3 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

3 Eylül 1929 Evinize sokulan her sinek bir hastalık ikrobu ile mülemmadı!. Flit istimall süre- Hile hanenizi bir kaç dakika rarfında bu muzin Kinek ve Sivri sineklerden temizliyebilirsi miz , Für, pirelerin , karıncaların veya ha mam böceklerinin — gizlendikleri yuvaları tahrip ve yumurtalarını ifna eder , Bütün haşaratı öldürür. Ayni zamanda size zararı dokunmaz ve kar'iyen leke bırakmaz (FLLEYİ sah Sinekler Hastalık 3Setirirler | di haşarat öldürücü ma- di Flit in daha size memnuniyetbalış bir netice temin edecekt Tulumbasıyla Sıkınız' FLİ Türkiye için umuml depası Metasbulde Gülrtada Veyeeda Han Ma. 1 İN SAt ve ŞÜREKASI BEŞİKTAŞ-AKARETLER ARK Lisesi Leyli - Nehari ( Birinci ) den itibaren ( 2-3-4-5-6-7-8 ) inci sınıflara kız ve 'erkek (9) uncu sınıfa yalnız erkek talebe kaydına başlamıştır. üracaat her gün Darülfünuna talebe kaydı Darülfünun Emanetinden: 1 — Darülfunu Tı>, Hukuk, Edebiyat, Fen,İlâhiyat Fakültelerile Eczacı ve Dişçi mekceplerine 1929 - 1930 senei dersiyesi için talebe kaydı muamelesine başlanılmıştır. 2 — Fakültelerle şubelerine yüksek Mektepler ve resmi ve hususi liseler mezunları almacaktır. 3 —İ-'” sla talebe alınmaz. 4— Nanmzetlerin âtideki “vesaiki haiz olmaları lazımdır: (A) Kayıt ve kabul istidanamesi (n% Lise veya yüksek Mektepler, sıhhat, aşı şahadetnameler (C) Nufus tezkeresi. (D) Hüsnühal eshabından bulunduğunu mübeyy mühaberi (zabitaca musaddak olacaktır.) (H) 4,5Xx6 kıt'asında, mukavvasız üç adet fotuğraf 5 — Kayıt muamelatına teşrinievvelin iptidasında nihayet verile- cektir. 6 — Taliplerin pazartesi perşenbe günleri Saat ondan on altıya kader Fakülteler idarelerine müracaat etmeleri ilân olunur. ıe7 — Tıp Fakültesine gireçekler Fen Fakültesine müracaat edecek- e Odun ve Kömür münakasası İstanbul Müddei Umumiliğinden: İstanbul ve Üsküdar hapishane ve tevkifhaneleri için muktezi 500000 kilo mangal kömürile 450 çeki muhtelifülcins odun mübayaası tarihi “ilândan itibaren yirmi gün müddetle münakasaya konulmuş olmakla talip olanların şeraiti anlamak üzere Cumadan mada hergün Adliye levazım dairesine ve münakasaya iştirak edeceklerin de yevmi ihale olan 18/9/929 tarihine müsadif Çarşamba günü saat on beşte Pefterdarlıkta Umuru hukukiye müdiriyetinde müteşekkil ihale ko- “misyonuna müracaatları ilân olunur. DevletDemiryolları ve Liman- Tarı Umumkı idaresinden: 74 ton sürşoför yaj li zarfla münakasaya konmuştur. Müna- kasa 18/9/29 çarşamba günü saat 16 da Ankarada Devlet Demiryol: ları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 15,30 za kadar Umumi Müdürlük kale- minc vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnameleri lira mukabilinde Ankarada, :A:Elıbâ:î"d-ıiruiudm. İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik ikametgâh il- | 28, 30, 32, 26/1 numaralarla mu- | verilmemesinden dolayi indelmü- ( talibi uhtesinde olup ihal MALÜL GAZiLER PAZARINDA BÜYÜK TENZİLATLI SATIŞ Başlamıştır Tuhafiye, Ayakkabı, Hazır Elbise, Kumaş, Seyahat Levazımatı Bahçe kapı Birinci Vakıf Han İstanbul icra dairesinden: Şev- ket beyin Molla Hasan zade Ahmet efendiden borç aldığı 1600 liraya mukabil birinci dere- Sıra ipotek irae eyle- diği Boğaziçinde Kuruçeşme Yeni mahalle sokağında cedit 24, 26, rakkam beş bap hane borcun zayede iki bin yüz lira bedel ile iyesi için on beş gün müddetle müzayedeye konulmuştur. Hududu Tarik, madam Fofo Arhiyoloyido, Seher hanım menzilleri ve Kır sokağı arkası Musevi kabristan- lığı ile mahdut dört yüz yirmi beş arşın terbünde araziden 400 arşın terbünde beş bap hane mütebakisi Kır sokağına methali setli arazi ve saireden ibarettir. Evsaf ve müştemilâtı: Kısmen zemin ve bodrum katları kârgir fevkanileri ahşap bulunan haneler yekdiğerinin arkasında