20 Eylül 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

20 Eylül 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Polis Cemil efendinin hatıratı S Karar verdik: Kaçacağız.. Parmagı ile ormanı gösterdi: «Bak, | dedi, hepimiz Daha ertesi günğ antropometyi- de parmak izlerimizi aldılar ve umuzdaki en ufak - işaretleri bile tespit ettiler ve başımızı, kulaklarımızı ve boynumuzu ölç- tüler. Bizi o derece kendilerine mal etmişlerdi. ki, saatlerce devam eden bütün bu iç sıkıcı ameliyat- tan usanmıştık. Dördüncü günü, müstemlekeye büyük bir şilep gelmişti. Bizi, bu in yükünü boşaltmağa Terdiler. Bötün nekkaml çilişer yorduk. .© gün anbarda insafsız bir gardiyanın eline düşmüştüm. Du- rup dinlenmeden akşama kadar çalışmaktan, akşam üstü bitap | yalağa serilirdik. Sıcak, tehammül cdilmiyecek derecede müthişti. Gece - hastalanmıştım. Yatak yerine kuru bir tahta üzerinde yatıyordum. Müthiş bir sancı ve dizanteriye tutulmuşturm. Bir müddet sonra bizi Malgaş hapişhanesine götürdüler. Burası korkunç bir yerdi. Hapishane binasının civarında İnsan girme- miş büyük bir orman vardı, Gece yalarken — yamımdaki — almana sordum: Burada mahpuslara ne iş gördürürler? —— Alman gözlerini açtı, kuvvci maneviyesi — berbat olmuş - bir adam halil halile: T Si e görürsün.. Dedi. Pençerenin kenarında olu- ruyorduk. — Dışarıda — şikir şikir mehtap vardi.. Alman uzakta ef- sanevi bir mahlük gibi duran ormanı parmagı ile işaret eti — Bak, dedi, şu ormanı göri yorsun değil mi? İşte o hepimi- zin başun yiyecek... yarın bu or- manın içinde bir yel açmak için baltalar elimizde güneşin altında saatlerce çalışacagız... Alman sustu, sonra ilâve eftir — Bu böyle devam etmez.., Ben yarından itibaren başımın çaresine bakıyorum, Almanın yüzüne: “ne yapcak- sın!, gibiye baktım.. Kulağıma fısıldadı: 3 — Kaçacagım.. İstersen sen de gel.. Ona kaçmanın faidesizliğini Uzun uzun izah ettim, biçare ço- cuğu teskine çalıştı 'tesi gün müthiş bir çan sesi ile uyandık.. Hepimize birer balta, birer deştere verdiler ve ormanın yolunu tuttuk.. mü Kiymeti muhammir Feriköyünde Feriköy caddesi kiymeti, muhammene ve miktarı möddetle ve kapalı zarf usuliler müzayedeye konulmuştur Talip olanlar kıymeti muhamşmanesinin yüzde yedi buçuğu nisbe- mektupl i tiade pey akçelerile teklif eylül 929 çarşamba günü saat on dört buçı müdüriyeti - binasında — müteşekkil' idare etmeleri ilân olunur. Mahlülât müdüriy Kimeti lira 700 Galatada Yolcu zade mahallesinde Yolcu zade sokağında 53-3 No ile mürakkam mektepten münkalip hanenin tamamı 700 lira bedel ve pazarlık suretiyle " müzayedeye konmuştur. Bedeli müzayededen lip olanlar Eylülün 21 inci cı faşlasına talı akfiye Si (6110) L. (305)5 zira. VV Algem KONSERVATUAR müdürl cektir. Cumartesi, Pazartesi ve Perşembe günleri kadar müracaat olunması. EGM Kayıtlar Eylül sonunda kapanacaktır. Müessesci ticariyesi orada öleceğiz» bir orman görmedim.. Ağaçların arası kapkaranlıktı.. Üstüne bas- tiğımız. toprak vicik vicık kayı- yordu. Ağaçların dalları bir nevi kır- | mür maymunlarla dolu idi. Ba garip hayvanlar bize tepemizden yabani meyvalar atıyorlardı.. Bütün gün kanter içinde saatlarce çalıştık. Hapishane geceleri gayet şayanı dikkattir. Burada herkes yatakla- rına uzanıp yorgunluğunu aldıktan sonra hikâyeler başlar , herkes yaptığı cinayeti, hursızlığı uzün uzun anlatır, firar plânlamı, proje- leri — hazırlanır... — Mahpusların Fikrini en ziyade işgal eden şey | kaçmak meselesidir. Bütün