5 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

5 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Giyilmesi kolay bir elbise Kayık yanş- larında giyilmesi pek muvafık olan bu model kalır beyaz krep dö şinden yapılmış- tır, Fistan kolb- suzdur. — İşleme- leri yeşil ipek beyaz yündendir. İpek gibi ince ve parlak beyaz dradan — manto gene beyaz ve yeşil ile işlenmiş. yapılmış ve siyah kadife — kordela ile süslenmiş * & Ayaklarımız Uzun yol yü- rüyenlerim, bil hassa yazın ayak- Tarını takviye et- meleri icap eder. Sabahleyin tuzlu- cabir ayak ban- yosu yapmak ve akşamları taban- ları kolonya su- yu veya sadece ispirto ile iyice oğmak pek faide- idir. Çorapların € serpilecek talk veya asitborik tozu yürümeği kolaylaştırır. Hele çorapların dışı ve ıskarpinler içine kullanılmış Saçların tanzimi sürülür ise bir sabun parçası ayaklarınız var mı, yok mü> far- kına bile varmazsınız. Saç modalrı her zamankinden | muğlâk bir halde. kısası, düzü, kıvırcıj ortadan, yandan ayrılmışı, hiç ayrılmadan arkaya taranmışı, açık alın, kâ- küllü alın, — ilâl ayni Salon veya terasada görünü, Uzun ve kısa saçların ayrı ayrı, kendilerine mahsus tarzı tanzim- leri , var. ziyade sahiplerini artık yeniden üzetü olan | çekerek Saçın uzunu, yacağını pek tayin ed&miyor. Her taraftan salkam saçak yüze omuz- lara dökülen, ele avuca sığmayan bir halleri var. Bazan mühim bir vesile zuhur edipte acele buvalet r. | yapmak icap edince berberin Bazan | V makası bir anda aylarca emek hsulünü —ortadan - kaldıriverdi yorup Ezen, ezam: mi ya sabur , rm uzamasını bek- EV. KADIN MODA u. İnce kumaşların yıkanıp ütülenmesi İnce kumaşlar yıkanırken doğ- rudan doğruya sabun ile temasa getirilmeyip sabunlu suda yıkan- malıdır. Bunun için 'ya hazır pa> ketlerde satılan hazır sabun toz- larından alınır, yahut rendelenmiş sabun tozu kaynar suda eritilerek | üstüne su ilâvesile lıklaştırılp yıkanacak eşya içine batırılır ve bir kaç dakika halile bırakılı Sonra hamur yuğurur. gibi bir hareketle kumaş el ile hafifçe | k çalkalanır, Danteller için usul, su ile hizlıca çalkalamak - ve suyu değiştirerek bir iki defa -suyu temiz çıkın- caya kadar-bu ameliyeyi tekrar etmektir. Yıkanırken rengi atan sarı ve bej danteller sıcak - çay veya kahve içine batırılıp bir iki saat birakılırsa Ceski renklerini bul: dukları gibi bu suretle beyaz tül, dantel, jorjet ve krep dö şini de boyamak mümkündür ve bu zenkler pek sabi€ olur. çoraplara da böylece iade edilir. Buiraz daha renk arzu edilirse soğan kabuk- larını kaynatmakla istihsal olunur. İpekli kumaşların son suyuna bi- raz sirke ve pamuk mensucala bir çorba kaşığı tuz ilâve edilme- lidir. İnce kumaşlar gölge bir yere asılmalı ve nemli iken ütü- lenmelidir. Yalnız ince sadacor ne kadar kuru ütülenirse o nisbette düzğün olur. İpek çoraplar ütülenmekle elâstikiyetlerini kaybederler. Or- gandi, nescinin terkibi sayesinde koladan — müstagnidir. Markizet, opal ve sair ince kumaşlar pirinç suyu veya kaynamış kolaya batı- rılarak — ütülenmelidir. Pike ve tüsor dikilmezden yıkanmamış ise suya girince daralırlar. Tülerin de biçilmezden bir yaş bez yayarak ütülenirlerse bil'ahara yıkanırken çekmek kor- kusu yoktur. Jorjet yıkanırken pek küçülür- | se de ülülenirken biraz çekişti- | rerek uzatıp eski haline getirmek | mümkündür. Ponje ve yerli krep döşinler yüz — taraflarından, — sair ipekliler terslerinden ütülenme- | lidir. | İşlemeli kumaşları kaba ye yu- muşak bir örtü - üzerine yayarak tersinden ütülemeli, taki işlemeleri basılıp ezilmesin, bil'akis kabank dursun ütünün altma biraz sabun sürmek ve kolaya biraz boraks katmak - parlaklık verir. Çarşaf ve sofra takımları bir masaya yayılıp kuru bir sabun parçasile her tarafları lduktan sonra yüz taraflarından. ütül lerse yeni gibi -kolal gibi değil- vert ve püzlk aluzlır. Elektrik ütüsü kullanırken ara sıra prizden çıkarıp