22 Ağustos 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

22 Ağustos 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

22 Ağustos 1929 Bu sabah Mudanya ve Bursayı teşrif ettiler Reisicumhur Hz. bu sabah saat onda Ertuğrul yatı ile Mudanyaya müteveccihen ha- reket etmişlerdir. Gazi Hz. nin oradan Bursayı teşrif bu- yurmaları muhtemeldir. Reisicumhur Hz. dün refa- katlerinde Dahiliye - Vekili Şükrü Kaya, Maliye Vekili Saracoğlu Şükrü, Londra Se- Firi Ferit B. lerle diğer mutat at bulundukları halde, Er- tuğrul yatile Marmarada bir tenezzükten sonra Yalavaya teşrif buyurmuşlardır. Saat 16 da - Ertuğrul 4 iskeleye yanaşmış ve Gi Hz. sürekli alkışlar arasında | karaya çıkarak - refakatlerin- deki zevat ile birlikte otomu- billerle Millet çiftliğine kadari bir tenezzüh icra buyurmuş. dardır. Buradan avdetlerinde Bü- yük Gazi Kaplıca ve Koru | köyüne doğru bir gezinti yap, mışlar ve kendilerine muştak 've mütehassir olan - halkın “Yaşa, var ol . sesleri alkışları arasında avdet bu- yurmuşlardır. ti Deniz mektepleri senelik yarışları Deniz mektepleri senelik mü: bakaları Cuma günü Heybeli deniz lisesinde yapılacaktır. Müsamereye saat dokuz buçukta başlanacak ve evvelâ talebe tara- fından istiklâl marşı çalmacak! Bundan sonra 100 metro düz yüz- me, S0 metro arkası üstü yüzme, 200 metro sür'atli yüzme, 400 | metro mukavemet yüzme yarışları Canlenmağa Atina, 21 (Hususi ) — Yunan hükümeti Belgrat sefiri M. Po- likronyadisin Ankara sefaretine tayini için istimzaçta bulunurken cevabi notasını hazırlamıştır. Ankara maslahatgüzarı türk ha- riciye vekilini ziyaretle cevabın hazırlandığını, bir kaç gün zarfın- da teblig edilece Notanın ü bildirmiştir. müliteviyatı — malüm değildir. Mamafih Atina gazete- lerinin — müttefikan — verdikleri malümata bakılırsa Yunan hükü- meti ihtilâfin — muhtelit — müba- dele Komisyonundaki bitaraf aza- 'mın hakemliğine havalesini kabul edecektir. Yalnız münhal olan üçüncü — bitaraf —azal tayini talep edilecektir Inkita tehlikesi - şim olmuş addediliyor. M. Rivas Vi- kümanın son atina ziyaretinin bu husuta tesiri olduğu tahmin edi- liyor. Atina 20 ( fos ) — Buradaki tebligata göre mukabil yunan ce- vabı bir iki güne kadar Türkiyeye teblig edilecektir. Cevabın tev- dünden evel hariciye encümeni- nin yarın içtimaa davet edilmesi muhtemeldir. Atina, 20 ( Hususi ) — Yunan gazetelerinin Laheyden alıp neş- rettiği haberlere göre itilâf edilen noktalar tefrik edilerek 'yalnız münazünfih meselelerin İtalyanın hakemliğine tevdiü — ihtimalinden yapılacaktır. Bundan sonra futa, bayrak, ördek kapma, kürek, yelkenli yarışları icra edilecektir. Yarış- lardan sonra dalma tecrübesi yağlı direğe çıkmak müsab, ları yapılacak ve tevzü mükâfat merasiminden sonra müsamereye Bihayet verilmiştir. | Gayri mübadiller kongrası 15 Ağustosta toplanmış olan gayri mübadiller kongrası o gün nisabı ekseriyeti bulamadığı için inikat edemedi. Nizamname mu- 29 Ağustos 929 perşenbe olarak içlimar Azayi kiranın teşrifleri rica olunur. Ruzname: 1 - Bir sene zarfın- | da icaraat ve bugünki vaziyet bakkında izahat, 2 - senelik hesap raporunun kiraati, 3 - Müddeti bi- 'ten idare heyetinin yeniden inti habı, 4- Bundan sonra vukü bu- | dacak teşebbüsat hakkında heyete salâhiyet ver Otamobil kazası Şeför Hilmi efendi idaresindeki etomobil Fatihte 13 yaşında Zeki isminde bir çocuğa çarpmıştır. Çecuk yüzünden mecruh