9 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

9 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

— lile B FT DST A Akşam 9 Ağustos 1929 — ZD MARRn ZZI a Gelin küçük bir ameliyatla| C. C.P. İyi muharrir - olabilmenin îlk şarlı samimiyet Halbuki — siz duygularınızı boğmağa çalışıyor- sunuz. Tuttuğunuz yolun siz şüp- hesiz nefsi zapt ve idareye matuf olduğunu zannediyorsunuz ve bunu beğeniyorsunuz. Fakat çok ifrata varıyor ve ruhunuzun inkişafına mani oluyorsunuz. Bu sıki nefs. kontrolu / sizi nihayet her hali gayritabii ve gayri samimi bir insan yapar. Daha çok genc- siniz. Henüz canlı ve ince olan duygularınıza bir az tabi olum bunları — izhardan çekinmeyiniz, berkeste çok aradığınız. şefakat ve sevgiyi de o zeman bulacak- sınız. Kendinizi samir tırırsanız belki bir muharrir de olabilirsiniz. İ.R. B. A. S. İhtiyatlı, cevvaliyeti az, teklif ve tekellüfü çok, bellenmiş eşkâle ve malümata / bağlı, bir basma kalıp ve dargörüş işin başlangıcında tereddür şer, cesareti ve nefsine itimadı sonradan gelir. Müntazam, çalış- ması ağır ve sebatlı. Mütevazı ciddi tasarrufu — sever. muvaffakıyet, olup olmadığı su- aline maatcessüf cevap veremeyiz, | zira muvaffakıyet, yazıdan, gör düğümüz — yaradılıştan bqkı, muhit, içtimal ve mali vaziyet, meslek, tesadüf ve ya tâli gibi daha bir çok âmillerin - muhas- salasıdır. Fikret Sade, ciddi, mütevazı, cesareti ve teşebbüsü , neş'e ve cevvali- yeti noksan , hüzün ve teessüre Ççok meyyal, kendine itimadı az, çalışması muttarıt değil , bazen bir hamlede iyice gayrete gelirse de çabuk yorulur. Zekâsı iyidir, fakat basit şeylerle meşgul ol- mak ister ağır fikri şeylere tahammülü yoktur. Epi dikkatsiz ve bir parça da kayıtsızdır. N sini zaptetmeğe ve müfekkiresi hayatının nazımı haline getirmeğe çalışırsa da muvaffak — olmaz. Bütün hareketleri yine ani duy- guların ve tabii sevklerin mahsu- lüdür. — Muvaffakıyet — hakkında size de yukarıdaki cevabı tekrar edeceğiz. tü Müteşebbis, fikren cevval, asabi, fikir ve duygularını çabuk değiş- tirir, bareketlerinde bazen müfe- kiresine tabı, bazen de duygula- larının esiri, anlaşılması güç bir parça — insandır. Çabuk alınır. Zekâsı iyi, | muhakemesi mantıklı, sayu gayreti | fena değil, kendine mahsus inat- ları var ki bunları prensip telakki eder” ZA-HİK Sakin, muttarıt, bir parça ten- perver bir tabiat. Duygu ve muhakeme kabiliyetleri normal, iradesi iyi, nefsine itimadı var, bir az da mağrur, yükselmek, temnayüz etmek emelinde, optimist ve çok zemanlar şen ve şatır . Okumağa hevesli, Hik-Sey Erkekten ziyade kadın tal ince ve hassas. Teşebbü: isteği kudretinden çok aşkındır. Çabuk tesir altında kalır, iradesiz Bir insan. Ancak bunu ve bütün ruhünü sebepli sebepsiz gizle- mek ve başka türlü görünmek arzu ve itiyadında. Zekâsı ise de daha ziyade kadın zekâ- sıdır: İntikali süratli, fikrinde vüzuh ve intizam var, her mesele- min ve her şahsın zaif noktasını derhal bulur, çok isabetli tenkit- ve Yazı nümuneleri nasıl olmalıdır? Namune - büyükçe - çizgisiz kâğıda mürekkeple yazılmış 8- 10 satır olmalı, yeni harf- lerle yazılmalıdır. Nümuneler hüsnü hatla değil çabuk yazı ile yazılacaktır. Hakiki imzası bulunursa iyi olur. isimler gizli tutulur sa neşredilmez. Metinler Tür- kçe, frasızca, ingilizce, al- |) manca, italyanca olabilir. İ — Yazan erkek mi, yoksa ka- dın midir ve koç yaşındadır? Matlaka doğru olarak bildi- riniz. Yazı sahiplerinin seciyesinin bilhassa öğrenmek iztediğiniz noktaları hangileridir? Kısaca yazınız ve Sorunuz. Numunenin — baş tarafına bir remiz yazınız ayni remiz ile cevap vereceğiz. Nümuneler —iade edilmez. Tahliller — hakkında hiç bir |) mes'uliyet kabul olunmaz. İstidadı zari şeylerden ziyade pratik saha- leri