yine takmak lâzımdır. Ütünün hararetinden yüzün mü- teessir olmaması için işe başlama- dan yöze iyi bir. krem sürmek | muvaffak - oldukları kıyafetine giren kadı Kadınların son seneler zarfında | kısa etek giyerek, saçlarını kısa keserek çok genç görünmeğe malümdur . Fakat bu kısa etek ve saç yü- zünden Fransada garip bir vaka olmuştur: Yaz tatillerinde mektepler şe- hir haricinde deniz kenarında, yahut ormanlıkta kamp kurmaktar dırlar. Jak Luare isminde 11 ya- şında bir çocuk ta mektebi ile kampa gitmek istemiş fakat an- nesi, oğlunun yalnız gitmesine bir türlü razr olmamıştır. Mösyö Lu- arenin seyahatta bulunmasından istifada ederek madam Luare oğlu ile beraber kampa gilmeğe düşünmüş ve çaresini bulmuştur. Madam Luare zâten gayet genç 29 yaşındadır, Saçların erkek gibi. kestirmiş, kısa bir ketem Pantalon, kolları sıvalı bir göm- lek giyerek 18 yaşında genç bir erkek olmuştur. Jak kampı idare eden muallime müracaat ederek kendisinden büyük olan ve Paris liselerinden birinde tahsil eden kardeşi ile ayni kampta tatillerini geçirmesini söylemiş, eger kabilse onun da kampa gelmesine müsade etmesini istemiştir. Muallim diger bir mektep talebesi olan genci kabul etmiştir. Madam Luarenin bir hafta süren bu hayat zarfında kadır olduğu- nu kimse anlamamıştır. Bu hayat bütün tatil müddeti devam ede- cek iken Mösyö Luarenin nagi- hani avdeti her şeyi altüst etmiştir. — Erkek bir kadıni.. imu yalnız birakmamak i için erkek n kampta yaşarken.. H Madam Luare Brezilyada bulunan genç adam işlerini zannettiğinden evel bitir- miş ve Fransaya avdet etmiştir. Evine gelince karısını bulama- mış, kayın valdesinden meseleyi anlamıştır. Fena halde hiddetlenen Luare kampa gitmiş ve güneşten yanan gençler arasımda müşkülâtla karısını tanıyabilmiştir. «uare seyahattan avdet ettiğini söyleyerek ve kümseye meseleyi sezdirmeyerek kanısı ile oğlunu kamptan almıştr. Suare bu vaka üzerine karısın- dan ayrılmak istemiş, fakat genç kadın ana şefkatile buçacukluğu yaktığı için bundan vaz geçmiştir. Her sene bir çocuk!.. Amerikada bir kadın mahkemeye müracaatla kocasından şikâyet etti Madam Emma ve beş çocuğu Amerikada gayet parip bir karı koca davası rüyet edilmiştir: Bundan bir müddet evel madam Emma Şillenig isminde bir kadın mahkemeye — müracaat ederek kocasından davacı olduğunu söy- lemiştir. Madam Emma derdini şöyle münasip bir tedbirdir. lemekten başka çare yok. Kadınların çoğu — kendilerine hangi türlü saç düzeltmenin ya- raştığını mazarı dikkate almaya lüzum görmeden körkörüne moda- ya tabaiyet ederler. Bu hususta kuvaförün reyine müracaat ederek her şey için olduğu gibi bir mü- tahassıs fikrinden istifade etmek çok musip bir fikirdir. Resmimi- zin irae attiği modellerin üçü de uzatılmak devresindeki saçlar için | muvafıktır. | anlatmafctadır: — Kocamla evleneli tam altı sene oldu. İzdivaçımızın daha ilk senesinde bir çocuğumuz dünyaya geldi. Evlilik hayatımın ilk ve tatlı zamanlarını bu çocukda meş- gul olmakla geçirdik... İkinci sene bir çocuğumuz daha oldu, üçüncü sene bir daha, dördüncü sene bi daha, beşinci sene bir daha., Şimdi tamam beş çocuğumuz var... Bu birer sene fasıla ile doğan çocuklara bakılmak ister. Halbuki bize nerede © kudret... Zevcimin kazancı mahduttur. Böyle olduğu halde kocam olacak adam her sene bir çocuk yetiştirmek isteyor. Geçen gün bu meseleye dair ar: mızda bir bahis geçti, artık bu ka dar evlâdın kâfi olduğunu bundan sanra kat'iyen çocuk yetiştirmeye- ceğimi kendisine söyledim, birdem bire kızdı, küplere bindi ağzına geleni söyledi. Eh benim de dilime kilit vurulmadı ya.. Tabi eben de söyledim.. O vakit kalktr beni fena halde dövdü..,, Madam Emmanın vücudu muayene edilmiş ve bir çok dayak izleri görülmüştür. Muhakeme — bunun üzerine zorlu kocanın 30 gün hap- sine karar vermiştir. Mdam Emma, resimde görüldü- Şü gibi gözlüklü ve pek çirkin bir kadındır.