2 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

2 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

2 Şııbıı 1930 Şabife 11 ÖKSÜRENLERE KATRAN HAKKI EKREM ** z L Emniyet Sandığı aü emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı Müzayede Muhammen İkraz bedeli Lira bedeli No, Merhunatın cins ve nevil mevkü ve müştemiltı. 199 1418 10260 Topanede Kazancıbaşı mahallesinde Seyitahmetçıkmazı sokağında eski İl ve yeni 13 numaralı yüz beş arşın üzerinde ahşap üç katta beş 'oda bir sofa bir mutfak ve iki yüz kırk arşın bahçeyi havi tamire muh- taç bir hanenin tamamı. Borçlunun Hilmi B. 120 1989 10476 Sultanselim'de Tabakyunus mahal- Selim Ef. 305 1755 185 450 155 863 155 661 S0 341 205 446 370 827 250 480 150 287 183 578 250 825 10781 10853 11025 11392 11892 12098 12884 12925 13060 13122 13141 lesinde Kıvrıl sokakta eski 41,43 ve yeni 45, 47, 49 mumaralı iki yüz yirmi altı arşın üzerinde ahşap dört hatta altışar oda birer ufak sofa birer daraça ve birer mutfağı diğı altmış altı arşın üzerinde kârgir ma bodrum dört buçuk katta altı oda ir sofa bir daraça bir. mutfak ve on yedi arşın kadar aralığı havi üç hanenin tamamı, Erenköyünde Sahrayıcedit maballe- sinde Ethemefendi sokağında eski 128,127, 129, 130, 131, 132, 134 ve yeni 35, 39, 45, 47, 49, SI, 53 'numaralı yüz elli arşın arsa üzerinde kârgir ikidükkâmı veüç bin arşından ibaret muhterik beş hane ve dükkân arsasının tamamı. Beyoglunda Yenişehir mahallesinde kasap sokağında eski 20 mükerrer ve yeni 26numaralı altmış arşın üzerinde ahşap iki buçuk katta üç oda bir sofa bir taş antre bir mutfak ve> elli arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Çırçırda Hacıhasan mahallesinde eski Hacıhasan ve yeni kubbetekkesi soka- Faika H. lar ında eski 14 ve yeni 9 numaralı 75 arşın üzerinde ahşap 3 katta 5 oda iki sofa bir sarnıç bir kuyu ve bahçede sekiz arşın üzerinde 1 mutfak ve altmış dokuz arşın bahçeyi havi bir hanenin tamı Kadıköyün'de Osmanağa —mahalle- sinde Ayrılkçeşme sokağında eski 4 mükerrer ve yeni 6 numaralı yet- miş sekiz arşın üzerinde ahşap üç katta dört oda iki sofa bir mutfak ve yirmi üç arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Kasımpaşa'da kulaksız Ahmetkap- tan mahallesinde Kulaksız caddesin- de eski 66 ve yeni 132 numaralı doksanbeş arşın üzerinde kârgir bir katta arkasında bir odayı havi bir dükkânın tamamı. Topane'de Firuzağa mahallesinde Ağahamamı sokağında eski 8, 10 ve yeni B numarelı otuz Üüç arşın üzerinde ahşap bir kattan ibaret Mm. Katiko Vasil / ve- ledi Mihal Zoka Nasibe ve Emine H. ü B. Meveddet H. tamire muhtaç bir dükkânın tamamı, Eyüpsultanda Alipaşayıcedit mahal- lesinde Kurukavak caddesinde eski 65 ve yeni 71 numaralı yüz otuz beş arşın üzerinde ahşap üç katta dokuz oda iki sofa bir taşlık bir kuyu ve altmış üç arşın üzerinde bir mutfağı ve dört yüz doksan altı arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Beyazıtta Kaşıkçılar caddesinde eski ve yeni 35 numaralı on altı arşın üzerinde kârgir bir buçuk katta üstünde bir odayı havi bir dükkânın Sanyerde Türbe sokağında eski 5 ve yeni 3 numaralı yüz on dört arşın üzerinde ahşap iki buçuk katla beş oda bir sofa mutfak bir kuyu ve yetmiş dokuz- arşın bahçeyi havi eskice bir hanenin tamamı, Beyazıtta Kaliçacıhasan mahallesinde Makasçılar sokağında eski 37 ve yeni 35 numaralı yirmi iki arşın üzerinde tavanları ahşap ve etrafı kârgir iki- katta üstünde bir odayı havi bir dükkânın tamamı. Anadoluhisarında Göksu mahalle- sinde Hasanefendi sokağında eski 7 mükerrer ve yeni 7 numaralı doksan dört arşın üzerinde “bir katı kârgir bir kat ahşap olmak üzere iki katta dört oda bir sofa bir kuyu ve otuz üzerinde kârgir bir mutfak bin üz altmış altı arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı. Fatma Re- fika H. Ahmet ER Mehmet Reis Refia ve Rifkiye Hular Bekir Ef. Ayşe H. Malı e vekâletinden: 28 Şubat 1930 tarihinde açılacak Maliye müfettiş muavinli baka imtihanına ait duhul şeraiti ile imtihan programı. Maliye müfettiş muavinliği için biri 28 Şubat 1930 ve digeri 31 Ağustos 1930 tarihinde iki imtihan açılacaktır. 