13 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

13 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Sahife $ Balık yemekleri Palamut bolluğundan nasıl istifade etmeli? Son günlerde bahk bolluğun- dan herkes gibi bende istifade sevdasına düşerek bir. çok pala- mut tuzladım ve bir haylisini de zeytin yağı ile konserve yaptım. Bunda fevkalâdelik yok ise de balığın konserveye elvirişli olmayan aksamını, meselâ baş ve kuyrak . tarafına / tesadüf. eden sraf etmemek endişesi İayli mübümdir. Vakaa nasıl olsa ev içinde yenir giderdi ama aile € n böyle Yeknasak yemekten bıkması da varittir. Balığın kuyruk tarafındaki parçalar binnisbe dı olduğundan tave ve pilâkiyi lardan yaptım. Elde kalan balığın bir kısmını de kızartarak teldolaba koydum Haşlanmış balıktan bir kısmını hardallı bir meyonez ve keskin turşu ile karıştırarak ve ortadan bölünmüş domateslerin içine dol- durarak güzel bir. salata yaptım. Bir kısmımı başlamış havuç ve hazırlop yumurta- dilimleri ile ka- rıştırarak - ve bir bardak su, bir küpfet suyu hülâsası ve bir ka- gık nişasta ile yaptığım pelteye katarak çay fincanlarımı dondur- dum ve salata yaprağı döşenmiş küçük tabaklar çevirerek etrafını meyonezli patates salatası ve kır- mizi turp ile süsledim. Kızarmış parçaların bir kısmini didikleyip — ezilmiş — patates ve yumurta ile karıştınp galetaya bulayarak kızarttım. Bir kısmınıda kıiyılmış maydanoz bir. tutam kırmızı biber ile ezerek ince francela dilimleri arasında sand- viç yapıp yumurtaya bulayarak kızarttım. Hamdolsun bir defa olsun * Aman yine mi balık şikâyetini işitmeden balığım bitti ve bu sıkınıı. devir geçti. Bu tertipler her hangi balığa münasip ol- duğundan yaz Sabah elbisesi ezintileri için, iki ingiliz kumaşından bir kos- Şapica ve çanlaı < elyör Paris ve Londrada çok ragbet bulan bir modaya tevfikan kos- ayıp bir. kısmını | Dlardır ve | Çorap modası değişiyor | Bu sene çizgili, benekli ipek çoraplar moda olacakmış Son moda iki çitt çorap Son gelen gazeteler bu sene kadın çorapları modasının değişece- ğini haber veriyor. Yeni çoraplar gene ipekli, fakat düz renk değil benekli ve çizgili olacakmış. Beneklerde de bazı değişiklikler vukua gelecekmiş. Son senelerde ten veya bej rengi çoraplar giyiliyordu. Bu kış daha koyu renklerde giyilecekmi Külfetsiz bir giyinmek En zarif elbiseler sade olanlarıdır. Bun- ların hatları az çok birbirine benzer âmilen terziye idir. Bu sebepten evde öte beri dikip uydurmağa çalışan kadınlar gittikçe artıyor. Evden esvap yaparken dikkat edilecek başlıca nokta sade model- ler intihap etmektir. Dikişte muvaffak olmak o kadar ko- lay olsaydı. terzi- lerin o kadar kıy- meti kalmazdı, de- ğil mi ? Moda ga- öi darida. binlar - bilhassa ingiliz gazeteleri - kapla- rındaki / resimlerin kalıplarını veriyor- lar. Bunlardan bedeninize uyan bir rob bir de manto - kalıbi. edindik mi icabında istediğiniz diğer bir şekilde mo- dele uydurmak üzere bazı tadilât yapmak kolaydır. En zarif kostümler basit olan- bunların esas hututu az çok bir birine ) | Sade ve zarit iki model Yalnız esvabın volanı yanlara inhisar ettiği halde mantonunki aya da dolaşmıştır. Kumaşı | kalıpları | üstüne iğne. | kesilmesi, sonradan birinin yaka: sının sivri açılarak önünün büti bırakılması, diğerinin ise yakası yuvarlak açılarak önünün boydan boya, kesilmesi işi çok kolaylaş. Parça a: mayıp verev de tonun - önündeki tanın - kemer lâzımdır. bu günkü resmimizin göster- modeli “zahmetsizce edebilirsiniz. Bu takım “ Daily Karl , gaze- tesinin siparişi üzerine meşhur Paul Caret terzihanesi tarafından tertip edilmiştir. 