7 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

7 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Doktorlar teşhis hususunda sinemadan istifade ediyorlar Nevyorkun en büyük hastaha- melerinden biriniz ibi olan doktor Montak, bastaları tedavi için yeni bir usul tatbik etmek- tedir. Doktor. küçük bir sinema mz kinesi icat etmiştir. Bu makineni ucunda, içinde bir anpul bulunan bir boru mevcuttur. Mide, bağır- zak, boğaz gibi hastalıklarda bu boru insanın hasta olan uzvuna sokularak anpul yakılmakta ve hasta mide 'sak ve ya girt- lağın sineması alınmaktadır . d tatünc ilme göre tedavi SHİ z Zan vucudünün içinin — sinema: alınmakta ve ilâçların ne gil tesir yapmakta olduğu anlaşı- maktadır. Diğer taraftan hasta olmayan İ kimseler de bu müesseseye mü- racat ederek sinemalarını çektir- mekte, ve sonra mutehassıs dok- torlara müracatla ne gibi yemekler yemeleri ve ne tarzda yaşamaları muvafık olduğunu ögrenmektedirler. Bu suretle insan müsteit olduğu bir hastalıktan kendini pek kolay | ve az bir tedavi ile kurtarabil- mektedir. Lil Dagover Meşhur Alman artistlerinden Lil Dagoverin Amerikaya gideceğini bir sinema mecmuası yazıyor. L Dagover son zamanlarda bütün büyük filimlerde muvaffakiyetle zol almıştı. Yukarıdaki resimde Balkanlarda sinema Romanya ve Sırbistanda yeni iki stüdyo yapılıyor Balkan memleketlerinde sinema gittikçe inkişaf ediyor. Bu bususta €n büyük amil Alman sermaye 've tekniğidir. Almanlar son za- manda Romanyanın İbrail şehri: deTuna nehri kenarında büyük bir stodyo tesisine teşebbüs et- mişlerdir. Burada Romanya hayatına ait mahalli filimlerden başka diğer bir çok filimler çevrilecektir. Diğer taraftan tanınmış artist- lerden Gaydarofun teşebbüsü ve gene Alman sermayesi ile Bel- gratta büyük bir stüdyo yapıla- | caktır. || larının en ziya- yıprattığını görmek kabi Şarlonun son resmi Meşhur sanatkârın saçları ağardı Bu resim Şarlonun hastalıktan kalktıktan sonra çekilen ilk fotoğrafıdır. Meşhur komi katle bakılacak olursa son hastalığının onu epice ir. Hakikaten Şarlo hasta- lıktan kalklıklan sonra yüzüne hazin bir ifade gel- miş ve saçları ağarmıştır. Artistlerde incelmek modası İlk baharla beraber spor faaliyeti başladı Sinema yıldızları yalnız, ikinci sınıf artistler birlikte spor yapıyorlar n Sinema yıldız- de korktukları şey şışmanlamak- tır. — Objektif , zayıf — vücutları bile perdeye şiş- man aksettirdi- iönden — sinema artistlerinin şiş- manlamaktan öt- leri kopar. Bu- nun için biçare artistler — perhiz ederler ve müm- kün olduğu ka- dar çok idman yaparlar, yol yü- rürler, tenis oynarlar, kerler, yüzerler. İlk baharın gelmesi nema yıldızları hararetli rette sporlara başlamışlardır. Bü- | yük artistlerin evlerinde spor sa- | Jonları alet ve edevatları vardır. Artistler bu salonlarda yahut bah- | çelerinde açık havada günde bir | kaç saat spor yapmaktadırlar. — | Bu ilk baharda spora izerine si- | Ley ise çalışan artistler Doroti Gü- | iver ile Margaret Leydir. Doroti | Bir kısım artistler birlikte jimnastik harekâtı yapıyorl kürek çe- | Güliver otlar üzerinde perende e dik- | 17 yaşında sevgilisini kaçıran 40 lık kadın |Dostunu, evleneceği gün otomobil ile dağa kaldıran Son günlerde Atinada bir çok dedikodulara sebebiyet veren iki vak'a olmuştur : Yunan bahriye zabitlerinden Rasikozakibin 40 yaşındaki zevcesi, 17 yaşında ve Kosti Polios'innin- * Binbaşı münasebeti