4 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

4 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

İşbu. Müsabaka 13 “ŞAFAK ÇAYI Disan cuma günü saat : opetaşın'n ASRI Tstanbu'da ye kadar - Beyoğlunda evzine - beşlanacaktır. - Deposu: Müsabaka sinemada Ketencilarde Etıketlennızı tebdil ediniz. lera edilecek No 11 ve bir-gün sonra depada - bediyelerin Seyriseîain Merkez — Aeenlasi: — Galata Köprü başında. Beyoğlu 2362. Şabe — Acentasir — Mes'adet Hanı altında, İstanbul 2740. aamaenarın a manaameAm A arur Trabzon İkinci postası (ANKARA) *apuru 4 Nisan Şerşembe akgşamı Gelata rihti- pazdan harekelle Zonguldak, İnebolu Sinop, Samsun, Ünye, Fatsa, ordu, Gireson, Trab- zen, Rize, Plopaya gidecek *te dönüşte Pazar iskelesiyle Rize, of, Sürmene, Trabzon, Polathane, Tirebolu, Gireson, Ördu, Fatsa, Samsun, Sinop, İlakolıya vğrayarak gel izmir sür'at postası (GÜLCEMAL) vapura 5 Nisan Cuma 14,30 da Galata rıhtımından hareketle Cumar- tesi sabahi İzmire gidecek ve Pazar 14,30 da İzmirden hare- ketle Pazartesi sahahı gelecek- tir. - Vapurda mükemmel bir erkestra ve cazbant mevcut (750) kilo kaynamış Bezir. (760) kilo İngil'z Besiri. (750) kilo Ham Bezir, (1000) kilo kaba Üstübeç. (750) kilo Alâ Ürtübeç. (300) kilo Mesina gariti, (500) kilo İsveç netti, (30) kilo Zincifre. (500) kila Bülyen. Yukarda Gins ve mikdarı yapılı 9 kalem boya melzemesi Mmünakesaya konulmuştur. Kat'i ibaleleri 10 Nisan 929 tari. hinde icra kılınacağından talip- lerin © gün sant 15 te levazim müdürlüğüne gelmeleri Beyoğlu İkinci Sulh - Hukuk Mahkemesinden : Mersinde sakine ve ikametgâhı mechul Fahire Muazzez hanıma ; | Hissedarı bulunduğunuz Kule gibinde — Şahkulu — mahallesinde Kuledibi sokağında 10, 12, 14 fumaralı iki bap dükkâni müşte- İmil hanenin — mutasarrıflarından (Am Sarafyan ) efendi vekili Asım Bey tarafından Beyoğlu Sulh (lkinci hukuk dairesinde ikame 'elunan izalei şuyu davasından dolayı — ikametgâhınızın — meçhul bulunması hasebile evvelce 'nen vaki davete ademi icabet İlânen teblig kalınan kararı gı biye miadında tarifatı kanuniye sinde mahkemeye müracaat- itiraz etmediğinizden - dolayı hakkınızda müttehaz gıyabi ka- rarı müteber at olunarak giya- K L Hayatının ve Bunlar bükümran insanlar, pa- ralı bazirgânlar içinde dans et- mezler. Hayir, dans barle gaşıy olanların - ekseriyetini — Malabar balıkcıları, yük taşımaktan boyun- ları çarpılmış sink hammalları teşkil eder, Buradaki garip musiki ruhunu itlikçe ediyor. —Ahengi lemende yilan oynatan dervişle- rinkini andırıyordu. Bayarderin başını nasıl çevirdigine, boynunu | 'masıl döndürdügüne çok dikkat | ettim, bu aynen mukaddes Boa yılanındaki / tempodur. Kolların :m,m"., omuzların, — kalçamın, Fotografçılaru ve amatörlere! Her nevi deyöloppeman ve Üraj hususalı için her gün ögleden Fiel Bayallında. Tünel karşimida- T tti | KODAK Hicarethanesine müracaat ve tevdi ediniz. Aynı günün akşamı olunacaktır. “Cumhuriyet,, soğuk hava mahzenleri Yakında İstanbukla Tütün gümrüğünde açılacaktır Hilâliahmer İstanbul Merkezinden: 1 — Görülen lüzum üzerine Macar, Sırp, Hardvinter, Miksetdorom, Rozafe Trakya ve saire mallarından İstanbulda mevcut ve ya hariçten getirilecek yemekliğe elverişli 400,000 kilo Buğday kapalı zarf usulile mubayaa edilecektir. 