12 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Akşam 12 Mayıs mu - Nakili : Muharrem Feyzi — Tefrika Nom 15 :'.E,;;: li Chlorose Bu şirket isminden de anlaşıl- dığı veçhile Şarlonun Holıvuttaki kendi müessesesidir. Mir. Reves uzun müddet İngil- terede gezdikten sonra harice git- meğe karar vermişti. Mumailey ha-| riçte muvaffak olmak için sanat kudretine en ziyade güvendiği ar- birlikte — götürmek anlıyor idi. Bun- yapmış ve içine hal etmiştir. Çok- | tiyatro - heyetile harice gilmeğe can atan Şarlo müdürün — kararından — haberdar olduğu zaman çok sevinmiştir. Bu suretle Şarloya bir atlantik seyahatı — görünmüştür. Tij heyeti — Amerikaya — gidi, Şarlo ise aktörlük hayatına ilk girdiği —anden itibaren Amteri- kaya gitmek iştiyakında idi. İlk kadaşlarını icap eylediğir Tarın bir lit Şarlonun ismi tan beri bir çalıştığı kumpanycının kendişini bırakârak Amerikaya gittiği gün Şarlo için en büyük bir keder ve o inkisari bayal günü olmuştu. günden beri Amerika, bu efsın kâr yurt, Şarlonun gözünde tüti yordu. Meçhul bir kuvvet müstait gencin kalbinde Amerikaya karşı bir meclübiyet uyandırmıştı. Şarlo Amerikanın kendi bir arzı mevut olduğunu hisse- diyor ve buraya gitmeğe muvaf- fak olduğu günün kendisi için bir devri refah ve servetin baş- langıcı olacağını tahmin ediyordu. Şarlo yırmi yaşında Şarlo, Amerikayı yeni vatan kabul eylediği zaman henüz 20 yaşında girmiş “idi. Şârle yeni memlekette talini tecrübe eyle- mekten hiç korkmıyordu. n o zamana kadar geçirmiş olduğu seneleri kendisine hayatın her türlü cilvelerinin do- laştığı sahanın bütün - hudutlarını göstermişti. Bu hudutların haricine Amerikada olsa bile, çıkmak mümkin olmadığına emin Amerikada ilk seneler İ Şarlonun Amerikaya geldiği ilk iki senesi seyyar halde geçmiştir. Mensup bulunduğu “Karno, oyun- » TEPEBAŞI Rejina ve Joc, Tarafından her akşam eğlenceli | krralı idi. ve Düo Leontinov bir gün San Fransiskoda, ertesi günü Sen Luide, — öbür Los Angelote yor idis Uğradığı her verdiği oyunların arasında dra muzik hollarından birinden bir gece, — oyununu — muüt- laka avniyor. idi. Oyuncular hey- eti gittiği her yerde muvaffak olmuştur. Bilhassa Şarlo bu pi- yeste fevkalâde iktidar göstererek herkesin nazarı dikkatini celbet- miş idi. Karnö heyetini sanat noktai nazarından tetkik ve seyreden Amerikalı sanatkârlar bu heyet arasında en ziyade Şarloya ehemmiyet vermişlerdir. - Şarlo Ami doğup — büyümediği halde Amerikalıların ahvali rubiyesine pek çabuk vakıf olduğundan bunları — hoşlandıra- cak harekâta muvaflak olmuş- tur. Bunu için alelâde Ameril hlar - karşılarında — bir. yabancı artist gördüklerini - zannetmiyor- lar idi. İşte bu kabiliyeti Ame- rikada kendisine bir istikbal ha- zırlamıştır. Şarlonun sanatkârane iktidarım takdir edenlerden biri de Mister Mak Seunettir. Bu zat o tarihte Amerikada filim âleminin en fuzlu siması olup filim - sanayii Bu gün Şarlonun ikinci vatanı olup evi barkı ve idarela- nesinin bulunduğu (Los Angelos) te filim kralı Mr. Seunet Şarloyu ilk defa küçük “bir tiyatronun sahnesinde görmüş — ve isminir ( Chaplin ) — olduğunu — ögrendi bu yabancı atirste filim için ka- bili istifade büyük bir kabiliyet bulanduğunu keşf Şarlonun ikbal işaret olmuştur. Lâkin tam bu sırada film harika- sına iltihak eden deki hayatı, yeni sanatın sahasın- da ekseriya müntehasından parlak iptidasına —doğru yol alan seri ve acuülâne hatve ile birlikte yürüyemiyor idi: Haftalar geçer, aylar geçer. Nihayet — uzun GARDENİ Trio Rojertis irlonun mes- ve muvaffakiyetli nümerolar 12 Mayıs. 