4 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

4 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahile 5 Faerbanksın oğlu evleniyor Faerbanks oğluna bir milyon dolar verdi Faerbanksın oğlu Duglas Faerbanksın oğlu son zamanlarda şöhret bulan Mis Jon Kravford ile evlidir. Amerikan mecmuaları Bunların — izdivaçları bakkında çok — garip malümat vermektedirler. Mis Kravford çok - sevimli ve ciddi bir kızdır. Oğlunun çap- kırlığına ait bir çok bikâyeler dinliyerek asabileşen Mr. Faer- banks bir gün Mis Kravfordla hususi olarak görüşmüş ve oğlu ile izdivaca aralarında karar vermiş- lerdir. O günden sonra Mis Kravford genç ve çapkın delikanlıya tema- yül göstermeğe başlamış ve bu suretle aralarmda hasıl olan mü- masebat ilerileyerek evlenmişlerdi Bu izdivaçta nazarı dikkati c mokta şurasıdır: Amerikada zengin bir kapitalist olan Faerbanks, öğ- Tunun izdivacından sonra haylaz- hktan — vazgeçmesi ve — ileride mesut müreffeh yaşıyabilmeleri için hayatını kazanması lâzım geldiğini söylemiş ve kendisine « 1 Milyon , dolar vermiştir. Çapkın delikanlı bu para ile otuz yaşına kadar kendisine bir istikbal hazır- lamağa çrlışacaktır. Faerbanks gelini Mis Kravford da parayı ve hayatın kiyme- tini takdir eder zeki bir kız olduğundon, istikbalde kendisinin ve kocasının kimseye — muhtaç olmıyacaklarım söylemiştir. Mis Kravfordun kayın pederine pek ziyade hörmeti varmış... Ev- lâdmın — mesüt olması için “ bir milyon dolar ,, veren böyle müş- fik bir babayı kim sevmez?! Sinema haberleri Lili Damita Goldvin stüdyola- rında çalışmak üzere $ senelik bir kontrat imza etmiştir. Bu suretle Avrapaya gelmesi ihtimali kal- mamiştır. Vilma Banki de muka- velesini 5 sene temdit etmiştir. * Amerikada bir Filim çevirirken 52 bin dolara satın alnan bir gemi — batırılmıştır. — Geminin batırılması için mükim mıktarda barat sarfedilmiş, 12 makine bu manzarayı zaptetmiştir. | & Kdi b ürsyobr aa Duglas Fayerbanks bundan sonra sinema artistliği yapmayacaktır. Meşhür sinema - aktörü bir flim kumpanyasi teşkil edecek ve idari işlerle meşgul olacaktır. ; Billi Dov aralıyor Amerikalı yıldız sinema aleminden çekilmekten vaz geçti Amerikah fi- K lim yıldızı Billi K Dov geçenlerde sinema aleminden çekilmeğe karar vermiş, bu karar her tarafta hassa da merak ve tevlit etmişti. Son haberlere göre Billi Dov bu fikirden vaz geçmiştir; sinema aleminden ayrıl: mayacaktır. Billi Dov Nev- yorklü — sarışın bir kizdir; sine- ma> artistlerinin de en güzelleri den biridir. Henüz 95 ya- şında — bulunan bu sanatkâr ip- tida — dansözlük etmiş, — oradan sinemaya — geç- miştir. İlk za- manlar Konstans Talmaçın yanında küçük roller Maruf sahne vazilerin- İrvin Vilât kendisini görerek onun . delaletile- yüksel- | | son defa Toskayı çevirmi, Şimdi “Adam ve zaman,, isminde yeni bir filim çevirmeğe başlamak üzeredir. Henni Portenin hayatı | Alman sinema yıldızı sinema hayatına nasıl başladı Henni Porten en çek filim çe- viren sinema yıldızlarından biri- dir. Buna rağmen şahsr etrafında pek o kadar gürültü palırtı yapıl- madığı için Henmi Porten diğer sinema yıldızları kadar tanınma- amıştır Henni Porten almandır. Kendisı 1912 senesinde, pek genç yaşta iken — sinemacılığa — başlamıştır. Henni Portenin hemen hemen bütün ailesi efradı sinemacılıkla uğraşmaktadırlar. Büyük — ablasının senaryolar sinemacılık hazırladığı âleminde meşhurdur. Henni Porten sinema hayatma ğt ilk senelerde ablası saadeti,, isminde bir filim mevzuu - bazırlamış ve meşhuür sinema — kumpanyalarından biri de bu - senaryoyu — kabul ” etmiş *körün saadeli,flimini kimin çı receği uzun uzün / düşünülmüş, ve nihayet bu rol Henni Port. verilmiştir. Henni Porten “Körün saadeti, #ilimindeki muvaffakiyeti ile bütün dikkatini sinemacıların — nazarı celbetmiştir. Bund: 'nra alman — arti çevirdiği Filimler - birbirini ta etmiştir. Henni — Portenin asıl " muvaf- fakıyeti 1917 senesinden sonra başlar. Genç kadın bir. müddet Emil yaningsle, meşhur - rejisör Lübişin nezareti altında çalışmış- tır. Porten Emil yaningsle Ando muvaffak olmuştur. Henni Porten filimlerinden birinde Henni Porten beyaz peruka ile Alman yıldızı. dramda olduğu kadar komedide de muvaffak ol- maktadır. 