3 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

3 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

3 Teşrinievel 1929 —ğ- Sipsivri dişler enseme battı.. Mahzen aydınlandığı zaman ne göreyim, yanımda besili bir kedi kadar büyük bir fare vardı.. Küf kokusu müthişti. biraz son- ra kaydoldu. İçeriye bir gardiyan girdi. Elinde bir parça ekmek tutuyordu. — Al bunu, dedi. senin boğa- zan için ta aşağıya kadar inmek meburiyetinde kaldım.. Gardiyana sordum: — Acaba saat kaç, — Saati ne yapacaksın. — Hüküüç... öğrenmek istiyo- rum., — Ne öğrenecekmişsin... Amma ne aksi adam. Herif inat etti, bir türlü bana saati söy- lemedi.. Acaba sabah mıydı? Öğle miydi? Akşam mıydıi? — Gece miydi? Debşetli merak ediyordum.. Ek- meğimi yedikten sonra — gözlerim kendiliklerinden yavaş yavaş ka- pandı, kendimden geçtim.. Gece yarısı birdenbire uyandım. Ayağımda müthiş bir sızı vardı, parmaklarım sipsivri dişler ara- sında kemiriliyordu. Ayağa kalk- tım.. Odada tuhaf. bir. koku, tuhaf bir ses vardı.. Bu esnada ta sey atıldı ve. demin — parmaklarımı sivri dişler bu sefer de kemirmeğe —başladı. Müthiş azlırap .. Silkiniyordum, — müte- madiyen — silkiniyordum —amma ensemdeki hayvandan bir türlü kurtulmanın imkânı yoklu .. Ava- zım çıktığı kadar bağırmağa baş- ladım.. Yanımda kibrit yoktu ki yakayım .. — Feryatlarıma — cevap veren yoktu. Yerimden - fırladım kapıyı uzün uzün / tekmeledim, gene kimse aldırış etmedi. Kapıyı hiç durmadan sarsıyordüm ... Bu müthiş gürültüden bütün hapis- hane halkının uyanması lâzımı Meçhul hayvanla saatlerce uğraştık. Niha yet bir aralık kapı aralandı bir gardiyan fenerini içeriye uza- tarak sordi — Ne bağırıy zen aydınlanınca bir de ne göre- yim, sırtımda koskocaman - bir fare.. Ama ne kadar biliyor mu- sunuz? İyi beslenmiş iri bir kedi üyüklüğünde... Buranın fareleri Gardiyan ensemi kan enseme - bir ısıran — Isirdi mi bu hayvan seni? — İsirdi ya.. Hapı yüttün öy hirlendin demektir. Di seni ser gardiyane — götüreyim. Ensemi elimle tuta tuta ilerledim.. Vücudumda Tuhaf bir. gerilme vardı. Her tarafım sanki menğene ile sıkıştırlıyordu. Ser gardiyan benim halimi görünce: — Koş, koş doktora git... Yok- sa nalları havaya diktiğir midir. Gece yarısı doktoru uyandırdık.. Herif “küfrede ede, - gözlerinin kapaklarını — oğuştura — oğuştura kalktı.. Ensemi muayene etti: — Dağlamak lâzım... Dedi.. Hademelerden biri- bü- yük bir mangal içinde körükleme ateş getirdi, bu ateşin üstüne iki üç tane demir koydu... Doktor bu demirlerden birini alarak: — Cazızaal. Diye enseme batırdı.. İztirap- tan kavrim kavrım kıvranıyordum. Doktor hem ameliyatını yapıyor, hem de söyleniyordu: — Ya kaçar mısın? kim söy- Tedi sana kaç diye... Ensemi sardı, sarmaladı. Beni hastaneye - yatırdılar, ertesi gü nü ensem Hüt dağı gibi şişti, başım catlıyordu.. Yaram iyi oluncaya kadar S1 gün hastanede yattım. Bu su- retle mahzen cezasının S1 günü geçmiş oldu. Dokuz gün de zin- danda geçirdim ve altmışıncıyı tamamladıktan sonra tekrar eski arkadaşlarımın arasına katıldım. Hapisten çıktıktan sonra yeni vazifem ne idi biliyor musunuz ? Çöpçülük... Her sabah büyük, uzün saplı süpürgemi, koskoca- man faraşımı alarak