19 EBENİN HATIRATI Naktli: W Biz doktorlar, ekseriya, müşterilerimizin hastalığını bir sır halinde saklamak mecburiyetinde kalırız. Bunu böyle yapmasak, halimiz herbattır: Herke: Bu sırada “N.N, “F.C.F.. le Cemil Paşa zadeyi methelmek- le meşgaldü. Pek güzel dancet- | tiklerini, baloda — onların üstüne çift olmadığımı herekesin parma- ğim ağzında bıraktıklarını söylü- yordu. | Yeni bir vals başladığı zaman: | — Aman, gene beraber kalk- W sanız da sizi seyretsek... - dedi- Bu kadar poh pohlanmıya da- yanamadılar; — kalktılar. — Bizde kaçırırız! arkalarından... “N. N.,, kulağma: — Ayağınız yaparsınıy; artık ne benimle, onunla kalkmazsınız! -dedi- arka salondaki koltuklara çekiliriz; bakın size ne kadar çok anlata- caklarım var! — Anadoludaki intibalarınıza | dair mi? — Evet. — Hatıratınızın burkulmuş - gibi cidden pek | gea — Şehzadebaşı — tzammm HİLÂL SiNEMASINDA Yarından itibaren CASUS Filmi başlıyacaktır RENKLI VESİKA ANNA STEN sinema muvaffakiyetleri selselesinin son filimidir. yessilesi : Sinemaya niçin gidilir. Her günki yorgunluklardan is- tirahat etmek ve güzelce eğlen- mek için sinemaya gidilir. Fakat sıcakların basmasıyle sinema sa- Tonlarının havası taaffün edip ve pirelerle tahta / kutuları kat'iyen sizi rahat bırakmaz. Sinema dürleri, Avrupada yapıldığı gibi her seanstan sonra salonlara FLİTOKS serperler. Bütün haşarı öldürmüş salonun havasını hem dezenfekte edip tazelemiş hem de ona güzel bir koku vermiş olurlar. Yerli mallara rağbet ediniz Mis ıtriyat fabrikası Avrupa lavanta, podra, kolonya, İreri' ve 'Öi pistadüreii Tei Adres: Nuruosmaniye caddesi İkbal kırathanesi karşısında. Belsoğukluğu, frengi olanların nazarı dikktine Dr. Horhoroni Fennin en son usülile kat'i olarak eski ve yeni bekoğuklağu, Trengi idrar ve bileümle davi olünu aında mekte, B. 0 (aa ) vokTORTaşçıyan Paris Seririyatından me'zin ve 28 sene tecrübeli gnelerle helsoukluğu, .idrar darlığı ve yaali cinsiyetin elektrikle kat'i Seri ve ağrısız tedavisi, İ Frengi, ağrısız Mükemmel Piyano Meşhur EHRBAR markalı mü- kemmel konser piyanosu satılıktır. Her gün öğleden evel saat 10 dan 12 ye kadar Şişlide Terkos su kulesi civarında Yervant Kalfa apartımanı karşısında Harsim Şah (eski Celâl Paşa) sokağında 8 numerolu evde lebi ünde, enteresan olduğunu, size bir kere Hiklk vereyim! Anadoludaki müşahedelerinizi de, bunlara zeyl olarak kitaba ilâve ederiz. Fakat, herşeyden evel, şu ayağın burkul- ması rolünü oynıyayım... Kendimi sigortaya koymuş olayım... Fakat, sey, “NON. , hanım efendi, paşazadenin * F.CEF. ,, ile sıkı konuştuğuna — dik Omusunuz? Galiba işi ilerletiyor, mercimeği fırma veriyorlar. Bu biçare delikanlıyı ondan ayırma- | yacak misiniz? Ebe hanım, güldü: — Benim vazifelerim meyanın- da ahlâki ve sıhhi polislik yok! Esasen, maalescf, cemiyette bu ibi Teşkilât mevcut değil. “ İzmir sokağı No4 | | ne diyeyim, alâk: t ediyor | herşeyden evel, CF., yi, hiç bir kuvvet harekâ- tmdan menedemez. Benim meseleden