3 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

3 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Akşam 3 Eylâl 1929 Mrika numarası: 22 1 Eylül 1929 TARİHTE Y ee resteri ” Mütereimi Elemle beslenen aşk Fakat bu günden itibaren (l sevdazede arasındaki aşk elemle beslendi. Napoleon Parise döndü ve Mariyi ateşli mektuplarla Parise elmeğe davet etti. FKantes, - Napoleona — acıyarak Parise gideceğini vadetti. Fakat bu vadımı yerine getirmekte acele etmiyordu. İlkbahar, yaz ve kış geçmediği halde Varşovadan ay- rılmadı. İhtiyar kocası bir. daha Lehistana dönmedi. Kont Valefski Roma sarayında büyük ihtiramatla kabul edilmiş, Papadan talâk talep etmemişse bunun siyasi mülâhazalara atfet- mek icap eder. Kont Valefski, Romadan zev- cesini biç izaç etmedi. ve yalnız prenses Sanbolaska vasitasıle Mari hakkında malümat almakla iktifa etti. Kont Mariyi Napoleonun metre- si olduğundan dolayı mazur gö- rüyor. Hattâ acıyordu. Filhakika — zavallhı kontes acinacak bir vaziyetteyi leon Fransadan Mariye uzun fası- lalarla kısa bir kaç satır yazmakla iktifa ediyordu. Bu hal madam Abramoviçi hayrete düşürüyordu. Hattâ — Napoleon — imperatoriça Jezefinden boşanmak üzre buhm- düğü şayraları sık sık devam ederken madam Abranoviç kendi kendine şu suali soruyordu: — Madamki karısından ayrılıyor Mari ile niçin evlenmesin? Napo- leon bir Rus granduşesinin desti izdivacını — istiyeceğine Mari ile evlense — Lehistanın — menfaatine daba uygun düşer. Hari, kuzininin bu mütalâasına itiraz etlir Napoleon boşanırsa çok fena yapar, yer yüzünde birleşen- der ancak semavatta ayrılırlar. Mari bu sözleri söylerken hiç güphesiz — zatuzzevç " bir. kadın olduğunu düşünüyordu. Bu sıralarda Napoleon ailesi arasında nifaku ihtilâf şiddetle- niyordu. Ojen Bo aruc İtalya kra- hnin kaymakamı ve daha fazla bi tahtın cebri veliahtiydi. Hortaus Lüdvik - Napoleonla evlendikten sonra Felemenk kralıçası unvanını akk ve bu sıfatını da çar Alek- sandr. tanıdı. Bütün bunlar Filsiç müahede- #inin neticesiydi ve şüphesizki iki aileyi tatmin etmek icap ederdi. Kontes Mari/ aşıkının — bu 'çift ailesini yakından tanımak busu- sunda şiddetli bir arzu ve heves besliyordu. Bu arzusunu yakında Parise yapacağı seyahai esnasında tat- /min edeceğini ümit ediyordu. O sıralarda Napoleon İtalyada bulunuyor ve 1808 senesi kânu- — KADIN Maharriri: Zoltan Ambrus Davetliler artık bir yudum şa- tap ve bir lokma ekmek yiyemi- yecek hale geldikten sonra, da- ü1 A Hilâli uusanisinin - bidayetinde bulunacağını Mariye yazıyordu. Bonapartın, metresine yazdığı mektuplarında tatb, müşlik ve mevzun bir eda vardı. Bu tahav- vülün acaba sebebi neydi? Bo- napart behemehal görmek istiyor ve son mektubunda da “Beheme- hal sana ihtiyacım var,, diyordu. Napolcon maiyetinden - bıkmış Haata — bu — bik - Pariste usanmıştı. kınlığımı onları düşman addedecek | kadar ileriye götürdü. Hatta zev- cesi Jozefini de antipatik görme- ge başladı. . Devlet Demir yolları idarı Münakasaya i; inde yapılacaktır. bulunamamıştı. Umumi idaresinden : Haydarpaşa eşya tahmil ve tahliyeleri uştur Münakasa 24/9/29 Salı günü saat 16 da Ankarada Devlet Demir- irak edeceklerin teklif mektüplarını ve muvakkat 1000 kıratlık gök yakutu Rangondan Londraya bildirik diğine göre, Mogokta bir fakir köylüye ait maden arazisinde 1000 kıratlık bir gök yakutu Şimdiye kadar bu mümkün ola- bulunmuştur. taşa kiymet takdi mamıştır. Bu cesamette taş hiç Zayi Nüfus tezkeresi, malülini aske- | riyeye ait 2610 Bumaralı ” rapor ve evrakı sairem ile o0 sekiz lirayı| havi bir kıt'a cüzdanımı Galatada Perşenbe günü akşamı zayi ettim. Derumundaki para bulana ait olmak ve bir miktar daha para verilmek üzere cüzdanda mevcut evrakı saireyi Galatada postaha- nede 439 numaralı posta kutu- suna Yumtof Mizrahi efendiye ilmesini rica ederim. » Limanları kapalı zarfla münakasaya Hilâliahmer hastabakıcı mektebinden : Genç hammlarımıza şerefli ve emniye istikbal hazırlayan mektebimize aşağıdaki şerait dahilinde talebe kayt ve kabulüne başlanmıştır. 