13 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

13 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Akşam Sahife 10 Ka Z Fağfur Teklif ve tekellüfe, eşkâle çok ehemmiyet verir, bir parça da mürayidir. Çabuk hayallere kapı- hr, çalışması muntazamdır, fakat faaliyetini bir noktada teksif ede- mez, dağılır, hiç bir işte müte- hassıs olamaz. Zevkine ziyade düşkün ve çok 'müsriftir. Bazen âni bir surette parlayan ve her zaman her ne pahasına olursa 'olsun mutlaka derhal tatmin olun- mak isteyen adeta “ brutal ,, ve korkunç bir iradesi vardır. Zekâsı ağır olmakla beraber muhakemesi normaldir. *Fazlaca söyler, bazı sahte halleri de yok - değildi Buna rağmen hiç mizacgir değil, bilâkis dik kafalı ve mustebittir. B. M. S. Enerjik olup olmadığınız hak- kındaki suale bilâ kaydüşart evet cevabını vereceğiz. Siz hattâ o kadar enerjiksiniz ki, pek çok insanları sürükleyip götürebilecek kadar küvvetli olan ihtirasınızın dizginlerini bile daima elinizde kular, onu istediğiniz yola sevk: dersiniz. — Yükselmek, — teferri etmek, herkes tarafından beği nilmek ve medholunmak, deb- debe ve alâyiş en bi rinizdir. Sizce bu zevklerin tat- mini esas ve diger her şey vası- tadır. Bütün zekânızı, irade ve ihtirasınızı sarfederek bu vasıta- ları istediğiniz gibi kullanmağa çalışıyorsunuz. Baykuş Yazı hem acemi, hem de kas- ten tahrif lilmiş, binaenaleyh sahtedir. e — yazıları — tahlil edemiyeceğimiz ise aşikârdır. M zait Ş taksim K zait Z zait M zait D zait H. İradesizdir, her rüzgâra uyar, fikir ve gayelerinde me vuzuh, ne de kat'iyet vardır. Küçük hailler karşısında hemen isteı ğinden vazgeçer. Ruhen hayli ağırdır, her şeyi uzun - uzadıya düşünür, çok güç karar verir, daha doğrusu daimi bir kararsız- hık içindedir. Korkak, mütevehhim ve asabidir. Temiz kalpli, sade, muütevazı ve çok ketumdur. Bil- hassa tamamen farkında olduğu ruhi zaflarını gizlemeğe çok itina eder. H. M. N. Şule, Süvari kılımç 929 Beşiktaş, Musa bin Nasır Bu dört nümunenin yazıları he- nüz pek müptedi ve tahlil için lâzım gelen asgari işleklikten mah- rum olduğundan, haklarında bir ylemek maatteessüf kabil Ziz Grafolojinin ne istikbali keşfet- mekle ne de bir kimsenin mes'ut olup olmiyacağı ile uğraşmadığını bir kerre daha tekrar edelim. Gerçi saadet dediğimiz şeyin | çogu kendi şahsiyetimizin, yani | yaradılışımızın bir neticesi ise de buna da servet, aile, muhit, mes- lek ve tali gibi diğer amillerin | tesiri olduğu da muhakkaktır. Grafoloji çerçivesine girmiyen bu amillerden sarfı nazar edersek | siz bugün de mes'ut bir insan | adolunabilirsiniz, çünki; iradeniz iyidir, sabırlısınız, kendinize itima- dınız. vardır, intizamlısınız, ahenk- dar bir tabiatınız var, nefsinize hakimsiniz, hırsınız, inadınız yok, zevkınız incedir, bir parça gös- terişi seversiniz, fakat zarar vere- cek