadolu demir yolu boyunda tevessu ediyor. Yeni Ankara en mükemmel tipte asri bir şehir olarak bina inşa olunuyor. Yeni Ankara bir çok yeni mebanü umumiyeyi ihtiva ediyor. ber türlü asri esbabı i: şamil binalar vücuda getiriliyor. her türlü nakliyata kâfi geniş caddeler ve yollar Vekâletler eski ve küçük bina- lardan mühteşem binalara nakl- ve civarında i: irahatı olunuyor. Meselâ — müdafea — vekâl, yeni binasi ikmâl edilmek üze- redir. bu bina, takriben, 500,000 ( diz hirasına mal oluyor, Şimdiki ankaranın nufusu Şimdiki tarak- kiyata nazaran bir iki fında - tezayüt — edeci olunuyor. Darül;eîıyide Darülbedayi - sanatkârları ara - sında çıkan ihtilâf devam ediyor. Sınıf taksimi yüzünden — istifa edenler M. Kemal ve H. Kemal beylerdir. Ercüment behzat bey de kadro harici bırakılmıştır.? Cam kıran sarhaşlar Vahan — ve yörgi isminde iki arkadaş kör kütük sarhoş olduk- ları halde Galatada Hamidin dükkanına gitmişler ve bir müd- det bagırıp çagırdıktan bir kaç cam kırdıktan sonra poli dest edilmişi Seyyar sergide teşhir edilen eşya satılıyor Ticaret —odası" seyyar sergide teşhir edilen eşyayı satmağa baş. * Jamiştir. Şimdiye kadar bu eşya oda dahilinde, ticaret müzesinde muhafaza ediliyordu. ratle seyredebilmiştir. ESK Ağkara GpENE SÜ Çide Z ei yolda geçirdiği fırtınadan mıştır. Gemi yolda ancak Kış ve kar Karadenizde şid- | |detli fırtına devam, ediyor Bu sabah yataklarından kalkan- lar etrafı alacal bir beyazlık içinde buldular. Sokaklar, damlar, otomobillerin üstü beyazdı. Üç gündenberi devam eden kar aheste aheste, fakat mütemadiyen yağıyordu. Karla beraber soğuk ta başla- mıştır, termemetro sıfırdan aşağı 2 derecedir. Hava bugün de böyle devam edecektir. " Fırtma Karadenizde şiddetli bir surette devam ediyor. Akdeniz ve Marmarada nisbeten hafiftir. Kara denizde bulunan Cumhuriyet vapuru havanın şidde- tinden Sinop limanma - iltica et- miştir. Kara deniz vapuruda dün gece Arabzon açıklarında fırtınaya tu- tulmuş, Polathane imanına iltica etmiştir. bandırmada bulunan Gülnihal vapuru bu sabah limanımıza gele- memiştir. Tnebolu vapuru dün İzmirden limanımıza gelmiştir. Kadıköy iskelesinde yine bir küçük çocuk bulundu Dün gece saat 20 raddelerinde köprünün — Kadıköy — iskelesinin kadınlar bekleme tarafında 20 ünlük bir kız çocugu bulunmuş- far. köçük kız Nadide ismile Da- rülacezeye gönderilmiştir. intihar teşebbüsü Karakümrükte oturan Hasanın zevcesi Zehra hanım dün gece 40 gram süblime içmek suretile tihara teşebbüs etmiştir. Yapılan tahkikatta Zehra hanımın zevci ile geçinemediğinden intihara kal- kıştığı anlaşılmıstır. Iskambil oynarken Meşhur sabıkalılardan kör Naz- mi ile arkadaşı Hamit dün Topha- nede Cemalin kahvesine gelmiş- ler ve iskambil oynamağa baş- Şehirlerin imarı Dahiliye vekâleti bir tamim hazırladı Ankara, 10 (Hususi)— Dahiliye vekâleti — bilâmum — belediyelere gönderilmek üzere bir tamim ha- zırlamaktadır. bu tamimde her şehrin imarı için beş senelik bir program çizilmesi, şehirlerin sıhhi ve medeni ihtiyaçlarına ait teda- birin derpiş olunması, her şehre ait bir pilân yapılması ve bu pro- gramla bütçelerin dahiliye vekâle- tine gönderilmesi bildirilmektedir. Kâzım Paşa Hz. Ankara 10 M. H.