13 Kasım 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

13 Kasım 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

gans 1928 Akgam —— Eski imperator nasıl vakit geçiriyor Kayzer Vılhelm her gün kuşlara yem vererek eğleniyor E : y Sabık Kayzer Vilhelim İmperatorluktan çekil inden beri Felemenkte, Alman hududuna yakın Dorn şatosunda yaşıyor. Eski imperatorda bütün gün işsiz güçsüz oturmaktan sıkıldığı için kendisine bir meşguliyet aramaktadır.Kayzer cn tatlı meşgale olarak kuşlara yem serpmeği bulmuştur. Vilhelm her gün şatonun kapısına çıkıyor ve bir uşağın getirdiği sebetten avuç avuç yem alarak küçük kuşlara ve ördek- lerine serpiyor. Vilhelmin imperatorluktan çekildikten sonra en hakiki dostu bu kuşlardır. lerindeki balıkların hayatına dair tetkikat ik bir oda içinde denizin dibine hi tabii müzesi tarafından büyük denizlerin di yıpmık üzere bir heyet gönderilmiştir. Heyet kenarı camekânlı bü, etmiş ve bir çok resimler çekmiştir. lerin dibinin manzarası çok lâtif olduğunu burada renk renk nebatlar ve balıklar alarındaki kavgalara ait bir çok resimler çekmiştir. Bu heyet sıcak den bulunduğunu görmüş, Berlinde garıp , bir reklam Canbazların caddelerde geçit reşmi Berlinde her sene kışın başlangıcında cambazlar, büyük caddeleri dolaşarak cambazhanenin açıldığını halka anlatırlar ve bu münase- | betle bir çok cambazlıklar yapıyorlar. Yukarıdaki resim cambazlar | garip bisikletler üzerinde Brandenburger Tor önünden geçerken | gösteriyor. Zeplin kutba gidecek mi? Dr. Eknerle seyyah Nansen : şrasmda müzakereler Graf Zeplin balonunun parlak seyahatlarından sonra bu balonla bir Kutup seyabati. Yapılması düşünülüyor.. Soyahat beyetine. Norvesi! meşhur seyyah Nansen riyaşet edecektir. leplın mürettebatı iptir | bu seyahate razı olmamışsa da sonradan ihtilâf balledilmiştir Resnai miz Graf Zeplin kumandanı Dr. Eknerle seyyah Nanseni bir âradi gösteriyor. Binicilik musabakaları Geçen cuma günü Ankarada yapılan binicilik müsabakalarına iştirak etmek üzere Ankaraya gelen zabitler şerefine büyük millet meclisi muhafız kıtaatı kumandanı İsmail Hakkı tara”. “dan