mahkümlar bilirler ki ka- çanların yüzde biri kurtuluyor, yüzde doksan doküzü ya vahşi hayvanlar tarafından parçalamıyor, yahut da Bahrımuhitin dalgaları arasında kayboluyor. Böyle oldu- ğu halde — mahpusların — hemen hepsi kaçmak isterler. Mahkümların arasında en kü- çük meselelerden kavga çıkıyor- du. Ozaman bütün koğuş halkı birbirine giriyordu.. — Hain herif.. Hem ye, hem if, hem de kaçmağa teşehbüs et ha. ğ Ser gaydiyan ateş püskürüyor- du, Merakla koşuştuk.. Bir de ne göreyim?. Ahmet Şevki beş altı gardiyan arasında süt dökmüş kedi gibi ilerliyor, Ahmet Şevki- nin yanına yaklaştım: — Ne oldu Şevki, | Ne olacak yakalandık.. Nereye gidiyordunuz? Güya kaçacaktık. Niçin bana haber vermedi- * Umumi idaresinden: açılmıştır. seyrüsefer edecektir. Fevzipaşadan harekel; Cuma, Pazar, Çarşamba saat 6,30 Ozana muvasalat aynmı gün saât 13,30 dur. Ozanadan hareket: Cumartesi, pazartesi, perşembe günleri saal 13 Fevzipaşaya muvasalat aynı gün saat 20 dir. hafif eşya kayt ve kabul olunur. ve Fevzipaşada bir mutavassıta lüzum. olmaksızın BRAD FORD Kumaş ticarethanesine her nevi kişlik kumaşlar kostümlükler dahi vardır. Mağazamızı ziyaret Bekir karşısında. Satış toptan ve perakende. Telefon İst. 128 müdür ve memurlarına müracaat etmeleri. niz? — Sen Hasta idin,. Hakikaten bir kaç” gün evel gene bastalığım tepmiş yere vurmuştum.. Evkaf umum kafayı e .. v se Kıymeti muhammenesi 10664 Hanımefendiler! Bizi aidatmak istiyorlart 1 paştar iğne akınında bulunan bir mağaza müşteri celbetmek içiz bir Eleye yürü li ; itibarile sekiz hisseşi 4/9/929 vlde DÜŞÜ Bit şöhrer” kazaınan ada ediyor, Sinin ne Şi nedda amekğuları varılır, Bütün satışı kıralarının Teşbiri ve parişlerin- kabulü manlelatı Boyoğlunda Çebon karşısında K lanının İinner katını kanagyanan gy eşhir ir hul Evkaf müdiriyeti binası dahilinde müteşekkil riyasetine tevdi etmeleri ilân olupur. idaresinden düriyetinden : üüde 25 No, ile murakkam - balâda zifar muharter bahçe dört hafta larını yewmi müzayede - olan 25 ga kadar İstanbul Evkaf ençümeni riyasetine tevdi Mahlülâtı vakfiye Kiymeti lira 941 Zirâ 5848 etinden: bedeli müzayedesi lira 630 beşe çarşamba umartesi günü saat on olan 25 - eylül - 929 Yeniden talebe alınacak ve eski talebenin kayıtları yenilene- HACI BEKİR ZADE ALİ MUHİDDİN Devlet Demiryolları ve Limaıılar müdürlüğün nden 13 den 16 ya Mevcut şubelerine zamimeten Pangaltıda bir şube açıyor | , Fevzipaşa - Diyaribekir hattının Fevzipaşa - Ozan nam mevki arasın- daki 143050 kilometroluk bir kısım 9 Eylül 1929 tarihinden itibaren Mezkür kışun üzerinde şimdilik haftada üç gün bir muhtelit katar Devlet Demiryollarının diğer bilümum> istasyonlarından mezkür hat istasyonlarına ( ve mütekabilen ) doğru bilet verilir ve bağaj eşyasile mesajeri paketleri ve bozulmağa müsait olmayan seyriseri ve seyri Yolcular Adana ile Feyzipaşa arasındaki şirket hattı için başkaca bilet almağa mecbur tutulmadıkları gibi tüccari eşyanın da Adana eli peşin ve ya gideceği yere havale suretile kabulü temin edildiği ve fazla izahat 'almak isteyenlerin istasyonlara müracaatları lüzumu ilün olunur. geldi. Hususi ediniz. Hacı Bursa Ziraat mektebi müdürlüğünden: Bu sene mektebimize leyli meccani veya üçretli girmek isteyenlerin kayıt ve kabul şeraitini öğrenmek için bulundukları mahal ziraat |İstanbul Gümrükteri Başmüdürlüğnden: Başmüdürlük dairesindeki kalürifer pazarlıkla tamir- ettiririlecektir. Talipler başmüdürlükte mevcut şartname