3 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

3 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

dd — biri dün gece Hadice isminde Gözünüzü açınız! Akşam,, için abone £ yazan memurumuz | yoktur! Galataba Arapyan hanında Mahmut Saim naminda - bir şahsın gerek Akşam ve gerek İransızca nushamız * Lakşam, 'namına öteye beriye telefonla müracaat ederek abone kay- detmekte — olduğunu — heber alıyoruz. İstanbulda gazetemizin abone kaydeden böyle bir memuru yoktur: abone için idarehane mize müraccat edilir. *Akşam, 1n ismini kulla- nan ve ken süsünü veren bir şahs aleyhin- de müteaddit şahit dava ikame ettik, Mamafi karilerimizin tekrar nazarı dikkatini celbederiz iraesile Demir madeni civarındaki denler yakında işletilecek Denizli ma- Denizli civarında zengin demir W madenleri bulunmuştur. Madenle- | rin bulunduğu saha bundan bir müddet evel alman mühendisleri W tarafından tetkik edilmiştir. Tetkikat iyi neticeler vermiştir. Yakında maden sahasında faaliyete başlanacaktır. iladen ocaklarile Denizli ara- | sında da bir dekovil hattâ tesis edilecektir. Ocaklardan çıkarılan Tarife eşya fiatleri üzerinde madenler dekovil vasıtasile De- mizliye nakledilecektir. — İleride Denizlide ham demiri tasfiye et- mek için lâzım gelen tesisat yaz pılacaktır. *Eleison me o teos!, (Bll tarafı birinci sahifade ) arıni patriğin elibe yaklıştır. ve iri mavi gözlü kadının du- daklarının yaşlığını taşıyan nok- B ü eu Bpti, İi yeni dülükleri soğuk bir ö Mti Bdf ! Ve bonu üç kiş gördü Evvelâ | in gözlü kadın... Gördü ve güldü. eçi yüğunin bir gör kapoği araz lktı binaenaleyh — sevdazedelerin | bu halini farketti.. V u Gödigili > (likiye baktı.: Göreülerin üçüne cüsü de bendim., Günlük kokusu başımı ağrı dışarğa çıktımı, Rapıca bir “dilenci... Hep bir ağızdan İncilden patçalar okuyorak insanın etra- Gu söayorler.. elinin | Baş papas o murassa ve süslü | elbiseleri ile ve oturmuş bir va- ziyette bugün Balıklıda gömülecek.. Üç günden beri ortodoks patriğinin elini yirmi bir dudaktan - fazla öptü . Nezlelisi” öptü, veremlisi öptü, hastası öptü, dert ağzı yaralısı öptü... Eğer baş Papasın elini pus eden rum vatan: daşlarımız — arasında hastalanma- | yanlar varsa aşkolsun... Hikmet Feridi — Kıskançlık yüzünden Kadıköyünde " Sami — isminde | hafifmeşrep bir kadını kıskançlık | yüzünden biçakla sağ bacağından yaralamıştır. Boccace'in hikâyeleri Kurunu vüstada geçmiş ve Kurunu vüstanın en meşhur muharriri Boccace tarafından yazılmış - heyecanengiz, zarif | bulunulmasını Omuştır. | bu Iiğıp tayyare Tayyareci Kost'un ne olduğu henüz | anlaşılamadı Paris, 1 (A.A.) — Tayyareci Kost'un yolunu şaşırdığı ve Novo- sibirskten şimale doğru gittiği, İrkutsk şehrinden bildiriliyor. Kost'un tayyaresi Pazar günü saat 2 de İrkutsk tan 700 kilo- metre uzak bulunan Tirenskte ve Yakutsk istikametinde görülmüş- dür. Sovyet — memurları — tayyareyi bulmak için faalâne taharriyatta emretmiştir. Zira pazar gününden beri — tayyare hakkında bir haber alınamamıştı Kost'un Cumartesi günü No- vosibirsk şehri üzerinde uçtuğu kat'i surette beyan ediliyor. Bir tren kazası Londra 1 (A.A.) — Felemenk- Bavyera sürat katarı Almanyanın Wisbaden şehri civarında marşan- diz trenile müsademe ederek hattan çıkmıştır. Beş yolcu yara- lanmıştır. Gümrük tarifesi az tesir yapacak Yeni gümrük tarifesinin dün- den itibaren tatbikine başlan- Tarifelerin —tatbiki eşya fiatleri üzerinde tahminedildiği kadar — tesir — yapamayacal günkü bir çok devletlerle ticaret muahedeleri akdedilmiştir. Bu mu- ahedeler almacak resmin mil tenzil - ediyor. bu hususta demiştir ki “ — Ticaret —muahedelerinde tıspıl edilmiş bazı maddeler var- dır. Bu maddelerden alınacak resim yeni tarifedeki değil, mua- hedede tespit edilen resimdir ve itekabiliyet esassına müs- tenittir.., Havayici zaruriyeden olan eşya yeni tarifeden pek az müteessir