kadar değil. Muhakemeniz iyidir. Kendinizi çabuk sevdi- rirsiniz. Hiç bir iptilânız yok- tuor. Yalnız neden başka bir | remizli ikinci bir numune gönder- meğe lüzum gördüğünüzü anla- yamadık. Zira her ne kadar yazı hayli değiştirilmiş ise de A. Z. C.R. remizli numunenin de sizin olduğunda şüphemiz yoktur. Lâakal on satır yazınız! Erkek- anısınız kadınmı? Kaç yaşındasınız? XY.Z.T. Zekânız derindir, fakat cevval değil., İntikaliniz. süratli değildir. Matıki muhakemeniz ve hafızanız, bir de tetkik gabiliyetiniz. kuv- vetlidir. Ulüma, bilhassa riyaziyeye istidadınız — vardır. Duygularınız çok zaiftir ve hayatınızda büyük bir rol oynamaz. Ruhen ağırca, sakin ve kanaatkârsınız. Tafradan ve gösterişten çok uzaksınız ve bunlardan nefret edersiniz. Sade ve tabiisınız. Çok laftan hoşlan- mazsınız. İ. Hakkı 2000 Kadıköy Mürekkeple yazınız, lâakâl on satir gönderiniz, yaşınızı bildü Hasan Mübeccel Kâğıt çizgisiz, yazı çabuk ve '€n az on satır olacaktır. Baş ta- rafa bir remiz koyunuz. Eksir Siz yazı nümunesi değil hüsi hat vazifesi yazmışsınız . Bunun tahlil edilemiyeceği meydandadır. En seri yazmızı yollayınız ! S.R.N. Kaç — yaşındasınız ? — İmzanız lokunamıyor, erkek mi yoksa kadın- mısınız? Hüsnühatla değil, çabuk yazılmış bir nümune yollayınız! 2R.A.Z. Çok açık ve temiz yürekli bir genç. Ekseriya şen, hoppa ve BAĞ BOZUMU Selâmi Daha kelimeyi tamamlamadan, Macit üzerine atıldı. Zizi, korku- dan, haykırmağa başladı. Macit, güvenip, jandarma çavuşunu bir hamlede - altına Palıp, - tepeleye- ceğini zannetmişti. Filvaki Kenan Macitten çok daha çelimsizdi; fakat çevik ve kurnazdı. Bir kıv- rılışta, hasmının kollarından kur- tuldu, yumruklarını sıkıp müda- faaya geçti. Artık aralarında alaturka — bir boks başlamışı Macit vuruyor, aradasırada Ken- anda — vuruyordu. Yalnız Ma- cidin yumrukları daha sık boşa gidiyor, Kenamınliler seyrek sey- pazısına ve cüssesine İzzet rvek, tam yerine isabet ediyordu. Beş dakika sonra ikisinin de yüzü gözü kan içinde kaldı. Biçare Zizi: * Allâh rızası için artık yap- mayın, yetişiri, Deye yalvarıyor, sonra gene: “ Can kurtaran yok mu? Yetişini, Deye haykırıyordu. Nihayet — sesini duyurdu. Ta göründü. Koca- anlayınca, içeri doğru kol salladı, Murat efendi, elinde bir sopa ile, koşmağa başladı... Tam bu e: çevik bir hamle ile, hasmının midesine şiddetli bir tekme in- dirdi. Macit, nefesi kesilerek ada, Kenan, | Kariyesi — Sokağı Alemdağ — Karye deruni Bostancı — Posta caddesi » Harap kahvehane 78 Rakkamı ebvabı n 41 66/67 Cinsi Arsa Zirar 400 225 900 4000 2250 9000 S& 160 6000 4500 59-59/1 — 500 5000 160 K 29/9 13000 Kıymeti muhammenesi Kimden metrük olduğu Agopoğlu Kirkor Kolyani binti Mazlumyan Ağavni, Eskohi binti Niko- gos kerimeleri. Kirkor kerimesi Şinorik Tonik, Kirkor çorbacı ke- rimelori. Ogida ve hissedarı. Kirkor