3 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

3 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

metni (Baş tarafı birinci sahifede ) edilmemek için mevzuu bahsol- mıyordu. Türkiyenin en belli başh delili iki noktaya istinat ediyor. Birii cisi yunanistan tarafından teklif edilen hakemliğim son müzake- relerde itilâf mümkün olmayan mesaile inhisar etmesi , ikincisi de hakeml bu kabil mesele- leri bir komisyona tevdi etmiş olan muahedat ahkâmile - kabili telif olmamasıdır. Yunanistan şu noktada musır- dır ki kendisi tarafından teklif edilen hakemlik yalmız henüz mi mnazinfih olan — meselelere de; fakat hali hazırda iki hükümeti birbirinden ayıran bütün mesaile şamildir. Hakeme müracaat Yunan hükümeti Türkiye hükü- metinin fikrince Türkiye ve Yuna- im iki devle- tin kendilerini bağlayan muahede- leri bir mukavele ile tadil hakkı kaiz olmadıkları fikrinde değildir. Ezasen bu esas ve Lozan muahe" | desi çerçevesi linde tanzim edilmiş olan Ankara ve Atina itilâfları bu maddeleri tadil etmiş- lerdir. Türkiye Yunanistan tarafından teklif edilen hakemliğe mükabil mahdut bir hakemlik teklif ediyor. | Fakat böyle mahdut bir ha- ? kemlik Türk muhtırasında p doğru kaydedildiği gibi her türlü BB G ç sa d ' bar. Yunanistan mukabil cevabının gpolarına doğru Türk muhturasın- Ga zikredilen mesail hakkında bakeme müracaatı kabul etmekle beraber bu hakemliğin muallâk bütün meselelere teşmi teklif ve — hakemliğini üçüncü <| bitaraf mübadele azasının tavini Vile beraber muhteüt mübadele komisyonuna tevdüni kabul ediyor. 3 ay çalış 9 ay — — yangel | (Baş tarafı birinci sahifada) lek bize her işten daha iyi gelir. | Karşıda 20 yaşlarında birini göstererek: — * | — İşte bak bü oğlum. Karım | da içerden çalışr. Zaten üç nüfus- | tan ibaretiz.. Muntazaman çalışır | öç ay, her gün 15-20 lirayı cebe Aalar ve mevsim sonunda 1500 lira / sabibi oluruz. Kışın da siri üstü " yatar, aylığımı 125 liradan bhesaj Ederek yerim. Bugün ayda 70 lira ile Tnüfas ailesini geçindireceğim M Galalışn Te sesmiriea 2 Eylül 1929 se6, Altne 153, | miştir. Taymis bu mal Filistinde —| Hindistan da karışıklıktan korkuyorlar Londra, 31 (Hususi) — Taymis gazetesi Filistin ahvaline dair mühim bir baş makal gilterenin gerek araplara, gerek yahudilere karşı mesul vaziyette bulunduğunu ve şiddetli tedbirler ittihazı lâzım geldiğini beyan et- mektedir. Taymis, Filistindeki karışıklığın Hindistanda ve yakın şarkta tesiri olacağını söyliyerek bir dakika evel sükün tesisi lüzu- mundan bahsediyor. Kudus 1 (A.A) — Vaziyet hâlâ karışıktır. iane toplanmadı, dua ettiler Filistinde Araplarle Yahudiler arasındal kital ve münazaa üzerine — şehrimiz — musevilerinin | gizli surette iane toğ:dıldın | haberi Hahambaşı cerano | efendi tekzip etmiştir. Ancak geçen cumartesi günü akşamı şehrimizdeki ogların ekserisinde haftalık dini ayinde Filistin yahudilerinin halâsı için dua edilmiştir. Yeni ceza konunu hakkında konferans Manisa 31 (Hususi) — Müddei umumu Kâmil bey bugün iki bu- çuktan dört buçuğa kadar Orta mektepte yeni usul cezaiye ka- munu hakkında çok müfit bir konferans verdi. Konferansta ad- liye ve mülkiye memurlarından bir çokları bulundu. Fatihte bir ev soyuldu Hırsızların nakliye vasıta- ları kâfi gelse imiş... Cuma günü, Fatihte garip bir hirsizlik vakası olmuştur. Fatih belediyesinin karşısında Yusuf bey apartımadın sahibi Yusuf bey, zev- cesi Beyhan hanımla beraber, madan ve zafer bayramından istifa- 'de için Göztepedeki akrabalarına misafir gitmmişlerdir. Akrabaları, zevc ile zevce gece yatısına alıkoymuşlar ; — misafirler - de, apartımanlarının alt katında kira- c oturduğunu © gün zafer bayramı olduğu için, belediyenin önü — kalabalık — ve — mutattan fazla — aydınlık — bolunduğunu mazarı itibara alarak, geceyi ev- lerinden hariçte geçirmekte mah- Tegiliz Krası Kümeli takrilai Esham İç bankanı