7 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

7 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

— Kabakçadadır. 15 yolcusu vardır. Kar fırtınası sükün buldu (Baş tarafı bir mesi temin edilmiştir, İzmite kıdıxw olan kısmın açılması ve OPRR aa tnini iÇin gel şılmaktadır. Bu gün yolun açılması ve ya- rından itibaren trenlerin munta- zam surette seferlerine başlaması ümit ediliyor. Şimdilik Ankara ile İzmit tarikile — muvasale — temin edilmiştir. 'Dün Ankara yolcuları İzmitten Gülnihal va Anafarta vapurlarile gelmişlerdir. Her iki vapurda 500 yolcu bulunuyordu. İzmitten gelen yol- cular arasında Alman sefiri M. Nadolni ile Felemenk sefiri de bulunuy ark demir yollarında Bakırköye kadar trenler işliyor. Bugün yeşil köy yolunun açılması için çalışı- maktadır. Hat üzerinde 6 tren kalmıştır. bunlardan ikisi eksprestir. Biri Çerkesköyündedir , 12 yolcusu vardır. Diğeri Alpulludadır, 20 yolcusu vardır. İstanbuldan hareket eden kon- yansiyonel de Çerkesköyündedir, içinde 20 yolcu bulunuyor. İstan- bula gelmekte olan konvansiyonel Alpulluda olup 40 yolcusu vardır. Uzunköprü muhtelit katarı Al- pulluda dört yolcusuyle bekliyor. İstanbuldan giden muhtelit katarı Yolcular istasyon binaları dahi linde yerletirilmiş ihtiyacları temin edilmiştir. Gönderilen imdat treni Sparta Kuleden ileri gidememiştir. Yeşil köy yolunu açmağa giden trende evelki gün Zeytin burnunda kara inci sahifede ) | Eyipte Kar altında kalan evler Eyip mahalle Heyeti ihtiyariye- si evelki Şehremini Muhiddin Beye müracaat etmiş ve Eyipte Evlice baba mahallesinde Yağ sokağındaki evlerin kar altında kaldığını bildirerek imdat istemiştir. Muhiddin Beyin emri üzerine Ne- zafet müdürü Mehmet Ali Bey maiyetinde 300 amele ile dün gece Eyibe gitmiştir. Yağ sokağı eyibin dağ başında 'en yüksek bir semtindedir. Meh- met Ali bey amelenin soğuğa mukavemet edebilmeleri için ilaç ve bir de belediye doktorumu alarak hareket etmiştir. Yolda 2 kamyon — kırılmış, — ameleden bazıları baygınlık geçirmiş ve nihayet gece yarısından sonra bu mahalle vasıl olunmuştur. Amele derhal işe başlamış ve büyük bir gayret sarfederek an- cak yaya yolcuların geçebilecek- leri bir yol açabilmiştir. Amele gece saat 4 ten sonra avdet edebilmiştir. Mehmet Ali bey bu sokaktaki evlerin kar altında kz]dıklzrını fakat bir tehlike görülme bir muharririmize söylemiştir. Anadoluya posta ııvkı Geçen — cumartesi beri havanın muhalefeti yüzünden Anadoluya hiç posta nakledile- memişti. Dün Posta baş iyeti Ankara ve - Anadolunun * diger | istasyonlarına gönderilecek pos- taları Anafarta vapuru . ile ve saplanmaş ve dün kurtarılabilmiştir. İstanbulun ia İzmit tarikile sevketmiştir. şesi meselesi Şehrimizde 2 aylık un vardır, her tarafa sevkiyat yapılıyor | Kışın şiddetinden — dolayı de bir çok halk ekmek fırınlarına bücum etmiştir. Ekmek buhranı olup olmadığına dair Emanette tetkikat yaptık: Şehremanetinin kanantına göre ekmek buhrani