August 9, 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

August 9, 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

EŞLİ ' “..n—:î.'&' Orta mektep talebesi jimnasti Son zamanlada Manisada spora fazla bir ehemmiyet verilmektedir. ftalimi yapıyor. Spor klüpleri çoğaldığı gibi mektep talebesi de jimnastiklerle ken- dilerini yarma - hazırlayorlar. arada talim yaparken gösteriyor. Aydında İzmirde çıkan Anadolu refiki- miz yazıyor : Aydın Polisinde 27000 liralık suüstimal keşfedilmiştir. Bu mes- ele Yusuf Ziya efendi ve daha beş altı kişinin dahiliye vekâletine bir mesele şikâyetinden anlaşılmıştır. Dahiliye vekâleti Aydın polisi hakkında tahkikat — yapılmasını emretmiştir. Vilâyet — tahkikatın icrasını jandarma bumandanı İb- rahim beye havale etmiştir. İbrahim bey bu şikâyetler et- rafında tahkikata devam ederken de bir sui istimal ile karşılaş- ahkikatı işkâl etmemek için daha fazla malümat vermekten içtinap ediyoruz. Yalnız şunu söy- diyelim ki: Resmimiz | hakkında vaki olan | Tahkikat / ilerledikçe | ti daha bazı vak'alarla karşılaşılmak- | ta ve tahkikatın tamiki lüzumu hasıl olmaktadır. orta mektep talebesini bir ** Kemaleddin beyin cenazesi— İngiltereye giderken Marsilyada vefat eden Borsa Komiseri Ke- malein beyin cenazesini — hamil olan vapur mal çıkarmak üzere Mudayaya uğramış - olduğundan muvasalatı teehhür etmiştir. * Tren kazası — Catalcada vukubulan tren kazası tahkikatına dün Şark demiryolları komiseri Semuhi B. vaz'ıyet etmiştir. Semuhi B. bugün Çatalcaya giderek kazanının fenni sihetlerini ve mesülleri tespit edecektir. * Hahambaşı ve Papa Eftim — Hahambaşı efendi dün vali mua- vini beyi ziyaret etmiştir. Çok atsız Papa — Eftim efendi iyileşmiş ve dün vilâyette bazı vevatı ziyaret etmiştir. * Macar sefiri M. Tahi evelki Ü memleketine gitmiş- Sefirin burada bulunmadığı K e M. Nagy maslahatgüzar vazifesini ifa edecektir. Ti bulunan Bir kız Oğlu ile evlenmesine razı olmayan birini öldürdü Torbalı kazasının Değirmendere nahiyesi halkından Kadı Rıza efendi namındaki şahıs yolda öl- dürülmüştür. Yapılan - tahkikat lin bir kadın olduğu anlaşıl- neticesinde katili mıştır. Katilin ismi Karaoğlanı kızı Müşerref hanımdır. Maktul Rıza efendinin oğlu İlyas ile seviştik- leri, fakat Rıza efendinin ( larına muvafakat etmediği sabit olmuştur. Müşerref —hanı sesi giymek suretile 'tığı ve İlyasla evlenmek için bir çare düşündüğü tespit edi miştir, Tahkikata devam olunmaktadır. * Cemiyeti belediyede — Cemiyeti belediye dün toblanarak encümenlerden gelen bazı maz- batalar hakkında kararlar ittihaz etmiştir. ** Kahire sefirii büyük elçimiz Mul ay mezuniyet almıştır. Bu itibarle ancak Eylülün haftasına doğru şehrimizden hareket edecektir. * Hariciye Vekilimizin gelmesi muhtemel — Hariciye Vekili Tev- fik Rüştü beyin yarın şehrimize gelmesi muhtemeldir. * Rüşvet alan memur — İs- kân memurlarından Kemal efen- di dün bir mübadilden 35.lira rüşvet alırken cürmü meşhut ha- linde yakalanmıştır. * Ankara postası — Darül- bedayi - sanatkârlarının — iştirakile vücude getirilen Ankara postası filimi bir haftaya kadar, matbuat erkânile diğer davetli zavata gös- terilecektir. “Kaçakçılar,, unvanile bir filim ihzanı için de tertibat alnmaktar * Edebiyat kongresi haftaya kaldı — Bugün Alay köşkünde toplanması mukarrer olan