May 12, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

May 12, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife $ mey- 'a demetini yapmak pek kolayı Muhtelif renklerde bir tahta tedarik ederek kuruşluk bir sikke cesametinde yavarlak şekillere taksim ediniz. Bunların birer birer . etraflarını torba gibi büzüp pamukla do durup — sılaca diker ve dikiş alt tarafa kalmak üzere Üste gelen kısmın — ortasına siyah ibrişimle birer haç işareti yaparsınız. Yapraklar için hazır almak ve 'ya yeşil dradan evde imal etmek mümkündür. Meyva ve yapraklara ince telden saplar yapıp üzerlerine yeşil floş sarmalı ve buketi yapar- ken yaprakların meyva - altlarını örtecek surette tanzim edilmesine dikkat etmelidir. Yukarıdaki Çiçek dalına ge- lince bunun için bir kaç arşın tel ile bu iki sap yün ve biraz yaprak lâzımdır. Çiçekleri teşkil eden beş varak evvelâ telden yapılarak yün ile örülmek sure- tile doldurulur. Sap tarafından başlayarak ve doğru gitmek ve aradan iğneyi batırıp yünlerin arasından tekrar sapa getir mek Jlâzımdır. Sonra beşi birden tolanıp saplar bera - ber bükülerek evvelâ ortalarına yeşil ipekten bir kaç tohum ko - | nularak aynı ipekle sapları da | örtülür Yaprakları için meyva yap- rakları gibi muamele edilir. Faideli bilgiler Soğar soyarken — ağlamamak isterseniz soğanları evvelâ beş da- kıka kadar kaynar suya batırınız sonra soğuk suya atarak alelusul soyarsanız gözleriniz. sulanmaya- cağı gibi işiniz de daha kolay olur. * Parhlelerin üstüne dökülen mürekkep lekelerini çıkarmek için hemen sirke ve ya sirke ruhu ile silmelidir. * Çaydanlığın ağır bir. koku | peyda etmemesini isterseniz kul- lanılmadığı zamanlar içinde bir şeker parçası bulundurunuz. Kadın ve spor Almanya ve Fransada kadın futbol talımları çoğalmaktadır. Yakında Pariste Berlin ve Paris kadın futbolcuları arasında bir maç yapılacaktır. Bu sene eteklerde mühim degışıklıkler var Eteklerimiz değişiyor. Spor ve tayörler için adeta beyaz frenk gömleği bluzla rekabet edercesine bir üniforma yerine geçen pliler artık diğer eteklerde pek aran- miyor>Pli yapıldığı takdirde bile kalçaların altına kadar dikiş, iş- leme ve ya bir parça ile tespit edilerek ancak oradan sonra açılmalarına — müsaade ediliyor . Volanlar, mendiller, drapöriler tercih ediliyor. Akşam ve gece tuvaletleri için çok kullamlan kenarı gayri mun- tazam etekler sabah ve gündüz kiyafetlerinde pek görülmüyor. Hafif ve yumuşak kumaşlarda verev ile çok oynuyorlar ve netice bütün bu genişlğie rağmen daha ince ve pek zarif oluyor. Bazı eteklerin arka ve yan tarafları dikişsiz. bir. parçadan biçilerek düm düz - bırakıldığı halle ön gode, pli ve ya sadece iki üç kat dikişle büzi müş bol bir parça ile birdenbire genişletiliyor, bazılarında da bütün fantezi yaltız bir yana hasrediliyor. Bir kaç sıra iri dikiş ve ya sire şeritlerden maada eteklerin kalça yerine gelen parçaların tezyina- tından suteş işlemes, aplika ve oymaya da tesadüf ediliyor. Bu parçaları düz, bir yanı öte- kinden geniş ve ya ön ve arka eteği boyuna kadar inip yan ta- ı kuşak gibi düz. ve sık sarılmış yapıyorlar ki en güzel son şekildi Eteklerle giyilen ve uçları ete- ğin içine sokulan bluzlarda bil- >mem koltuk altlarının çabuk yır- tıldığına dikkat ettiniz mi? Ben buna çare olarak ince ipekli ve ya sair yumuşak kumaş- lardan bluz kollarının ( reglan ) şeklinde yapılmasını tavsiye ede- « Tecrübe ederseniz isabe- *| Tışmaları her günlük » Viyanada büyük nümayişler.. Köpekler vergi aleyhinde tezahuratta bulundular. ü Avrupada şehirler- de siyasi fırkaların ve amelenin vakit vakit nümayiş yaparak dava ve — talepnamele terviç ettirmeğe ça- vak'alardandır. Fakat hayvanların, — kendi- lerine karşı yapılan haksız — muameleleri protesto için cadde- lerde nümayiş yap 'tıkları şimdiye kadar örülmüş bir sey Böyle bir nümayişe ilk defa Viyana şehri sahne olmuştur. Nümayişci köpekler geçerken Viyana şehremaneti köpekler vergi tarhetmiş ve bunların ağız- lıksız sokağa çıkarılmasını mene etmiştir. Harp ve iktisadi buhran dola- yisile bunalnış olan Viyanalılara bu yeni vergi ve kayt ağır ğel- miştir. Esasen köpek lüks bir şey ol- mayıp ev, bahçelerin muhafazası ve avcılık için elzemdir. Çocuksuz ailelerde köpek gez- mesi, yürümesi ” ve havlamasıyla 'eve can ve