oluyor. Dünkü nüshamızda pirinç fiatlerinin - tereffüünden — bahset- iştik . - Bunun - bakalların açık | d olduğu anlaşılmıştır. Pi ti yükselmemiş, bilâkis bir mik- tar düşmüştür. Fikaraya ucuz yemek Şehremaneti, — hal inşası için, ecnebi bir grupla müzakereye girişmiştir. Halin yanında, Ema- net, büyük bir fıkara aşhanesi de yaptıracaktır. Her gün halde sa- tışlardan sonra kalacak - sebze, balık ve saire Emanetçe satın alınarak aşhanede pi fıkaraya ucuz yemek ver Araba kazası Dolapderede bir araba üç yaş- larında Münevver ismindeki bir kıza çarpmıştır. Arabacı yâkalan- miş çocuk hastaneye sevkedilmiştir. Bugünkü hava Düne kadar poyraz olan hava lodosa çevirmiş, hava bir parça asınmıştır. - Yeşilköy rasat mer- kezinden verilen malümata göre bugün hava açık olacaktır. Rüzgâr garp istikametinden ese- cektir. Sıcaklık düne nazaran artacaktır. Bu sabah hararet 14 dereceydi. Bugün — karadenizin şark - sahili ile orta Anadoluda hava yağmuylu göştesklr Tni Hülian aek ger mıntakalar bulutlu olacaktır. İngiltereı- Rusya İki hükümet arasında münasebat iade ediliyor | Londra, 1 ( Hasusi ) — Salâ- hiyettar menabiden bildirildiğine göre ingiliz hariciye nazırı M. Henderson - ile M iliz - rus nasebatını iade hususunda itilâf etmişlerdir. Otomobiller İngilterede yeni bazı ahkâm vazedili Londra, 1 ÇACA.) — Nakliyat nazırı tarafından yakında parla- mentoya otomobillerin sürati hak- murahhası Düşlaceski n müz | kında mevzu - tahdidatı - refeden ve buna mukabil otomobillerin tehlikeli — bir surette sevk ve idaresinde mesul olanlara tatbik olunan cezaları tesbit eyliyen bir kanun lâyihası verilecektir. Tamirat bankası Londra 1 (A.A) — Beyenel- milel tamirat bankasını tesise memur olup LaHey konferan: kararı mucibince teşkil olunan komisyon perşembe günü Alman- yanın Baden şehrinde içtima ede- cektir. Komisyon tamirat mesele- sinde en ziyade alâkadar olan 7 | milletin - murahhaslarından — iba- | rettir. Tahdidi teslihat Konferansı Londra, 1 ( A.A.) — Tahdidi ihat konferansı ikinci kânunun ikinci nısfında toplanacaktır. Faşist meclisi azası azalıyor Londra, 1 (A-A) — Romadan lirildiğine nazaran M. Muso- dini büyük f meclisi azasının adedini azaltmağa karar vermiştir Bu karar faşist mahafilinde bü- yük bir hayreti mucip olmuştur. —| Altınlar nerede? Ölünün üstünden para çalınır mı? genç b polise müracaat ederek komşuları hakkında şikâyatte bu- lunmuştur. Bu şikâyete göre bir | gün evel ölen Aannesinin üzerin- den iki beşi birlik, bir yarım beşi birlik, 27 tane birer altın lira çalınmıştır. Bu şikâyet üzerine Sultana Amnik ve Elizabet ismindeki kom- şu kadınlar hakkında tahkikata başlanmıştır. Ruhsatsız iane toplıyan — | iki papas Samatyada — Ayamina kilisesi baş papası Tanaş ve Andon efen- diler ruhsatsız iane toplamağa teşebbüs etmişlerdir. Her iki pa- pas efendi kanuna muhalif hare- | ketlte bulunduklarından — derdest edilmişlerdir. şsizlik Almanyaıla da bu mesele herkesi meşgul ediyor Berlin, 1 (A.A.) — Rayhiştag meclisi işsizliğe karşı Sigorta mes- elesi hakkındaki müzakereye ak- şama kadar devam - etmiştir. Merkez fırkaları uzlaşma esasına müstenit bir hal sureti kabul et- meğe hazır olduklarını bildirmiş- lerdir. Halk fırkası azasının da böyle bir tesviye — suretine — iştirake karar - verdikleri de — söyleniyor. Hükümet, taraftarı Fırkalar arasındaki uyuşamamazlık hükü- met - koalisyonunu — teşkil eden fırkalar arasında yeni bir teşekkül ihtimalini göstermektedir. Nobel mükâfatı Stokholn, 1 ( Hususi) — Bu sene teşrinisanide 7 Nobel mükâ- fatı tevzi edilecektir. Bunlardan biri edebiyat, ikisi hikmet, biri kimya, üçü tıp mükâfatıdır. Talili kadın Tramvayın altında kaldığı halde hafif bir yara ile kurtuldu Dün akşam saat yedide Te başında bir tramvay kazası ol- muştur. Sirkeci - Taksim seferini yapan bir arabaya 63 yaşlarında Katerina isminde bir kadın biner- ken ayağı