9 Nisan 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

9 Nisan 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife * Akşam 9 Nisan 1929 <aligulanın hâziıgeleri Gemilerden birisi kısmen meydana çıktı İçindeki kıymettar eşya alındıktan sonra yüzdürülmesine çalışılacak —| Nemi gölünü: İtalyanlar, meşhur Roma İmpe- ratoru — Kaligulânın hazinelerini çıkarmak için Nemi gölünü kurut- mağa çalışıyorlar. Bu gölde Kali- g'ulının iki büyük Gemisi vardı. 0n zamanlarde Nemi gölündeki sular epi azalmış ve Gemilerden biri meydadana — çıkmıştır. Bu eski tekne çamur ve yosun dedir. İtalyanlar gemide hazineler ve eski eserler aramaktadırlar. Gemi su altında kala kala -Bir maym 3 ma Londrada her kesin nazarı dik- katini celbederek yaşayal meşhür Villi ailesi üç şempanze may- munundan — mi rekkeptir. Bu hayvanlardan bi- ri babadır, biri anne, biri de çocukları. lar gibi munta- zam bir aile ha- yatı yaşamakta- dırlar. Anne sa- bahtan akşama kadar karısıııvn çocuğunun işleri ile meşğul olmak- fadır. Maymunlar işleri bittikten mıır)ıadı:ocııldııı ile — birlikte cani nenin bahçesinde piy sa ederler. a e Mösyö Villi gayet kıskanç bir kocadır. / Karısının kendisinden Tetrika numerosı ymun tıpkı insanlar gibi birlikte yaşıyorlar A in manzarası tamamile harap olmuştur, takımı ile beraber olduğu gibi sudan çıkarılıp yüzdürülmesi pek muh- temel görülmemekle beraber bir defa - Buna dü teşebbiks / edile Bütün bu ameliyat sonbahara kadar bitecektir. Sonbaharda göle tekrar su akıtılmağa başlanacaktır. On sene sonra, Nemi gölünün tekrar eskisi gibi dolacağı tahmin edilmektedir un ailesi! | Otamobil _ıı_erede? |yeni “İ içi Hırsızlar büyük bir kurnazlıkla arabayı aşırmışlar Londrada garip bir hırzızlık vak'ası olmuştur: M. Fret Bedin isminde bir genç satın aldığı — otomobi tenezzühe gitmiş ve avdette Lon- dra civarında oturan bir arkada- şını ziyaret etmiştir. Arkadaşının ısrarı üzerine Fret orada yemeğe kalmıştır. Yalnız otomobilin çalın- maması — için, kapı — önünde bulunan büyük bir meşe ağacının e otomobilin arka teker- leklerinden biri kalın bir zin- cirle bağlamış, sonra ucuna bir kilit takarak yemeğe gitmiştir. Gece keç vakit avdet için oto- mobiline binmek Üzre dışarı çıkan Fret otomobili yerinde bulmamış- tır. Hırsızlar otomobilin bağlı olan tekerleğini çıkarmışlar ağaca bağlı olarak brakmışlardır. Bunun yeri- ne otomobilin arkasında “duran ihtiyat tekerleği arabaya takarak savuşmuşlardır. Nisan balığı Bir açıkgözün 10 bin kişiye oynadığı oyun Birminghamdan Deyli” Ekapres, gazetesine bildiriliyor: Birminghamlilar 1929 senesi 1 nisanını asla unudamıyacaklardır. Çünkü ogün 10000 kişi fena Halde aldadılmıştır. Likey Hill mesiresine için sabahleyin istasyonda ahali sıraya dizilerek nöbet bek- | liyorlardı. Sırada on bin kişi bulu- nuyordu. Tenezzüh için tramvaya binmek üzere istasyona gelen melon şap- kalı ve şık elbiseli bir adam nöbet bekliyenlerin sırasına katıl- dığı takdirde pek geç kalacağını üeü bi hik dümil: Ba adam nöbet bekleyenlerin sırala- yını dolaşarak tramvay kumpan- yasının idaresi izdihamı menetmek belediye dairesi önünden omnibuslar işletmekte olduğunu | haber vermiştir. Bu adam her kesin hırsını tah- rik için omnibus ücretleri, tram- vay ücretleri derecesinde oldu- gunu ve çocuklardan para alın- madığını ilâve eylemiştir. esi başka bir maymuna bakmasına katiyen tahammül edemez. Madam Villi kocasının