7 Şubat 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Şubat 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Ki 7 Şuatb 1920 Sahife 5 n — Bir studyoya ihtiyacımız vardır Sinemacılk gün geçtikçe iler- lemektedir. Avrupa ve Amrikada en küçük bükümetlerin bile mü- kemmel birer studyosu vardır. Yunanlılar, Bulgarlar, Sırplar, gayet iyi birer studyoya sahiptir- ler. Son zamanlarda Sirbistanda da bir studyo inşasına başlamıştır. Sinemaya bu kadar ehemmiyet ve- tilmesi çok yerinde bir harekettir. Çünkü sinema -sanat tarafı şöyle dursun- gayet iyi bir propaganda ve reklâm — vasıtasıdır. - Bilhassa resimli şeritin milletleri biribirine tanıttırmak hüsusunda gayet mü- him bir rolü vardır. Vaktile İstanbulda da Haliçin bir köşesinde bir Türk studyosu Mmevcutlu. — Gayet z vesait ve bir çok yoksuzluklarla bu studyoda - çalışılıyordu . İlk günler büyük ümitler vadeden bu müessese bu gün hiç bir işe ya- Tamıyor... Halbuki bizim memlekette milli filim çevirmenin çok - bü, istikbali vardır. Bir çok makine- leri olduğu balde Türkiyede çe- kilen Ateşten Gömlek, Nur baba “kız kulesi facıası,, gibi filimleri bâlâ Anadoluda — gösterilmekte we rağbet görmektedir. Memlekette sinemacılığın iler- lemesini ve bahusus kendimizi medeniyet dünyasma tanıttırmak isteyorsak mükemmel bir sinema studyosu yapmalıyız.) Ankara Postası filimi çekilirken studyosuzluk dolayısı ile bir çok müşkilâta tesadüf edilmesi lüzumu| bir kerre daha ispat etmiştir. - Rakıslı filimler Son zamanlarda Amerikada ra- kaslı filimler çok rağbet görmek- tedir. Bunun için iyi rakseden artist-) lere rağbet fazladır. Rakıslı filim- lerde Nansi Miller isminde bir rakkase çok muvaffak olmaktadır. Resmimiz Nasiyi rakkase kıyafetile gösteriyor. — T — TT M Ğ Yeni bir sinema yıldızı Bratford bilhassa güzel ile şöhret kazanmıştır. Virijinia gözleri Virjinia Bnlfnxd bu zamanlarda ışılda- mağa başlayan genç bir. sinema yıldızdır. — Virjini: Bratford — bilhassa ifadeli bakışları ve kıvrak - hareketleri ile nazarı dikkati celbetmektedi Genç sinema ar- fisti şimdi yeni bir filim çevirmektedir: Eriten bakışlar! Bu filimde Vir - jinia Bratford çok muvaffak olmakta- dır. “Eriten bakış- lar , da Virjinia Bratford hemen he-| men bütün hisle - rini cazip gözleri | ıâc ifade etmekte - Genç ve güzel sinema artisti her ggün perestişkârla- rından yüzlerce mektup almaktadır.| Virjinia Bratford bu mektupların he- men hepsine kâtibi hususisi vasıtası ile cevap göndermek- Dört ayaklı sanatkârlar Rintintinin ismindeki meşhur kopegın haftalığı 1500 dolara çıkarıldı Amerikan sinema filimlerinde meşhur bir aktör vardır. Bu aktör insan değil “Rintintin ismindeki köpektir . Köpek diyipte geçme- yiniz. Rintinin bir haftada aldığı - | , Parayı biz bir senede kazanamayız.. "j V Yukarda gördüğünüz gözlüklü, boneli maymundan bir kere daha bahsetmiştik. Bu harükulade hay- van objektif karşısında çok muvaf» fak olmaktadır. Resimde bu may- munun oynadığı rollerden birini kıyafeti ile görüyorsunuz. Kuyraklu sanatkâr, filiminde bir hakim rolünü yapmaktadır. May- munun bu roldeki büyük muvaf- fakiyeti bütün insan meslektaşla- yma parmak- isirimiştir. Sinema kumpanyası bu marifetli hayvanın haftalığını çıkardıkça çıkarmakta- dır. Son zamanlarda gösterdi; büyük müvaffakiyetten dolayı çı hştığı filimin kumpanyası Rintin- tinin öcretini haftada 1500 dolara çıkarmıştır. Fransızların yeni filimi Fransada her sene büyi maymun hakim şağıda Rintintin Menju Avrupaya geliyor Aslen Fransız olan sinema ar- tistlerieden Adolf Menju son se- neler zarfında büyük bir şöhret ve çok para kazanmıştır. Son ha- berlere göre Menju yakında Av- rupaya gelecek ve artık Avrupa- da filim çevirecektir. Menjunun Pransada oturması muhtemeldir. bir filim yaparlar. Bu senenin büyük filimi