dışarıya fir- layor ve akşama kadar çalışı- yordum. Bu işin bir faydası vardı, so- kakları süpürmek için dışarıya çıkıyordum. ya... İşte © zaman muz, tütün ve saire alıyor. bun- ları epi kârla arkadaşlarıma sa- tiyordum. Bu bana ayda bir hayli kâr getiriyordu. Gün geçtikçe terfi ediyordum.. Bir hafta sonra mah- pusların su müteahidi oldum. Ya- vaş yavaş civar evlere de su taşımağa başladım, bundan da bir kaç para kırıyordum... Evlerle temasımdan çok memnundüm, çönki bu sayede kadınların ver- diği tütün, yemek ve bahşiş pek işime yarıyordu. Niyetim bu ufak tefek paraları biriktirip bu seferde deniz tarikile bir firar tecrübesi yapmaktı. Suculukta — tamam - sekiz ay kaldım.. Bu müddet zarfında ha- reketlerimle gardiyanların fevkal- âde itimadını kazanmıştım... Fran- | sızlar muhtelif vasıtalarla memle- ketlerinden para getirtebiliyorlardı Lâkin bunun da bir usulü vardı. Paranın doğrudan duğruya mah- kümların adresine gelmesine imkân yoktu. Bunun için müstemlekede emniyetli bir adam bulup parayı onun vasıtası ile getirtmek ve sonra ondan almak . * İlk mekteplerde ders ba; ladı — Dünden itibaren İstanbul- da ilk mekteplerde tedrisata baş- lanmıştır. Bu sene ilk mekteplere görülmedik — derecede tahacüm vardır. Kasımpaşa ve Kocamustafa paşada yeniden iki mektep ve diğer mekteplerde de bir çok şubeler açılmıştır. * itfajye mütehassısından ha- er yok — Viyanadan gelecek itfaiye mütehassınsına harcrah ve sajir masarafları gönderildiği hab de mütehassıstan elân bir haber çıkmamıştır. Emanet dün bir tez- kere ile keyfiyeti Viyana Sefare- tinden sormuştur. * Kömür depoları meselesi — Bir Alman grubu. şebremanetine müracaat ederek büyük kömür deposu yapmağı teklif etmiştir. Grup emanetle uyuşursa Beykoz- dan ötede Umuryerinde 6 milyon dira sarfı ile büyük bir depo yapacaktır. Depo (250) bin ton- Tuk olacaktır. Emanet grubün bu teklifini tetkik etmektedir. | 6 teşrinievel İstanbulun kurtuluş günü İstanbul Verem — Mücadele Cemiyetinin rozet tevzi günü- dür. Cemiyete yardım ediniz! |Delikanlı! Bisiklet ister misin? Bunun kolayı var — Derhalt BANKAMIZIN KUMBARA larından bir tanc al ve bu | günden itibaren her gün | gündeliğinin bir kısmını oraya at. Tatil zamanı gelince Bisiklet paranda birikmiş olacak. O vakit kumbarandan paranı alır ve bisikletini satın alırsın. Türkiye İş Bankası * Kamnalizasyon işlerine devam edilecek — Kanalizasyon inşaatı her sene şehir bütçesinden mühim bir kısmının sarfını mucip olmak- | tadır. Bu yüzden diğer şehir | işleri yüzüslü kalmaktadır. İnşaa- 'tın Emanet bütçesinin daha müsait bir zamanına bırakılması için bazı temayüller vardır. Şehremini — B. kanalizasyon — inşaatına — devam edileceğini, Sirkeci, Balıkpazarı ve civar tesisatının ikmali kuvvei karibeye geldiğini söylemişti * Muhacirlere verilecek bonular— | İstanbulda mal almış olan muha- | cirlerin mütebaki istihkakları için alacakları - bonoların mal almak istedikleri vilâyetin ismi zikredi- lerek verilmi yaltız. orası için muteber olması alâkadarana | tebliğ edilmiştir. Bu bonolar elden | — başka muhacirlere devredilebile- kt Şarlok Holmes | tefrikası 10 uncü sahifede| çe KELEPİR FORD tayyaresi Bugün saat 16 /2 