2 — Trakya malları */ede 3 analize diger mallar tip üzerinedir 3 — Malların çuvalları Hilâliahmer tarâfından verilecek ve ahhit malları çuvallara doldurup, her çuvalı merkezimizde numunesi mevcut sicimle sağlam bir surette dikmeği ve Haydarpaşada vagon ve ya anbara kadar vaki olacak bilcümle masarifi kabul etmeyi teah- hüt edecektir: 4 — Mallar peyderpey teslim edilecek ve cemiyet teslim müdde- tinin temdit ve taksirine mezun olacaktır. 5 — Malların evsafınca tehaddüs edecek analis farkı Borsa arbit- rajile halledilecektir : 6 — Hilâliahmer menşe itibarile cins ve mikdarını tayinde serbestir. 7-İtasına talip olanlar beşer kilo numune ve',de 10 teminat akçesi ve ya muteber bir Banka kefaletnamesile teahhüt edecekleri malları nehayet kaç günde teslim edeceklerini de tasrih eylemek suretile 6 Nisan 929 cumartesi günü saat on bire kadar İstanbul Hilâliahmer merkezine müracaat etmelidirler. 8 — Her teslim alınan partiniu bedeli İstanbul Ticaret ve zahire ite- | Borsasının — olbaptaki - talimatnamesine tevfikan Türk lirası olarak 'nakden ve def'aten tesviye edilecektir. 9 — En muvafık şerait teklif edene teklifinin merkezi umumice kabulini teminen üç gün sonra cevap- verilecektir: 10 — Memaliki ecnebiyeden bu hususa ait vürut edecek Buğday gümrük resminden muaf — olduğundan teklif ” sahiplerinin talep ede- cekleri bedelde bu ciheti nazarı dikkate almaları lâzımdır. 11 — İhalei katiyeden sonra keyfiyet İstanbul Ticaret ve zahire borsasında kayt ve tescil edilecektir. 1928 senesi Temettü hissesinin tediyatı İstanbul Tramvay şirketi hissedaranına: 27 Mart 1929 tarihinde sureti adiyede vay şirketi hissedaran heyeti umumiyesinin, 1928 senci hesabiyesine temettü hissesini hisse senedi başma 9,50 İsviçre frangı olarak tespit eylediği hissedaranın nazarı ıtlaa vaz olunur. İşbu meblâg, 15 Nisan 1929 tarihinden itibaren 11 ve 12 nümerolu kuponların tevdüne mukabil, İstanbulda Şirketin merkezi idaresinde 've Osmanlı Bankasının gişelerinde, İsviçre üzerine keşide edilmiş bir çek olarak ve yahut, İsviçre üzerine tediye gününün kambiyo raici besabi ile Türk lirası olarak, ve Brükselde, 38-48 nümeroda Napıl caddesinde Socitte Financiere de Transports et d'Entreprisse İndüs- trielles nam Şirket nezdinde tediye olunacaktır. İstanbul, 28 mart 1929 'Petinde hissedarana tevzi masarıf muhakemeninde nispetinde hissedarana tahmiline kabili temyiz olmak üzere 27 Mart/- 929 tarihinde aleyhinize hüküm sadır. olduğu bittayin on beş gün müddetle ilânen tebliğ olunur. Boyaderin yaptığı bir danstan daha ziyade bir dram, san'atkâ- Tıma bir (Pandomima) dır. Matanın Paris ve Berlin Sa- Jonları için ibda ettiği dansların bunün ayni olmadığını kari- lerim yokarıdaki tarifinden