18 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

18 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife $ İzmirde atletizm müsabakaları Amerikan mektebinin spor bayramında alınan neticeler Mayıs Cuma günü Paradisoda- ki amerikan mektebinde — icra edilen spor bayramında alınan neticeler İzmir rekorlarını aşmış- tır. Müteaddit sahalarda Sait gibi, Sami gibi Türkiye rekord- meni atlet yetiştiren kollejin spor bayramını İzmir sporeuları büyük bir — sabırsızlıkla — bekliyordu . Nihayet saat 15-30 da güzel bir seremoniden sonra müsabakalara başlandı. Sırasıyla yazıyoruz. 100 metre sürat: Ali Agâh - Rekor 11,2-5 Ali Behadır - yarım metre farkla. 200 metre sürat : Kekor 24 Mahmut 400 metre sürat: Ali Rekor 53,1-5 Şefik Niyazi 800 metre Hasan İhsan Rekor 2.18 Şefik Niyazi 1500 metre Vefik Niyazi Rekor 4-42 100 metre küçükler Halil demir. bey R 13,3-5 3 adım atlama : Hamdi Vâlâ - Rekor 12,38. Vedat Etem - Rekor 12,07. Uzun atlama:.Haydar bey - Re- kor 6,78. Vedat bey Mania 110 metre: Vedat Etem - Rekor 20, Cihat Ömer - Rekor 202/5. Yüksek atlama: Haydar bey - Rekor 1-74. Cihat Ömer - Rekor 1-94. Haydar bey Türkiye Şampiyonu n!duğıyıd vibe Cibir yııeys de Ha Şampiyonudur. Gülle: Cafer bey - Rekor 9,90. Disk: Hasan İhsan - Rekor 27-28 Sabahattin - Rekor 27-13 Cirt: Osman Zeki - Rekor 42-75 Kemal - Rekor 42 - 16 Alman neticeler arasında 100 metre sürat, 200 sürat, ci lle gibi yüksek rekorlar olduğu pibi üç adım ve sırıkla irtifa Türkiye rekorunu aşmıştır. Üç adımda Vâlâ beye ait 12,38 rekorunu henüz pek genç olan atletin kırması memuldur. Bayram- da İstanbul Robert kolej atletleri şehrimiz koleji atletleri, ve fut- bolcularila karşılaşmak üzere şeh- rimize geleçekti Kolej atletleri şimdi bu müsa- bakalara — hazırlanıyorlar. - İzmir kolejinin İstanbul koleji karşısın- da ne netice alacağını ” tahmin güç olmaklaberaber rekorlara na- zaran şunlarda kazanacağını tah- minde bulunabiliriz. Ali - Agâh Agâh 1 — Yüksek atlama 2 — Sırıkla irtifa 3 — 3 adım 4 — Uzun atlama S —MBelki de - yüz metre Mamafi miz, bittabi temennimizdir. kiki sonra- anlıyacağız. bunlar bizim tahmini- Ha- neticeleri - müsabakalardan A. Adnan izmir 9 eylül sergisi İktisat vekâleti İzmir 9 eylül sergisinin 1931 senesinde açılma- sına karar vermiştir. Vekâlet bu kararını İzmir Ticaret odasına bildirmiştir. Afganlı talehbe Bu yaz memleketimizdeki bil- umum Afgân talebesi istanbulda Galatasaray lisesinde toplanacak- lardır. Bugün ilk maçını yapacal Avusturya — takımı — şehrimize | geldi, bu gün Galatasarayla maç | yapıyor. Bu takım Viyananın birinci sınıf takımlarından olup 1923-1924- 1925 senelerinde şam- piyonluğu kazanmıştır. Admira ve Rapit ile birlikte Viyananın en küvvetli takımıdır. Avusturyanın eski ismi Amatör idi.. Avustur- yada prafesyonellik ilân edilince amatör ismini taşıması pek garip | olacağından ismini — Avustuyaya | tebdil etmiştir.. Şimdi Avusturya- Rapit maçları Viyananın Galata- saray - Fener müsabakaları hük- müadedir. Bu takımın oyun tarzı merkezi Avrupada oynanan en ahenktar oyunlardır. Bu takım harpten sonra Viyananan futbuol hususun- daki şöhretinini dünyaya yaymış- tır. Bu takı kuvvetli