6 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

6 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Akşam — 6 Mayıs 1929 Şarlo bu hayattan o kadar muz> olmuştur ki bunün acısını unutamamıştır. Selâ- tar hiç bir zaman Zavallı çocuk- şaşırmış idi. met ve halâsı z bulamıyordu. Gün bitap idi. Şarlo bu kadar küçük bir yaşta hayatından — bikmiş, — usanmıştır. Fevkalâde ve gayrı muntazar bir imdat yetişmediği taktirde peder ve validesi gibi mahv ve perişan olacağını anlıyordu. Şarlonun kardeşi bulundu Bu fevkalâde vaka bir gün birden bire zuhur etmiştir. Şarlo annesile birlikte yaşadığı adamın bulunduğu binanın kapıcısına ara- sıra uğryarak bir haber var mı diye soruyordu. Bir gene kapıcıya uğramıştı. Kapıcı kendi- sine bir mektup Şarlo hayretle mektubü açtı. Mektup, bir gün Londra sokaklarında kaybolup sonradan hayal ve me- matından haber alınmıyan Şarlonun kardeşi ( Sidney ) den gelmişti. Sidney —mektubunda — ailesini sefalette — gördüğünden — başının çaresini aramağa çıkmış olduyunu ve Afrika sularıda işliyen bir yapora —muço olarak - girdiğini bikâye ediyordu. lanun - kardeşi, — kendisinin sayi sayesinde hayli para kazan- dağımı ve Löndreya “yakında bir çok hediyeler ile geleceğini müj- delemiştir. Bu — mektubu okur duktan sonra Larlomun - sururuna nihayet olmamıştır. Şarlo kendisine bir muin ve ha- mi bulacağını düşünerek çok se- Genç çocuk biraderini son de- rece sabırsızlıkla beklemeğe baş- damıştır. Çok vakit geçmeden Sidney Londraya gelmiş, sokak- larda sefil kalan ve henüz çocuk olan kardeşini ve ilk işleri anneleri ni görmek için hastaneye gitmek olmuştar. Sidney annesini çok merak ediyordu. Şarlo 13 yaşında İki biraderin hastahaneye git- tikleri gün anneleri hastalığının €n bubranlı devresinde bulunu- | yordu. Zavallı kadın en dehşetli | nöbetler içinde yanıyor, kıvranı- yordu. Hasta kendisinden geçmiş bir halde olup Ruzu hızırda kâğıthane Seterleri Haliç Vapurları Şirketinden; ÜPuzu Hızıra müsadif 6 Mayıs 929 Pazartesi ve müteakıp Cuma günü kâğıthane seferleri yapılacak ve her hafta Cuma / günleri i seferlere devam olunacaktır. Tetrika nümerosı "BENİN HATIRATİ Nükili: (Vâ-Nü) Göğsümdeki bu çıban,,, şey,.. şeydir,, şe Neyse efendim, hasılı, müna- sebalımız bu dereceye varmıştı ki, (4:*) balosu gecesi de geldi , çattı. «F.C.F.x banımın evine, frakımı giymiş olarak saat 9 sularında gitlim. Henüz giyinmemişti: Saç- larını yaptırmış, iskarpin ve çorap- Jdarını giymiş; fakat, elbiseni henüz 'giymemişti. Hizmetzi beni küçük bir salona aldı. “F.C.F.,, hamm, elinde kocaman bir podra pom- hakkında endişe * etmekten hali değildi. Sefaletin en müthiş dere- | kesini- görmüş olduğundan bir — Hani kolumu vurmuştum ya,,, işte ondan hasıl oldu idi | lamakta olduğundan doktorlar iki genç çocuğun anneleri lerine müsaade etmemiştir. Kadının birini kaybettiği ve digerini hayli zaman görmediği | çocuklarını birden bire karşısında bulduğu vakit fartı sürurundan büsbütün aklını oynatması muh- temel idi. İki hardeş haletan ve endişe le — hastahaneyi — terkettiler. Bahusus Sidney annesini görmek in Afrikanın öte başından kal- ap gelmiş olduğu halde göreme- | mesinden çok mükedder idi. Sidney zenginleşmiş Şarlonun kardeşi Sidney Afr kada çalıştığı zaman gayet muk- | tesidane yaşamış olduğundan hayli para toplamıştı. Şarlo zenginleş- miş biraderi