en ziyade halkın mutadından fazla ekmek almak hususundaki gay- retinin neticesidir. Evelce 2 ek- mek alanlar, şimdi 4, hattâ 5-6 ekmek alıyorlar. | Şehremanetinin beyanma naza- zan şehrimizde iki nevi — fırın vardır. Bir kısmı her — günkü ununu tedarik eder ve ayni gün bu unu sarfeder. Diğer fırınlar, elk sermaye oldğu için günlük wunu evelden ederler. — Şehrimizde tedarik külliyetli miktarda un vardır. Ekser- fırın- lar bu ikinci kısma dahil olduk- ları için ciddi bir ekmek buhranı muhtemel görülmiyor. Dün emanet şehrimizdeki bütün değirmenlere - yaptığı” tebligatta civar fırınlara un göndermelerini bildirmiştir. Emanet dün Fatih fırınları için Malik Bey degirme- | 'ninden 20 ton un göndermiştir. | Boğar içi ve Bakır köyüne de moter| | ile um gönderilimiştir. Bu suretle kar altında kalan zeytin burunu ile tayyare makinist | mektebisin ve emrazı akliye has- tahanesinin işleri temin edilr Beykozda da un ve ekmeksi, baş göstermiş ve halk şikayete | terindeki fırınlara un taşımışlardır. | başlamıştır. Bunun üzerine Yeni köyden Beykoza un gönderilmiştir. Adaların kara ile muvasalası olmadığı için evelden tedarikli davranılmış ve Un sıkıntısı. his sedilmemiştir . Ancak fazla sarfiyat “olması ihtimaline mebni Şehremini Mu- hi din Beyin emrile Adalara bir memur gönderilmiş ve ihtiyaçları tespit edilmiştir. Emanet İktisat müdürü Kemal Ömer Bey, şehrimizde 2 ay kifayet edecek derecede istok bulunduğunu temin ediyor. Odun ve kömür 'fiatlari da artmıştır. Emanet, fırsat kovalayan mahrukat/ satıcılarını nazarı dil kate almış ve odunun 3 kuruştan yani çekisinin 6 liradan ve kö- mürün de 8 kuruştan fazla satıl mamasını teblig etmiştir: Kok ve maden kömürü fiatları hava tahavvülatından müteessir olmamıştır. Yük arabaları kara köy köprüsünden geçiyor Kara köy köprüsünden yük arabalarının - geçirilmesi memnu idi Emanet un ve erzak nakliyatı için karın devamı müddetince bu memnuniyeti - kaldırmıştır. — Dün | karaköy köprüsünden geçen man- | da arabaları şehrin muhtelif semt- Afganistanda sahte kral istifa etti Moskova 5 (Hususi) — Son bir habere göre kendini Kral ilân eden Hahibullah Ali Mehmet lehine isti'fa etmek niyetindedir. Anadoluda kar Havza, 5 (Telsiz telgrafj — Bu havalide bir kaç gündür görül- memiş kar fırtnaları olmaktadır. Mütemadiyen yağan kar köyler arasındaki yolları kapamıştır. Ka- rın inhidam yapmasından korku- luyor. Bulgar Kralı-Romaya gidiyor Londra, 5 (fos) — İngliz gaze- teleri Bulgar Kralının refakatında baş vekil ve hariciye nanrı bu- hunduğu halde bu günlerde Ro- maya gideceğini yazıyor. Gazete- ler seyahata büyük ehemmiyet veriyorlar. Türk - yunan müzakeratı Atına 5 (Fos) — Paristen bildi- rildiğine göre Eko dö Pari gazete- sinde M.Pertinaks yazdığı makalede. Türk - Yunan münasebatından bahsederken muallâk mübadele meselesi hal ve alâkadar ehalinin yaziyeti istikrar - kespetmedikçe Türki, mi bir itilöf akdı imkânsız oldu- ğunu yazıyor. Yeni bütçeler