ta Yeşilköy Tayyare meydanına inecektir Memurini resmiye ve matbuat mümessilleri VE UMUMHALE Tayyarenin yere inmeden evvel yapacağı tecrübe uçuşunu görmek üzere hazır bulunmağa davet olunurlar. ANKARA Filminin Melekte : Elhamrada : ahenk edeceklerdir. arın akşam MAJİK sineması Ekranın iki büyük artisti olar KÜÇÜK Dilberlerin dilberi Vilma Banki 9 teşrinevel çarşamba akşamı OPERA sinemasında SEHER VAKTI Tepebaşı Gardeni Bütün Taksim trupu ve meşhur, DUO VİCKY ve ANİTTA çılgın | dansları numaraları ile müzikhal müsamerelerine başlıyor. Muhte- rem müşterilerini memnun etmek emelile — müdiriyet — Tokanlasının | tam fiatlerini artırmıyarak yalnız 200 kuruş mükabilinde — gayet münlahap bir müzikhal progamı ile nefis bir yemek temin edile- cektir. Her Cuma ve Pazar günleri hava müsait olduğu takdirde Taksim bahçesinde saat beşte birer matine verilecektir. Hava müsait olmadığı halde matjneler Tepebaşı gardeninde verilecektir Viyana mamuldir. gözel bi yemek ve yatak. odalar: mobilyeler satılıktır. Beyoği (ÜTOKATLI ) pastaha amüracaat ÜÇ SİLÂHŞOR Duglas Fairbanks x Ford fabrikası — Tophane- | deki Ford. fabrikası, kânunusa- niden evel imalâta başlıyamıya- caktır. Fabrika inşaalı henüz hi- tam bulmadığından şimdilik çok fazla müracaatlara rağmen memur alınmamakta, yalmız amele çalı irtihat ilane — hastanesi — müallimlerinden Fuat - Kamil beyin kaln pedeyi omancti memarin sabkasından H n Hait bey vefat eylemiştir. € perşembe günü saat onda Orman Deyde Ahmet boy sokağı inlen kaldınlarak E) defa edilecektir. mamaral ha Bu günkü Çarşamba akşamı ELHAMRA ve MELEK sinemalarında GALA SUVARESi olarak ilâveten: Ankarada GAZI ÇiFTLiGİNi ziyaret intibaatı ilk defa olarak ZİRKİN ARNOLDİ Maestro LEMİŞİN BAHRiYELi POSTASI ilk iraesi örkestrası , 12 kişilik orkestrası | icrayi JACKi KOGAN ile LARS HANSONU OPERA SİNEMASININ irae etmekte olduğu KADINİN HARBE GIDİŞİ ilk sesli filmini görmek üzere her gün şitap eden kalabalığı in etmek üzere 1929 Çarşamba matinesine kadar göster- meğe karar vermiştir. ( Dişmüş - Kıdar Kızlarının gözetin) Üsküdardaki elektrik | abonelerine ilân İstanbulda havagazi ve elektrik ve tşebbüsalı sınaiye Türk ano- nim şirketi ( Satgazel) abonele- rinin tesisatını tagdiye eden te- vettürün (safha ile bitaraf tel arasında ) 110 volttan 220 volta tahvili keyfiyetinin teşrini, 2 inci çarşımba ve 3 şembe günleri — icra olunacağı mezkür abonelere ihbar olunur. Marüzzikir abonelerin bulun- dukları mahallerki tasisatın kâf- Tesinde ampüller ve muhtelif elek- trik aletleri bir defaya mahsus olmak uzere meccanen tebdil edi- lecektir. Yeni tevettür ile cereyan ita- sından itibaren eski eçhize pul ve saire artık istmal edilme- yecek ve badema - kullanılacak | her yeni elektrik malzemesi 220 voltluk olacaktır. Cereyan inkıtama mahal verilme mek için yukardaki ihtarata tamas |men riayet ” olunması ve memur» larımıza vazifelerini ifa esnasında teshilât göstermesi muhterem eha- liden rica olunur. — Müdiriyet | Türkiye Ziraat Bankası istanbul şuhesinden Çatalsa Zonguldak şutelerimizde v a aa yatllldere eli olazlarin galıl. halin heşinci enmartesi günü akşamına kadar şbemiz muhaberat şefliğine emu racaatla