olmuştur. | Köprü üzerinde oynarken —| Dün Bakır köyünde Ze | ve Mehmet isminde iki çocuk köprü üzerinde oynarlarken — arkadaşı li köprüden yere düşür- | müştür. Çocuk ağır surette yara- lanmıştır. Yarın gazetemiz i2 Sahife bahsediyor. M. Mihalâkopulos ne diyor? Atina 20 (Fos) — M. Miha- Telefon haberleri Tevfik Kâmil beye talimat verildi Ankara 21 (Telefon) — Afina sefirimiz Enis B? hariciye vekili ile uzun bir mülâkatta bulundu. Mübadele — baş — murahhısımız Tevfik Kâmil beye eski ahkâm ve mukavelât dairesinde komisyon nezdinde vatandaşlarımızın huku- kunu müdafaa talimat verilmişi Ankara hali Ankara 21 (Telefon) — Yangın yerinde yapılacak100di 24 ağustosta imar müdüriyetince ihale olunacaktı hakara Zahire borsası kâtibi umumlliği Ankara, 21 (Telfon) — Ankara Ticaret ve Zahire borsası kâtibi umumiliğine tüccardan Emin B. tayin olunmuştur. ve himaye için Ankara 21 ( Telefon) — Bura- daki harita mektebine lise me- zunu 20 talebe alınacaktır. Ankarada yeni bir cadde Ankara 21 ( Telefon ) — İmar müdüriyeli şehremanetile müşte- reken İstasyon - Meclis caddesinir Meclis binası civarında darlaşan kısmını açmaya ve diğer cadde gibi ayni genişlikte yapmağa karar vermiştir. İstasyondan — çıkanlar derhal Gazinin abidesini göreceklerdir. Yunanistan cevap veriyor İhtilâfın bitaraf aza tarafından tetkikini kabul edecek lokopolos Türk - Yunan mesele- si hakkında beyanatınde Yunas nistanın Türkiye ile bir an evvel anlaşmak istediğinden Türkiyeni de aynı emellerde —mi olduğundan ve bu iki mühim âmil sayesinde- bütün müşkülâtı ber- taraf edeceğinden ve matlüp iti- lâfin husulünden Muhtelit mübadele komisyonu ikinci şube takdiri kaymet heyet- lerinden — altısının lağvına karar verdiğini yazmıştık. Komisyon —heyeti - umumiyesi bugün içtim ederek ikinci şube- nin bu kararını müzakere ede- cektir. Ancak aldığımız; malüma- ta göre iki taraf murahhasları arasında bu hususta fikir ve noktai nazar ihtilâfı vardır. Bu sebeple heyeti umumiyede bu mesele hakkında cereyan ede- cek müzakerenin hararetli olacağı tahmin ediliyor. Anadoluda — muvazaaya — dahil bütün yunan emlâkinin takdiri kiymeti ikmâl edildiği halde yu- nanistanın sui niyeti ve çıkardığı müşkilât dolayısiyle yunanistan- daki Türk emlâkinden pek az bir kısmına kıymet takdir, edilmiştir. Takdiri kıymet heyetlerinin bu vaziyette kalmaları müsbet hiç bir iş göremiyeceklerini #ülatmak- tadır. Bu sebeple heyetler lağve- dilmese bile her halde esaslı bir sürelte tahavvüle tabi tutulacak- lardır. İngiliz ve Amerikan sefirleri Gireson, 20 (Hususi) — Hopa: ya kadar bir seyahat yapan ingi- liz ve amerikan sefirleri şehrimize çıkmışlar, valiyi ve belediye reisi- ni ziyaret etmişlerdi Giresonda ilk fındık mahsulü Gireson, 20 (Hususi) — İlk fındık mahsulü önümüzdeki euma günü yüklenecektir. Kabuklu findik 60 kuruştur. Henüz iç fındık üzerine satış ol- mamıştır. Memlekette en faal mevsim olması lâzım gelen bu aylarda hissedilecek derecede bir işsizlik | vardır. Halk şarkıları Gireson 20 ( Hususi ) — Bugün şehrimize “gelen — konservatuar | heyi mahalli bazı — türküleri plaklara almış, orijinal güftelerden çok memnum olmuştur. Müthiş bir infilâk Bükreş 20 (A.A.) — Dommesti kalesinde - vukua gelen infilâkta hiç bir- kimse telef. olmamıştı 7 vagon barut ile 30,000 mermi ihtiva eden bir takım barakalar harap olmuştur. Hasarat mühi dir. İnfilâkın sebebi, sıcaklardı Ankara Emanet