Maliye encümeni de toplanarak memurların derece- lerini tespit eden projeyi tetkik etmiştir. Tahkikatıma göre, bütçe enci- meni, yalnız yedi Vekâlet bütçe- lerinin masraflarını tetkik etmek- tedir. Maaşat fasıllarını yeni maaş projesinin vürudunda tetkik atmek üzere müzakeresini tehir etmek- tedir. Karadenizde buz kitleleri Karadenizden gelen Abbasiye vapuru kaptam yolda buz kitlele- ri gördüğünü anlatmaktadır. Karadeniz bogazına yakın yer- ler çok zamandan beri buz kitlesi bulunduğu görülmemiştir. buzların Tuna nehrinden Kara denize dö- küldüğü söylenmektedir. Daçya vapuru suvari: dabir torpil görmüştür. Dün Timanımıza gelen Ledy | Kafelin namındaki İngiliz vapuru | Nikolayef — İimanından çıkarken buz kitlerine çarparak karinesin- den ehemmiyetli bir surette ha- sara uğramıştır. Mahmut Muhtar Paşa divanı | âliye gönderiliyor B. M. M.nin muhtelit encümeni, Mahmut Muhtar Paşanın Bahriye Nazırlığı zamanında bir - sefine bedeline mahsuben bilâ kefalet tediye ettirdiği - 25,000 - İngiliz S1 dolayısile meselenin Divanı âliye tevdini ve müruru zaman | keyfiyetinin oraca tetkik edilme- sini kararlaştırmıştır. Zorlu garson Kasım paşada oturan Hüsnü efendi dün gece Sirkecide bir birahanede otururken garson Meh-| met hiç sebebi olmadığı halde kendisi ile kavgaya tutuşmuştur. Neticede garson müşteriyi fer hakde dövmüştür. | kazmak niyetinde filân olmadı- yaparlar, işleri güçi Kadın - erkek meselesi nda | bugün de bir kadın kariimizin mektubunu neşrediyoruz : * Efendi 'oğlum !.. Size böyle hitap eden, üç otuzunda diğilee bile. öç öluyunu “ yüklüşüş İdle- kadındır. Vâkıa bu yaştan sonra kadın- erkek — münakaşasına — karışmak tuhaf olar. Amma. öyle zânnedi yerum ki 70 senelik tecrübem Sayesinde ba mevzu üzerinde istifadek şeyler söyleyebilirim. Oğlum.. benim iki kanm, iki: de çıt kırıldım damadım var. Kızlarım, — sabahtan — akşama, li bi güz' çei Ha Tmütemediyen çalıştikları İalde damadım olacak küçük beyler Buma ” mukabil 'ne yapıyorlar? 'Bol bol tuvalet, bol bol Damatlarımın ikisi de hiç bir baltanın sapı olmadıkları için saat 'on birde güneşe gözlerini açarlar. Küçük beyler bir saat yataklarının içinde tembel tembel gerindiktea sonra kalkarlar, pijamaları ile öğle yemeğini yerler yemekten sonra iki haylaz karşı karşıya geçip bir saat oyun oy- marlar... İkiye doğru küçük bey- lerde bir faaliyettir. başlar. İkisi de ayrı ayrı aynaların karşısına geçerek süslenip püslenmeğe baş- Kadın - erkek 1 Damatlarından şikâyet eden bir hanım “İ1 de kalkarlar, akşama kadar tuvale münakaşası leri süslenmektir,, lavanta, biryantin, pomat ile ijie fararlar. ondan sonra başlarır ipeldi bir örtü ile sıla sıla sarar' Bundan sonra traş faslı başlı. Suratını kazırlar babam kazırla: Haydi oridan sönru” kolouyalar kremler, podralar Bu bitti mi? bitti. Haydi mz nikür... Bütün bunlar bilâfasıla saatlerc sürer. Beyfendiler şanoya çıka oyuncular gibi sürüp sürüştürdül. ten sonra iki saatte de