5 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

5 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Üa 5 Ağustos 1929 Sahife 7 1949 senesinde herkes Atlantik üzerinde uçacak tayyare ile Manş denizini ilk defa geçmek için rüzgârın kesilmesini bekliyen “tayyarecilerin piri M. Bleriot, tayyareciğlin yirmi sene- lik istikbali hakkında fikrini soran bir İngiliz gazetecisine şayanı dikkat bir çok şeyler söylemiş ve söylediklerinin. çoğu doğru çıkmış idi. Ayni İngiliz gazetecisi tekrar müracaat ederek (Bleriot) | dan tayyareciliğin şimdiden son- zaki 20 senelik atisi hakkında fikrini sormuştur. Durbin kâşif gu cevabi vermiştir —Gelecek 20sene yolcu, posta ve eşyayi ticariyeye mahsus uzun mesafeli tayyare hatlarının inkişafi| kıymettar / olacağını tahmin edi- yorum. Eminim ki 1949 tarihinde At- lantik üzerinde 'cümlemiz munta- zam bir surette uçabileceğiz ve tayyarelerimiz ile Amerikaya gi- dip ! gelebileceğiz. Senenin her günü bu seyahatları yapabileceğiz. Lâkin Atlantiğin ortasında tayya- relere istasyon olmak Üzere yedi yahut sekiz sabih ada bulunduru- lacaktır. Gayet büyük olacak bu adalar birbirine kuvvetli telsiz cihazları ile merbut olacaktır: İstikbal tayyarelerinin şekli bu- günkü tek satıhlı tayyarelerden pek farklı olmıyacaktır. Bu mes'- eleyi yakından tetkik ettim. Son bulduğum ve plânını hazırladığım tayyare çok motorlu ve tek satıhlı| tayyaredir. Bunun yolcu dairesi| FELEMENK BAHRİSEFİT BANKASI İstanbul Şubesi İdare merkezi: AMSTERDAM Mezun sermayesi: 25,000,009.FL Tediye edilmiş ser İhtiyat —akçesi Galatada, Karköy palasta Telefon: Beyoğlu 3711/ İstanbul * kez Postanes lemeci Hanx 569. Bilumum banka muamelâtı Ermiyet kasaları icarı HER NEVİ EŞYA 6 ay vade ile yeresiye almak - isterseniz Beyoğlunda Tünel pasajında 7 numerolu KREDİTO azıbanesine müracaat ediniz. lEfon: Beyoğlu 1891 bir gemi şeklinde olup bir kaza vukuunda tayyareden kabili tefrik olup büyük bir motorbot gibi | kabili istifadedir. İstikbal tayyaresinin Diesel mo- toru gibi ham petrol sarf edece- ğini ve bundan dolayı” işletme mesarifinin çok azalacağımı tahmin ediyarm. Helocopter yani helezoni tay- yarelerin tertibatı karışık oldu- ğundan kabiliyeti ameliyeden mah- Tumdur. Motorsuz tayyareler spor- İngiltere halkın alâkasını uyandırmak | sene Landra civarında Hendonda tayyareciliğe vasi mikyasta askeri ve tayyareler manevra ve geçit resmi yapıyor. İngiliz harp tayyareleri Filoları burada — toplanarak en yorlar. Bu seneki manevralar gayet beyecanlı olmuştur. Bu defaki manevralarda en ziyade siperi sukut — talım — ve tecrübelerine ehemmiyet verilmiştir. Yeni İngiliz baş vekili Makdo- nald gayet sülhperver olmasına rağmen bu harp manevralarında bazır bulunmuştur. Amerikadan — Avrupaya — sulh elçisi olarak Londraya sefir gelen Doletes bile harbin en dahşetli aleti olen bu bomba ve hücum tayyarelerinin manevrasında bazır bulunmuştur. Naşit ğ::y Gecesi Ferah sinemasında b ağustas pazartesi NAŞİT BEY JÜBİLESİ artistlerinin tehlikeli harp manevraları yapı- Merkez — Acentasır — Galata Köprü başında. Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahmudiye Hamı altında, * İstanbul 2740. Trabzon birinci postası (REŞİTPAŞA ) vapuru 5 Ağusfos Pazartesi 12 de Gala- ta rıktımından hareketle İne- bolu, Samsun, Gireson, Trab- zon, Rize, Hopaya gidecek ve dönüşte Pazar iskelesile Rize Sürmene, Trabzon, Tirebolu, Gireson , ordu , Ünye , Sam- sun , İnebolu , Zongaldağa uğrayarak gelecektir. K Hareket günü yöük kabul olummaz. izmir - Mersin sür'at postası (MAHMUTŞEVKETPAŞA vapıru 6 Ağustos - salı 12 de Galata rıktımından hareketle Çarşamba sabaht İzmire ve ak- şamt İzmirden hareketle Antal- ya Âlaiye Mersine gidecek ve dönüşte Taşucu Anamor Alâiye Antalğa Kuşadası İrmire uğ- rayarak gelecektir. Ayvalık sür'at postası (MERSİN ) vapuru 6 Ağus- tos salı 17 de Sirkeci rıktı- mından hareketle Gelibalu Ça- nakkale Küçükkuyu Edremit Burhaniye — Ayvalığa ve dönüşte mezkâr iskelelerle alınır yük alınmaz. 10, 11/8/929 : Kadımlara 12/8/929 : Erkeklere Türkiye Seyrisefam idaresi mütekaldin eylam ve eramilinin) temimuz 920 maaşlari — bâl müharrer günlerde verilecel NAİM VAPURLARI İzmir postası Seri, Lüks ve muntazam ADNAN 5 inci PAZARTESİ vapuru Ağustosun günü 16 da Galata rıhtımımdan hareketle (İzmir) e ve Çarşamba | günü İzmirden İstanbula barek eder. Galata Gümrük karşısında Fransez numarada Ummmt acentalığına müracaat Te- | efon Beyoğlu: 1041 hanında Alemdar zade vapurları Beri ve hükm B aiasi Millet Vvapum 4 Ağıstos - Pazar günü akşam saat 18 de Sirke- ci rıhtımından | Zonguldak, OF idare HEYETİ, KO) Ji, KEMANGI ) facla NAŞİT BEY heyeti udan (TUFAN AĞA ) k İzmir bayii sokak 32 gaz Hüseyin Hüsnü efendidir. İzmirde — Şamlı numarada nebotu, Evrerye, Samsun, Ünye, Ordu, Gireson, Trabson, Rize) ye arimet ve Sürmene Vaklı kebir, Görele iskelelerine de ayarak avdet edecektir. üracaat mahalli: İstanbul defon: İstanbml TIR4 NAİM İR-Mİ RI VAPURL SİN Postas: Fazla — tafailât 2 Site Fransez hanında da acenteliğine müra- Beyoğlu 1041 BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU YEDİNCİ TERTİP 1inci keşide 11 Ağustostadır BÜUYÜK iKRAMiYE 30,000 Liradır AYRICA: — 18,000 — 15,000 — 12,000 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat. ” Bu keşidede cem'an «3,900» numara kazanacaktır. Vei Faralar Müdürlüğünlen : Müzayede İkraz Merhunatın semti meşhuru ile müştemilâtı " Borçlunum bedeli Na ismi Lirz 100 22132 Boğaziçinde paşa bahçesinde çubuklu caddesinde ce- ) dit No. (23,25) zemin katlarında birer methal birer oda birer mutfak birer halâ birinci katlarında ikişer oda birer kileri muhtevi ve (173) zirâ arsanın (93) zirâ mahallinde mebni (824) lira kaymeti muhamme- Bel iki bap kârgir hanenin tamamı. Fatma H. 22144 Bostancıda yeni kariye mahllesinde cesriderbent soka- ıda No. (93,57) zemin katında methal oda mutfak irinci katında üç oda sofa ve halâyı muhtevi ve %?m (107) zirâ mahallinde mebni (695) muhammeneli ahşap hanenin tamamı. Sabiha H. 50 22169 Boğaziçinde Kanlıcada mescidi şerif sokağında cedit No. (1) ve zemin katmda: methal taşlık