bir sırt rinde olup caddeye nazır ce- 32 numaralı hanenin cümle kapısından girildikte üstü kapalı | tariki has makamına kaim - olup kismen ivicaçlı, kısmen sola ve | kismen sağa ve kısmen düz taş aralıkları takip ederek tahminen yüz ayak basamak taş merdivenle beşinci haneye kadar gidilir. Ay- dınlık almak için pencereleri bur lunan mezkür merdiven üzerinde bulunan işbu hanelerden cedit 32 | numaralı birinci hanede bir kısmı | yüklü ve dolaplı biri” şahnişli | diğeri içiçe olmak üzere beş oda odun ve kömürlük ve iki helâ ve bir sofa bir aralık mermer mus- | Tuklu * alaturka ocaklı ve dolaplı mutfak ve geçit mahallini ve sa- | ireyi havi elektrik tertibatlı ma- | hiye on beş lira icarla madam | Praşkova kiracidir. Tariki has taş merdiven takip edildikte cedit 30 numaralı hane- | ye tesadüf edilir. Evsaf ve müş- | temilâtı: Bir methal alaturka iki halâ bir sarnıç gusulhane mahal- lerini muhtevi mutfak diğeri ittihaz edilen zemini tahta dolaplı iki kiler ve biri cumba şahnişli bir kısmı yükli pli yedi oda bir sofa bir tit kısmında Ahmet efendi 5 lira üst kısmında maran: goz Timistokli 7liraya kiracıdır. Keza tariki has merdiven takip edildikte cedit 24 numaralı üç hanede zemini taş döşeli mermer musluk methal üzerinde zemini altı oda yük ve gusulhaneyi muh- tevi bir sofa ve sai olup mahiye beş İir; müşahare suretile Vehbi efendi kiracıdır. Keza tariki ven takip 'nenin müştemilâtından demir par- maklıklı bir odunluk mahalli olup has taş merdi- LEVER BROTHERS İMİTE0 PORT SUNLİGHT. ENGLAND. MV 5a-0s5 Maden kömürü ve odun münakasası istanbul Umumiliğinden: in 300 ton - lariple maden ki dun — mübayaası tarihi ilândan itibaren 20 Dairei adliye kalöriferi 450 çeki Rumeli meşi Kolaylıkla temizlemek için Nim ıslak bez üzerine biraz VİM serpiniz ve nasıl temizleyip parlat- tığını göreceksiniz. Beyaz kaplamaları,» mermer ve her nevi boyalı ve çini eşyayı temizlemek için kullanı- Bakır ve pirinç eşyanızı parlatınız. Cezve ve tencereler için emsazlsiz- dir. * VİM , i kuru halinde kullanmayınız. “VİM , ile Müddei gün müddetle münakasaya konulmuş olmakla talip olanların şeraiti anlamak üzere cumadan mada her gün Adliye Levazim dairesine ve münakasaya / işi müsadif pazar Hukukiye Mü; caat eylemeleri ilân olunur. stünde asma bir oda zemini taş koridordan Kır sokağına | methal ve iki kısımdan mürekkep setli ufak arsa ve mezkür kori: dorun üzerinde ahşap kapısının üstünde 36 numara — muharrer mezkür dördüncü dikte zemini taş dö; bir ocak mahalli ve musluk taşını muhtevi halâ ve bir sofa dolap fanın iki dili tavanı voltodur. Beş lira Mustafa çavuş sakindir. Keza tari den:24 ayak basamakla çıkıldık- ta cedit 26 numaralı beşinci ha- neye girildikte zemini çimento koridoru muhtevi taşlık üzerinde alaturka ocaklı bir mutfak iki 'oda bir halâ harice methali bu- lunan koridor üzerinde bir sarnıç haneye - girik eli harapça mermer olup , bir yda vardır. Mezkür so- duvarları kâgir icarla | biye on lira edeceklerin yevmi ihale olan 15/9/929 tarihine inü saat on beşte İstanbul Defterdarlığında Umuru eti nezdinde müteşekkil ihale komisyonuna müra- yük vardır. Üst katta bir sofa üzerinde bir yüklü ve bü- yük bir oda daha üstü beşik ör- tülü çatı arasından ibarettir. Ma- arla Tanaş efendi- ye müşahereten kiralıdır. Fevkanileri ahşap ve muhtacı tamir beş bap hanenin tamamı altı bin liradır. İştirasına yüzde beş zam ile talip olanlar ve daha ziyade malümat almak isteyenler kiymeti muhamminesinin - yüzde on nisbetinde pey akçesini ve 929/3789 dosya numarasını müs- tashiben İstanbul Dördüncü İcra memurluğuna müracaat etmeleri ve 19/9/929 tarihinde saat 1dten 16 ya kadar ihalei kat'iyesi yapı- lacağından müşterilerin bizzat ve ekâle hazır. bulunmaları Mes'ul müdürü: Enis Tahsim Ka yanımuracaanaıı ——— l F f