28 Şubat 1930 da açılacak imtihan duhul şeraiti şunlardır : 1 — Türk olmak. 2 — Âli mekteplerin birinden mezun olmak. 3 — Yaşı 24 ten aşağı 30 dan yukarı olmamak. A— Namzetler ilân tarihinden itibaren 20 Şubat 1930 tarihine ka- dar doğrudan doğruya Maliye Vekâleti Teftiş hey'eti reisliğine istida- name ile müracaat edecekler ve verecekleri istidalara aşağdaki evrakı vesaikin musaddak suretlerini rapt edeceklerdir. 1— Nufus tekeresi ve ikametgâh adresi. 2— Tercümei hal hulâsa: 3— Askerlik mükellefiyetini ifa ettiklerine veya tecil edilmiş bu- Tunduklara dair olarak mensup oldukları askerlik şubesinden alına- cak resmi vinesaik, 4— Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. Namzetler imtihandan evvel sıhhı muayeneye tabi tutulacaklardır. Lazım gelen şeraiti haiz olanlar tahriri ve sifahi olmak üzere iki defada icra kılınacak müsabakaya iştirak edeceklerdir. Evvelce yapılan müsabakada bir defa iştirak ile muvaffak olmayanlar ilân olunan şeraiti haiz oldukları taktirde bu müsabakaya iştirak hakkına malik- tirler. Müsabakanın birinci tahriri kısmı Ânkara ve İstanbulda ve tahrirde muvaffak olanların ikinci şifahi kısmı- Ankarada olacaktır. Tahrirde muvaffak olmayanlar şifahi imtihana kabul edilemezler. Müsabaka neticesinde kazananlar Maliye müfettiş muavinliğine tayin olunacaklardır. Müfettiş muavinliğ üç sene ehliyet imtihanına tabi tatulacaklar ve bu imtihanda da kazananlar mesleki malümat ve mümareselerinin tezyidi zımnında en az bir sene müddetle Avrupaya izam edilecekler ve gönderilmezden evvel Maliye müfettiş- liğine tayin olunacaklardır. Avrupadan avdet eden müfettişler teftiş hey'etinde beş sene müddetle ifayi vazife etmeğe mecburdurlar bu müddetin hıtamından evvel hey'etten ayrılmak isteyen müfettişler Avrupada bulundukları zaman zarfında Hazinece kendilerine sarf 'N mebaliğin hey'ette bulundukları ber kâmil sene yirmisi bittenzil bakıyesini bir güna iliraza mahal kalmaksızın Hazi> neye iade edeceklerine dair Maliye vekâletine kâtibi Adilden musad- dak bir kefaletname vereceklerdir. İmtihan porogramı 1 — Maliye ve iktisat ilimleri hakkında umumi malümat. «2 — İstikrazlar ve muhtelif şekilleri borçların itfası tahvil ve tev- hidi, Türkiye düyunü umumiyesi hakkında malümat. 3 — Vergi tarhında takip edilmesi lâzım gelen kaideler. Bilvasıta ve bilâvasıta cibayet olunan vergiler sermaye ve irat üzerine mevzu vergiler ve bunlardan her birinin faideleri ve mahzurları. 4 — Kammu medeninin gayri menkul emvalin tasarruluma âit ahkâmı hakkıdda umumi malümat. $ — Türkiyede bu gün cari olan bil'umum ” vergi ve resimlerile tarh ve cibayet usulleri. usulü tahsil ve tatbikatı kanuniye. 6 — Muhasebei umumiye kantnun ahkâmı ve bu bi talâzlar bütçe ve tabi olduğu esaslı kaideler senei m: hesabiye mevzu kanunlar masarifin tediyesi ve ita emri ve bütçenin mürakabası şekilleri, detle bir müfettiş refakatında sitaj gördükten sonra malümat. 9 — Basit ve mürekkep faiz hesapları nisbet ve tenasüp kaideleri satıh ve hacım mesahaları yeni mikyasat usulü. 10 — Ticari usulü defteri usulü besit ve muzaafa hakkında muh- mali ve Coğrafya Türkiyenin tabü, idari ve maada iktisadi Coğrafyesı, 12 — Türkçe ve Fıransızca kitabet (Imtihanda Fransızce dan İngilizce Almanca ve İtalyanca vukuf dahi ayrica nazarı dikkata caktır.) 