de bir genci/ sevmişt bunların - arasındaki öğrenince mahkemeye müracaatla talâk talep etmiştir. Fakat karısı mahkemenin kara- vını beklemeyerek genç dostunu almış, —Atina civarında deniz kenarında tuttuğu bir villada sev- gilisi ile yerleşmiştir. Atinanın kibar mahafiline men- sup olan Polios ailesi bu. vak'a üzerine polise müracaatla Kos - inin “benüz —on yedi — yaşında olduğunu ileri sürerek madam Rasikozakis hakkında bir çocuğu iğfal cürmünden dolayı takibat | Çarlmlak hleşir. Bu müracaat üzerine polis deniz kenarındakt villayı basmış, Kostiyi bularak-ailesine teslim etmiştir. Fakat ertesi gün Kosti evinden kaçmış gene metresinin - yanına ir. Bu defa iki aşıkı biri Diğer vak'a da şudur: Pek zen- gin bir bankerin karısı ve Atinanın en güzel kadını bir kaç seneden beri bir genci sevmekte - imiş. Geçenlerde genç adam evlenmek üzere olduğunu dostuna haber | — Amerikada Luizyanda Cek Mo- tululmuş ve - Folsom - hapishane- sine nakledilmiştir. Bu hapishanede senelerden beri biç bir mevkuf bulunmadığından koca binanın yalnız bir gardiyanı vardır. Gardiyan kaçakçıya en eyi odalardan birini ” vermiş, sa- bah akşam uğrayarak malıpusun yemeğini getirmeğe başlamıştır. Gardiyan bu işleri - gördükten sonra her gün hapishanenin kapı- sını kilitleyerek kahveye yahut evine gidermiş. bu suretle vakit | geçtikten bir kaç hafta sonra bir | gün gardiyan anenin bir ocacağından düman çıktığını gö- rerek merak — etmiş, — doğruca mahpusun odasına / gitmiştir. Fa- kat her gün kapudan uğradığı odanın içine girince — gördüğü manzara karşısında şaşırıp kal- mıştiri Ortada bulunan koca bir imbik altında ateş yanıyor ve yerde bir çok teneke kutular içinde yeni banker zevcesi 17 yaşındaki çocuğun sevgilisi madam Rasikozakis olmamıştır. Gencin israr etmesi üzerin kadın razı olur gibi görünmüş, fakat düğün sabahı kocasının otomo- biline binerek gencin evine gitmiş, hazırlanan güveğiyi otomobiline alarak kaybolmuştur. Polisin bütün gayretine rağmen kadınla dostu bulunamamıştır. W verince kadın buna katiyen razı | Bir mevkufa 10 gardiyan! |İçki kaçakçısı hapishaneyi mükemmel bir fabrika haline koymuş!... Cek Morov | çekilmiş — ispirto —bülumuyardu... | Kaçakçı bunları nasıl tedarik etti- | ğini bir türlü söylememiş, yapılan tahkikat ta bir netice vermemiştir. Şimdi bir tek mevkuf için on gar- diyan tayin edilmiştir. ga koşup srayarak, Mararei | NAKİMİN EVİNDE HIRSIZ başlamışlardır. manlarla — bill ziyade K bir artist grpu göl simlerimizin biri bahçesinde yalancı bir idman gelin ir su- | sandalda kürek çekerek yapmaktadır. İkinci sınıf — artistlere bunlar grup halinde idmanlara Sinema yıdızları yaptıkları id- a — bacaklarının incelmesine çalışmaktadırlar. Re- idman yapan imektedir. Paris ağır ceza mhkemesi rei M. Lebienin evine hırsız girmiştir. | Hırsız evin aşağı katında bulunan bir çok kıymettar tablo, halı gibi hiç dokunmamış, büfelerin kapılarını kırmış içindeki gümüş takımları meydana dökmüş, fakat bunlardan bir şey anlamıştır. Harsız yalnız. salonda / bulün: M. Lebiyenin kızma ait iş sepe |örin içindeki gümüş bir yüksüğü | | aşırmıştır. Hiç kimse bu garip hareketin | sebebini anlıyamamıştır. Gazete- W ler, hırsızın evelce mahkeme re- | isinin buzuruna çıkmış bir adam olduğunu tahmin ediyorlar. Bu adam her nedense M. Le - benin eşyasına dokunmaktan çe- kinmiş, yalaız hatıra olarak gü - müs yüksüğü almakla iktifa et- miştir.