11 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

11 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

y ç Ji Temmuz 1929 (Romiz olarak yalnız İki harfle iktifa edilmemesini rica oderiz; zira - tekerrü ve karışıklık ihtimali Meselâ A A ve A. F, remizlerini ilkişer mü: mmünede - gördük. — Bunların " tahlillerini Busust birer kelime ile birbirinden ayır Biz, Fakat bü tekerrörler ( i bir tablili gendisine Bit zannoderler. Bu sebeple remiz olarak ya bir kelime ve yahüt hiç olmazsa üç harf olmasını tavsiya ederiz) No 2222 Sade, ihtiyatlı bir insan, açık gözlü, derin heyecan kabiliyeti az buna mukabil bir parça geveze, mütecessis ve dedi koducu. İyi vemantıklı düşünür, fekat inatçı, aymı zamanda korkak, kimseyi beğenmez, kalı kirk yarar, bir az | egoist, bununla beraber hilekâr degil, temiz kalpli ve kimsenin fenalığını istemez. E. M. Ç. Size yazınızdan maatteessüf çok iyi şey söyleyeceğiz. Yazı tah- İlinde kompliman yapmak ve bakikati ketmetmek- şıarımız ol- madığından ikinci mektubunuzu yazmış olmasaydımız yazınızın tah- İllini hiç neşretmiyecektik. Fakat mademki israr ediyorsunuz bizde hakikati - söylemeğe — mecburuz. iyi denilebilecek yegâne cihetler düyğuları oldukca kuvvetli, iradesi ve gayretidir, zekâsıda fena değildir. Ruh ve ahlak itibarile mertebesi dundur. Hiç samimi dı Haki- katleri tashih ve tahrife kizp e aa çok müstcit ve meyal- hırsına, hiddetine — nefsaniyetine mağluptur, yolunun karanlıkları- n büyk ihtimamla — herkesten gizler, fakat nefsini ashih için ciddi bir gayret sarfettiği yoktur. Aynı tarzda devam ettiği takdir- “de hayatının çok fena yollara gircceği muhakkak gibidir. Tavsiyemiz: Gençliğinizden ve iradenizden istifade ederek tün kuvvetinize ahlakınızı tas hasrediniz. -Bilhassa dürüst samimi olmağa çalışınız. Yazınızı “imha ettik, isminizi de unuttuk. Bu cihetten müsterih olabilirsiniz. M. A. Ş. Duygüları derin olmamakla be- raber çok mütenevvidir, Çabuk hayalâta kapılır, dikkatsiz ve bir parça dalgındır, kendine itimadı fazla ve bunu her tavır ve hare- ğ tabi ve balleri vardır. fekat bunu oldu- ğundan çok daha fazla göster- mek ister, başlıca meraklarından metin sesin kanlı ve seri kararlı bir insan tesiri yapmaktır. Eğlence ve zevke oldukça müp- teladır, haylı müsriftir. Muhasip Çalışkan fakat ağır, mütered- dik kararını zor verir fakat sonra sebat eder. mantıkı muhakeme kabiliyeti zaif, Mücerret ve nazari şeylerle — iştiğelden — hoşlanmaz. hesabi ve, hattâ bir parça hasis, fakat haris değil, kanaatkâr, ida- alden mahrum, sadakati varsada bunu fedakârlık derecesine gös- termez alddumam duygüları zaif. Hapa N., A. F., Aptür- rahman B. (üç kardeş): Tabiratlarınız birbirine çok uy- gundur. üçünüzde henüz bir par- çe çekingen ve cesaretsiz ve ol- dukça — çalışkan — gençlersiniz , seciyeleriniz hemen' temamile te- şekkül ve inkişaf — etmemiştir. içinizden Hapa N. en zeki ve kurnazınızdır. Fakat ayni zamanda '€n hırçın ve en maddi olanınız da odur. Bir parça da müstebit- | tir, hep kendi dex n olmasını Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır? Numune Büyükçe çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8- 10 satır olmalı, yeni harf derle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutulur sa neşredilmez. Metinler Tür- kçe, — frasızca, ingilizce, al- manca, italyanca olabilir. Yazan erkek mi, yoksa ka- din mıdir ve koç yaşındadır? Matlaka doğru olarak bildi- Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek iztediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve sorunuz. Numünenin — baş tarafına bir remiz yazınız ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler “iade edilmez. Tahliller - hakkında hiç bir mes'uliyet kabal olunmaz. ister. A. F. ise daha ziyade hayab perver ve bir az maceraperesttir. Yükseklerde uçar kendine itimadı ve kuvvetli iradesi de vardır. Bu yüzden Hapa N. ile her halde sık sık çarpışır ve çekişirler. İçi- 'nizde en munis ve sakini Aptür- rahim B. dir. Onun da kabahat bir parça dikkatsiz, lâkayt ve bir az da iradesiz oluşudur. A A, (Fransızca - İngilizce lugatlar ) Muammasız, açık, tabii, ahenkdar bir şahsiyet için sağlam bir se- sakin fakat kuvvetli bir irade, tavur ve hareketi ve kur ve bel- ki de bir parça mağrur olmakla beraber çok nazik ve ince. Müte- şebbis, çalışkan ve ruhen çok. cevval, zekâsı iyi, —muhakeme kudreti / vasatın çok fevkında, duyguları ince olmakla beraber bunlardan bahsetmekten hiç hoş- lanmaz, fazla hassasiyetten adeta bir erkek gibi çekinir ve utanır. Üerbamellı, sevgi kabiliyeti fazla, | kendini daima zaptetmesini bilir. | Hatıralarına çok bağlı, gayet munlazam, tertipli, zevki ince, ciddi ve şetaretten ziyade hüzne AA Sorduğunuz suale cevap vere- | miyeceğiz, Seciyeniz bulunduğu- a EabU Ganl ae GA | muvafıktır. ve iyi bir muhasip olduğunuza — kanattımız - vardır . Kanaatkâr olursanız ” ve biç bir meslekte kolay kolay tehakkuk edemiyen hayallerden vazgeçer- siniz, muhasiplikle de refah temin etmek mümkündür. Muhasipliğin çok güç olduğunu da zahnetmi- yoruz. Teptili meslek etmenizi tavsiye edemiyeceğiz, çünkü başka mesleklere kabiliyetiniz olsa bile, bunları tahsil etmemişseniz -ki bu| cihet grafoloji ile anlaşılmaz - bu yoktur, çünkü tahsil sinniniz çak- tan geçmiştir. aci ve Z.R.: Bu iki yazı henüz çok acemi 'olduğundan maateesüf tahlilleri ka- bil değildir. LH A.J Nümuneniz gayri kâfidir, en az 'on satır göndermelisiniz. Yaşınızı bildiriniz, imzanız — okunamıyor erkek mi yoksa kadın mısınız, onu da yazınız. M. S. sözleri size de Ayni tekrar ediyoruz. Tanışlı 6lup ortasındaki (J. B3 markasına dikkat — elun Doposuz İs danhulda Ala- c Hamamda 68 mumarada Yuda Levi Biraderler ve mah- tumu ticarithanesi . — İmalüthancsi Jiraşr Barutçiyan, İstanbal Uzunçarşıbaşı 181 numtara, Dardl'aceze müilürlüğünder Kok kömürü — Vejetalin yağı — Gaz ton kilo teneko 100 4000 60 Pirinç Tuzsuz tereyağ — Şeker Kilb — teneka kila 6000 6 00 Balâya cins ve muktarı ” yazılı altı kalem evazimin kapalı zarf üsüliyle münakasaları 19 Ağustus 929 tarihinde saat öndürlte iera edilvcektir. taliplerin teminat akçseve teklifnameleriyle Darhl- âcezeyo müracaatları. * x Kurü özüm pisküvi Galeta — Ermik kilo — kütü — klo — kilb 8850 — 28 5 250 Nişasta — Arpa — Saman — Kep kilk — kilb —— kilb — kilo 260 — 8000 — 2200 — 800 Balâya cins ve mıktarı yazılı sekiz kalem Jevazimin kapalı” yarf üşüliya münakasaları 12 Agustos 929 tarihinde | saat ondörtte icra edilecektir. Taliplerin » Darfil temmat akça ve tekliameleriyi acezeye müracaatları. Fındıklıda Xolla Bayır sokağında Fıçı fabrikası Acele ve ehven Hiatla satılık- tır. Mezkür mahal garaj, depo, ardiye, fabrika olarak kullar mağa elverişlidir. Görmek arzu edenler içindekilere pazarlık Pangaltıda Surpağopta Nalbant sokağında No 5 bakkaliye mağazası sahibi Misak efendi- ye müracaat olunması. A, B. C. 4. Kendinizin nasıl bir adam ol- düğünüzü — bilmediğinizi — kabul edemiyeceğiz, çünkü ruhi