bu hu- yunu bildiği için gayet sulu bir hayat yaşamaktadır. Küçük Villiye ge- lince o sabahtan akşama kadar sirkte canbazlık yapmaktadır. CASUS MEKTEBİi Mis NORA DAVİS in sergüzeştleri Genç kadın saatlarca düşündü. Berlinde kendisini ingilizce tebrik edecek bir kimse tanımıyordu.. Kartı aldı ve odasına yürüdü. Madam Hüzberg yazı masasının | başında üzün müddet düşündü. | Merakından - çıldıracaktı; - yazıyı tekrar tetkik etti . — Evet... Evet yanılmiyorum , dedi, bu bir ingiliz ” yazısıdır . Fakat ben Berlinde M. Loverden başka bir ingiliz tanımadım, o'da şimdi toprak altında yatıyor. Zeki kadın bir çok muhakeme ve mütalâalardan sonra kendi kendine şu hükmü vermi — Elektrik memuru - sıfatiyle yatak odama kadar giren polis hafiyesi, polis mahkemesi tarafı dan he cezasına mahküm edi mekle beraber, memurun aleyhir deki musırrane ifadesi mahkeme- | nin nazarı dikkatını celbetmekten | de hâli kalmamıştır. Bu neti- | | | | ceye göre polis müdiriyet kendi hakkında — ihtiyatkârane hareket etmesi pek tabiidir. Madam Hüzberg bu mülâhaza- | dan sonra, polis nezaret ve taras-| suduna karşı fevkalâde müteyek- kız bulunmak lüzumunu hissetmi Amerikalı casus, ke: | ve muvafık olaça; Nöbet bekliyenler sırayı boza- rak belediye dairesi önüne git- mişler. Lâkin burada omnibus görmediklerinden 1 nisan oldu- gunu hatırlamışlardır. Halka nisan balığını - yutturan adam ilk tramvay vagonuna otur- muş ve her kesten evel tenezzüh yerine gitmiştir. len vazifeleri fazlasile yaptığı işin | son yazdığı mektuba cevap bek- liyordu. Otelci kadın, nihayet on gün zarfında huduttaki gizli - yoldan bilecegini söyl hisaba göre daha üç dört günü vardı. Umumi taarruzdan evel Berlini terketmek kendisi için çok makul | lüşüniyordu. Umumi taarruz aşağı yukarı on beş güne kadar başliyacaktı. Bu taarruzdan sonra hüdütteki- gizli yolların tamamen harp - sahası olacağı ve bu yollardan istifade etmek imkânı kalmıyacağı kolay- lıkla tahmin edilebilirdi. — Ümuümi — taarruz dan her halde gitmeliyim . Eger yollar kapanacak olursa uzun müddet Berlinde kalmak ve Binbaşı Vellerle - muvakkat te başlama- İvan İvanoviç lvınof Rusyanın Namuk Kemali gibi bir hüviyet : İstibdat aleyhine senelerle çarpış- ; manzümeler, romanlar, pi Bu eserler değil Rusyada, bütün dünyada meşhur olmuştur; her Tisana — tercüme niş, milyonlarca basılmıştı. İvan İvanoviç hiç bir yazısında kendi hususi hayatından, tahassü- satından, yahut şu ve ya bu fer- din şahsına taallük eylen ıztırap- tan, elemden, neşeden bahsetmi - yor. Onun cilt cilt doldurduğu bir iztırap, bir elem, bir neşe var: iztarabı, halkın neşe: İvan İvanoviçin düşmanı da tek: Çarlık... Bittabı, müstebit idare, kenı alayhine bu derece kuvvetle veriş- tiren, ve tahrikatı beynelmilel akesler meydana getiren cahidi serbest bırakamazdı; nete- kim bırakmadı. Muharriri divanı harbe verdi; ve, divan harp, cezayı tayın eyledi: İvan İvanoviç İvanof, müebbeden| yaba zincirbentliği, ne mahküml beden araba zincirbentliğil. Bu nedir biliyor musunuz?.. Si biryanın uzak bir köşesinde, mah- kümlarla dolu bir kasabada, be- Tinden, boynundan, kollarından ve bileklerinden geçirilme halkalarla (— hülelerle ) bir arabaya koşulu bulunmak... O arabayı çekerek her gün işe gitmek; 12-16 saat çalışmak; düğü zaman bile arabadan çözü- Tememek; ilelebet, öyle koşulu vaziyette kalmak... Hasılı, hayvan menzilesinden aşağı... Büyük şair, Sibiryaya