9 çabında bir rob kalıbı üzerine her iki elbise- yi de biçmek mümkündür, y d' ri Aaşağısine doğru birer ü pli ve üzerlerine konulan | he “volanlardan başka/ hiç bir kopye völen kloş yapıl- silebilir. M: düğme tokası Fis- eş olmak Enli bir kumaştan üç buçuk metro bu takım için bol bol kâfidir. Hattâ kalan parça- şından bir cl çantası ve bere | En neşeli zamanda kapılar Sahte polisler davetlilerle birlikte şam- | mında birdenbire bütün kapılar | girmiş, arkalarından da ellerinde Sürpriz boşa gitmemiş !... açılarak polisler girince.. panya içmişler, fakat ertesi günü . Amerikada içki memnuiyetinin bütün şiddeti ile devam eti malümdur. Buna rağmen zengin- lerin ber ziyafetlerinde, balolarm- da, içkilerin envaı, şampanyalar, su gibi akmaktadır. Nevyork — zenginlerinden Coe Graham ismiade bir müyener haas: Mülldcdün vv sökün — yaşaa basmasını tesit için büyük bir balo verimüşlür. Coe devellilrime, yündiye; kar dar görülmemiş bir sürpriz hazır- ladığını bildirmiştir. Balo gecesi davetliler büyük biz merakla" : sürprizi - beklerkes büfeden mütemadiyen şampanya, vinki, geriğik Bi öpmişhedür. Bakanain çek. mayuli. bder siema n Coe Graham açılmış ve içeriye yüzlerinden korktukları anlaşılan hizmetçiler silâh yirmi polis memuru görün- müştür. Salonda dehşetli bir karışıklık olmuş, herkes içki memnuiyetine rağmen elinde içki kadehi ile polisler tarafından yakalanmamak için kaçmak istemiş, fakat polisler? kapıları tutmuşlar kimsenin çık- masını birakmamışlardır. Bu sırada Coe bir masa üzerine | sıkarak davetlilerine: —İzla siin calkiliğmellimene H:piniı iyice korktunuz.... Şimdi sahte polislerle beraber büfeye giderek kızımın şerefine şampanya içelim... Demiştir. Davetlilerin bir kısımı bu davete icabet etmişle, digerleri ise kor- kudan bayılan kadınları ayıltmağa ugraşmışlardır. Coe Grahamın sürperizi ümit ettiği gibi her kesin pek hoşuna gitmemiştir. Ertesi gün bu gayri iri polise imzasız Grahmin MWildred evinde içki bulunduğunu haber vermiş, bu defa hakiki polisler evi basmış ve geceden artmış dolu içki şişeleri ile pek çok boş şişeler bulmuşlar ve Coeyi tevkif etmişlerdir. Muhakeme ne- ticesinde Coe 50,000dolar cezayı nakti ile 3 ay hapse mahküm 1 memnunların mektup — göndererek 53 sene hapisten sonra.. Mahküm dünyanın bugünkü haline şaşmış!. iştur. Amerikanın Filadelfiya şeh- rinde — Pomeri isminde biri 15 yaşında iken bir adam - öldürdü- iünden müebbet hapse — mahküm olmuştu.. Pomeri 53 sene zındanda yattıktan — sonra ihtiyarladığı için ihtiyar mahküm- lara mahsus bir çifiğe nakledil miştir. 53 sene ilk defa çıkan Pa- dünyanm ü haline sokağa bugünr hayret etmiş, otomobilleri elektrikli —tram vayları büyük bir merakla temaşa Resimde etmişti Pomeri istasyon- 'da otomobilden