ve fikri muvazenesi yerinde, (Sompleks) lerden azade ahenkdar ve yumu- şak tabiratlı, sakin, sıcak duygulu, ekseriya şen ve höşmeşrep - bir | insansınız. Muhakeme kudretiniz iyidir, fakat iradeniz zaiftir, Çabuk tesir altında kalırsınız. Muntazam, temiz ve zarifsiniz, zekânız ince- dir, harici şekle çok kıymet ve- dalga halinde gelen gayretiniz çok devam etmez, söner, mamafi mütelevvin mizaçlı kat'iyen değil- siniz. Hayaliniz çok geniştir ve bu yüzden hayatla zararlar gör- müş olmanız melhuzdur. Yasemin Sinninin küç ıık azdır, ani bir ettirmiş bir seciye bir az hoppa, çabuk mütehassis olur ve duygularına tabidir. Yi sek idealleri vardır, Bir az sabır- serbes, şen, sız, süs ve ziyneti sever, müte- şebbistir, — fakat — çalışkan de- nilemez , Zihni teksif kabiliyeti de manasız az, zaiftir , —ken- disi inatlarını irade kuvveti sanırsa da ciddi bir gayeye matuf hakiki iradesi nok- sandır, necip kalpli ve cömerttir, , bir az da ha- iradesi bazı Geçen nushamızda rumuzlarda bazı - yanlışlıklar olmuştur? Şam (Şan), M. G.F. 26 (M. G. T. 26), ALE(A. T Şişli B. P. G. (B. P. L) olacaktır. Tushih ederiz. Fransada Ruan şehrinde garip bir vaka olmuştur: M. Mirabo isminde bir genç bir gece şehre yeni gelen at canbazlarına gitmiş ve bir çok arslan ve kaplanların marifetlerini - seyrettikten — sonra evine avdet için yola çıkmıştır. M. Miraba tenha sokaklardan geçmeğe — mecbur — olduğundan etrafına hakmadan acele yoluna devam etmiştir. Bir aralık Mirabo - sigarasını yakmak için durmuş, arkasından ayak sesi işitmiştir. Kendisinin takip olunduğunu 'tahmin eden genç başını çevirince büyük bir sükünetle yürüyen müt- hiş bir kaplanla karşılaşmıştır. Yapacağını şaşıran Mirabo sela- meti kaçmakta tahmin etmiş ve koşmağa başlamıştır. Önünde giden adamın koştu- Şunu görünce o da koşmağa baş- lamıştır. Yakalanacağını ve par- çalanacağını anlayan genç tesa- düfen bir evin bahçe kapısını aralık görmüş ve içeri girerek kapıyı kapamıştır. Etraf duvarların yüksek olması kaplanın içeri atlamasına mani kat'i ve kokusu 75 kuruştur. dü kuvvet şurubu Flida istediğiniz halde (tesiri yoktur ) diye si: datmak isteyenlere inanmayınız. Flida haşaratı öl- en bütün mayiattan daha mükemmel, daha mücs- sir ve yarı yarıya daha ucuzdur. Flida yerli dimağı yerli ameles ve yerli sermayesi ile yapılmıştır. Flidayı tercih cumiz. Flidanın müstahziri Hasan Ecza deposu sahibi Meşhur Hasan kolonyası ve Hasan müstahzırı bir şah eserdir. Markasına dikkat Hasan ecza deposu. ' |At canbazından dönerken Başını çeviren genç birdenbire arka- sında bir kaplan görünce.. Kaplanla karşılaşan Mirabo olmuş, fakat hiddetlenen hayvanın sesi bütün mahalle halkını uyan- dırmıştır.Cadede kaplan görülünce derhal at cambazhanesine telofon edilmiş ve kaplanın — mürebisi gelerek bir saat uğraştıktan sonra kaplanı kafesine sokabilmiştir. M. Mirabo o gece çektiği korku neticesinde hastalanmış ve atcam- bazı kumpanyası aleyhine dava açmıştır. Dava neticesinde 2500 fain, (ıurıb'nx müslimin hastanesi, Hilâli ahmer mektebi ve sair mücssesatı sıhhiyece tercihan istimal edilmekte olan FLİDA sinek, sivr kurusu, pire, güve ve bütün haşaratı yumurtaları ile kat'iyen imha ve ifna eder. Leke yapmaz, tesiri sıhhi ve latiftir. isinek, tahta A haşaratı liğince resmen tasdik edilmiştir. Sanat ve rekabet âleminde dahi en yüksek mevkü şahadetnamelerle Çünkü yarı yarıya daha ucuz ve tesiri yüzde yüzdür. Şişesi 50, tenekesi 75 ve pompası İ ak- Hasan Beydir. Flida