18 Ocak 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

18 Ocak 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

“Manasız hücumlar Futbol heyetine yapılan hücumlar doğru değildir İstanbul mıntakasının son kon- gresinde intihap edilen futbol heyeti vazifesine başladı. Futbol mevi bir hayli / ilerilemiş olmasına rağmen ikişer defa çar- pışmak şeklile lik maçlarını ve ayni zamanda cumhuriyet halk fırkası tarafından - tesis edilen İstanbul Şildi müsabakalarını ve elde küvvetli bir temsili takım bulundurmak ve birbirine yabancı olan oyuncuları bir arada oynat- mak fırsatı ihzar etmek gibi mükemmel bir programla ortaya atıldı. Bu hareket ve büyük bir hüsnü niyetle yapıldığına şüphe götürmiyen bu program takdir edilecegi yerde zaman zaman şu veya bu nokta uzerinden sistema- tik bir hücuma maruz kalıyor. Eger bu hücumlar makul ve man tıki bir esasa istinat etseydi biz de bu munekkit arkadaşlarla be- raber olur ve ayni noktai nazarı müdafaa ederdik. Fakat biz bu hususta arkadaşlardan ayrılıyor 've futbol heyetinin tuttuğu yolun çok doğru olduğu kanaatını taşı- yoruz. Çünkü futbol heyeti İst bul klüplerine bu programile bher senekinden daha fazla mi baka yapmak imkânını bahşetmiş- tir. Bu bir futbol takımı için bu- kınmaz bir nimettir. Saniyen İstanbula kuvvetli bir mühtelit takım hazırlamak gaye- sile her ayın ilk cuması muhtelit maçlara hasredilmiştir. Bir futbolcu gözile bu programı tetkik ettik, ibi tenkit ve muahaze hiç bir cihetini görmedik. Ve bu iti- razların Jaf olsun ve yahut da her gün gazetede spor yazısı bulunsun / diye yazıldığı " zannına düştük. Yapılan tenkit ve hücum- lar okadar mütenakız ki insanın bayret etmemesi imkân haricinde.. Meselâ gazetenin birinde bir gün evel heyetin muhtelit maçları tarzı tertibi tenkit ediliyor, ertesi e KA ir takımı mağlüp ettiğine dair gelen bir telgraf münasebetile ayni sütunda aşağı yukarı" Daha biz uyuyalım, bak herkes nasıl çalışıyor, nerede bizim muhtelit takım,, şeklinde bir yazı görünce insanın gayri ihtiyari bu perhiz ne, bu lahana turşusu ne.. Diye- ceği geliyor. Buna mumasil daha meler ve neler. Bütün bu birbirini tutmıyan ya- zıları gördükçe Futbol heyetine tevcih edilen bu haksız tariz ve manasız. hücumların tabiatile bir kastı mahsusa müstenit olduğu kanaatı hasıl olmamak mümkün olamıyor. Bu sistematik hücumların idare edildiği perde Aarkasında Türk futboluna bir Amsterdam faciasını ihzar edenlerin mevcudiyeti maalb esef hissediliyor. — Kemal Rıfat Vehbinin vefatı Merhum Altaylı Vehbinin mü- essif futbol faciası hadisesi istin- tak hakimliğince tamik edilmek- tedir. İstintak hakimliği maça İştirak eden 22 futbolcu ile hakem Reşat beyi ve futbol heyeti reisi Suat beyi şahit sıfatile dinlemiştir. Tahkikat neticesinde kazanın kast eseri olmadığı anlaşılmıştır. Kırkoşusu Cuma günü Türkocağınca, Bahri- babadan Alsancaktaki spor saha- ımhadkzd"l Skkılnkmelrı[üı( Hl: sabada yapılan kır koşusu büyül alâka ile ptıkıp ıd;ııîî,ı;y. Neti: gede Sakaryadan Muhtar bey 18/3-5 dakikada birinci gelmiştir. Önümüzdeki hafta 10,000 metre- lik bir koşu yapılmak ibtimali Amerikada 80 bin kişinin hazır bulunduğu bir futbol maçı mahsus derecede bir terakki eseri örülmeğe başlamıştır. Son gün- lerde Paris'in kuvvetli takımların- dan biri İspanya'ya gitmiş ve orada çok muvaffakıyetli maçlar yapmıştır. Fransız'ların elde ettik- leri bu netice bir çok cihetlerden Geçen sene Fran- | İspanya'ya gitmiş sekiz gol ile