anla- muşlardır. Yalınız ikisi arasındaki yegâne müşabehet seyredenleri Ayni surette teshir etmeleridir. Sanatkârın bu pek meşhür sahneleri hakkındaki söyledikle- rimizi bitirmeden evvel 1917 sene- sinde ve Arşidüses ( Ekmül sarayindaki dansı hakkında yazıl- ikat eden İstanbul Tram- ben icra ve ikmal olunan muha- keme neticesinde mezkür milkin ehli hıbre raporu mucibince ka - biliyeti taksimiyesi olmadığı indel muhakeme anlaşılmasına mebni bilmüzayede füruhtile şuyuun iza- lesine ve bedelinin hisseleri nis - 4 Nisan 1929 HARİ imünün esrarı Nakleden: M. Şevki batırlatır. Musiki nağmelerini bir az daha hızlandıktan sonra ortada parlak derili, rengârenk- ciltli bir yılanı andıran — kivrak, — serapa hareket, serapa his kesilmiş mah- duktan başka bir şey görmezseniz, © kadar kendinizden geçmiş bulu- mursunuz, Bu esnada rekkasenin cildi. bile bir hayatı ve bir manayi haizdir. dudagının Üzerine gelen en hafif bir tebessüm tek- mil vücudı dolaşır, ayak parmak- bir mekalenin bazı parçala rini zikr etmeden geçemeyecegiz. Muharrir bu sahneyi şöylece tarif larına kadar gider ve siz bu | ediyor. ufak - tebessümün seyrini - takip “Vücudunda kapalı olan yer edebilirsiniz. — vücuttaki tekmil | yalınız iki ulak memesi idi: iki azalır yaşar, yaşar, teneffüs eder, | zarıf ve işlemeli Bakır tas bunları Devlet demir yolları ve limanları umumi idaresinden: Haydarpaşa Liman idaresiniu “Haydar paşa,, römorkörü münakasa suretile ve yevmü ihaleden“30,, gün zarfında tamir” lecektir. Tamirat şartnamesi Haydarpaşa Liman başmüfettişliğinden almabilir ve römorkör, arzu edenler tarafından Haydarpaşa Limanında görüle- bilir. Tamirata talip olanlar “200,, lira lerini 17/4/929 tarihine mü: İLiman şirketinde (4) Ton gaz yağı (25) , benzin (100) , mazot (5) ton makine yağı OA 5 (2) £ silindir yağı (25) 7 halat (GÖ0) ömetra ibez. hortmin. Gü) çit biriç rakör (400) aa kala (1000) adet kaol (500) ,, könder Bdi cik G MA GAl olan malzeme alınacaktır. İta- sına telip olanların 10 Nhsan 929 tarihine kadar galalada İayilik hanıllu aaükürime kağ ikinci , misyonuna müracaatla şartna- melerini görmeleri ve kapalı zarf derununda teklif mektup- larının umumi müdürlüğe tevdi edilmesi ilân olmur. Umumi müdürlük wef — İstanbul İcra dairesinden: — Ayşe Cemile hanımın müteveffa Osman Enveri efendideki alaca- iğından dolayı mahcuz Süleyma- niyede Samanviranevel mahallesi Kebapcı hanı yokuşunda atik 3 ve mükerrer 3 cedit S No ve derunundaki bir masura ve bir çuvaldız. tatlı sunun otüz. gün müddetle ihaleyi evveliye ilanatına (| vaz olunmuştur. elyevm han yanmış olup arsadır. Mesahasi iki bin iki yüz yetmiş dört arşun terbündedir. Derunnda bir kuyu 10 akasya agaci tugla kulube tonoz harabeleri ve etra- finda duvar ve cadede tarafında 8 adet diğer tonoz vardir. Hududu. Hüsnü efendi Samanviran sokagi Ziya Paşa hanesi ve frinci Lanbo ve laz Ahmet efendi ve silihtar hani ve Bulgar bahçesi namile maruf — araziye ve — Kebapci hanı yokuşu ve Üzun çarşı cad- desile