gönde- rilip arabaya zincirlendi. Ve bu haber, bütün dünya münevver- isyan ettirdi... İngiliz, Fran- sız, Alman, İtalyan ve sair me- deni memleketler matbuatı, Çar- hk aleyhine Diyorlardı ki halkın elemi, leş püakürüyordu. “Haydi lânlettayin bir adam hakkında böyle ağır 've vahşice bir ceza verilsin. Fa- kat İvan İvanoviç İvanof nevin- den beynelmilel bir dâhi hak- kında bu reva mı?... Petersburg sarayında, bu neş- iyat , derin — tesirler — yaptı . Her müstebit gibi, Çar da, kendi odu. cereyan cezasımı altı aya indirdi; ve cirleri çözdürüldü. Bu haber, bütün dünyada bir neşe uyandırdı: Moskovadan, şa- irin arkadaşları, dostları, akrabası, 've Avrupa memleketlerinden heyet olsa - evlenmel olacal Diyordu. M. Hüzberg üç dört gün için- de, cevap alıncaya kadar sarayla da —münasebet peyda etmek istiyordu. Veller ertesi gün hastahaneden çıkacaktı. Genç kadın şimdiden nişanlısıyle sara) ıîınhılmek için vesile aramağa başlamıştı. Ve «Madam Hüzbergi Sizi kanun namına tevkif ediyorum... » Genç kadın o gece erkenden | yatağına girip uyumuştu. Sabahleyin şiddetli bir çingırak sesine uyandı ve derhal kapıya koştu. Nişanlısının - bu. kadar - erl gelebileceğini tahmin etmemişt — Belki de Madam Vellerdi Diyerek kapıyı açtı. menfasından almak Gzere yola çıktı. Bu esnada, cir ve lâlelerin- den kurtulan şair ilk hareket ola- rak, teneke bir ibrikle bileklerini kesti. Akan kaniyle bir mektup yazdı. Bu mektupta diyordu kir Ben, istisnai bir. muameleye razı değilim... Çarlık öbür siyast mahkümları da araba zincirbent- liğinden tahliye etsin diye pro- testo makamında intihar ediyram. Ertesi gün Sibirya mahkümları şehrine muvasalat eden heyet, İvan İvanoviç İvanofun cenaze- siyle karşılaştı. protesto şekli — öyle derin bir intiba braktı ki, çar araba zincirbentliğini kaldırmak mecburiyetini duydu. Meşum rakam Yataklı vagonda 12 den 14 nümeroya geçilecek Londranın, Nort Estern şimen- düfer kompanyası, yataklı vagon- larından 13 nümerolu yatakları kaldırmıştır. Buna sebep ekser yolcuların 13 rakamlı yatak kendi- lerine verildiği zaman seyahattan vaz geçmesidir. Bütün arenlerde 13 nümerolu yataklar boş gidip geldiğinden bundan sonra yataklar 12den 1âde cektir. fÂAkşam Halk sütunu Bir banka memuru iş arıyor Galatasaray lisesi mesunuyum. Ticarot tahsilini Avrupada ikmal ettim. Türkçe ve Fraasızcam çok küvvetlidir. Müteber bir bankanın anadolu Şubelerinde yük sök vazifelerde bulundüm. - İstanbulda kalmağı aran ettiğimden buna mümasil 've dalmt vazifo derühte ederim. Adresim : Akşam vasıtasıla b Bir taktilo Matmazel iş arıyor Öüzel Fransızca bilen bir daktilo Mat mazol ticarethanelerlen birinde çalışmak: Adres: Akşam vasıtasila Mile A P. Zayi şehadetname 340 senesinde Davutpaşa kiz mokter bindön akdığım şahadetaamemi kaybat alacağlından eskisinin hük- Sandet Hlüseyin Hüsnü hilât Bütün olarak apartıman kapısında başka bir adamla karşılaşmıştı. tahminlerinin Orta / boylu, — kırmizi suratlı, kendisine çok yabancı bir adam, nafiz nazarlarile genç kadını süz- dükten sonr: — Affedersini: bergi görmek Dedi. Kadın bir lâhze bile düşünmek fırsatını bulamamıştı. — Buyurunz, kendisine haber vereyim. — Galiba — yatıyorlar.. - Fakat mutlaka görmeğe mecburum. * çok tehlikeliydi. ih, genç kadın itidalini ve bu hüviyeti meç- bir odaya aldı. — On dakika kadar istirahat buyurunuz” mösyöl Şimdi gele- cekler... (Mabadi var ) madam Hüz- iyorum!