mağlüp Bu şene Fransız futboleularında W | | ve orada olmuştu, halbuki bir iki ay evel İspanya'da bir fransız futbol he- | yeti iyi neticeler almıştır. Fransız- İar bir defa berabere ve ikii müsabakada galip gelmişlerdir. İspanya'lılar pek madir olarak kendi memleketlerinde - mağlüp olan takımlara maliktirler. Bunun 'en büyük delili de son beynel- milel müsabakada Çek milli takı- mına karşı kazandıkları galebedir. Çek takımı bir gol ile mağlüp olmuş ve müteakıp günlerde Slav- ya takımının bir İspanyol takımına karşı yaptığı müsabakada gene Çekler mağlüp olmuştur. Bu neticeler İspanyolların kuv- veti hakkında bir fikir verebilir. Fransızların son “ve en parlak muzafferiyeti “Almanlara — karşı olmuştur. Bir hafta evel Paris'te icra edilen ve binlerce kişi tara- fından büyük bir merak ve heye- canla - takip edil lin muhtelitl risliler 4-6 gil üsabakasını Pa- büyük bir sayı / farkı ile kazanmışlardır. Fransız gazeteleri bu son mü- sabakaya bir çok makaleler has- retmişlerdir. Bu — müsabakada Fransız takımının muhacim hattı büyük bir - varlık göstermişt Bilhassa orta muhacim Lafarjin | çok muvaffak ve iyi bir şütcü muhacim olduğundan bahsediyor- lar. Mamafih Fransız futbolunun bu günkü hakiki kıymetini ölçe- bilmek için yakında yapılacak beynelmilel / temasları beklemek Tâzımdır. Slayya takımı mağlüp Meşhur çek takımı Slavya Bar- selon takımı ile yaptığı müsaba- kada 6-3 mağlüp olmuştur. Altaylı merhum Vehbi İzmirde futbol Şampiyonluk maç- ları devam ediyor İzmir 11 ( Hususi ) — Dün de fatbol - maçlarına - devam edildi. Alsancak stadyomunda daha sa- bahtan büyük bir kalabalık vardı. İlk oyunu Altınordu-Sebat kü, leri yaptı. Neticede Altınordu 1-3 li Küçük takımların maç takımların maçlarında bile ender görülecek kadar yüksekti. aat 11 de Sebat - Bayraklı irinci takımları karşılaştı. Bay- raktı çok temiz ve ümitlerin fen kinde bir oyun oynadı. Bu yüksek oyun — Bayraklının — galibiyetiyle bitecek zannediliyordu. Sebat son dakikada 3 gol yaptı. Netice 1-4 Sebatın lehine neticelendi. Saat bir buçukta Altınordu ve Güzelizmir takımları karşılaştılar. Sabık şampiyon, şu şekli muhafaza ediyordu: Nuri Kadri — Rasim Balt — Mübi — Refik Oyunun ilk haftaymı - şuursuz Kâzım n Paris ve Ber- | | gol atamada. Genç kızı kim öldürdü? Din taassubu yüzünden feci bir cinayet. Cezairde bir musevi kadını, hristiyanla evlenmemesi için kızını öldürdü! Cezairde Ören şehrinde feci bir cinayet olmuştur: Oran tele- fon idaresinde memur bulunan matmazel Jüliyet Terceman bir akşam evine muayyen zamanında gelmemiştir. “Annesi, hemşiresi, ve eniştesinden ibaret olan ailesi telâşa düşmüşler ve her biri bir tarafa giderek sabahın ikisine kadar genç kızı aramışlardır. Akrabalardan başlayarak tanı- dıkları, yerleri dolaşmışlar, hattâ belki bir kaza neticesi yaralanmıştır. düşüncesile şehrin bütün-hastane- lerine gitmişler, genç kızı sormuş- lardır: Hiç bir yerde Jülyeti gö- ren olmamıştı Bunun üzerine aile erkânı po lise müracaat ederek gaybubeti haber vermiştir. Polisin tahkikatı, Jülyetin işinden çıkarak, bankaya gittiğini ve orada bulunan 4,550 franginı aldığım meydana çıkar- mıştır. Oradan itibaren Jülyetin izi kaybolmaktadır. Uç -dört gün sonra Jülyetin | annesi kömür almak üzre kömür- lüge gitmiş ve orada kızın cese- tini kanlar içinde gürmüştür. Vaka derhal polise haber verib- miştir. Polisler genç kızın başına çekiçle vurularak öldürüldüğünü anlamışlardır. Jülyetin çantasında bankadan