Emil Zolanın romanından nakl edilen Para dır. Para filimin- de bazı alman artistleri de oyna- mışlardır. “Para,, nın dekor ciheti | çok zengindir. Borsa sahnesi de | Sek heyecanlıdır. | Avrupa ik krahçesı Macar ve Romen —nhçeleri intihap edildiler, yakında Parise gidecekler , Avrupa gü- zelllik kraliçe- sini ihap için bir müsa- baka açıldığını maştık. Muhr telif — memle- ketlerden in- tihap — edilen kraliçeler ya- kında Pariste toplanacaklar dır. Bu müsa- bakaya 20 mil- let iştirak et- mektedir. Mile Elizabet Simön Fransa, Almanya ve İngiltere güzellik kraliçeleri geçende inti- hap edilmişti. Son gönler zarfında Macaristan ve Romanya Kraliçe- leri de intihap edimişlerdir. M: car kraliçesi 18 yaşında Mat- Mile Mariyora Ganesko etmiştir. Bunların içinde hakikaten çok güzel olanlar vardır. Fakat Parise gidecek yunan dilberinin eski yunan güzelliğini temsil etmesi arzu edildiğinden kraliçenin intihabı hususunda çok müşkilpesent hareket edilmekte- mazel Elizabet Simon isminde | giş, sarışın bir kızdır. Babası küçük Piğtstarkiyırhi bir kasabada doktordur. Matma- Cat Lak zel Elizabet babası ile birlikte | . Avrupa — güzellik kraliçesinin intihabı münasebetile Pariste ha- zırlıklar yapılmaktadır. Kraliçeyi intihap için bir komite teşekkül etmiştir. Bu kamitede bir çok ressamlar artistler ve muharrirler bulun- maktadır. Kraliçe intihap edildik- ten sonra şerefine ziyafetler, ha- lolar ” verilecek, Şehremanetinde bir kabul resmi yapılacaktır. Fransızlar” kraliçenin - fransız olacağımı ümit ediyorlar. Fakat diğer memleketlerden çok kuv> vetli rakipler çıkacağı anlaşılmak- tadır. oturur. Romen Kraliçesine, - Matmazel Mariyora Ganesko 19 yaşında siyah saçlı, esmer dilberidir. İki Kraliçe yakına Parise gideceklerdir. Yunan kraliçesi Paris güzellik kraliçesi müsaba- kasına Yunanistan da iştirak et- meğe karar vermiştir. Bir aydan beri güzellik kraliçesinin intihabı için ugraşılmaktadır. Müsabakaya iştirak etmek üzre bir çok genç kızlar müracaat Lokantacılara düşman bir genç kız Hepsini hem dolandırmış, hem de 40 kişilik ziyafet için masrafa sokmuş Pariste Fernand isminde bir dolandırıcı kadın tevkif edilmiştir. Bu kadın bir kaç aydan beri do- landırmadık lokanta bırakmamış- tır. Fernand sabah erken en kibar lokantalara gider ve o gün evle- neceğinden, akşama misafirlere vereceği ziyafetten - bahsederek 40 kişilik yemek ısmarlarmış. Söz arasında mışanlısının, bütün lokantaların bi meşhnr. bir kasabın, oğlu olduğunu da söy- miş. Lokantacılar, — etlerini“ oradan aldıkları için, bu ısmarlanan zi- yafete fazla emmiyet verecekle- rini söylerler, ve Fernanda baş- ka bir emri var mı diye sorar- kız, ziyafette fazla çiçek i ilâve eder, ve: Matmazel Fernand “Fiatına bakmayınız, Nisin en | yapacaksınız , — der ve her kes taze çıçeklerinden pek çok alarak | tarafından tanınmış olan mevhum sofrayı süsleyiniz, dermiş. Lokan- | Sışanlısının — namından — istifade tadan çıkacağı sırada, fikrini | ederek verilen 1000 frangı alır tebdil eder ve; gidermiş. Akşam hazırlanan 40 kişilik yemek de bin frank zararın üstüne zammedilirmiş. Geçen gün Fernand gene bir lokantaya — gidip ayni — masalı okurken tesadüfen orada bulunan kasabın oğlu, bu sözleri işitmiş , derhal bir polis çağırtarak kızı tevkif ettirmiştir . Şimdi Fernand *Siz benim istediğim çiçekleri alamayacaksınız, ben çiçekçiden size beyendiklerimi yollarım, sofrayı eyice süslersiniz., çıkar gidermi Beş on dakika sonra lokantaya gene gelir ve. “Para çantami evde unutmuşum, çıçekciye veri- lecek param yok. Akşam yemek | biri dolandırıcılıktan , “digeri de parasıyla ödenmek üzre lütfen | başkasının — namından — istifade bana bin frank verir misiniz. | etmek cürmünden, olmak üzre | Hesabi. tabi nişanlım namına | iki defa muhakeme edilecekti. l |