1 — Türk tabası olmak : 2 — Yaşı (18) den küçük ve (30) dan büyük olmamak : 3 — Sağlam olmak, tıbbi muayensi mektepde yapılacaktı 4 — İlk tahsili ikmal etmiş olmak : S —Evli olmamak, evelece evlenmiş ise çocuğu bulunmamak: eslekten ihracı halinde takdirde masarifi tah- adilden musaddak bir 6 — Tahsili terk, mektepten ve ya ve ya hizmeti mecburiyesini siliyesini tediye edeceğine d: kefaletname vermek : Tahsil müddeti iki sene üç aydır.Bu müddet zarfında talebe- lerin iaşe ve iskân, ilbası ve bilümum masrafları Hilâliahmer cemiyeti tarafından temin edildiği gibi her ay münasip harçlık dahi verilir. Kayt muamelesi 15 eylül 929 tarihine kadar devam edecektir. Mektebe girmek isteyen hanımların her gün öğleden sonra Aksarayda Haseki caddesinde mektebe müracaatları. Emlâk ve Eytam Bankası umum müdürlüğünden: Mevkileriyle evsafı mahsusası aşağıda yazılı bir parça mülkün satışı müzayedeye konulmuştur. 1 — Müzayede (Kapalı zarf) usuliyledir. İhale 9Eylöl/929- taril de Banka idare Meclisi buzuriyle icra edilecektir. Talip olanlar beher mülkün hizasında gösterilen miktarda teminat iraesine mecbur olup bu teminat varakasını teklif mektuplariyle beraber makpuz mukabilinde bizzal ve yahut ihale meclisine yetişmek üzere tahütlü teminatlarım ayni günde saat 15, 30 a kadar umumi müdürlük kale- mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankarada , | Makeme dairesinden İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik “edebilirler. Devlet D;miwolları ve İlimanları " umumi idaresinden: — | Haydarpaşa- Ankara hattı üzerinde Dil iskelesi civarında 54-200 üncü km. de vaki taş ocağından çıkarılacak 6000 M.3 balast ve 4000 M. 3 blok kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 22 eylül Pazar günü saat 15 de Demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklit mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 kadar umumi Müdürlük kalemi ne vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini 2 lira mukabilinde Ankarada , muhasebat dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa veznesinden tedarik edebilirler. Ankarada Devlet Umumi idaresinden: u| — Haydarpaşa kömür tahmil ve tahliyesi ameliyesi kapalı zarfla mü- nakasaya konmüştur. — - Münakasa 24/9/929 salı günü saat 16 da Ankarada Devlet Demir- yolları İdaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştir edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15, 30 kadar Umumi Müdürlük kale- mine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini iki lira mukabilinde Ankarada, Malzeme dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından tedarik edebilirler. Evkaf Umum müdürlüğünden: Guraba hastanesine lüzumu — olan eczayı tıbbiye kapalı — zarf usu: lile ve gaz bezi ile Katküt ayrı ayrı aleni münakasaya vaz edile- rek Eylülün on sekizinci Çarşamba güns saat onbeşte ihaleleri icra edileceğinden talip olanların şeraiti anlamak - üzere her gün levazım idaresine ve ihale gi e encümenine müracaatları SABRİ . Mütercimi: (Vâ - Nü ) uluaduğunu cihane ispattan son- ra, bu sıfatla, ismi, şüphesiz tarihe de geçecektir. Diğer taraftan, Karısı, cidden hüsnü —muameleye, — şefkat ve muhabbete müstahaktı. Gaultier'yi, hakikaten kendisile meşgul ede- biliyordu. Devlet Demiryolları ve Limanları olarak postaya tevdi ederler. 2 —lhale bedeli ilk taksit peşin alınmak şartiyle sekiz senevi müsavi taksitle istifa olunur. 