Anadola şimendileri Tramvay girkesi Terkos Balya Çimento — a Düyunü mucahhide i 65 Tahvilât Anadala Ojg 65 Anadela T İ Anadela l Tünül opi $ Teamay * Havü Çek Fiatları Gzerine Lendea Parle |me bulmuşlarsa götürmüşler. zur görmemişlerdir. Fakat, Yusuf bey, ertesi gün , Fatihe dönünce “ne görsün? Ev, tamtakır! Dolapların içinde giye: cekten miyecekten ne varsa hepsi | çalınmış: Kendine ait dört kat | elbise, Beyhan hanımın daha bu | kış yaptırdığı kürk manto, boh- | çatla sarılı duran balo elbiseleri, gümü — supe takımları, — hasılı, giyecekten, kullamlacaktan yana Beyhan hanıma, yalnız bir tek entarisini, çiviye asılmış halde bırakmışlar. Oda eski imiş de onun için beyenmemişler! Hırsız- lar, hattâ, halları bile almışlardır. Sade, dolap, konsol gibi şeyleri taşımak için, nakliye vasıtaları | kâfi gelmemiş olacak ki, bunları bırakmışlardır Son günlerde hırsızlıkların sık- laştığını ve küstahça bir hal al- dığım gören zabıta, mütecasirleri herhalde bulacaktır. Rusya - Çin Rus hükümeti Çine bir nota verdi Moskova 1 (AA) — M. Lit nof tarafından dün alman sefiri von Dirksene Çin ibülâfı hak- kında verilen Sovyet - projesinin metni şudur: 1 — İki taraf münazaalı mese- leleri 1924 muahedesine tevfikan halledeceklerini beyan ederler. Bilhassa şark demir - yollarının satın ahuması şartları Pekin mu- ahedesinin 9 uncu maddesi mu- ibince kararlaştırılacaktır. — İki taraf derhal tam salâ- hiyetli mümessillerini tay ederek yukarıda — gösterilen meselelerin halli için bir konferans akdede- ceklerdir.. Şark demiryollarılm vaziyetini bu son ihtilâftan sonra 1974 ta- rihli ve Mukden muahedeleri mu- cibince değiştirmek icap ediyor. Bütün bu tadilât mezkür konfe rans tarafından yapılacaktır. 3 — İki taraf şark demiryol- larmdaki kendi memurlarını 1924 tarihli itilâfnamenin 6 ıncı mad- desine tamamen riayete davet edecektir. Çin ve Sovyet hül metleri 1 Mayıs 1929 ve demir- yolları iktilâfından sonra tevkif ettikleri mukabil taraf tebaalarım derhal tahliye edeceklerdir. incir, tütün ve Üzüm hastalıkları Manisa 31 (Hususi ) — Vilâye- timiz usul ziraiyesi hakkında tet- kikatta bnlunmak üzere şehrimize geldiğini bildirdiğim nebatat mü- tehassısı ve Mardin mebusu Ali Rıza bey ziraat müdiriyeti - oda- sında meşgul oluyor. Bu gün ken- dilerini ziyaretle malümat istedir İncir, tütün ve üzümlere arız olan hastalıkları — tesp ve teşhis et- mekle meşgülüm, tetkikatın ne- ticesine kadar bir şey söyleye- meyeceğim dedi. dün galip geldiler Zonguldak 1 (Hususi) — Fenerli Sabib beyle takviye edilen Zon- guldak ocağı takımının çok güzel bir oyun oynamasına rağmen Galatasaray beş sıfır galip gelmiş- - İki taraf ta çok çalışmıştır. Bunun — üzerine ” Galatasarayın sah günü için bir revanş maçı kabul etmek mecburiyetinde kal- ması muhtemeldir. İzzet Atina belediye reisliği Atina 31 (Hususi) — İntiha- batta maglüp olan sabık belediye reisinin müracaatı reddedilmiştir. hamal Talât, çırağı boşnak Sabriye dayak atmıştır. Bunun üzerine Sabri külretmeğe — başlamış, Talât derhal bıçağını çekmiş Sab- riyi yaralamıştı Sigorta tarifeleri Bugün - sigorta - tarifeleri — âli komisyonu ticarer umumi müdün Naki beyin riyasetinde toplana- caktır. Bu içtimada şirketler mü- dürü Hâmit B. de bulunacaktır. Otomabil kazaları Dün gece Sultan - Ahmetten Beyazıda son süratle giden bir otomobil 14 yaşlarında bir çocuğa çarpmıştır. Çocuk ağırca yaralıdır. Haüviyeti de anlaşılamamıştır. Şoför firar etmiştir. 