ve keşifnameyi serbeştir. İş acele olduğu için 24/9/929 Salı günü saat 14âte evrakı lâzimeyi müstahsiben başmüdürlükteki komisyona muracaatları, görmekte den Galatada Kemankeş Karamustapaşa mahallesinde atik han cedit helvacı sokağında 1,2,4,68,10,12 cedil 2 ilâ TA numaralarla mürak- kam tahtında beş adet dükkânı müştemil kârgir hanenin dokuz hisse tarihinden itibaren yirmi sekiz müddetle ve kapalı zarf usülile müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar balâdaki kıymeti muhammenesinin yüzde yedi buçuğu nisbe- tinde pey Aakçesi ve ya banka kefaletnamesile teklif yevmi ihale glan 2/10/929 çarşanba günü saat on dörde kadar İstan- gün mektuplarını idare encümeni — Devlet Demiryolları ve limanları umumi 30/9/929 pazartesi tarikinde münakasası icra edilecek olan güm- Tük komisyonculüğuna iştirak edeceklerin şartnamede müharrer vesalk ile bötaber şimdiye kadar büyük müesseselerde bu-işi yapmış öldük- lağına dair müesseseler tarafından verilmiş ehliyet ve kabiliyet vesi> kaşı teklif mektubundan ayri bir zarf derununda ita etmeleri lâzimdir. müdüriyetinden : Kabataşta Ömer Avni efendi”mahallesinde Tramvajı güzergâhında L- Harita No balâda kıymeti mühammcnc ve miktarı zirâr muharrer namazgâh arsası 4 - hafta müddetle ve kapal zarf usulile müzayede- | ye konulmuştur. Talip olanlar kıymeti muhammenesinin yüzde yedi buçuğu ishetinde pey akçelerile teklif mektüplarını yevmi müzayede nü saat On dört buçuğa kadar Merkez Galata Köprü başında. Beyoğlu 2362. Şube Acentası: Mahmudiye Hant altında. İstanbul 2740. Acenlası: izmir sür'at postası (GÜLCEMAL ) vapuru 20 Eylül cuma 14,30 da Galata rıltımından hareketli sabahı İzmize gide 14,30 da İzmirden — hareketle pazartesi sabalhı | Vapurda mükemmel bir or gelecektir. kesirn ve cazbant / meventtur. Bozaada postası (GELİBOLU ) Vapı » | Cumartesi 17 de İd: Tabtımından bareketle Geliba. lu Lapseki Ç le İmroz Bozcasdaya gidecek ve Çanak- |) seki Gelibofuya uğra kale Pazar 10 da Gülala - zil dan hareketle İzmir küllük mezkür — iskelelerle — birlikte Andifli Kalkan Sakız Çanak- kale Geliboluya uğrayarak ge- deceğtir. 'TAVİL ZADR MUSTAFA ve biraderleri vapurları MUNTAZAM AVVALIK FEKSPRESI Selâmet " ” Perşembe Akşami Sirkeci rılıtımındanm'ağ h muatat iskeli radıktan sonra Cumta günü / Kd alığa müvasalet ve| ıktan hares eketli remit ve Pazar günü A ketle Pazartesi İstanbula avdet zade - biraderlere 2210 avil Teleton Bit — müddettenberil tetkikatta bulunan Doktor. Şahbaz Takı apartmanındı alarını kabuli simde — Öskiperan öğleden sonra ha başlariıştır. RESTORAN Avrupanın en mükemmel lokt Okaları derecesinde iyi ve neli: yemek isteyenler bu kere Sirkı cide tramvay caddesinde postabane binasında müceddederi küşat edilen “ RESTORAN v: BÜFE ,, ye teşrif buyursunlar | İstanbulbeşinci —beşinci -ginden : Mahcuz ve furuhtu - mukarrer koltuk , kanepe, konsol, Ayna, vazo, etajer avize, ve saire 23/9/929 tarihine müsadif pazartesi günü saat on buçukdan itibaren Be-, yoğlunda- feruz-ağa- saka- başındı Sadettin bey apartmanında 5 nu- | maralı daire önönde bilmüzayede. furut olacağındağ'talip olanların|ı yevmi merkürde mahallinde hazir bulünacak memurmima — müracaat|| eylemeleri ilân olumur. Doktor A. kutie'| | Eleküirile makineletiile bekoğukluğu, ra darlığı prostat, ademliktidar, bel; gevşel ' llt ve G Aiyl ağrısız tedavl edet akövde Börekçi firini sırasında 3, Beyoğlunda TURKUAZ 20 Biylül 1929 Cuma günü sant 16 ilâ 19 matine dansant. İki