giyinirl 've sokağa çıkarlarış Çıkış o çıkıştır, bir daha naze ninlerin yüzünü ya gece yarır görürsünüz ya ertesi sabah. Ekseriya eve telefon edilir: T Kasel l Aame eli bir işim çıktı eve gelemiyeceğir Bu telefonlardan sonra ertes günü 'damat beyler eve Yorgu argın gelirler. Mamafi bu yorgur duk o günkü filanca kanimım çayı gitmelerine mani teşkil etmez.. İşte damatlarının bir günlü faaliyeti bu .. Bari buna mukabil çenele: dursa. Nerede? Dilleri kürek kadar uzundur... Şimdi bu mektubumu okuduk tan sonra kadın - erkek münaka darlar. Evelâ saçlarını kolonya, | Yeni Camide bir Diz kapaklarma kadar çıkan | karın içinde zıplaya - zıplaya iler- | liyordum. İş bankasının önünden geçerken birde baktım Yeni Cami avlusunun içinde kardan koskocaman bir kulübe... Merakla ilerledim. Kardan ku- lübenin yanına . Kapılı, bacalı mükemmel bir kulübe.. İçeriye şöyle bir baktım. Harıl barıl mühür kazıyan orta yaşlı bir adam. Beni görünce kapıyı açtı. — İçeri buyrun, İçeri, dedi dişarda donarsınız vallahi.. Mühür ğım halde içeriye girdim. Etrafıma | hayretle - bakıyordum. - Duvarlar kar, dam kar, yer kar... Mühürcü bana bir iskemle uzatarak dedi ki: — Buyurun oturun, mühürünüzü | yeni harflerle kazıtmak isteyorsu- 'nuz galiba... — Hayır kulübenizi görmeğe geldim., Fırın önünde bir hadise Nişantaşı sakinlerinden Mustafa Ef. dün ekmek alırken - fırıncı Kadri ve cırakları ile kavgaya tutuşmuştur. Neticede fırıncı ile çırakları " Mustafa efendiyi fena | halde dövmüşler ve üzerinde | mevcut parayı almışlardır . Zabıta tabibi tarafından yapılan muayenesinde Mustafa efendinin sarhoş olduğu anlaşılmıştır. Şişlide yangın Şişlide kabristan sokagında oturan Madam Galeninin evinden yangın cıkmışsada derhal yetişile- rek söndürülmüştür. şasında kadınları haklı bulma mısınız? SA T İstanbulda kutup hayatı mühürcü kardan knlpl ai Bu sözüm Üzerine —uzun uzür güldü: — Kulübem de kulübedir hani Diyerek memnuniyetle duvarlara tavana, yere baktı. Sonra aklın: mühim bir şey gelmiş gibi kula. ğima fısıldadı: Acaba, Bu kulübeyi yaptur diye belediye benden - para iste: mi dersin? — Zannetmem., Bu kar yığın nasıl olsa burada duruyor... Ser bu kar yığınını- oyup- içine gir- mişsin. Bundan ne çıkar?.. — Vallahi bilmem ki, — Nasıl rahat mısınız burada.. — Rahat da söz mü biraderi rahat da söz mü?, Bir kaç gün- denberi iliğim kemiğim ısınıyor.. Dışarıdaki soğuk benim kardan duvarlarımın arkasında kalıyor. İstanbul içinde kutup hayatı adamın — yanından belediye - memuru kardan kulübeye doğru ilerleyor- lardı. istanbul adliyesinde tebeddülle Görülen lüzum üzerine adliyede bazı tebeddülat İstanbul - ikinci kemesinin ilgası ile yerine 60 lir: maaşlı bir reis ve 50 lira maaşlı bu | bir azadan müteşekkil bir hukuk mahker verilmiştir. Hem dövmüşler hem paralarını çalmışlar Harikzedegân apartmanında otu ran Kadri efendiyi dün Beyazıtta iki meçhul şahıs hem dövmüşler hem de paralarını almışlardır. ikamesine karar n