July 11, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

July 11, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

11 Temmuz 1929 Akgam Sahite 5 Müthiş fark! 6 İngilize aldığı tabloyu 165 bin İngiliz lirasına satmış | İngiliz gazeteleri Rafaelin meş- hur bir tablosunun garip bir. ma- cerasını yazıyor. Rafaelin meşhur “Madonna,, namındaki tablosu son zamanlarda Rusyada Steinehen isminde dul ve zengin bir kadının eline geçmiştir. Bu kadın Rus inkilâbından sonra Brüksele gel- miş ve yerleşmiştir. —» Madam Steinchen son zamanlar-| da — müzayakaya — düştüğünden | Rafaelin tabiosunu Lanbarti | Aantikacıya satmıştır. Anti- kadına ancak 96 İngiliz iirası vermiş ve kendisi tabloyu bir Amerikalıya 165,000 İngiliz lirasına| satmıştır Şimdi kadın tabloyu antikacıya satmak için emanet bıraktığını ve 95 Ingiliz lirasını avans olarak aldığını iddia etmekte ve antikacı ise tabloyu mezkür meblağ mu- kabilinde satın aldığını iddia edi- yor. Tablo henüz Brükselde ol- duğundan muhakemenii — netice- sine intizaren mahkeme trafın- dan haciz altına alınmıştır. Anadolusun her tarafına meb- zul yağmurlar yağdığı halde bir kaç zamandan beri Tekirdağ ve kuraklıktar fevkal- müşteki idilir. Geçea gün bu mıntakaya da külliyetli mık- tarda yağmur yağınış kuraklık teh- kikesi zail elcsuştur. Kadın ta İngilterede büyük yarışlara iştirak ediyorlar yyareciler lagilterede senenin en büyük fayyare yarışı hazırlanmıştır. Kral kupası yarışı denilen bu. yarış büyük Brüsuya adası etrafında 1169 mil . &tdx eden bir devir- dir. Bu yarış kadın ve erkek İngil- terenin en meşhur tayyarecileri yazılmıştır. Bunların arasında Mis Spooner, Madam Butler ve Leydi Bailey namında üç kadın vardır. Leydi Bailey kendi başına tay- yare ile Londradan Cenubi Afri- daki Ümit Burnuna gidip gelmiş idi. Mis Spooner geçen seneki müsabakada az kalsın birinciliği kazanıyordu. Gdam Butler zevcesi gibi muk- tedir bir tayyareci olup kocasile birlikte müsabakaya , yazılmıştır. | Müsabakanın neticcsize heyecanla | intizar olunuyor. | Kısa etek düşmanı! Kadır.lâ_îhîliscden | çıkarâan napas | işinden oldu Prağ. şehrinde imdiye kadar vaka olmuştur. Geçen pazar günü şehrin en kibar kilisesinde âyin icra edilir- ken meşhur. vaizlerden papas Bratis kadmların Layafeti hak- kında ateş püskürmüştür. Sözünü bitirdikten sonra, kürsüsünden Aaşağı inmiş — ve eline aldığı bir amçı ile kısa ctek ve çıplak kol ile kliseye gelen ka- dınları yarlerinden kaldırmıştır. — | Papas bu. gibileri kamçısı ile tehdit ederek kliseden kovmuş ve bir daha bu kıyafetle gelirler- se içeriye alınmayacaklarını miştir. Papazın bu harekâti bir çok kadınları mütcessir etmiş ve hü- isanda Zsıcaklar kümete şikâyette bulunmuşlardır. Bu kısa etek düşmanı papas va- İzlikten azledilmiştir. Her tarafta şiddetli sıcaklar! Avrupada deniz kıyafeti ile çay vermek moda halini aldı!.. Londrada halk işinden çıkınca y ç Ilarla Taymis nehrine dök, V Deniz kenarında deniz kıyafeti ile bir çay ziy: Bu sene erkenden başlayan | her tarafta bütün şidde- tile devam etmektedir. Bir kaç günden beri Fransanın bazı yer- lerine kar yağmakta ise de bu mevzildir. “Avrupanın her tarafı sıcaktan — kavrulmaktadır. — Halk fevç fevç deniz kenarlarına sahil şehirlerine akın etmektedir. Bu sene Avrupada — banyo şehirleri hınca hinç kalabalıktır. Mütbiş sıcaklar buralarda yaşa- yış tarzını temamile değiştirı Meselâ banyo şehirlerinde deniz W kıyafeti ile gezmek, çay zıyafeti vermek gayet tabii bir hale gel- miştir. Mayo resmi bir kıyafet gibi taşınmaktadır. Bazı aileler de deniz kenarla- rında