vardır. fikri ve na- DELET müsriftir, S ZEHİR Yazi hayli acemidir. Onun için yazın tabiatını aynen gösteriyor mu, şüphedeyiz. Gördüklerimiz reddit bir insan. İradesi gayet zaiftir. Kararsızlıklarile kendini çok üzer. Bazen bir gayret ham- lesile bu halden kurtulmak isterse de pek az sonra gene ayni üzün- tülere düşer. Her halinde bir tutukluk ve ağırlık vardır. Teşeb- büs fikrinden büsbütün mahrum- dur. Zekâsı iyidir fakat maateessüf menfidir. Yani hep kusur bulmağa ve bozmağa matuftur, müspet bir eser vücuda getirmez. - Dikkatli, çok ihtiyatlı ve kanaatkârdır. Büyük hırslardan ve derin ihtiras- lardan temamen azade fakat aynı zamanda yüksek ideallerden de mahrumdur. A.S.H. Yazı Iâakâl on satır. olacaktır. Kaç yaşındasınız? erkek mi yoksa kadın mısınız? C. O0.T. Bütün bareket ve düşüncelerini idare eden kuvvet gösteriş merak ve iptilâsıdır. Kekdisi için başka- ları tarafından her manasile beğe- lmekten ve takdir olunmaktan iyük zevk, ve beğenilmemekten büyük bedbahtlık olamaz. Bütün hareketleri ona göre hesaplanmış- uğrunda her şeyi, hatta riyayı, kâba müstaittir. Mamafih kendini dajma —mazur görür ve affeder, çünkü kendisi ve başkaları için kul Tandığı ölçüler ayrıdır. Kıyası nefs duyğusundan mahrumdur. Munta- zam mahakeme - kabil noksandır, fakat intikali sür'atlı, üdeta (instinet) vasıtasile ani gö- rüşleri ekseriya isabetlidir. Hayali çok geniş fakat gayeleri hep madı Ahmet O. Bu da yukardaki tabiate çok benzer. Yalnız aralarında derece farkları barizdir. Ruhunun çıplak- kıklarını gizlemekte bu daha ma- birdir. İkisir ları ve meyil ve tabiatlarında birbirinden mülhem olmaları çok muhtemeldir ŞAN Basma kalıp: Vaktile öğrendik- sıkı arkadaş olma- | W Dügün yapılırken.. erkek oldu Viyanada gayet garip bir. vaka otmüş tur: Viyana- da memur bulunan Seme| ler isminde bir genç, amiri M , Herbertin kızile - sevi- aya düğün - icre edileceğin. — Olan İlonka takımları hazırlanmış in nerede ve nasıl icra edileceği kararlaştırılmışken genç kız birdenbire hastalanmıştır. Gi ilen bir çok doktorlar lar, nihayet bir kaç operatör ve doktorlar bir konsültasyon yapmış ve genç kızın hastalığı anlaşılmıştır. İlonka ismindeki genç kıza küçük bir ameliyat — yapılarak — erkek olması temin edilmiştir. Şimdi İlonkanın ismi Stefan olmuştur. Bu vaka Viyanada bir çok kiylükali mucip olduğundan Ste- fan annesi ile birlikte seyahata çıkmıştır. hemşiresi vardır. Bu genç kız çehrece İlonkaya benzediğinden, eski nişanlı Semler onunla evlen- Kolsuz bluz! Avam kamarasında bu yüzden bir mesele çıktı İngilterede avam kamarasında yeni bir mesele çıkmıştır. Geçen gün amele fırkasının mebusu olan Mis Ceni Le meclise kolsuz ince muslin bir elbiseyle gelmiştir. Bu sıcaklarda Mis Ceninin böy- le hafif gezmesini kıskanan mebuslardan bir çoğu ceketleri çıkarmak- istemişlersede reis zamnamenin buna müsaade etme- li bildirmiş, ve mebusların ceket oturmalarına müsaade etmemiştir. Şimdi mebuslar ya kendile- ine de caketsiz nizamnamenin değişi hut kadın mebusların da — uzun kol ve kalın elbise ile gelmesini temine çalışmaktadırlar. lerini Sa d n BEİRNİZ yez mektir. Soğuk kanlı yahut serin kanlı kaybetmiyen, itidalli bir insandır. Çalışmaktan sinirlerinizin bozula- cağına inanmiyoruz, çünkü fazla asabi değilsiniz. Yalnız bu seferki yazınızda daha bir iki nokta bulu- yoruz: Kendinizi fazla düşi tevehim ve egoistsiniz. İstediğiniz çareyi size bir grafolog bulamaz, isterseniz bir sinir hekimine mü- racaat ediniz. Meslek bahsine ge- lince, siz mesleğinizi intihap et- mişsiniz, tarikı tahsilde olmadr ğınızdan bu. buhranlı zamanda terki vazife etmenizi tavsiye ede- miyece, A, B. C. D. Yazınızın tahlili 10/7/929 tarih- li nüshamızda intişar etmiştir. ŞULE