| — Büyük Millet meclisi reisi Kâzım paşa hazretlerinin hasta olduğuna dair çıkan şayıalar doğru değildir. Kâzım Paşa dün meclise gek miştir. Yalhız sağ ayağının bir parmağında küçük bir arıza var- dır. Paşanın ahvali sıhhiyesi mü- kemmeldir. Atina 8 (f0s) — Romadan gelen telgraflara göre Türk-Yunan mü- zakeratı eyi bir safhada bulu- nuyor. italyan - sırp müzakeratı Belgrat 8 (f0) — İtalya Sır- bistan arasında misak aktı müza- keratı Sırp bulranından dolayı teehhür etmiştir. Mevsuk bir. membadan alınan un Fransa ile ittifakından vaz — geçmesine — Arnavetluktaki şekli idareyi tanımasına matuftur, Buna mekabil ana Balkan- larda meaveneti mutlakasını vad- ediyor. Sırbistanın İtalyan tek- lifini kabul etmsi pek şüphelidir. Mesken buhranı ile mücadele Bzim 8 (busus) -> berlin be: lediye meclisi gelecek 4 sene zar- fında her sene 700 ev inşasına karar vermiştir. yeniden 30 bin ev inşa edilecektir. Atınada grip Atina 8 — Atina ve havalisinde grip hastalığı bütün şiddetiyle devam di Atina 8 (Fos) — Bütün Yuda- nistanda şiddetli bir kış hüküm sürüyor. Âtinada kar yağıyor. Fransız kabinesi Paris 9 (A.A) — Hükümetin yarın yahut cuma günü tahminen 270 reye tahmin olunuyor. “Denizde tahtaya sarilı bir ceset bulundq ile fırtmanın şiddetine rağmen balığa çıkanlar Gelibulu açıklarında bir kereste lamışlardır. bir aralık arkadaşına fena halde kızan Hamit Nazmiy: sol gözü üstünden yaralamıştır. Bir balya elbise Çakmakçilar yokuşunda yeni handa oturan elbise tüccarı Oha- nes efendi, polis merkezine mü- racaatla bir balya elbisesinin tahkikat yapıyor. çalındığını iddia etmiştir. Zabıta | yığınına sikı sıkı sarılmış bir ceset | bulmuşlardır Balıkçılar derhal liman idare- bildirmişler — ve | sine meseleyi tahkikata başlamı: sedin kim ğu, hanği süretle denize ” amen mechuüldür. Ba n Bir kaz olduğn küvvetle tahm deniz cese 1 eseri ediliyor. x gee İtalyanın teklii | karşı 320 rey alacağı | K— e G G — — Kenan Tevfik beyın muü>- harririmize verdiği izahat Fakülte bu gün tevakkuf halindedir, talebesinin çalıştığı Yarın Etibba muhadenet cen yeti toplanıyor; Doktorlar gazete- lerdeki neşriyatı münakaşa ede- cekler... bir muharririmiz, maruf dok- torlarımızla görüşerek bazı izahat almıştır. bu meyanda tıp fakültesi Ve- ladi ve cerrahi Nisaf müderrisi Kenan Tevfik beyin mütalaasını rica etmiş ve sorduğu suallere şu cevapları almıştır. — bazı doktorlarımız, ezcümle profösörlerimiden bir kısını mes- leklerinden başka işlerle uğraşı- yorlar. Avrupadan büyük profö- sörler böyle işlerle meşgul olur- lar mı? — Benim gayem tek bir şeyle |“meşgul olmaktır. Bu çok bedihidir. | Avrupada da böyledir. İlmin zev- | ki o kadar çoktur ki başka işle | meşgül olmağa değmez . Ankara müzakeratı. Meselâ ben, havaici zaruriye ile meşgul olaydım her halde 100 kat daha fazla kazanırdım. He- kimlik, şahsa münhasır bir san- attir. Doktor hasta olunca yeri- nize dünyanın en büyük müte- hassısını / biraksanız, — hastanızın itimadı olmaz ve işinizi tatil et- mek mecburiyetinde — kalırsınız . Fakat bakkal dükkânını çırakla idare eder. Hekimlikte — muvaffak - olmak için her şeyden evel mesleğe karşı büyük bir aşk lâzımdır. Mesleğin zevkini almadan, muvaf- fakıyet mümkün değildir. Bunun için bir hekim, mesle- ğinde muvaffak olmak isterse her şeyden evel yalnız mesleğile uğraşmalıdır, başka dürlü olmaz. — bir kısım doktorlarımız mu- ayene günlerinde, muayenehane- lerine gelmiyorlar. Hastalar, saat- larca bekledikleri halde Doktorun gelmemesinden müteessiren av- dete mecbur oluyorlar., nedersi- | niz? — bu daha ziyade şahsi