kerimeli ve Tonik. Bakkal Lâzo ve hissedarı Şinorik Balâda cinsi, mevkileri ve kıymetleri muharrer Emvali metrukeye ait yedi parça emvali gayrı menkulenin 26 teşrinievvel 929 rılmış ve verilecek bedel haddi hine müsadif pazar günü saat 14 olunur. sokağında kâin merkezimiz levazım şubesine ve münakasaya tarihinden lâyık görül te mezkür merkezde müteşekkil komisyona muraçaat eylemeleri ibaren 21 gün müddetle mülkiyetleri müzayedeye çıka- ü takdirde 16 teşrinisani 929 tarihine müsadif cumar- 'tesi günü saat 13 ten 15 şe kadar Kartal Malmüdürlüğünde müteşekkil Satış komisyonunca ihalesi icra kılmacağından talip olanların yevmi mezkürda kıymeti muhamminenin * makbuzlariyle komisyona müracaatları ilân olunur. İstanbul liman sahil sıhhıye merkezinden: Doksan kalem evrakı matbua ve defatirin tabi aleni münakasa suretile mevkıi münakasaya vazedildi- ğinden taliplerin şartnameyi almak ve numuneleri görmek üzere her gün Galatada Kara Mustafa paşa tirak etmek üzere de 24 T. sani 929 tar 7/5 nisbetinde teminat alaycıdır. Hayâli çok - kuvvetli, zekâsı ince, görüşleri çok keskin ve muhakemesi fevkalâdedir. Ya- lancı ve riyakâr olmamakla ber. ber diplomat — ve mizacgirdi Gerek kendini zapt, gerek baş- kalarını idare etmek kabiliyeti çok güzel inkişaf etmektedir. Ser- best, cevval ve çeviktir. Fazla çalışmaktan hoşlanmaz, her şeyi daha ziyade zekâşil ister. A, B. A.B. K. Şaşırtmak maksa; bir imza ile gönderdi aümünenize karşı da- tahl 1 Ağustos — nüshamızda — inişa> cttiğini tekrar ederiz. “Yeniden gönderdiğiniz nümünelere arlık cevap vermiyeceğiz. N. Ay yıldız İstikbâlinizin nasıl olacağını size belki bir falcı / söyleyebilir, bir grafoloğ asla. Biz size yalnız Seciye ve kabiliyetlerinizin - hâli hazırından — kısaca — bahsedelim: Ağır başlı, zahiren çok mazbut, fakat sevgi kabiliyeti ve- ihtirası çok kuvvetli bir insansınız. İl Sınız sizi fena yollara da - ki bazen götürür - pek muka- vemet edemezsiniz. Âncak çok söstermezsiniz, olduğunuzdan başka tarlü görünürsünüz bazı ufak tefek hal kendi lehi- nize tahrife meyyal olsanız bile, esasen fena bir insan değilsiniz, vicdanlı ve hayırhahsınız.! R.A. 896 Erkek misimız, kadın mı? Yaşı- 'nız kaçtır ? düştü, yerde kıvranıyordu. Murat efendi sopasını havaya kaldırdı: — Katil!.. Kenan, nefesnefese cevap verdi. — Kabahat benim değil.. O başladı Macit biraz kendine geldi, doğ- ruldu, fakat ne kalkmağa mecali vardı, ne de tekrar dövüşmeğe.. Esasen Kenan, yerden kasketini almış uzaklaşıyordu.Galebesinin ne tesir yaptığını anlamak için arka- sına baktığı zaman, Zizi'yi, Ma- cidin yanma diz çökmüş gördü. Ziziş heyecan içinde soruyord — Neren ağırıyor. Macit ağa- bey?.. Çok ağırıyor mu? | Küçüçük ellerile almının t kuruluyor, mendilile, — burnundan iyordu. karşısında - Macit kuzu kesildi. Munis bir bakışla, yumuşak bir sesle