çadırlar kurmakta ve kamp hayatı. yaşamaktadırlar. Avrupa gazetelerinin - yazdıklarına — göre bu sene en güzel yaz eğlencesi mayo ile verilen çay ziyafetleridir. Deniz kıyafeti ile çaya gelenler aslak vücutları ile dansetmekte, hararet — basınca denize girmektedirler. tekrar İngilterenin de her tarafında, bilhassa Londrada “ müthiş sıcak- lar. hüküm ailelerin akşam üstleri kayıklarla Taymis nehrine çıkmakta ve ba- zıları da denize kadar uzanmak- tadırlar. Taymis nebrinin Londradan yukarı kısmı adeta ” otomobillerle dolu kalabalık bir cadde halini almıştır. Buradan otomobiller yerine kayıklar kaim olmaktadır. Aileler ikindi kahvaltısını, akşam yemeklerini bu kayıklarda yemek- tedirler, Kayıklardan — bazılarına radyo tesisatı yapılmıştır. Aileler Bu sürette hem hava almakta sürmektedir. Bütün | hem de musiki dinlemektedirler. Akşamları saat beşten sonra Taymis nehrinin hali ülüyor Ne kadar içiyorlar? İngilterede adam başınz senede 30 şişe viski düşüyorl... Meşhur İngiliz doktorlarından Dr. Weeks in İngilteredeki müs- kirat sarfiyatına dair vermiş ol- duğu bir konferans İngiliz efkârı umumiyesi üzerinde derin bir te- sir bırakmıştır. Mümaileyh - kon- feransında demiştir ki: İnsanlar arasındaki ahlâki su- kutta, hastalıkların çoğalmasında vefiyatın artmasında en kuvvetli amil müskirat istimalidir. İngiliz milletini senevi halis kül sarfiyatı 51,000,000 galon- dur.. Bu hesaba nazaran İngilte- rede senevi Viski sarfiyatı adam başına otuz şişe düşüyor. Mütehassıs bir tıp adamı ola- rak diyebilirim ki ispirtonun has- talıkları tedavide bir faydası yoktur. Bilâkis küul insanların vücudunu vereme hazırlıyor. Son istatistiklere nazaran İngil- terede 5 ilâ 14 arasındaki yaşta bir milyon çocuk devletin temin eylediği tahsilden istifade edemi- yecek derecede zihnen ve bede- 'nen zaiftir. Sebebi bunların ba- balarının müskirata müptelâ ol- muş bulunmalarıdır. İspirtonun — herkese zarar ver- diği iddia olunamaz Müskirat isti- mali — iptilâsının önüne geçmeğe çalışmıyan bir adam vatanperver sayılamaz. /— Erkek kadın Dört sene kadın kıyafe- tinde gezen erkek Frankfurtlu bir genç erkeğin Amerikada dört sene hizmetçi kız vazifesi yaparak 20000 mark ğını ve şimdi vatanına avdet ü Frankfurt — gazeteleri haber veriyor. Bu genç adam iş bulmak için Amerikaya gitttği zaman kızl büyük ihtiyaç olduğunu ıııııy:î— hemen kız. kıyafetine girmiş ve maruf bir ailenin nezdine girmiştir. Bu erkek kız hizmetci her türlü işini ev yapmağı ve hattâ yemek — pişirmeği — öğrenmiştir. Son senelerde aylığı 80 dolardan 120 dolara çıkarılmıştır. Yemek, içmek, elbise ve mes- ken ev sahiblerinden olduğundan hizmetçi kız Türk parasıyla ayda l Cakal 250 lira kazanıyor. di 20000 mark artırdıktan sonra Almanyaya dönüp bir kızla evlen- mek için bu erkek kız hizmetçi Frankfurta dönmüş! Yeni tank — Amerikalılar pek sür'atli bir tank yap!ilaj Amerika ordusu için yeni bir tank icat edilmiştir. Üç kişilik olan bu tank mevcut Amerikan tanklarının en seril olup saatta 42 mil mesafe katediyor. Mevcut tankların en serii saatta ancak, 18 mil mesafe katediyor. Sikleti sekiz buçuk ton olan bu tank ile Vaşington civarında tecrübeler icra edilmiştir. Bu tank yeni sürülmüş arazi ve seyyar kumlar üzerinde saatte kark iki buçuk mil süratle geçmiştir. Bu tank şosa üzerinde satta 62,23 mil süratle — yürümüştür. Yeni tank 12 silindirli Libertiz modeli motör ile tahrik ediliyor. Dünyanın en serii olan bu tankın M. walter Christie isminde bir mühendis olup tam sekiz sene uğraştıktan sonra bu tankı icade muvaffak olmuştur.