Tahliliniz 26/7/929 tarihli nüs- | hamızda intişar etmiştir. A. L. 929 Tahlilinizi 10/7/929 tarihli nüs- hamızda okuyunuz. Birdenaire erkek | rahatsızlığın sebebini anlayamamış- , Stefanın 18 yaşında küçük bir | tipini ve çapını az değiştirir de- | Ruhi muvazenesini kolay | Pazarlıkla gaz alınacak Şehremanetinden : Pazarlıkla 90616 kilo gaz alıncaktır. Talip olanların 12 Ağustos pazartesi günü saat on beşe kadar levazım müdürlü- ğüne gelmeleri. Bursa vilâyetinden : Karacabey kazasında geçen sene inşasına başlanan hükümet ko- nağının bakiyyesinden mevcut 8000 liralık havalenamesi mıktarındaki inşaat 1929 Ağustosunun 26 1ncı perşembe günü saat 16 da talibine | ihale edilmek üzere münakasaya çıkarılmıştır. Taliplerin keşifnameyi | görmek için her gün ve teahhüt etmek isteyenlerin de mezkür günde ve kanunda yazılı tarifat dairesinde Bursa vilâyeti encümenine müra- caatları ilân olunur. Emniyet sandığından: Emniyet sandığında küçük melâ Devlet demiryolları ve Limanjarı umumi 'ada bir elmas düşürmüş olan mua- idaresinden: Münakasası fesh olunan Kayseri atelyesine ait 12 k.m. lik yol malzemesi tekrar kapalı zarf usuliyle münakasaya konmuştur. Münakasa 8 Eylül Pazar günü saat 16 da Ankarada Devlet Demir yolları binasında yapılacaktır. Münakesaya iştirük edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15,30 za kadar Umumi müdürlük kalemine vermeleri lâzımdır. Talipler müna- kasa şartnamelerini 20 lira mukabilinde Ankarada Malzeme dairesinden İstanbulda Haydar paşa mağazasından tedarik edebilirler. BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU YEDİNCİ TERTİP 1inci keşide 11 Ağustostadır BÜYÜK iKRAMiYE 30,000 Liradır AYRICA: — 18,000 — 15,000 — 12,000 40,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat. Bu keşidede cem'an «3,900» numara kazanacaktır. Devlet demiryolları ve Limanları umumi idaresinde 30 ağustos 1929 tarihinde Diyarıbekirde açılacak olan milli serğiye iştirâk etmek üzere azimet ve avdette Devlet demiryollarında seyyhat edecek yolcu ücretlerinden yüzde 30 ve sergi & teşhir edilmek üzere | sevkedilecek yerli mamulât ve mahsulât ücretlerinden de esas tarifeler üzerinden yüzde elli tenzilât yapılacak ve bu tenzilât 15 ağustos 1929 inden 30 eylül 1929 tarihine kadar devam edecektir. Fazla tafsilât için istasyonlarda ve Diyarıbekir sergi heyetinde | bulunan mufassal ilânlara müracaat edilmeli! Göztepe - Çiftehavuzlar ERKEK AMERİKAN LiSESİi Maarıf vekâletince mektep bu seneden itibaren liseye tahvil için Cuma | Elim bir ziya | Cemiyeti umumiyeci belediye azasından müteveffa Abdi. beyin mahdumu Emlâk Bankası muha- bere şefi Nahit beyin kain bira- deri, Ziraat Bankası İzmir şubesi ir muavini Hakkı Manço ve inhisarı Eksperlerinden Hil- mi Manço beylerin biraderi Gala- tasaray lisesi sekizinci sınıf tale- besinden Nezih Manço bey henuz on yedi - yaşında | olduğu verem hastalığından kur- tulamayarak irtihal eylemiş. Naşı | mağferet naşı Salı günü Heybeli V adadaki Hanesinden kaldırılarak Karaca Ahmetteki âile kabrista- nina defnedilmiştir. Allah kederdide âilesine sabrı " mü olunmuştur. Eylülün 16ncı günü derslere başlanacaktır. ünleri sabahtan akşama kadar aektebe iken — müptelâ | Kayıt üracat NiHAYET Analar, çocuklarını, şekerli takim edilmiş toz halinde ve hazmi et kolay İsviçre mamulâtından “GUIGOZ,, SUTU ile besliyebileceklerdir. Memedeki çocuklar için en mükemmel gıdadır. HER YERDE SATILIR Tayare Piyango müdüriyetinder Numunesi veçhile 250,000 adet sarı kalın zarf mübayaa ve tab ettirileceginden itaya ve taba talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 8/8/929 Perşenbe günü saat on | beşte — piyango — müdürlügünde müteşekkil — Tayyare — mübayaat | kamisyonuna müracaatları.