11 Temmuz 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Temmuz 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Temmuz 1929 Yeni bir filim: Paris şarkısı Moris Şövalye yeni çevirdiği sesli ilk filmde çok muvaffak oldu #“Paris şarkısı,, Mulen Ruju hatırlatan Fransanm meşhur müzik hol artisti Moris Şövalye geçen sene bir filim çevirmek üzere Paramunt şirketi ile bir mukavele aktetmis ve Amerikaya gitmişti. — Moris Şövalyenin sinemada ne dereceye kadar muvaffak olacağı bilineme- diğinden artist iptida şirketin Nev-Yorktaki - stüdiyolarında bir imtihana tabi tutuldu. Buradaki tecrübeler muvaffakiyetle netice- lendiğinden Moris Şövalye Holivuta gönderildi ve orada ilk filmini çevirdi. Morisin ilk filmi “Parisin masum- harı,, ismindedir. Artist bu filimde hakikaten —muvaffak — olmuştur. Bunun üzerine Moris Şövalye ile ikinci bir film çevirmek için mükavele - yapılmasına - teşebbüs edilmştir. Tam bu sırada sesli filimler revaç bulmağa başladı- ğından bu filmin sesli olması muvafık görülmüştü, Moris Şövalyenin aylarca v; zaştıktan sonra/ vücüde getirdi bu filim Amerikada gösterilmeğe başlanmıştır. -Filmin i: “Paris | şarkısı, dır. Paris şarkısı, — Paris | hayatını tasvir eden bir filimdir. Büyük bir kısmı müzik holler, barlar, orada söylenilen - şarkıl ve oradaki hayatı teşkil eder. Arada tabit aşk sahneleri de vardır. | Filmin bazı yerleri geçen sene | İstanbulda gösterilen “Mulen Ruj, filmine benzemektedir. Fakat yı filimin daha zengin ve sesli ol- mak gibi bir tefevvuku vardır. — | Moris Şövalye bu filimde çok muvaffak olmuştur. — Senelerce Pariste Mulen Rujda ve Gazino dö Paride yaptığı numaraları buradada tekrar etmiş ve son şarkılarından bir çoğunu — söyle- miştir, Ekserisi fransızca söylenilen zengin bir filimdir “Valântino, ve saire gibi şarkıla- 'rın zerkle dinleneceği ve Morisin Paris şarkısı filminden üç manzara bu sesli filminin her — taraffa ragbet göreceği tahmin ediliyor. En çok kimi beğenirsiniz? iliği kazanan Klara Bov Sinema yıldızlarından en çok kimi begenirsiniz? Geçende — Amerikada — sinema mecmualarından — biri kârilerine bir sual sormuş ve gelen cevap- ettikten sonra / neşr- Müsabaka Amerikada büyük bir alâka uyandırmış ve 100 binden fazla halk sorulan — suale cevap vermiştir. Reyler tasnif edildiği zaman birinciliği 18,9 reyle Klara Bovun kazanı müştür. İkinciliği 16,70> veylı Greta Garbo kazanmıştır. Bundan sonraki reyler sırasıyla şudur. 11603 reyle Norma Talmâç 10233 reyle |Bakel Torres, 10231 reyle Vilma Banki 10020 reyle Dolaresdel Rio 9884 reyle Anita Paj, 8309 veyle Ester Ralston, 8306 reyle Loniz Brok ve Evlin — Brant, — 8304 reyle Bebe Danyel, 7987 reyle Korin Grift. Bunlardan sonra Kolin Mor, Konstans Talmaç, Billi Dov, Pola Negri. Sakiife 7 eden bir Sesli filimden zarar gören san- atkârlar pek çoktur, hatta bu yüz- den sinemacılıktan vaz geçenler bile vardır, Fakat buna mukabil bir kışım küçük sanatkârlar da | sesli filimden çok istifade etmiş- ler, bir köşede, mütevazı bir hab de yaşarken birdenbire büyük yıldızlar. Bunlardan biri ve en meşbura | Besi Lovdur. Besi Lov 24 yaşında çok sevimli bir sanatkârdır. Çehresi güzel ve sinemaya müsaittir, endamı mev- zundur. Fakat bütün bunlar Besi Lovun geçen seneye kadar sinema aleminde büyük bir şöhret kazan- masını temin etmemişti Besi Lov bir kaç filimde ikinci derecede roller ifa etmiş ve çok muvaffak olmuştu. -Fakat buna rağinen fü yıldızlar sırasına giremiyordu. Genç sanatkâr bun- dan çok müteessir olarak sinemayı bırakmak ve eski mesleği olan dansözlüğe avlet etmek üzere iken sesli filimler ortaya çıkmıştır. Besi Lov eski bir dansöz olmak itibarile iyi dans ettiği gibi sesi de çok güzeldir. Bu itibarla der- hal rejisörlerin nazarı dikkatini gelbetmiş ve ilk muazzam —sesli filim olan “ Brodovay Melodisi ,, filmi için angaje edilmiştir. Besi Lov bu filimde çok muvaffak olduğundan birinci - sınıf yıldızlar sırasına dahil olmuştur. Besi Lov birden bire o derece şöhret kazanmıştır ki kendi ismile levantalar ve Besi Lov şapkası diye bir şapka modası çıkarmıştır. Sanatkâre yeni filim çevirmek için her taraftan teklifler vakı olmakta, fakat Besi Lov kendisini ağır satmaktadıt. Sinemadan sırasına — geçmişlerdir. — © | Sesli filimden istifade : sanatkâr çekilenler Altı tanınmış sanatkâr alâkalarını kesiyor Tom Miks Holivuttan gelen son haberlere mazarn - Şarlo, Dugl, K Norma Talmaç, Lon Şaney, Meri Pikfort ve Ton Miks sinema ale- minden Çekilmeğe karar vermiş- lerdir. Bunlardan bir. kısım kontratla: ın bitmesini, bir kısımı elleriz- leki işlerin ikmalini beklemekte- dir. Kontratı bitmiş olan Tom Miks şimdiden sinema ile alâka- sını kesmiş ve at / canbazlığına başlamıştır. Tom Miks sinemalarda kovboy filimleri çevirirdi. Amerikalılar bu gibi filimlere bayıldıklarından Tom çok büyük şöhret k: Amerikalılar onun at koşturma- Sını, silah atmasını büyük bir heyecanla seyrederlerdi. Son zamanlarda bu filimler rağ- üşmeğe başlamıştı. Sesli ilim de çıkmca Tom Miksin ili- bi lakel di eee ğ tanbl başladı. Miks 19 sene- sinem: meşgul olmuş 137 filim çevirmi; Mesleğini — değirtirmekle — büyük bir şey kaybetmemiştir. Evelce, Çaliştiğy uaaallar MARade İ0 a dolar (20 bin lira ) alırdı. Şimdi at cambazhanesinde haftalığı 8500 unaştı. Pdolardır. ——— — , , STDeğir çe S aa — R L