7 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Nisan 1929 İngiliz Hacı Hüsey in vapurları Haftalık izmir postası Hüseyniye vaporu 7 Nisan Pazar tesi Günü akşamı 18 de Sirkeci Tih- timından hareketle (Gelibolu, Ça- makkala, Hâremit, Ayvalık, ve ismirle azimet ve avdet edecektir. Yük ve yolca için Emin önü Re- | Şadiye caddesinde 13 numarali Angiliz Hüseyin Rüslem vapurları rehanesine müracaat. “Telefon: İstanbul 2876 | Seyrisefain Merkez — Acentast: — Galata Köprü başında, Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahmudiye Hanı altında. İstanbul 2740. Antalya postası (ÇANAKKALE) vaporu 7 Ha Nisan Pasar 10 da Galata çılıtımından — bareketle İzmir, Küllük, Bodrum, Rados, Fet- hiye, Finike, Antalyaya gide- cek ve dönüşte medktir iske- lelere birlikte - Andili kall Sakız Çanakl Gelib uğrayarak gelecektir. Trabzon birinci postası (RESİTPAŞA) kale 5 Nisan parartesi 12 de Galata rılıtımından hareketle İnebolu Samsın, — Gireson, Rize, Hopaya gidecek ve dö: nüşte pazar iskelesiyle - Rize, Sürmene, Trabzon, Görele, Gi- Teson, Ordu, Ü Samsun, İnebolu, Zonguldağa uğrayarak gelcektir. Hareket günü yük kabul olunmaz. Mersin sür'at postası (KONYA ) vapuru 9 nisan salı 12 de Galata rıbtımından hareketle İzmir Antalya Alâ- iye Mersine gidecek ve Gönüş- te Taşucu Anamor Alâiye An- talya İzmire uğrayarak gele- cektir GÜLNİHAL Tohafiye mağazası İst. Borsa hanı karşısında 69 Yaz mev- simine ait gayet zarif gömlek- lik kumaşlar gelmiştir. Ölçü üze- rine ve kemali itina ile hususi atelyelerimizde gömlek dikilir. Mühtslif desenlerde kayet gik grar yatlar ve san model yakalar, Fiatlar rekabet kabul etmez Trabaon, Diş macunu demek... Zımpara kâğıdı demek değildir. O... Dişleri temizler ve ağızı mikroptan vikaye eder. Par- datmak ise... Ancak aşındırmakla kabildir. O halde istimal edece- ğiniz macunların yalnız balâdaki evaaf ve geraiti fenniyeyi havi olması kafidi: Perlev diş macunu e sıhhi şeraiti dir. Halis yağ Halis ve nefis Halep yağı arz yanlar, mağazamızı teşrif etsinler. | Mağazamızda daima, halis sütten mamül, sızdırılmış yağlar bulur - Mahlüt olduğunu isbat edene 500 lira veririz. Asma altında 22 nümeroda Ferecullah ve İskender Biraderler Telef ; 1285 DEUTSCHE ORİENTBNK Istaubul şubesi Tesis. tarihi : 1322 Müessisleri : Dresdner bank, Aşafhavzernşer bank feraym, Hasyonal bank für Döyçland Merkezi ( SRLİN Şubeleri: Hamburg İSslanbali gakıla Sasmı, Beyoğlu: 247, 218, 984, 955 İstanbul kısnı, telefon: İstanbul: 2649, 2843 fon: Deposu: İstanbuldaki tütün gümrüğü, Bilumum banka muamelâti içra ve hususi kassalar icareder. SELANİK BANKASI Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: 30,0090,000 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri Galata. İstanbal. İzm Adana. Mersin -. Samsun Yunanistandaki Şubeleri: Atina, Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri Kredi mektupları. Her meskükât ile hesap küşadı- Çek servisleri kiralık kasalar . Kazanç vergisi Bordroları Her ay Maliye tahsil şübe- lerine verilmesi mecburi olan müstahdimin bordroları yeni harflerle temiz bir şekilde matbaamızda / basılmıştır. İki kuruş fiyetle yalız Akşam matbaasında satılır. Tlşan 1020 HAR Hayatının ve ölümünün esrarı Fransızların — kendisini kiymetil oldu ve bilhassa bu esnada şöhreti gayi olan İzadora