2 — Dün gece Galatada 649 numaralı — otobomil — Şişhanede oturan matmazel Klaraya çarpmış Mecruhiyetine sebebiyet vermiştir. Şoför Ün Büniele " N | Boiıçalar bir türlü | kapıdzîçllînamış! Hırsız da ceplerinin aldığı kadarla iktifa etmiş | Geçen gün tam öyle vakti Ye- | nikapıda yalı boyunda Nazmiye | hanımın evinde garip ve cüret- kârane bir hırsızlık vakası olmuş- tur: Evin ö ünde, denizde yüzmek- te olan bir komşunun müşahede- sine göre, başı kasketli, kül v gi ceketli bir adam evvelâ evin sokak cihetindeki kapısını çalarak içerde kimse bulunup — bulun- madığını / öğrenmiş; sonra, de- niz tarafına geçerek küçük bir bahçe kapısından içeri- girmiştir. Meçhul adam evin içinde, kimse tarafından — rahatsız - edilmeden bütün sandıkları, sepetleri altüst etmiş ve gözüne kestirdiği çama- şır, battaniye, elbise, manto, halı gibi laymetli eşyayı güzelce bir kaç büyük bohça halinde topla- mıştır. Bu meyanda evin kadınlarına ait el çantalarını karıştırarak bula- bildiği parayı, ve bir gümüş erkek saatini de aşırmayı unutmamıştır. Nihayet, sıra bu toplanan eş- yayı yüklenip gölürmeye gelince hirsız sokak kapısına ” koşmuş. t bir de bakmış ki kapı, misafirliğe giden ev sahipleri tarafından dışardan kilitlenmiş !... Yarım saatlik zahmetle topladığı kaymetli eşyayı bir an evel götür mek gayretile sağa koşmuş, | sola koşmuş. Lâkin ne kapıyı | açabilmiş, ne de iki büyük bohça ile deniz kapısından çıkmaya Bu . sıkişık ve yakayı ele ver- mek tehlikesine maruz vaziyette adamcağız düşünmüş, — taşınmış; zâhir külhanbeylerin meşhur sekiz kahramanlık şartını hatırlamış: Galatasaray küçükleri “Külhanbeyliğin sekiz şartı var- dır, / yedisi / firar, biri gene firarl, diyip. ceplerine yerleş- tirdiği para ve saatle — iktifa ederek - geldiği gibi - bahçe ka- pısından çıkıp gitmiştir. Neden sonra, sabah kahvesin- den dönen kadınlar, kapıdan içeri girer girmez evin 56 ya kalktığını görerek feryadı basmışlardır. Kereste çalarken yakalandı Hasanoğlu Ömer isminde biri unkapanında bir. mağazadan ke- lebilmştir. | Vp reste çalarken yakalanmıştır. Güzell Cumhuriyet re- fikimiz — tarafın- | | dan tertip edi- len güzellik kra- — liçesi müsabakası © bu sabah yapıl- mıştır. Hakem heyeti olarak gü- zel sanatlar mün- tesiplerinden, ga-. | zetecilerden bir çok zevat davet , edilmiştir. Saat ona doğ- ru Abdülhak Ha- — vi bey ve sair davetliler , — bir müddet sonra da müsabakaya işti-” rak edecek ha- mımlar gelmeye başladılar. Bunlar tuvalet- lerini - yaptıktan sonra birer birer hakem — heyeti önünden — geçe- cekler ve içlerin- den birinci, ikinci ik mü ihap edilecektir AUT yağ ı muracaavarıs — 3 Eylül 1929 , GÜNÜN HABERLERİ * Maaş başladı — Dünden itibaren maaş itasına başlanmıştır. Maliye, jandarma, askerlik şube- leri ve açık maaşları için dün tediye emri gelmiş ve maaş ve- rilmiştir. Adliye kadrosu gelmiş ise de maaş emri gelmemiştir. Dün şehremaneti eylül - maaşını * Ankara Vali muavinliği — Ankara Vali muavinliğine mülkiye müfettişlerinden Abbülhak Hakkı bey tayin edilmiştir. Abdülhak Hakkı bey, müfettişlik refakatinde buluyordu. * İrtişa meselesi — İrt elesi maznunlarından Leon, Jül, Jak Freskolarla Lütfi B. ve Ne- sim Mazliyah Ef, mevkufiyet ka- Tarının hitam bulması üzerine tahliye edilmeleri için müracaatte bulunmuşlardı. Bu talep üzerine mevkuflar duruşmağa davet edil- mişlerdir, Duruşma neticesinde mevkuf- darm tahliye talepleri — reddedil- miştir. * Dahiliye terfi listesi -— Da- hiliye vekâleti B. tarafından — İstanbula ülmüştür. — Liste — Dahiliye vekili tarafından tetkik edildik- ten sonra Reisicumhur Hz. nin tastiklerine arzedilecektir. Rıza ve komisyon azasından Tev- fik beyler Yeniköy, Tarabya ve Büyükdere cihetlerini gezerek 30 parça emvali metruke tespit et- mişlerdir. Bundan mada son gün- lerde muhtclif yerlerde 20 parça emlâk bulunmuştur. * Rus gemileri — İtalyaya gidecek olan Rusyanın “Frulue,, ve “Nevamügnek ,, torpido muh- Zipleri ile refakatindeki 14 , 15 numaralı tahtelbahırlar dün sabah Timamımıza gelmişler; Torpide muhripleri limanımızda durmadan Akdenize gitmişler ve tahtelbahırlar de Kabataş önünde Salı gününden itibaren ekmeye 16 kuruş 20 para ve francelaya 24 kuruş 20 para azami fiat vaz edildiği ilân olunur. sabakası Müsabakaya Iştirak edeceklerden biri içeriye giriyor