ede- biyat kongresi 14 ağustos çarşam- baya tehir edilmiştir. Türkiye İş Bankasının Hamiline ait hisse senetlerinin kayıt müddeti İ0 Ağu bitecektir. Hissedarlar bu hinde stos 929 tari- tarihe kadar Hakkı rüçhanlarından istifade edebilirler. Ağustos 1929 l;INliENEl.ER KAHRAMAN Muharriri: Konrad Berkovitehy Nay, dedi ki: — Benim getirdiğim altı araba mal, asıl servetimin onda biri bile değildir. Ben, mirasını Ayşe' aşkı uğrunda reddettir Babalarımın köyünden ayrıldım ve çeribaşı olmaktan vazgeçtim. Si- zinle oturmak istiyorum. — Nay, ertesi taşçı İsmet'e gitti; kulübe yapmak için, güneş- te kurumuş tuğla aldı; zira insan ilkönce evini yapmalı, sonra karı almalıdır. — Tatarların âdeti böy- Mütercimi: (Vâ - Nü ) Çingene, gülümsiyerek ve göz- lerini manalı manalı kırparak: — Öyle büyük kulübe yapaca- ğım ki,bütün Kara Murat'ta oydan daha büyüğü olmıyacak! - diye cevap vermişti! Ayşe kızardı ve gözlerini önüne iğidi. Çok güzel bir kızdı. Duğru: Nay'ın kabilesindeki kadınlardan güzel değil; fakat, seven erkeğin gözleri, sevgi ya güzeli olarak görür. Gülün üzerinde şebnem neyse — kadın için de erkeğin aşkı odur. Ancak sevilen Kadınlar güzeldirler, oğul, Şayet sevilmiyecek ölur. , derhal Ayşe, bir müddet di sonra cevap verdi: — Kulübenin pek okdar büyü- ğünü yapma, Nay! Köyün içinde 'en büyük kulübe bizimkisi olma- sın ! Nay, bir lâhza hayretle işten çekerek, ve Ayeşeden tarafa dönerek : — Niçin © öyle ? - diye sordu. — Eyer sen bizim köyde doğ- muş ve büyümüş olsaydın, o vakit, zarar yoktu. Halbuki, yabancısı olmaz ! Zira, Kara Muratlılar * Hele şuna bak! - derler. Köyümüze — sonradan geldiği halde - bizimle boy kalkışıyor. Hepimizinkinden bü- yük kulübe yaptı.,, İyisi mi, gel, beni dinle, Nay! Babamın kulü- besi ne büyüklükte ise,sen de o büyüklükte yap. ölçüşmiye | Osmanlı bankası Türki- | yenin mali vaziyetini — | nasıl görüyor | Osmanlı bankasının heyeti umu- içtimamda Meclisi umumi nutukta 1929 se- nesi hesap kat'isi hakkında izahat vererek geçen sene zarfında Tür- kiyenin şiddetli soğuklardan mü- tecssir olduğunu ve bu sebeple | mahsulâtı hasara uğradığım ve | halkın iştira kabiliyetinin azaldığı | n söylemişti. Ayni zamanda | Türkiyede kredi azalmış, fakat iskonto miktarının tenzili, evvelce tüccara verilmiş olan lüzumsuz itibara karşı takip edilen kredinin tahdidi hakkındaki siyaseti teshil etmişti Devletin mali vaziyetine gelince Türkiyenin bütçesi ” mütevazindir, harici borçlar hakkında da bir itilâf aktolunmuştur. Hükümet bir Devlet bankası teşkiline karar vermiştir. Osmanlı Bankası hiç bir tedbirin bunun kadar Türkiye- terakkisini temin edemiyeceği mütalâasındadır. »£ Nazif Süruri — Bundan müddet evvel sevişmekte olduğu Viktorya isminde bir kızı yarala- mak ve kızın annesi ile büyük annesi Virjini ve Agavniyi öldür. mekle maznun — bulunan Nazif Sürurinin muhakemesi dün Ağır ceza mahkemesinde intaç edilmiştir. Dünkü muhakeme neticesinde hey'eti hâkime maznun Nazif Sü- rurinin iki katil filinden dolayı idamma, ancak 21 yaşını ikmal etmediği cihetle cezasının 24 se- ne ağır hapse tahviline, ayrıca Viktoryayı katil kasti ile yarala- mak filinden 10 sene hapse mah- kümiyetine, Fakat bu cezaların Mali vaziyetimiz | tevhidi ile 27 sene 3 ay 10 gün müddetle ağır hapse mahkümiye- tine, karar verilmiştir. * “Hareket,, gazeteşi