mezkür cadde de Şehir- emaneti tarafından yapılan salaş- altından — ensesine — tutturulmuş | buluniyordu. Kollarında, dirsek | ve aşiklarınde elmaslarla süslenmiş ufak yuvarlaklar vardı. metebaki yerler, tepeden ayak tırnaklarına kadar bütün manasile çırıl çip- daktı. Elestikiyet, kıvraklık, mev- zuniyet gibi - sıfatların hepsi bu çıplak vücutta fazlasile mecruttu. İki uzun bacak bir Hint mabedi- nin mermer sütünleri ahengile düriyor, - dizlerini ” üstündeki - iki yuvarlakcık, iki goncayi hatır- latıyordu. Birden sinirler gerildi, beyaz, sarı ve gül renginden yapılmış bu vücut, bir yılan kıvraklığıle — Budanın dıvarda düran heykeline yaklaştı, dudaklarının üzerindeki mağmum tebessümü muhafaza ederek üç defa başila secde etti ve sonra |3 genç için avdet biletleri: | dirlerinden Dokto> ağni ahenk ve aynı tebessümle teminat akçesiyle birlikte teklif- if Sah gününe kadar zarf dabilinde Haydarpaşada kâtibi umumiliğe tevdi etmelı ga— İslanbul lâzımdır. ROMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ BAHRİYESİ Tâmanımızdan hareket — edecek vaporlar: *PRENÇİPEZA MARİA» vapo- A Nisan 2 de (Köstence) ye « ROMANYA> vapuru 7 Nisan 12 de (Köstence) ye (RECEL KAROL ) vapura 9 Nisan salı 12 de (Köstencejye Aileler, seyar memurlar, artist- #eyahin grupları için h- tentilât. Avdet biletlerinde 01025 tenailâlla ileler için her Ssınıf azimet ve avdet biletleri. e 9030 ve 4 şahs içim " 35 tenzilât ve köstencede — bütün — avropa — için hareket eden lüks ve seri trenler ile aktarma yapılır. Oryan Eks- perşembe ler pres Tüks treninin yataklı vagonu Köstence ye kadar gelir. bütün vi Romanyanını ile merkesi Ve şimali paytahtlari için doğru bilet ver lir. , Konşimento — üzerine bütün Romanya vilâyetlerine emtiai tüca: riye sevk edilir. fazla Avrupa Haninda köln emumi acenteliğine müracaat. telefon Beyoğlu 2034 Nuga ve kestane şekerlemeleri larla mahduttur. Mezkür - salaşlar ön tarafındaki tonozları da isti- mâl etmektedir. birinde Şükrü 've Osman ve diğeride Mustafa diğerinde İbrahim Ve — diğeride Mehmet ve birinde Şükrü ve birinde İsmail efendiler kiracidir kaymeti beş bin altı yüz seksen beş liradır talip olanların kaymeti / muühammenesinin yüzde inde pey akçelerini ve e sami 1016 ye kadar ve 926- 9397 dosya nüme- rosile bizzat ve ya bilvekâle mü- racaat eylemeleri ilân Ne gerek hal ve tavrı ve gerekse denirse densin Mata nın tamamen - bir - Hintliyi siması çok şayanı dil Mukaddes Fahişe Paris zabıtai ahlâkiyesinin mü- Bizard, harbi umumiden ahlâkın sükütuna dair yazdığı bir eserde, Mata Hariye kurşuna dizilmesinden hayli müd- det evvel bir Randevü evinde tesadüf ettiğini yazıyor. Buraya mutlaka icrayi tubş için gittiğini zikretmemesine göre bu nokta dansözün hayatında bir sır olarak kalmaktadır. Bazıları - Mata İHari gibi bir kadın için satılık aşklar mabedini ziyaret etmekte şayanı tanccüp bir nokta olamayacağını iddia etmekte iseler de, biz bu fikri kolay kolay kabul etmekte andıran taföilât Galata merkek Tiktim —