şenlik veriyor. Şehremanetinin bu gaddarlığı- na karşı köpek sahipleri hayvan- ları da beraberlerine alarak nü- mayiş yapmışlardır. Nümayiş gayet munlazam ol- | muştür.Her nevi köpek ayrı ayrı * taburlar teşkil etmiştir. Meselâ köpeklerin aristokrat ve kibar nevi olan Alsas cinsi iköpekler, sahiplerile bir tabur halinde geç- vT son vergil , diye bağırdıkça kö- ve narin gösteren şekil de bu | timi teslim edersiniz. Paraları kim yiyormuş KOCASININ AKILLANMASI İÇİN.. Marsilya ceza mahkemesinde cereyan eden bir hakaret davası Bir kaç gün evel Marsilya ceza mahkemesi garip bir hakaret da- vası ruyet etmiştir. Davada müx dei ve maznun karı kocadır. Ma- dam Odet Oliv ismindeki kadın kocasının kendisini herkesin orta- sında tahkir ettiğinden bahisle şiddetli şikâyetlerde — bulunmuş ve mahkemenin kocasına, aklını başına getirecek bir ceza ver- mesi istemiştir. Meselenin esası şudi Oliv isminde genç bir heykel- traş bir kaç sene evel Odetle evlenir. Oliv küçük heykeller yaparak bunları sokakta satar ve kazacını karısına getirir imiş. Kadın da bu para ile evi idare edermiş. Karı koca iki sene bu suretle pek mesut yaşadıkları halde son hadisenin sebebini kadın mahke- mede şu süretle anlatmıştır. “Ben iki seneden beri Oliv ile yim. İkimizde bir birimizi çok severiz. Kocam uzun gün heykel- ler yapar, bunları akşamları, yortu günleri satar. Aldığı parayı bana | gelirir, ben de cvin idaresile | meşgul olurum. Şimdiye kadar Olivin heykelle- | rini sattığı cadelere hiç gitme- | miştim. Paskalya günü her za- | | | Davacı madam OÖdet Olive ben yapar ve satarım, - fakat paraları yiyen karımdır, dediğin beni bir cadı gibi tasvir ettiğini işittim. n beni tahkir etmesine katiyen razı değilim. Onun getir- | diği paradan artırarak bankaya 1865 frank yatırdım. Bu hal kendi keyfim içim para sarfetmediğime — delildir. - Aklını başına alması ve bir daha aley- himde bi için olmazsa bir hafta hapsini isterim. Reis kadını teskin etmek uğraşmış , Olvinin söyledikleri hakaret olmadığına kadını inan- 'mış, fakat aklı başına gelmesi için Olive 24 saat hapse mahküm etmiştir. © manki kliseye gitmiyerek, Notrö- dam dö la garta gittim. Olivi orada heykelleri satarken gördüm. Malını sürmek için “Heykelleri miştir. Bunların arkasından ev köpekleri, bunların arkaşından çoban köpekleri geçmiştir. Nümayiş alayının en arkasında #ino köpekleri bulunuyordu. öpeklerin â: “kahrol- Amerikada, Filadelfiya şehrinde her sene içtima eden “Amerikan filozofi, cemiyetinin bu seneki içtimaında doktor Ritle “Bir kaç asır sonra insanlar, mevzuuna dair mühim beyanatta bulunmuş- tur. Bu. beyanat — Amerikada bir çok münakaşalara sebebiyet | vermiştir. Doktor Ritle demiştir ki; | * Spor faaliyeti gittikçe artıyor. Bu sebeple vücutlar daha iyi ne; vünüma buluyor. Sporun tevessüi ve sıhhi hayat yüzünden insanla- rın boyları- gittikçe uzayacaktır. Bir kaç asır sonra dünyada şişman adam olmayacaktır. Diğer taraftan bu günkü yemek şekli de | aakakdak değişecek Bir. Taman | dan beri bahsedilen haplar icat olunacaktır. Gelecek asrın insan- ları yemek yiyecek yerde, bu haplardan yutacaklardır. İşlemeyen uzuvların kücüldüğü ve zamanla kaybolduğu malüm- dur. Bu sebeple o vakit insanların çeğnemek için dişe ihtiyaçları olma- yacağın dan tedricen dişleri ortadan kalkacaktır. Mide ve bağırsaklarada bu günkü kadar !i am olmaycak, onlar da küçülecektir. Gelecek asırlarda en çok hiz- met görecek olan akıldır. Bu sebeple kadın ve erkeklerin baş- ları bu günküne nispeten iki misli böyük olacaktır. Yeni icatlarda bulunmak için fazla düşünülece- iinden saçlar dökülecek herkes | saçsız kalacaktır. | — Tayarelerle, ve o zamana kadar Gelecek asrin insanları. Kafa buyuyecek saçlar dökülecek, diş ortadan kalkacak, mide küçülecek... i pekler de oluyorlar idi. Şehremaneti bu — nümayişten sonra bir çok kö vergi dolayısile itlâf olunacağını nazarı itibara alarak köpek vergisinin ilgasım düşünmeğe başlamıştır. Amerikalı doktor Ritle icat edebilecek yeni makinelerle giderken uzağı görmek ihtiyacı olacağımdan gözler gayet keskim olacaktır. Bu beyanat bir çok doktorlar tarafından kabul / edilmemiş ve uzun münakaşalar olmuştur. Doktorun bilhassa: “O zamanın insanları bizlere garip bir lük nazarile bakacaklardı mesi bir çoklarım kızdırmıştı