bir. mü- dafaası ve çok muntazam ve zevkli bir oyun oynayan muha- cim hattı vardır. Bu hattın yegâne kusuru ara sıra fazla kombinezon yapmasıdır. Takımın — kalecisi Hanrih Zaft 13 defa milli takımda oynamıştır. Turnavada sakatlanan bu oyuncu | gelemiyecektir. İsveç milli takı- — mında müteaddit kerre oynamış — ihtiyat kaleci Arvit Boglen gele- cektir. Müdafilerden Hanstandlez Çek maçından sonra çekliler tarafın- ik olan Avusturya takımı dan omuz üzerinde taşınması kay- metinin en parlak delildir. Diğer südafi Emil Vagnerdir. First Viyanın — meşhur — Beki Blum — rahatsızlığından — dolayı oynamadığı şu sırada Pandlar - Vagner müdafaa hattı Viyananın en kuvetli bek hattıdır.. Haf bek hattı Avusturyanın en - kuvetci cephesidir. Karl Şinayder, Hans - mak ve Karl Gayerden terekküp eden bu haflar bir çok kerreler hattımı teşkil etmişlerdir. Bilhassa merkez muavin ile Geyer beynel- milel söbreti haizdirler... Muhaçim hattı... Bu hatta na- | zarı dikkati celbeden iki mühim | oyuncu vardır. Merkez muhacim | | Şafer ve sağ açık Kutti.. Şaferin şöhreti malümdur. Kutti milli ta- kımda- yirmiden fazla oynamış ve geçen sene Amerikalılar tarafından | angaje için bir çok teklifler karşu- sunda kalmıştır . Sırf Viyanadaki - ( dişci muayenehanesini — birakma- mak için gitmemiştir. Sag iç “Rapan beynelmilel maçlara iştirak etmiş tecrübeli ve kuvetli şüte | malikdir | Diğer mühacimler bir kaç kerre r beynelmilel maçlara iştirak etmiş kuvvetli oyunculardır... Şu halde bu cuma icra edilecek olan Avus- turya Galatsaray maçı çok mül bir kıymeti haizdir. Son günlet zar- payaeg fında Avrupada bir kaç mühim futbol maçı yap- ılmıştır. milli arasında yz maçtır. İki takım İngilterede karşe-| laşmış ve fransız-| lar bire karşı 4 sayı ile maglup olmuşlardır. Fransız gazete- leri fransız takı- minin çok fena oynadığını ve bu takımda esaslı tadilât yapmak lâzım geldiğini söyliyorlar, Fransız timi çabuk yorulmakta ve oyun- cular her zaman aynı kabiliyeti gösterememektedirler. Bu sebeple iyi bir antrenörün nezareti altında ciddi surette çalışmağa lüzum gösteriliyor. İkinci maç fransız kupası, ve iyonluk maçı idi. Pariste, Reklcumhur M Dumergin bazır bulunduğu bu maç çok hararetli İki mühim futb | şiya ol * Fransız - İngiliz maçından bir enstantane olmuş ve Monpelyeliler kazanarak kupayı almışlardır. Üzun müddetten beri yapılan şampiyonluk —maçında Set ve Monpelye takımları karşı kar- kalmışlardı . Set kulübü İransız milli takımlarına €n çok | oyüncü veren ve en kuvetli takı lardan biridir. Bunun galebesi | beklenirken Monpelyeliler maçı kaz- anmışlardır . Set takımı çok fena bir oyun oynamış Monpelyeliler bilâkis çok muvaffak olmuşlardır. İ çok mütcessir olmuş, Hakiiıî bir aşk romanı Kibar tavırlı genç şoför ve milyonerin kızı «Bu kabil değildir, babanızın par'a ve asalete ne kadar ehemmiyet verdiğini bilmiyor musunuz?» Mayis iptidasında Amerikanın Şikago şehrinde parlak bir düğün resmi yapılmıştır. Bu düğün bir aşk romanına mevzu olabilecek hadiselerden sonra vaku bulmuş- Şikagonun meşhur zenginlerin- den M. Şervey bundan bir müd- det evel Vlademir isminde genç bir şoför tutmuştur. Çok yakışıklı bir delikanlı