sayesinde sefalet- ten kurtuldu. Aydınlık ve ferah bir oda tuttular. Şarlo ömründe ilk defa böyle bir odada yaşa- | mağa muvaffak olmuştu. Sidney pejmürde bir halde gezen kardeşine yı elbise ve fayak kapları satın aldı. kat kat çamaşır tedarik etti. sine çeki düzen verdi. Bu kıya- | fetle sokağa çıktığı zaman eski derbeder arkadaşları adeta ken- disini tanıyamadılar. Şarlo kardeşi sayesinde mun- tazam yemek yemeğe başlamıştır. Sidney Afrikadan Londraya dön- düğü zaman Şarlo 13 yaşıma gir- mişti. «Ben aktör olacağım» Şarlo biraderi sayesinde biraz rahat yüzü görmekle beraber ati | | görme- i | daha böyle bir fecaate düşmemek için çok ihtiyatkârane — düşünü- yordu. Sidneyde böyle düşünnüyordu. | Çünki hazıra hazine dayanmaz dedikleri gibi iki - birader uzun müddet hazır parayle geçinemi- yeceklerini anlamışlardır. Hakikaten Sidneyin parası iki biraderin bir iş bulup çalışmama- masından dolayı tükeniyordu. Zayi edilecek zaman yoktu. Her iki derin nasıl “meslek tutacak- larını tayin için alelacele bir karar vermeleri icap ediyor idi bu & Mayıs 1929 bu yara,,, şey,,, bu mor şiş,,, ponu, sırtında kimono, fettan bir tavırla yanıma koştu: Şimdi, şimdi, şimdi... - dex Sizi fazla bekletmem.. Şimdi ne- redeyse gelirim: Ve, böyle söyliyerek, sinemalar- daki çapkın kızları takliden yer- lere kadar iyilip tez ve atik bir reverans yaptı. Bu esnada, açılan kimonosunun aralığından nazarı dikkatimi bir Benliğim benimdir | | Agâh Sabri kütüphanesinde satılır. | sile mahduttur. sey celbetti. “F.C.F., hamımın Yeni neşriyat Nezihe — Muhittin - hanımın, bu isimde, 71 sahifelik bir Sudi kütüphanesi tarafından neş- redilmiştir. kimbilir mereden ça- amış ve bir halayıkken anlı şanlı ir hanimefendi. haline gelmiş olan bir Çerkes kadınının hayatını tasvir eden bu roman cidden ca- zip ve ilk satırından itibaren ürükleyicidir. Tavsiye ederiz. lş başındaki Adam Muallim arkadaşımız Mubahat bey (İş) ve (Muvaffakiyet) isimli romanı, eserlerden sonra büyük mütefekkir | (Casson) un (İş başındaki adam) isimli kıtabını da dilimize tercüme - | (Casson) bu eserle iş başında bulunan zevatın ne gibi evsaf ve terbiyelere malik bulunmaları lâ- zm geldiğini kendisine — mahsus | görüş ve tarzla anlatmaktadı: Mubahat bu eseri de evelkiler gibi çok muvaffakıyetle tercüme (İş başmdaki adam ) etmiştir. KUÇÜUK PRENSES Mümessilesi BEBEDANİELS İstanbul İcra dairesinden : Emin beyin Ahmet Faik bey- deki alacağından dolayı mahcuz bulunan alaca hamamda çelebi oğlu Aalâaddin mahallesinde sa- buncu hanı caddesinde kâin eski 42 yeni 36 numaralı dükkânın sülüsan hissesi otuz gün müddet- le ihaleyi evveliye müzayedesine vazolunmuştur. - Mezkür - dükki tahminen on dukuz arşın terbilöde arsa üzerine Üç duvarı kâgir olarak yapılmış olup hududu bir tarafı ve arkası Bodosaki ve Birmit oğlu efendinin. murad- yan hanı ve diger tarafı Belkis ve münevver hanımların dükkânı ve Sabuncu oğlu cadde mma iki buçuk sene bir ay kalan konturat ile ve bir seneliği peşi- 'nen verilerek müteakip senelerin icanı her ay verilmek üzere ayda otuz Jira kira ile Yusuf efendi sakindir. Derununda alektrik tesi- satı vardır. Kıymeti muhammenesi üç bin “dokuz yüz doksan lira olup talip olanlar kıymeti muhamı- menenin yüzde on nisbetinde pey akçelerini alarak 928-2-16906dosya numerusu ile (6 haziran 929 ) tarikinde İstanbul