3 — Talip olanlarıı İstanbul veya İzmir şubelerimi iyetine müracaatla müfassal şartnamemizi mütalâa etmeleri ve müzayedeye iştirak halinde kez Emlâk müdi veyahut Mer- ir nushasınt ahp imza ve teklif mekutplarına rapt etmeleri icap eder. Umumi Nevi ve No. sı mahiyeti 28 Beyğlu Bebek ma arazi Hudut ve kemiyet ve müştemilâtı Takriben 130 dönüm sahada Teminat miktarı lira (1800) köşk (Nispetiye kasrı) 312 mr.sahada bir köşk kâgir binsekiz 560 mar. katlı Ahşap bina yüz lira 9d mr. sa deposu ve havuz reviye hastaneleri İstanbul Vlâyeti Şehremaneti ilânları Şehremanetinden: Beyoğlu, Haseki nisa Cerrahpaşa emrazı züh- için lüzümu olan ekmek ve zerzevat kapalı arfla münakasaya konmuştur. Taliplerin her gün levazım müdür- ğüne müracaatla şartname almaları ve teklif mektuplarını da 23 eylül 929 pazartesi günü saat beşe kadar vermeli * Devlet Demir yolları ve Limanları | Umumi idaresinde! Eskişehi -Konya hattı üzerinde Çekürler istasyonu cıvarında Ylinci km. de vaki taş ocağından çıkarılacak 5000 m3 balast kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 22 eylül pazar yolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını teminatlarını ayni günde saat 15,30 a kadar Umumi mü mine vermeleri lâzımdır. Talipler tü saat 16 da Ankarada Devlet Demir wvakkat lük kale- » ünakasa şartnamelerini 2 lira mukabilinde Ankarada, Muhasebat dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa veznesinden tedarik edebilirler. |Hergün Eyer karısını aldatacak bile olsa, kenarda köşede kalmış, sır ver- miyecek kadınlarla aldatması lâ- zımdı. Griselidis, akılh bir kadın ol duğu bittabi, kocasının bü- tün bu ahvali ruhiyesine vakıftı. İçin için alay ediyor; vurdum duy- Tarabyada, Tokatliyan otelinde te dansan. Eletirich Jazz, yor da, vaktile, çocuklarını Bar- nabe'ye teslim ettin ? Nasıl oldu da onları beklediğini sandığın o müthis akıbete boyun eğdin ? Griselidis, bu suale değer bir sualle mukabele ederek : — Bunu çok merak ediyorsun demek ? - diye sordu. İkinci kısım fıldılar. Hayretlerinin dağılması için aradan uzun seneler geçmesi lâzimgeldi. Şatodaki, aile ise saade muammer oldu. Mütaakip — seneler — zarfında, Gaultier, ancak uzaktan uzağa ve gayet gizli kapaklı bir suretle, | çiçekten — çiçeğe kondu. Zira, halkın dedikodusundan korkuyordu. Evet, son beyecanlı ve doku- inde İşte, ey kariler! “Halk efsane- sinin naklettiği ve Birçok macar ve cenebi muharrirlerinin kaleme | naklı hadiselerden sonra- bile, çıldıkları “masal / burada / biter. | kslâ eski tarzda devamıni öyre Fakat, asıl ” hiköye, hikâyenin asıl alâkayı calip noktası da burada başlar. Ben bu — hususta birçok esrara vakıf oldum. Per- necek olurlarsa, ona ne derlerdi? Elâlem, onu, dünyanın en mesut kocası olarak tanıyordu. Karısının denin ucunu kaldırıyorum. kendisine ne derece muti ve sadık Yeni bir dildade intihap eder- ken, son derece müşkülpesent olmak lüzumunu duyuyordu. Üstelik, Griselidis'e de birşey çaktırmamak zarüreti vardı. Za- vallıcık, çok feci hakikatlerle yüz yüze gelmiş; çok çekmiş, çok bedbaht olmuştu. Yeni baştan 1z- Urap cehennemine düşmesi reva- mı idi ya? Bu sadakat melikesinin | daha fazla üzülmesine hangi gö- nül razı olurdu? Şayet böyle bir harekete başvursa, eski cana- varlıklarından daha müthiş bir canayarlık yapmış sayıtırdı. Hayırl selbe W — İtiraf ederim: çok merak- Bir gün, ağzının içinde bir şey- """"Hıî""""“;* Üa n ler eveleyip geveledikten, kemküm | Çocuklarımı Barnebe'ye verdiğim j ü vakit pek müsterihtim. Zira, sa- ettikten sonra, - (ki, cakiden böyle | YAK Ş sıkılmıya. ezilip büzülmeye hiç de | dik ve emektar uşağının, onları, lüzum duymazdı) - Griselides'e | #Mcazadene teslim edeceğini bili ded bi yordum. Biliyordum ki , evlâtlar ” Sevgili karıcığım! Henüz — "MZ, orada emniyet altında bü- anlıyamadığım bir şey var. yüyecekler, z : — Anlıyamadığın şey nedir, | — Gatltier, gözlerini faltaşı gibi cicim? açti — Anlıyamadığım şu, karıcı- | — Vay! Sen bunu biliyor mıye ğım : Sen bu derece müşfik bir anne olduğun halde, nasıl olu- dın? Nereden öyrendin? (Mabadı var)