karak- ter ieselesidir. Verdiği sözde durmak çök- büyük bir ahlâki meseledir. San'atını sevenlerde, aşku mu- habbeti olanlarda bu olmaz. Va- zife hissi her şeyden akdemdir. bittabı gayet mühim istisnani vaz- iyetler başkadır. bu derste de böyledir. Meselâ bendeniz, fakültede der- sim olduğu zaman buradaki has- tahaneme bir hasta gelse ne gibi mühim menfaat temin ederse et- sin, kabil değil dersimi ihmal etmem , — Tıp - fakülle: Un resmi bu ne Iktisat vekâleti hariçten gelecek | un resminin beş kuruşa — tenzili için bir kanım Jâyihası hazırla- maştır. Buğday resmi aynen ipka edilmiş Yangın başlangıçı Üsküdarda imrahorda oturan Şaziye hanımın evinden dün gece yangın çıkmışsada derhal yetişi- lerek söndürülmiştir İki şoför arasında beyazıtta oturan şoför Ali ile arkadaşı Nuri Kumkapıda ir- leri ile kavgaya tutuşmuşlardır. Neticede (her iki şoför yekdige- rini ehemmiyetli surette yarala- mışlardır. şükranla gö haldedir, eskisine nazaren nasıl bir vaziyettedir? — Fakültenin umumi vaziyetini (istasyoner) tavakkuf halinde gö: rüyorüm. bazı binalar ” yapılıyor, — laboratuvarlar inşa ediliyor, başka şeyden haberdar değilim. — Tibbi neşriyatın azlığından şikâyet ediliyor, ne dersiniz? — Neşriyat az değildir. bir çok kitaplâr tercüme olunuyor. bu,şa- yanı şükrandır. En çok bu kitaplar rın karileri yalnız talebedir. Sonra nazariyat ile ameliyat iki — kanatlı bir kuşa benzer, bir ka 'nadı olmazsa kuş uçamaz. bir güm — mesleğe ait neşriyat takip edil- mezse zarardır. Vakti olmayanlar neşriyatı takip edemezler. — Ayni ihtisasa mensup o- lan doktorlar bir hasta için ayfı ayrı teşhis kullanıyorlar. burada tehlikeli gösterilen bir hasta Av- rupada zit bir teşhis ve tedaviye — tabi oluyor. bu, nedendir ? M — Operatörlükte bu olamaz, Cerrahideki teşhis, — ekseriyetle — kat'idir. Diğer ihtisas şubelerine gelince kifayetsizlik, vesaitsizlik de diyemem, belki usulü muaye- — nedeki noksanlıktır. Rica ederim, — bu husus için beni mazur görü: nüz Faköltedeki takheje' gelinesi | talebe çok çalışıyor, bu. şayanı şükrandır, temenni edelim ki külte daha mütekâmil bir şel alsın. rülüyor ce Heyeti Mahsusa — tarafındaz ademi istihdamlarına karar verilen libereket Asliye' Malıkı ibil Akkâş Vefa ve piyade kaymakamlarından “ Aptülkerim — hakkındaki kararlar Âli kararlar Heyeli taffiadam refedil- miştir. * Vehip paş kumandanlı; paş türk edilmiştir. * Salon gümrüğü Tağvedildi- İstanbul - gümrüklerinde - yeniden tebedili ' yukideh ordu — iş olan Vehip tabüyetinden ' iskat ve-6-7 kisiden ibaret olan bura — memurları, / açıkta kalmışlardır . v gümrügü Müdürlüğüne nakledil- — miştir. Bundan başka Sefain mü- — ayene heyeti başmemuru Reşat bay, de Kızıl Dizeye gönderilecekti * Fakir talebeye yardım — Ticaret odası fakir talebeye ek- mek peynir tevzii suretile yardım. eden Hilâliahmere bu is için 1000 lira verecektir. Ankarada Şükrü — B. 25 ve Sikecide “bir inşaat — şirketi de 50 lira teberrü etmiştir. — Hilâliahmer — dünden — itibarem ilk mekteplerin fakir ve kimseslz çocuklarına muavenete başlamiştir. İlk yemek olmak üzere ekmek ve helva tevzi edilmiştir. »e Yeni bütçe — Devair bütçe- — sinde yüzde beş nisbetinde ta: yapılmast kararlaşdırlmıştır. *& FPransız kabinesi — Fransiz meclisi “mebusant açıldı, radikal, sosyalist grupu - kabineye ademi itimat beyan etmeği kararlaştırdı. — gından kabinenin vaziyeti tehlir kelidir, t