mutfak asma bir oda kiler birinci ve ikinci katlarında: ikişer oda birer sofayı ve birinci katında bir halâyı muhtevi ve (63) zirâ arsa üzerine mebni ve köşe başına müsadif (378) lira kaymeti muhammeneli ahşap hanenin tamamı (378) ymı hşap a 80 22206 Eskialipaşada tabakzade mehallesinde çıkmaz saaiçı | sokağında cedit No. (18,20) ve zemin kâtında: methal sofa alelâde bölmeli iki oda haricen mutfak halâ birinci katında: iki oda sofa ve Balayı muhtevi ve (225) zirâ arsanın (70) zirâ mahallinde mebni (415) lira kıymeti muhammeneli ahşap hanenin tamamı. İbrahim Zühtü, Recep Şerafeddin, Mehmet ali B.lerle Fatma FahriyeH. Eyüpte Abdülvedut mahallesinde cedit İskele ve Ab- dülvedut sokağında cedit No. (50,57-1) zemin katında methal halâ fevkinde iki oda hamur mahalli ikinci katında: iki oda halâ Mmutfağr muhtevi ve (200) zira arsanın (127) zira mahallinde mebni ve tahtında Simmi farınım müştemil ki müsadif lira Sara ee MA Kadıköyünde Zühtüpaşa mahallesinde Bağdat cadde- sinde cedit No, (54,56) zemin katında: İki methal beş oda taşlık iki halâ birinci katında: Dört oda sofa halâ çatı katında: Basık bir sofayı muhtevi ve (350) zira arsanın (210) zira maballinde mebni (2205) Hra kıiymeti muhammeneli ahşap hanenin nısıf hissesi, Ayşe Sıdıka H. Yukarda cins, ve mevki ile müştemilâtı muharrer emlâk, hizalarında gösterilen bedeller ile talipleri uhdesinde takarrür ederek — ihalei evveliyeleri icra kıhamış olduğundan yüzde beşten aşağı olmamak üzere zamma talip olanlarm bu ilân tarihinden itibaren (31) gün zarfında yüzde on nisbetinde pey akçelerile her gün Ssaat | ondan on beşe kadar Bahçe kapıda dördüncü Vakıf Hanın ikinci katında Numara (14,17) Vakıf paralar Müdürlüğüne Müracaat etme- leri ilân olunur. 300 22286 250 22244 Emniyet Sandığı müdürlüğünde: Mehmet Tevfik Bün 16418 ikraz numaral deyn senedi mucibince Emniyet Sandığından istikraz eylediği meblâğ mukabilinde Sandık namına merhun bulunan / Beylerbeyinde Bostancıbaşı Abdullah ağa mahallesinde Rasim ağa sokağında eski 3 mükerrer yeni 9,9-1,21 mnumarah ve 232 arşın arsa iki ve iki buçuk kattan ibaret dört oda, ikişer mutfak, bir. kuyu, üç dönüm arazı bahçe ve müştemilâ saireyi havi iki hanenin mısf tar mamı vadesi hitamında borcun verilmemesinden dolayı satılığa çıka- rılarak 450 lira bedel ile müşterisi namma kati kararı çekilmiş iken bu kere yüzde on zam ile başka bir müşteri çıkara müzayede bede- lini 495 İiraya iblâğ eylemiş olması cihetile mezkür iki hanenin nısfını 6/8/929 tarihine müsadif önümüzdeki Salı günü tekrar son müzaye- desinin icrası ve muamelesinin ikmali mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür günde nihayet saat on altıya kadar Sandık idaresin- de hazır bulunmaları lüzumu ilan olunur. Ziraat Bankasından Sirkecide yeni postahane karşısında Kınaciyan hanında sekiz oda vası bir hol ve ardiyeyi muhtevi ve Banka olmağa elverişli dairçi mahsusa mevcut kişe ve masalarile beraber toptan ve ya kısım kışilk kiraya verilecektir. Talip olanların Ziraat bankası İstanbul şubesine müracaatları,