muavinliği Ankara 21 ( Telefon ) — Ankara Emanet — muavinliğine — Beyoğlu dairei belediyesi müdürü Hazım beyin tayini derdesttir. (| Şu suretle tevzi edilecektir: | | başlıyan bir semt (Baş tarafı birinci sahifada ) Fatihten Edirne kapıya kadar uzanan yeni cadde havasının gü )| zelliği ve imara kabiliyeti itibarile | İstanbulun istikbali olan bir sem- tidir e Aldığımız malümata göre bu semtte ve İstanbulun ileride inki- şaf elmeğe müsait yerlerinde, bedeli uzun vadelerle ödenmek üzere, inşaat yapmak için bir vaziyet değişmedi Londra20 (A. A.) — La Heyde vaziyet değişmemiştir. Mali müte- hassıslar İngiltereye yapılan son teklifleri tetkik ile el'an meşgub- GŞ KRAK. Haraklae P C, OŞ ÜĞ R nn zanma, göre, İnşiteree V E T Ka meydamm ge gösterilecek azami müsaadat onun | gp Ş3 yi VUD - istediği iki milyon 400 bin liranın | (X Ve ( z ü Sf;,’:î';î:b,ğ:_ ancak dörtte biri nisbetinde olas | JA KĞN DU SUnU e SAT doi Ren eyaletinin | | Ttamvay hattının müntehasına | lıhlıîuine ait müzakerata dün | doğru bir kısım dar olduğundan | hat bir kavs teşkil ederek geç- mektedir. İki hat arasında kalan ve bir fırınla bir harabeden iparet olan adacık çok çirkin bir şekilde bulunuyor. İleride caddenin bu kısmını da 30.metro genişliğe tahvil edile- ceğinden Fatihten Edirnekapıya kadar imtidat eden cadde a) genişlikte olacaktır. akşam da devam eylemiştir. Bu içtimaa iştirak eden İngiliz mu- rahhası nocl yortusuna — kadai bütün İngiliz işgal kuvvetlerini geri almak azminde bulunan Lon- dra kabinesinin tahliye amelilye- sine Eylül ibaren başlam: karar verdiğini tekrar eylemişti Bahrı muhiti geçti İsviçreli tayyareci Amerikada Nevyork, 20 (A.A) — Atlas okyanosunu —geçmeğe teşebbüs etmiş olan İsvişreli tayyareci Ka eser Grinviç saatile saat 8 de Terceura (Ohyo) üzerinde uçmuştur. Troçki Rusyada idama mı mahküm edilmiş? Son posta ile gelen bütün Lon- dra gazeteleri Belgradın Vrema gazetesinin İstanbul muhabiri ta- rafından veril haberi naklet “tektedirler — —— — — — Troçki ile vuku bulan mülâka- tımda kendisinin Çeka tarafından hafi bir surette idama mahküm edildiğini bana söylemiştir. Diğer taraftan Troçki, Rusyaya avdet için ikna edilmektedir. Troçki hatıratını ikmal etmiştir. Hatıratta bir çok ifşaat vardır,. Rizede sanayi hayatı (Baş traafı birinci sahifede ) kuruttu. Şimdi Rize bezlerine muadil İngiliz mamülâtı oralarda hâkimdir. Halen şehir civarındaki mahal- lâtta 700 dane peştemal tezgâhı faaliyettedir. Bu tezgâhlarda mün- hasıren kadınlar. çalışmakta ve her tezgâh senede 150 ile 200 Hirm arasında hasılât biraktığma nazdran bu - süretle bu . yüzden geçinen muhtaç ail tatmin etmektedirler. Bundan başlka burada çok da- yanıklı yatak için çarşaflık bezler, işlemeli sofra takımları da yapıl- maktadır. Resmini gönderdiğim ( kanape koltuk ateliyesi ) yerli mamulâtından Avrupa derecesinde mükemmel zarif ve dayanıklı işler yapmaktadır, bu ateliye ” yakında ( hazaran ) gibi işler de yapa- caktır. CUMHURİYET Refikimizin yeni müsaba- kası hem kesenize hem de bilginize faydalıdır. Bir çocuk havuzda boğuldu Taksimde Abdullah cfendinin 9 numaralı evinde çamaşır yıkayan Madam İzmaronun 3 yaşındaki kızı havuza düşmüş boğulmuştur. Müsabakaya iştirak etmek için kuponları saklamak kâfidir. 1000 lira mükâfat Yalnız kupon toplıyanlara Reye iştirak edenlere 250 lira 250 lira 100 ,, 100 5L ISi , 50 3 20 ç 25 4 ğ5 .. Müsabakaya iştirak ediniz