2 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

2 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

—Sahife 12 &u—ı- 2 Şubat 1930 Akşam Her çifçi, hasat mevsimi zamandan ve paradan tasarruf etmenin yolunu bulmak ister Bir çifçinin derdi hasat mevsiminde kâfi mıktar- da amele bulmak — ve mahsulünu mümkün ol- Bir çifçinin yüzü gülı için harman — mevsimi zamandan — ve paradan tasarruf etmesi lâzımdır. Pek çok zahmet ve mas- rafla yetiştirilen mahsul bir an evvel - yağmurun, fırtınanın, güneşin tesir- lerinden kurtarılarak ambara * ve ya pazara nakledilmelidir ki görü- nür görünmez kazalarla uzun gayretlerin neticesi boşa — gitmesin ve ilk mahsul sıfatile iyi fiatlar elde edilsin. Bu neticeleri hasıl et- mek için en mükemmel yol, Katerpiller traktör Tabrikası tarafından ya- pılan ve (HOLT) tesmiye edilen — muhtelit Orak ve Harman makinalarını kullanmaktır. Bu makina gerek düz (HOLT) mühtelit makinası - çalışırken — — B ae erazide ve gerek meyilli erazide mahsulu hem bi- çer, hem de biçtiği esnada gayet itinalı bir tarzda harman eder ve çuvallara doldurur. Bu sayede ne kadar cmek, para ve za- man tasarruf edilebilece- ğini her çifçi takdir eder. (HOLT) muhtelit orak ve harman makinaları- nın arkasında kırk sene- — Beyoğlu istiklâl cadde: fabrikasının lik bir tecrübe - vardır. makinanın ber kısmı za- manın tecrübesinden ge- çerek cidden mükemmel bir hale gelmiştir. HOLT muhtelit orak ve harman makinasının istihsâl ye- künu vâsi olduğu için fiatlar, makinanın kıyme tine nisbetle pek mute- dildir. Bir kaç gün evvel li- Bu hususta en mükemmel çare, Katerpiller yaptığı muhtelit Orak ve Harman makinalarını kullanmaktır (HOLT) muhtelit orak ve harman makinası manımızdan Rusya için iki vapur dolusu Kater- piller traktörü ve orak ve harman makinası geç- miştir. Rusya hükümeti, ziraatı kârlı bir hale koy- manın en iyi çaresini bu traktör ve makinaları kullanmakta bulmuştur. isminde müteşebbis bir çiltlik sahibi tarafından olarak memleke- ilhal edilmiş ve a cıvarındaki çil- nde kullanılmıştır. el- de edilen neticeler okadar parlaktır ki önümüzdeki 1 bilhassa Amasya havalisinden bu nevi mi sinalar hakkında pek çok talep husüle gelmiştir. Doktor (Zimmer) in ma- kinası, sahibinin çifliğin- deki işi bitirdikten sonra cıvardaki işlere de yetiş- mekte, böylece başlı ba- şına bir kazanç menbar teşkil etmektedir. (HOLT)un üç büyüklükte modeli vardır. her biri kendine mahsus bir mo- törle mücehhezdir. (HOLT) tam bir kül teşkil eder, traktörün vazilesi bunu ceretmekten ibarettir. (HOLT) muhtelit orak ve harman makinalarına ihtiyacınız varsa şimdiden İki sene evvel (HOLT) | bize ihtiyacınızı bildiriniz orak ve harman ma- kinası doktor (Zimmer) | Holt mühtelit orak ve harman “makinesi iki çift beygirle de cer edilerek vazife görür Türkiye için umumi vekili: Türkiye Otomobil Lâstik ve Traktör şirketi Kemal Halil, Mehmet Rifat ve Şürekâsı Idarehane ve satış yeri: No 168 Telefon Beyoğlu 742-743 Telgraf: 'I'atko ki ye iniz bu mevsime