kaymıştır. Bu ' esnada tramvay hareket etmiş bulunuyordu . Madam Ka- terina birdenbire tramvayın altın- da kalmıştır. Vatman Sadık der- hal arabayı - dürdürmüş. — İhtiyar kadın tramvayın altından çıkmıştır. Bir mucize eseri olarak madam Katerina bu kazayı hafifçe atlatmış yalız sol bacaş miştir. Kazadan sonra tahkikat yapıl- tramvay dürdürülec z; ür seferler ması ve yarım asat dürmüştür. Bu sırada İstanbuldan gelen tramvaylar Tepebaşından Şişane karakoluna kadar sıralanmıştır. Bir sıilınşı]u yaptıkları Hasan ismide biri dün gece Kuşdili — gazinosunun — camlarını sarhoşlukla — kırmıştır. Hasan bu işi yaptıktan sonra bir de nara atmıştır. Zabıta sarhoşu yakala- | mıştır., Askere davet ih askerlik dairesinden: Daireye merbut askerlik şube- leri 15/10/929 tarihinde başlamak ve 20/10/929 tarihinde sevkiyata nihayet vermek üzre 322 doğumlu efradın kâmilen ve 323 doğumlu- ları kismen sevkedecekleri - ilân olunur. Kış geldi palto yaptırmak, kalın kışlık elbise yaptırmak lâzımdır. Paltolarınızı kışlık elbiselerinizi yerli kumaşlardan yaptıracak olursanız, paralarımızın hiç ol- mazsa bi ten kurt ir kısmını harice gitmek- armış olursunuz.. ; — müsabakalarına - i; hafif sürette ezil-| Atletizm yarışları Senelerden beri İstanbul Atle- tizm — şampiyonluğunu — muhafaza eden Galatasaraylıların bu cuma yapılacak olan senelik şampiyona ik etmeme- leri bir takım kilükali mucip oldu. Türkiye hudutları dahilinde en kuvvetli atletik takıma malik olan Galatasaraylılar İstanbul şampi: yonasında her zaman olduğu gibi üplerinin — renklerini — şerefle taşmağı — şüphesiz — herkesten | fazla arzu ederler. Şu kadar ki bu şampiyona ile | n ziyade alâkadar olması lâzım | gelen - İstanbul - Atletizm — reisi | Adil bey, müsabakaların nizami olmayan bir heyet tarafından idare — edildiğinden — kendisinin malümatı haricinde bir takım iş- ler yapılarak bazı hatalar vücude geldiğinden, İstanbul kongresinin toplanması muhakkak olan sırada müsabakaların yapılmasına taraf- tar olmamıştır. Adil bey müsa- bakaların — tanzim — ve - tertibi salahiyettar bir heyet tarafından yapılma mıştır. Kıymeti fenniyesi yoktur,, demiştir. Bu vaziyet karşısında Galata- saray atletleri müsabakaya iştirak etmemeği münasip görmüşlerdir. Ö. Besim Balkan olempiyadı | — Atina 30 (Hususi) — Balkan olempiyat foyunlarının son müsa- bükeam 20 Eylöl ai gl edi tir. Nihai müsabakalar fevkalâde heyecanlı olmuş, Yunanistan, Yu- goslavya, Bulgar ve Romanyanın iştirak ettiği bu müsabakalarda Yunanistan 100 puvanla birinci, Romanya 41 ile ikinci, Yugoslavya 35 ile Dçüncü, Bulguristarı M dayi ile dördüncü olmuştur. Neticeler şunlardır. 200 — m. yunan 22 4/5 M0 — si gnn B3 975 400 — manlalı koşu yunan 57 4/5 Cirit atma — Yunan 60 m. S1 Sırıkla atlama — Yunan 3 m. 60 Üç adisı'ailama — Va FM 5000 m. Romar.ya 16.25 'n — Yunan 3 saat 2 da- kika 3 saniye 4100 bayrak - Yu- Yeni maliye müfettişleri imtihanı Maliye vekilliği münhal bulu- | tetkik memuru için etmişti. İmtihanlar Ankara - İstan | bul - İzmir ve Bursa'da yapılacak- tı. Bu ilân üzerine mezkür mahal- lerde müracaat edenlerin imtihan- ları yapılmış ve evrakı imtihaniye Ankara'ya gönderilmiştir. Müfettişlik için talip olup im- tihan edilen sekiz ve tetkik me- murluğuna talip olup imtihan olan- lar da sekiz efendidir. İmtihan evraki maliye - vekilliği varidat umuz Cezmi beyin riya- setinde bir heyet tarafından tet- kik edilmeğe başlanmıştır . Tatki- katın bir iki gün içinde bitiri | muvaffak olan efendilerin yerle | rinin tespiti ümit edilmektedir. Tütün istihbarat bürosu açılıyor Dün ticaret odasında maruf bazı tacirleri — bir içti akdetmişlerdir. Bu içtimada tütün istihbarat” bürosunun teşkili mev- zuubahsolmuştur. İstikbarat bürosu dünya piya- sası hakkında tacirlerimize malü- mat verecektir. Ayni zamanda büro tütünleri- miz hakkında yapılan propagan- . dalara mükabele edecektir. —