1925 senesinde kendi hesabına - bir filim şirketi teşkil etmiş ve çalışmağa başlamıştır. Şimdi bir kaç filim birden hazır- | damaktadır. | Bir kadının 22 seneden |— Sonuna yaklaşan Fransada 22 seneden beri neti- celenemeyen bir talâk davası vardır. Son günler zarfında bu dava kati safhaya girmiştir. Eger yeni bir mani çıkmazsa mahkeme bu defa karar verecek ve bu uzun dava neticelenmiş olacaktır. Meselenin esası şudur: Fransız adliye memurlarından M. Bake isminde biri 1907 sene- sinde Süzan isminde bir kızla tanışır, iki genç birbirini sever ve çok zaman geçmeden evlenir. M. Bake çok yakışıklı bir genç olduğundan bir müddet sonra karısı kendisini kıskanmağa başlar. | Bake karısını pek sevdiği halde bu kıskançlık yüzünden ra- | hat kaçar, evinde her akşam yapılan kavgalardan bıkar ve ni- hayet 7911 de karısına talâk tek- Kf eder. | Kansı jbu teklifi kabul etme- | yince Bake evini terkederek ayrı yaşamağa başlar. M. Bake 3 sene b süretle V ayrı yaşadıktan — sonra - kanun | mücibince mahkemeden kolayca talâk kararı alacağını biliyordu. Bunun için 3 sene karısını gör- memeğe karar vermişti Fakat zevcesi kendisini rahat bırakmamış. nereye gilmişse orada bulmuştur. Buna rağmen aradan | 3 sene geçince mahkemeye mü - W | racaatla talâk talebinde bulunmuş- | tar. vaziyetin fena bir şekil aldıgmı gören kadın 1913 senesi mayıs ayında bir pazar günü olomobil ile kocasının evi. civarında bek- leyerek Bake evden çıkınca pe - şine düşmüş, onu takiben Sen Kluya kadar gitmiştir. kadın burada güya tesadüfen kocasını görmüş gibi| kenin yanına yakla; © kadar zaman üzdi ğünden af taleb etmiş. ve artık büs| bütün ayrılacaklarından iki dost | olmalarını teklif etmiştir Bake zaten karısını sevdiğinden bu sözlere inanmamış, ve © gün ikisi beraber, yemek yemişler gezmişler ve Parise avdet ederek geceyi birlikte geçirmişlerdir. —— | Ertesi gün, kadının avukatı | ederek M. Kendisiniastığı ipin Fransanın Tarb şebrinde Jül Dare isminde ve 59 yaşında bir füccar on seneden beri karısına daima : “Ben bu hayattan bir zevk almıyorum; intihar dedece- ğim, dermiş. Kadın kocasını bu. fikrind vaz geçirtmek için elinden geler ea ea Ve sek NMN hastalıkları mütehassıslarna te- davi ettirmiş fakat faydası olma- mıştır. Sene başında — Jül olarek - karısından bir ip stemiştir. Karısı arzusunu yerine getirmediğinden — kendisi ” maga- Zaları dolaşmış, ip satın almıştır. Geçen gün erken kalkan Jül, | berbere gitmiş, saçların: kestir- kendisine miş, traş olmuş eve gelerek en | yeni elbiselerini giydikten sonra karısına: “Git komşu Polu buna çağır, ona bir eğim var, dimiştir. bu. fikrinden Ö şeyfaneli.. beri devam | eden talâk davası dava nihaget bu defa neticelenecek mi M. ve Madam Bake Bakenin karısı ile barıştığını, ve bunu şabitlerle ispat edebileceğini ileri sürmüş, verilecek talâk ka- rarmın bökümsüz olacağını bil- dirmiştir. Zavallı Bake nasıl igfal edi diğini © zaman anlamıştır. Daha 3 sene beklemeğe tehammülü kalmayan adamcağız, belki kıs- kançlıktan vaz — geçmiştir. diye karısı ile barışarak birlikte yaşa- mağa başlamıştır. Fakat bir kaç ay sonra kıskançlık kavgaları tekrar başlaması üzerine Bake gene evden kaçmıştır Bir sene sonra harbı umumi başlamış. Bake asker olmuştur Cephede yaralanarak geri gel zaman karısı hastahanede kendi- sine bakmış, fakat hasta balacı- ları kıskanmaktan gezi kalma- mıştı Mütarekeden sonra Bake gene talâk talep etmişse de karısnnın ayrılmak istememesi yüzünden 10 sene dava sürüncemede kalmıştır. Bu davanın asıl ganp 'olan ciheti M. Bakenin bir kaç sene- den beri hakim mevkünde bulun- masıdır. Zalis hakim on beş güne kadar verilecek kati kararı sabtı izlıkla beklemektedi. arkadaşları arasında taksimini vasiyet etti Jül Dare Kadın komşuya - gidip Pol ile eve geldiği zaman Jülü salonda satın aldığı ip boğazına geçmiş asılı Bokmuştur | | Bir itikada nazaran böyle bir iyi parşası insana saadet getirirmiş.