346 910 131 Heybeliadada Dağ mahallesinde Jak sokağında atik 2 ve yeni 32 numa- ralı yüzkirk arşın üzerinde iki katı kârgir ve bir katı ahşap olmak üzere üç katta dokuz oda bir sofa bir mutfak bir kuyu bir su haznesi ve üç yüz yirmi arşın bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Zeyrekte Kasapdemirhan mahalle- sinde Filyokuşunda eski 15 ve yeni 29,29-1 mumaralı yüz elli üç arşın üzerinde kârgir üç katta sekiz oda iki sofa bir.mutfak bir hamam bir ileri üç yüz doksan yedi arşın bah- çeyi ve derunüne cari nısıf ma- sura mailezizi havi bir hanenin tamamı. ve müştemilâtı yazılı emlâk hiza: larında gösterilen bedellerle talipleri üzerinde olup 22 şubat 930 tarihine müsadif cumartesi saat on buçıktan itibaren müzayedeye mübaşeret olunarak ( muhammen kıymetlerini ) geçtiği taktirde kat'i kararlarının çekilmesi mukarrer bulunduğundan talip olanların mezkür günde saat on beşe kadar sandık idaresine müra- caat eylemeleri ve saat on beşten sonra vuku bulacak müracaat- ların kabul edilmiyeceği ve mezkür emlâke evvelce talip olanların kat'i karar esnasında hazır bulunmadıkları ve başka talip- zuhur eylediği takdirde evvelki taliplerin müzayededen çekilmiş addolu- nacakları lüzumu ilân olunur. 2351 5783 20084 Ahmet Ef. Yukarda cins ve nev'ile mevl M BORİYZER vıya"a Çamaşırhanesi Beyoğlu Venedik Sokağı 24 “Telefon: Beyoğlu 1259 Her hevi çamaşırlar ucuz fiatla yıkanır ve ütülenir. Lokanta ve oteller için Hususi fiatlar İstanbul dördüncütera momurluğundan: Şirketi Hayriyenin İbrahim” etendideki alacuğından dolayı hacanlanan. Beşiktaç Sinta pata glük vahelesinin. Befiklaş enddesinde kâin atik 55 eedik OL numar Fah kayden bir bap fırımın ç yüz allmış hissede yüz iki buçuk hisseki otoz gön müddetle ihalei evveiiyo mürayalesiner vazolenmuş! Hadadu bir tarah Behçet biy dükkâm yesatre” düzkünları diğer tarahı Ahmet bey dükkâm ve bazen. Beşiktay sakağı, arkası evkafı ait kireçhane ve emitli mülliyenin idare ettigi hane - cephesi, Beşiktaş cükdesiyle mahduttur. Mesahek ümümiyesi tahminen üç yüz otuz beş xx0 mürabbat Glüp iki yüz otua'bir merre müralbar küzgir fir ve odalar var kalanı bahçedir. Müştemilüli : Firinn üstüne nıhsadif. bane kısmda — üst katıma çıkıldıkta bir Sofa üzerine #t oda ve aymea korllor ları mühtevi zemini beton maltız acaklı bir mutbak ve keza ayrma bir körider üzerine vemini beton alaturka bir helâ ve firin üzerine müsadif tano ve firmmmn arkasındaki balıçe kısmına yan sokakran aynıca bir kapi ile girlldikten sonra Halzayik merdliyenle merkür haneye çı kıldıkla bir methal mevcut olupalışın. merdivenle üse kata çıkılır mezkür meb- Hal kistanda ayrıca bir methal ile ön mabalie çıkılr ve mezkür binamn arkı cibetindeki baliçe kısımında zemi Hnaltız ocaklı a: zan mülbak firin üzerinde bir deno ve Bir hannan mahalli ve ayrıca bir oda Göşemeleri haraptır. Cadde - Ve vephesi samekândır. Mestur ve yan trıda üy- vca dir kapıyı mülitevi firn dahiline girillikte zemini ” Leton döşemeli — bir Terkos mahalli ile ayrıca Hamur mahalli lo kâgür firin ve Üü — yanı vihetiyler arka kısımıdda ahır ve ödümlük: yahalli ve bir belâ meveet op işbi. Mmahalla yan sokaklağı girilir ayrıca demir kapısı Ve odünlük . mahallirde bir küyü ile muhtacı tamir bir tuamba” mevent ol düğü ve hanede hissedaran etenei ler ver frında da LAYMIN dön ilaharen üç sene eti Ve umumü — peşla - verimek oksan lira - kira ile Tahir ağa sakin olduğu görülmüştür. Ve mez kür mahellir. tamamnan kiymeti ni hemminesi “on altı bin lira olup talin dlanlar kiymeti, mühamminenin yüzde onu nispotinde pey akçelerini alarak G2RÇASS0 — düsyü nümarasıyle — SAA0 tarihinde saat on dörtten on alkıya: kakları İstanbal dörüüncü icra memuduğuna bizzat ve ya büvekâle müracmz eylo- mmeleri ilân olunur. Edirnenin nefis KONSERVELERİ Sirkecide Hacapaşa Hamam sokak No, 9 Tel. İst. 2789 Doktor A. kutiel Elektirik makineleriyle belsağukluğu, iürar Garliğı, prosat, ademiktiar, bel gensek- iği ci ve fisngiyi ağrısiz. tedint eder “karakönde Brekci İvini syatinda S0 | ea Darüttalim ©a ( — Müsiki heyeti salonunda Bu gece UHAYYER VE HÜZZAM FASILLARI ve orijinal parçalar