cevap verdi: idare etmek | ketümsunuz, ruhunuzu hiç kimseye | 28 Teşi aıtam ticarisi tahtında yeni bir Konya İşletme Müfettişli; Müdürlüğüne müracaat eylemeleri. palı zarfla münakasaya konumuştur. e vermeleri lâzımdır. Ta edebilirler kasaya vaz edilerek Teşi müracaatları. — Ağrımıyot... Merak etme bir şeyim yok... Eğer kancikça teikme atmış olmasaydı.. Jandarma cavuşunun uzaklaştığı tarafa doğru, yumruğunu sıkıp karnını sallayarak, adeta yuvar- lana yuvarlana geldi. Etrafa ha- şın bir nazar fırlatlı, sonra hid- detle Zizi'nin kolundan çel — Çekil oradan, kocama ben bakarım! Macidi kaldırdı, koluna girdi. Ağır ağır eve doğru ğ başladılar. Bazen, uzun - burnunu Zizi'ye “Sen elini sürmeyeceksin! , de- mek istiyordu. Biçare Zizi, hiç bir suçu, gü- ahi olmadığı halde, yengesinin bakışları altında - eziliyor, ufalı- TUCCAR TERZi: D. KAMiNSKY vel 929 dan itibareı lerinden bulunmadığı ve 1 Teşrinisani 929 daa itibaren Beyoğ- Tunda İstiklâl caddesinde Sovyet konsolosluğu medhalinde BERESİNER VE KAMİNSKY ondörrtte ihalesi 'era edileceğinden talip olanların şerai üzere her gün levazım idaresine ihale günü de idare encümenine salladı. Zizi, usuletic, Macidin | kolunu aşağı çekt Hürmüz, sekiz aylık — gebe “Moses,, ticarethanesi şerik” Eczacı kalfası aranıyor Devlet Demiryolları ve Limanları umumi idaresinden: eczahanesi için şehri 65 lira maktu ücretle bir eczacı kalfasına ihtiyaç vardır. Talip olanların imtihan ve Tavayenci sihhiyesi icra kılınmak üzere Haydarpaşa ve Konyada İşletme mülettişliklerine Ankarada Devlet Demiryolları Zat İşleri DPevlet Demiryolları ve Limanları Umumit idaresinden: cı olan çam, meşe ve sair muhtelif cins kereste ka- | — Münakasa 26 İkinci teşrin 29 Sa'ı günü saat 16 da Ankarada Dev- |et Demiryolları İdaresi » le yapılacaktı Münakasaya iştirak edecekleria te teminatların ayni günde szat 15,30 'a kadar Umumi Müdürlük kale- İf Mmektuplarını ve muvakkat makasa şartuamelerini beş lira mukabilinde Ankarada, Malzeme - dairesinden, İstanbulda Haydarpaşa mağazasından - tedarik Evkaf Umum Müdürlüğünden: Gureba hastanesine yevmi Fizumu clan (80-100) kilo ekmek müna- isaninin onaltıncı Cumartesi günü saat anlamak 'yor, töhmetli imiş gibi boyunun büküyordu. İrfan görünmemişti. Meseleyi anlattıkları vakit bir şey söyle- medi, omuz silkmekle iktifa etti. Macitle — Kenan'ın dövüş haberi bir anda köye ya- yıldı. Bir kısım Macitten tarafa çıkıyor, bir çokları da Kenan'a hak veriyordu. Kadınlar bir nok- tada ittifak etmişlerdi : — Kabahat hep © kısa etekli kahpede ! Diyorlardı. Bu kavganın dedikodusu tam bir hafta sürdü. Nihayet bahset- mekten usamıp sustular. — Yalnız Macitle Kenan tesadüf ettikleri man, birbirlerine yiyeceklermiş gibi bakıyorlardı. Zihni efendi, bir gün Murat efendiye : — Şu kızı evlendirsen hiç fena olmaz! Dedi. - Bitmedi -