aldığı paralar buluna- mamıştir. zavallı genç kızın sag elinde bir tutam saç bulunmuştur. Yapılan tahkikat gayet feci olan hakikatı meydana çıkarmıştır: Jülyet bir sene evel genç bir | küccar ile tamışarak sevişmiştir. İki genç evlenmeğe karar vermi; ler ve bundan ailelerini haberdar etmişlerdir. Jülyet gayet müteassip bir musevi | ailesine mensup iken, sevdiği genç hristiyanmış. Jülyetin annesi bu izdivaca katiyen razı olmıyacağını söylemiş, ve kızına bu gençle gö- rüşmemesini tenbih etmiştir. Jülyet ailesini ikna edemiyeceğini anlayınca bankada bulunan para- bir şekilde cereyan etti. Her iki takım neticesiz bir surette boca- lamaktan başka bir şey yapma- | ldırlar. Oyunun 25 inci dakika- sında Altınordu muvaffak bir hü- cumla temiz bir gol yaptı. Bun- dan sonra oyun iyi bir cereyan aldı ve Altınordu biri arka- sına 2 gol daha yaptı. Haftayım | 0-3 Altınordu lehine bitti. Oyunun i — haftayminda Altınordu. hakikaten yüksek bir oyun gösterip şampiyonluk gün- lerini andıran, muvaffak hücumlar yaptı. Şu tuhaflığa bakınız ki ikinci haftayımda Altınordu raki binden bir gol yediği halde hiç Futbolda bu şekil- deki acaip tezahürlere her zaman | intizar etmek zarureti vardır. A- tınordudan Neşet ve Kadri beyler pek muvaffak oldular. | Son maç Altay ve K.S.K. ara- sında yapıldı. Fakat oyun futbol heyetinin — müdahalesiyle — yarıda kaldı. Bu oyun baştan yapılacaktır. Futbol heyeti - maçların seyircisiz olmasını tensip ettiği halde, halk zorla girmeğe . Bu şayanı tecs- bu cuma sahaya teşebbüs etmişti süf hadise efkârı umumiyede fena akisler yapmıştır. | tur. İngiliz takımı dördi ğ Ü P | | Oldürülen genç kız: Jüliyet Terceman | sımı almış, ve evden de eşyasını top- hyarak sevdi; gideceğini sözler evde büyük bir infial uyan- dırmış ve genç kızın annesi: — Seni bir hristiyanla evli gör mektense ölmene razıyım demiştir. Jülyetin hemşiresi ile eniştesine aldığı paraları ele geçirmek ümi- dile madam Tercimana Jülyeti öldürmekte yardım etmişlerdir. Jülyetin avucunda bulunan saç- ların annesinin - saçları olduğu kendini müdafaa ederken bunları kopardığı anlaşılmıştır. Para çantası üzerindeki parmak izlerinin Jülyetin ablasının olduğu tahakkuk etmiştir. Eniştesine ge- lince onu da ayakkabları ve pan- talonunda kan lekeleri bulunmuş 'tur. Jülyetin çantasında ki 4,500 frank ablasının dolabında çık- mıştır. Bu canavar ruhlu canilerin de tevkif. olunmuşlardır. Fransa'da senenin en mükim kır koşusunu bir Gezayir'li arap kazandı Paris'te mevsimin en mühim koşusu icra edikaiştir. Bu koşu, İngiliz, Holandah, Belçikalı, İsviç- reli koşucular da iştirak eti 'den beynelmilel bir mahiyeti haiz Yirmi sekiz klübü — temsil eden üç yüz otuz koşucu arasında sıra ile ilk birinci ve en üçüncüye kadar Fransız koşucuları kazan- mıştır. Birinci gelen on kilometrolek mesafeyi otuz. yedi dakika üç saniyede katetmiştir. Sayı hesabile Rasing Club birinci Verdun ikinci Sercle at letigue 'des sports üçüncü olmuş- Bek çika takımı on birinci Hollanda fakımı yirminci, ve İsviçere takı- mı da yirmi birinci olmuştur. Koşu çok — heyecanlı olmuş ve havanın yağmurlu - olmasına rağ- men binlerce — halk - tarafından merakla takip edilmiştir. Gece koşuyu tertip eden Jurnal gaze- tesi tarafından üç yüz kişilik ziyafet verilmiştir. Ziyafette frar sız federasyon rücsası ve ecnebi takımlar mümessilleri - tarafından nutuklar teati edilmiştir. Ş Birinci gelen (Arbidi) herkesin hayret ve takdirini celbetmiştir.