aleyhine biri, müddeiumumilik, diğeri de davaların tevhiden rü'yetine dün üçüncü ceza mahkemesinde de- vam edilmiştir. “Hareket,, gazetesi üç ağustos tarihli nüshasında “Kadriye hanıma a atan kim? ,, unvanı ile bir fikra neşretmiştir. Müstantık Hikmet bey tarafından da bu yazı dolayısı ile “Hareket,, gazetesi aleyhine üçüncü cezada yeni bir dava ikame edimişt Bu davada 14 ağustusta edilecektir. * Define hikâyesi — Malka- ranın Faberik köyünde define mevcut olduğu kaymakamlığa bar edilmiş isede neticede bütün mesai boşa sesle onları Nay, mükedder bir tasdik etti: Evimizi ne pek büyük, ne'de pek küçük yapmalıyız. Zira, pek küçük yapacak olsam: “Böyle kötü ve ufak bir kulübe yaparak köyümüzün itibarmi düşürüyorl ,, derler. Ayşer — Sen üzülme, Nay! - dedi. - Kulübe varsın pek büyük olmasın! İçini iyi süsleriz. Daha ilk kar yağmazdan eveh, | Guvarlar bitmiş; Nay, tavanı yap- mıya başlamıştı. Bütün köy ona azıcık yardıma - geldi. Kadınlar, etrafta cepeçevre oldular; ve, bir yandan mangalda kaynıyan pilâv tencerelerine bakarak öbür yandan, damın basırını örmeye koyuldu- lar. Çalıştıkları esnada , ihtiyar | Osman, onlara masallar- söliyor- Ennadıyulehh Bulgaristanda maglüp oldu Sofya 5 (Hususi) — İstanbulda yyaptığı 3 maçlan sonra şehrimize gelen Mısır şanpiyonu ağustosun üçüncü cümal Levski, dördüncü pazar günü de Slavya ile karşılaşmıştır. İlk maçta, bü- | tün gayretlerine rağmen 1-1 | berabere kalmışlardır. | Sofyanın Slavyası ile - yapılan ikinci maçta mısırlılar büyük bir mağlübiyete uğramışlar 4-1 yenil- mişlerdi Mısir milli takımına 9 oyuncu veren bu takımın Amesterdam olempiyadında türk milli takımını T-1 yenmesi mısırlıların kuvveti hakkında büyük ümitler vermiş- ti. Vekayi mısırlıların - futbolda zannedildiğinden çok aşağı olduk- larını göstermiştir. Spor kongresi tehir edildi İstanbul Mıntakasından: Görü- len lüzum üzerine 9 ağustos 929 cuma günü akdi mukarrer Mıntaka kongresinin tehir edildiği ve i ma gününün ayrıca bildirileceği şüreba hastanesi sıhhiyeye raptedildi — İstanbuldaki Yeni- baçe Güreba hastanesi şimdiye kadar Evkaf tarafından idare edilmekte idi. Son günlerde sıh- hiye vekâletinin teşebbüsü üze- rine hastane sihhiye vekâletine AZIMET ha femme Chic,ş dikiş ücüretir vin sahibesi Mdam Katy, bütün kibar rilerini hoşmat clecek mevsimim ' moda - iĞatlarını Tarabyadıı, Yokatliyan ötelinde te dansan. tricb Jazz. 'HACI YAKUP ZADE VE ŞERİKİ VAPUR ACENTALIĞINDAN | KARA DENİZ ÇA v POSTASI GERZE v Pazartesi akşamı Sirkeci rıhtımından hare- ketle doğru ( Zonguldak, İnebo- lu, Samsun, — Ordü, — Gireson Görele, Trabzon, Rize , Mapavri, Atina iskelelerine azimet ve | avdette Vakfıkebire uğrayacaktır. Tafsilât için Sirkecide Küçük kır zade Hanındaki acentasına müracaat Evin damı biteceğinden bir gece evel, Nay'ı komşu kulübe- lerden birine koydular. Ayşe'yi de diğer bir komşu kulübesine. Ve iki evin kapısına da nöbetçi diktiler. Ne kadar bekâr delikanlı var- sa, hepsi, en güzel elbiselerini giydiler Sarı kemerlerini , taban- taktılar. calarını , — kamalarını | Yakılan — ateşlerin da , teker — teker, penceresi önüne geldiler; ve, ki yün pek eskiden kalma bir âdeti üzere, evlenccek kıza sordul; — Bu gece, son gecedir. Yarın, yerine takılacak! Şayet nimle bu damın altına yerleşmek — ister misin girip