Dünkanı kıskandı. Buna mükabil ise Almanlar onu alkışladılar. Esasen Cerman- lara karşı olan ilk sevgileri de bunu takviye etti., Massartın” bu — mütalâasını da | gayri varit görmekteyim, Dünka- z yükselmesi onun — âşıklarımı ve perestişkârlarını madığı gibi esasen Matanın böyle şeylere Pek faz'a ehemmiyet verdiği de yekul, O, Hidin hakiki baya: İeri gibi unvana, esalete, zenginliğe Nakleden: M. Şevki ehemmiyet vermezdi. Gözünde yalnız aşk ve kendi san'atı vardı. Onu çak eyi tanıyanlardan bi- rinin tertip ettiği şu Monolo; Matanın tabiatını tamamen gös - terdiği için çok şayanı dikkatlir. Dansözün ağzından tertip edi- len bu monoloğda deniliyor ki “Bu gün için ben bir kıraliçeyim, Sarayım ve Saray erkânım da Kemanından ve san'atından baş- ka bir. serveti olmayan - ital çalgıcı buranın en kiymetli rük- nüdür. Çünkü ben bir gün cehen neme gitsem de ©o gene beni KİRALIK TARLA — Balmum: lar civarında 15 dönüm, içinde lira, müzayede 7 Nisan 1929 da 8 dönüm sepze bahçesi, kirası 1 kirası 175 lira, defterdarlıkta yapılacaktır. (258) Liman dairesi altında, kirası 30 defterdarlıkta yapılacaktır. (107) Edirne defterdarlığından: Edirne vilâyı zayedeye vaz olunmuş ve beher 27000 lirada 'talibi üzerinde müddeti müzayede 15 gün daha 1929 tarihine müsadif pazar olunacağı ilân olunur. mi idaresinden: İdaremiz için Taliplerin şeraiti hakkında izahat Devlet demiryolları ve ' mubayaa komisyonuna müracaatları SİNİR HEKİMİ ŞÜKRÜİHÂZIM NAS[Kİ_V[ GERRAHPAŞA HASTANELERİ MÜTEHASSISI İSTAYBUL SULTAN MAHMUT TÜNBESİ eV z0zz SATILIK Köşk Kızıltoprakta Bağdat cadde- sinde Ihlamurda 143 nümerolu içi dışı yağlı boyalı, elektrik, yagazı, ve kumpanya suyu tesisa- tını havi vasi ve yemiş bahçele- ri havi köşk satılıktır. Her zaman mezkür köşke müracaat. ziyaret eder. Milyoner Kravard ancak parası ile öte beri satın almaya yarar, Lord Klavenmarın ise çam sakızı gibi yapışmaktan başka bir meziyeti yoktur. Siz ey hediyelik mücevherler ve çiçekler, siz de ancak insana can sıkıntısı vermeğe yararsınız. Erkekler korkunç ve gülünçtürler. Bana ilânı aşk edenlerin hali her vakit tebessünümü mucip olur, | etrafını alanların hepsi nerde ise birbirlerini yiyecekdler... Büyük Prens yüz bulsa başıma | | bir Neron kesilir. Sarhoş olduğu vakıt ise bir felâkettir. Kayserin gözdesi ve hassa alayının zabiti olan kont G. yi ise bir kerre yemek yerken görmek kâfi, ondan sonra bütün mahiyetini anlarsınız. | Ab bütün bu sevimsiz güruhun iltifatları beni hasta ediyor, zera- | | letleri beni buz gibi donduruyor., KİRALIK KAHVEHANE — Balta limanında bir buçuk dönüm KİRALIK EV — Balta limanında Çayir civarında bir oda ahur da Defterdarlıkta yapılacaktır. (108) KİRALIK BAKKALİYE — Zeytinburunu fabrikasında; senelik müzayede pazarlık sürelile 7 nisar KİRAUK ODA — Yeni kapuda kâtip kasım mahallesinde sabık dahilinde ki Enez ve İpsala gölleri ve dalyanı rüsümü saydiyesi dokuz sene mündetle ( bulan müddetin 15 gün daha temdidi Maliye vekâleti celilesinden emrü iş'ar buyrulmuş olmasına binaen 24/3/1929 tarihinden itibaren KİRALIK TARLA Kâhtanede çayırdan müfrez 20 dönüm, üç sene müddetle, müzayede 21 Nisan 1929 da Defterdarlıkta yapılacaktır. limanları malzeme Sinek, Tahta ku USU Güve, Pire ve bütün haşaratı ve yumurtalarını kat'iyen öldürür. Leke yapmaz, Tesiri kat'i