haberdar etmekli; sırf bir. şahsi - bostluk, - şal hIp ebbbra taralından terüp edelmiştir. Mühteşem salonları, alaturka, UCUZ ŞY Bi Halis meyva suyunda:r OÖOLİMPOS ftazozunu içiniz Kalbe ferahlık Esas numarası müştemilât gazino 80 — Kadıköyünde Kuşdilinde siyle eş murabbat kır kahvesi bahçe sineması ve son sistem radyosu mobilyası yeni ve ERTUĞRUL Mağazasnda Fanlâk ve Eytan Bankası istandı Sulbesinde. Mevkü SIROP DESCHİENS, PAR[S DI-. SİNİRE BAYGİNLİĞA 'YÜREK ÇARPINTISINA EMSÂLSİZ DEVADIR HER ECZANEDE BULUNUR BiR BAHÇE iÇiNDE Bursanın yeşil ovalarını ufuklara kadar seyretmek isterseniz Çekirgede Çekirge palas oteline gidiniz alafranga banyoları ve kuzinası A SERGİSİ n ve şekerden mamul ve inşirah verir Bedeli icarı senevisi Lira 80 — Kadıköyünde Kuşdilinde dere kenarında ma —— 300 kulup gazinosu Bahçe- — 40 Tiyatro arsası arasında 15 metre 350 9 — Galatada Kireçkapuda Erzurum hanı müştemilâ- tından mukaddem merdiven altı elyevm dükkân Emlâk ve Eytam Bankasma ait balada muharfer emval: birer se- nelik bedeli icarı şaraiti atiye ile müzayedeye çıkarılmıştır: 1 — Müzayede müddeti 18/Mayıs/929 Cumartesi gününe kadar olup ihale muamelesi yevmi mezkürda saat on altıda icra olunacaktır. 2 — Bedeli icar ilk taksiti ihaleye “mütcakıp verilmek üzere üçer aylık müsavi taksitte tediye olunacaktır. 3 — Müzayedeye iştirak etmek Emlâk veEytam Bankası İstanbul şupesinc arzusunda bulunanlar Bahçekapuda caat ictmeli Ahalii Muhteremeye ilân Türk Anonım Elektirik Şirketini İstanbul Şubesi aklâmının Ankara caddesinde Babıâlı yakınındaki binadan, 13 Mayıs 1929 da, Baye- zitte İstanbul lisesi karşısında ELEKTRİK EVİ tesmiye edilen yeni binaya nakledilecekleri muhterem İstanbul ahalisine arzolunur. Bunun için İstanbul şubesi aklâmı 13 Mayıs 1929 pazartesi ögleden sonra kapalı” bulunacaktır. müstacel hususat için ahalüi Cereyan inkataları ve saire gibi mühtereme yevmi mezkürda ögleden sonra Beyoğlunda Tünel meydanında Metro Hanıma, Telefon Beyoğlu evet, alâka meselesidir. Yoksa, klasik doktor- kuk ahlâkınca , * filân müşterinin şu hastalığı var. Bu hastalık züh- Aman, kendinizi ondan sakının!, diye haber vermek asla caiz değildir. — Mesleki ahlâk meselesini de bırakm, — böyle bir tarzı hareket takmacak bir doktor, müşterilerini çil yavrusu gibi dağıtır. — Musiki parçası sonuna geldi. , rolü oynuyorum. — Haydi. revidir. Bi “F.CEF., nin göreceği bir yerde, | ansızın, / duüraladım, sendeledim. sonra “N.N.., kolunda, daha hava bitmeden, aksıyarak yerime dön- düm. Masa arkadaşlarım, ilk önce telâş asarı gösterdilersede, meraka şayan bir şey olmadığına dair, kendilerine teminat verdim. — Şu arka koltuklarda azıcık dinleneyim , belki bir. müddet sonra, gene dansa kalkarım. “F.CF,, — Ben de sizin yanınıza ge- leyim mi? - diye sordu. — Sizi dansederken görürsem, ayağımın ağrısı daha çabuk geçe- cek! Haydi, üzülmeyin, me sizin, ne de balorun neşesi kaçsın. “NAN. — Hani eski “ kadsil , dans- (larında " Changer les dames! ,, "diye bir şey vardı; iki erkek ve V iki kadından mürekkep çiftler, aralarında, damlarını değiştirir lerdi; biz de onun gibi yapalıml - diye işi latifeye döktü. - Bu aralık, yeni bir “fokstrot , başlanmıştı. “F.C.F., ile paşazada Va dalilir he HN a köşede yalnız kaldım. ( Mabadı var )