icra dairesi müzayede şubesine bizzat ve ya bilvekâle saat - 14/16 - ya kadar ilân olunur. . şe) Kimonosunu - şiddetle biyetle kapattı — Aaaa.. Göğsüm açılmış... Göğsümdeki çıban mı,., şey,,, yara » şey şış mi?... Haaaa... Hani geçen gün binerken kapıya çarpmıştım; o za- man şişmiş ve çörümüştür. — Kapıya kolunuzu çarpmıştınız. — Göysümü de çarpmıştır — O zaman söylemedini Kendini toplamış gibi rahat bir nefes aldı: Söylememe müsaade etme- diniz ki... - dedi. - Daha kolumu vurduğumu söyler söylemez “öpe- Üyim de geçsin!,, filân dediniz. vame ALHAMRADA || Derununda bita- | İki saat müddetle bilâ inkıta kahkahalarla gülmek isterı ASRİ SiİNEMA aa gösterilmekte olan : 'Düztaban, Bastıbacak CANBAZ filimini seyre şitap ediniz. Bu gün saat 16,30 matinesinde VARYETE BLOPERA SİNEMASINDA SERSERİ ŞAİ Mümessilleri : JOHN BARİMOR - KONRAT VAYT - MARSELİN DAY Ayrıca Montibanks tarafından 2 kasımlık komedi TEPEBAŞI GARDENİ 8 Mayıs Çarşamba - âkşamı RUS DANSÖZLERi DU0 LEONTiN0w ve eksantrik muganniye ve dansöz REJİNA ve J0E tarafından Elektrik Müberritleri SATİE En son modelde ve ticarethaler ile evler için ayrıtiplerde ki elektrik mü- berritlerini getirdiğini muhterem müş- terilerine ihbar eder. Hai | cazip ve eğlenceli numerolar Bu âletlerin miktarı mahdut oldu- igundan satın almak istiyenlerin acele etmelerini rica eder. Bu âletler susuz işlemktedir. Sar- Veresiye satılmaktadır Metro han, Tünel meydanı : Beyoğlu Ankara caddesi No. 60 İstanbul Şııırlınııdı bir Vıyanılı prııfıuîr Eyup sulh — mahkemesinden : ae leyi lüseyin efendi üç müdür umumisi ve mezkür darül- | oğlu ferit ee İ geyimi iselik fünunun emraz dahiliye birinci | Sarmrif oldukları Ramı Rariyesinde klinikının müdürü profesor dok- lesinde üç numa” J Mannaberğ Misir ve Suriya Seyahatından — Viyanaya avdet etmek üzre şehrimize gelmiştir. Avrupada bilhassa dahili ha: talıklar” hususunda pek - büyük şöhrele malik olan mumaileyh | refakatında madamı ile beraber Pera Palas Otelinde ikamet et- ledi bap hanenin İ8 | Haziran 929 Salı günü saat on | dörtte ihalei eveliyesi icra kılına- | cagindan talip olanlarin kıymeti muhamminelerinin — yüzde — onu nisbetinde Pey akçesile yevmu ve saati mezkürda Eyup — sulh mahkcemesinın icra dairesinde hazir Siz, şu mecmualara bakın da ca- î nınız sıkılmasın . Genç kadın, içeri girdiği gibi | seri ve cevval bir yürüyüşle çıkıtı; Ne kötü tablolar zileri pul pul olmuş; burunları düşmüş; gözleri oyulmuş ; kulal yatak odasına çekildi. ları kopmuş... Aman — yarabbi Ben, mecmuaları karıştıracak | Frengi ! Frengi ! Frengi ! yerde, masanın üzerinde duran | — Frenginin lâfın dimağımdan geçirmek bile, tüylerimi diken diken ediyordu. Hem yaprakları çeviriyor; hem müthiş resimlere bakıyor; kim kendi kendime: * Frengi, frengi, frengil , diye | kalın bir Fransızca kitaba el uzattım. Bu, emrazı zühreviyeye mütallik bir kitaptı. Daha doğrüsu frengi- | den bâhisti. Yapraklarını karıştırmaya baş- Ş düşünüyordum. ladım. Okunmuş bir kitap... Bazı | " Böylelikle ne kadar zaman satırların altında çizgiler! bazı | geçti; tayin edemem. sahifelerinin — kenarında Türkçe | — Birden bire: harfla notlar var. Demek ki “F. C. E.,, hanım tababetle de meşgul. — Ne yapıyorsnuz orada?... Ne yapıyorsunuz? - diye haykıran “F.CF.,, hanımın. çığlığı ile ken- dime geldim. Zaten, mü- ( Mabadi var )