ve kokusu latifdir. cu çifliği müştemelatından kasır meyva ağaçları vardır kirası 80 defterdarlıkta yapılacaktır. (186) arazı içinde, kirası 74 lira, mazayede 7 nican 1929 defterdarlıkta yapılacaktır. (170) 20 lira; müzayede 7 Nisan 1929 1929 da lira, müzayede 7 nisan 1929 da re verilmek üzere mü- seneliği üçer bin Hradan 9 sene- olup 23/3/1929 T. hinde hitam temdit olunmuş olduğundan 7/4/ ü saat on altıda müzayedesi icra Çağlıyan — kasrı / karşısında (07) Devlet demir yolları ve limanları umu- (100) yüz 'ton fanderi kok kömürü mubayaa edilecektir. | teminatı almak üzere Ankarada dai Haydarpaşada n olunur. Ademi iktidar En müessir deva Servin h; yıdır. Deposu İstanbul Sirkecide İskenderiye oteli ittisalinde Ali Riza eczanesidir. Taşraya 150 kuruş posta ile gönderilir. İzmirde ecza depolarında ve İrgat paza- rındaki eczanede bulunur. Ucuz kiralık hane İstanbulda, Divanyolunda Ku- yulu sokakta 8 numarali üç odalı elektrikli terkoslu mütekil hane kiralıktır. Bu sözlerin, Matanın ağrından çıkmamakla - beraber, tamamen onun fikrini ifade ettiği muhak- dostlarının zaman pek kaktır. yalnız hususi yanında — söylendi hoşlandığı bu. monoloj aşıklarının yanında okulmayacak kadar zeki ve mazikti. . Tektir etmek yerine, ulay ederdi, ve kendisini ; civarındakilere — satılık bir fahişe “değil, bir ilâhe göstermeğe vakıt muvaffak — olurdu. için de elinde kendi san' kâfi bir silâbı vardı San'atı, ve bilhassa güzelliği , erbest hayata atıldığı günden itibaren bu. büyük kadını şayanı hayret bi getirmişti. O zamanın en gözdesi olan (Otero) bile bu yeni yıldızın fethettiği sahaların kendisininkini fersah fersah geçtiğini görmüştü. her gibi ten yaziyeli VE BEL CEVŞEKLİĞİNE,| taabbüde Jâyık | | | | Şişesi 50 - Tenekesi 75 ve Pompası 75 kuruştur SiNiR Mütehassısı çi Dr. CEVAT N.ZEKÂİ | Bey — muayehebanesini — Beyoğlanda İstiklâl caddesinde (Baker) Karşısınla 881 mimoroya- nükletimiştir, Hastalarını her gün 2 den & e Kadar kabul eder. Tekirdağında “Akşam , gazetesi ve bil- ümum mecmua ve kitaplar Muallim Ahmet Talât kütüphanesinde satılmaktadır. İrtihal Yirmi dokuz senedenberi moarif meslek, ve hayatında temiz bir seciye ile çalışan kıymetli muab- limlerimizden molla Aşkı torunu Hilmi kızı Fatma Seher hamım duçar olduğu hastalıktan kurtu- lamayarak Tıp Fakültesinde vefat eylemiştir. Ticaret müdiriyetinin girketlere alt Hlünlarile / kâtibisdillerden — ve Azenim şirketlerden gelecek ilânlar Pankalara ven ilân üeretleri ayrıca kararlaştırılır. Esas tedrisatı türkçe olan mekteplerle, gazete, mec- mua, kitap ilânları için * 20 tenzilât yapılır. Keza Mata Hari o vaktin meşhur kadınları olan ” Lion da Pongi, odett Valeri ve saire gibi saltanatını yalnız bankerler, san'- atkârlar, paralı babaların genç çocukları gibi ehemmiyetli şahsi- yetleri olmayan kimseler üzerine iptina ettirmemişti. Mata Hari bunların çok fev- kine çıkmak — isteyor ve çık- masmı da biliyordu. Onun aşık- ları prensler, | nazırlar, - sefirler, cenerallar, akademi azaları, hatta memleketleri ve devletleri idare eden hükümdarlardı. Şark tarzında döşenmiş hüsusi kabul salonunun mMasasının üzerinde altından — yapılmış eski bir Buda heykelinin önünde iki hükümdarın imzalarını taşıyan ikâ Fotoğrafları- dururdu. Kendi ellerile yazdıkları bir kaç satırlık (mnabadi. var) —