olalan Vlademir aynı zamanda fevkalâde iyi giyinmek- tedir. Genç şoför pek az zaman içinde efendisinin kızının nazarı dikkat celbetmiş, matmazel Şervey Vlar demirin kibar tavırlarma güzel yüzüne, yakışıklı vücuduna, temiz giyinişine hayran olmuştur. Ban- /dan sonra genç kızda bir otomo- bil sevdasıdır başlamıştır. Bu otomobil gezintileri esna- sında matmazel Şervey güzel şoföre çok ümit vermişsede Vla- demir hiç © taraflı olmamıştır Aradan aylar geçmiş şoförünün kendisine karşı — gösterdi lâkaydi matmazel Şerveyi çıldırt- tıkça çıldırtmış genç kız Vlade- | mire delicesine aşık olmuştur. Matmazel Şervey bir gezinti esnasında otomobili güzel manza- ralı bir yerde durdürtmüş ve kendi yerinden kalkıp şoförün yanına — oturmuştur. —O zamana kadar hiç bir erkeğin iltifatma kulak asmayan mağrur kız baba- ona açıktan açığa ilâni aşk etmiş- tir. Lâkin Vlâdemir - bül linledikten sonra: — Babanızın paraya asalete e n bu | kadar düşkün olduğunu bilirsiniz. Sizin bir şoförle — sevişdiğinizi duysa ne yapar? Demiş ve otomobilini hızla sü- | rerek eve gelmiştir. | Viadmir o akşam efendisine is- tifasını vermiş — ve görünmeden evden — sıvışmıştır. Matmazel Servey ertesi gün şoförün çekildiğini haber alınca günlerce genç kiza bir tarafa çıkmamıştır. Bu suretle aradan aylar geçmiş, fakat genç kız bir türlü şoför unutmamıştır. Geçen ay . bir ak- şam matmazel Servey bildiklerin- den birine gitmiş, orada Vladimire rastgelmiştir. Lâkin bu sefer şoför büsbütün başka şekilde idi. Üzerinde siyah suvare elbisesi vardı, hali, tamam bir salon adamı gibi idi. | Bir zamanlar genç kızın aşkına | kulak asmamış olan delikanlı, bu | defa matmazel Serveyi görünce yanına yaklaşmış kendisini dansa | davet etmiştir. Sabık şoför dans esnasında macerasını anlatmıştır. Meğer Vladmir Rusyanın en eski ve kibar ailelerinden birine İhtilâlden tavrı mensup — imiş, sonra beş parasız Amerikaya hicret etmiş ve şoförlükle geçinmeğe başlamış. bir alacak davası varmış. Bu dava lehlerine neticelenerek elle- | rine mühim bir para geçtiğin- den artık şoförlüğü bırakarak tekrar salon hayatına avdet etmiş. Vladmir macerasını — anlattıktan $ Vladmir ailesinin Pariste eski | | isız bir şoför iken size karşı olan hislerimi 1zhar edemezdim. Fakat artık bu mahzur kalmadı, müsaade ederseniz pederinizle İzmirde bir un sui istimali İzmirde mühim bir un fabrika- sından muamele vergisi üzerinde sui istimal — yapıldığı hakkımda Defterdarlığa bir ihbar vaki ol- Te Muhtelif um ve zahi ile Borsa kaytları 'aydan fazla bir müddettenberi Yapılmakta olan tetkikat netice- sinde sui istimal 30,155 lira ve 28 kuruş olarak tespit edilmiştir. İhbarın doğru oldugu anlaşıl- RbE Muamele vergis kanunu muci- âl edilen vergi mil tarının bir misli fazla cezası alm- mak lâzımdır. Fabrika muamele defterine bi çok zahirenin kaytedilmek sureti- le muamele vergis.vin Hükümete verilmediği sabit olmuştur. İktisat vekâleti cenubi ve şarki anadoluda zuhur edecek olan ve- bayi bakari hayvan hastalıklarına karşı Mardinde bir serum darük istihzarı açmıştı ve edevatı hükümeti merkez den gönderilmiş olan bu müesse- se tahminen Haziran gayesinde hali faaliyete gelecektir. ———"