25 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

25 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 Akşam Nev- Yorkta polislere mahsus bir mektebi âli açıldı Azılı bir caninin elinden tabancası nasıl alınır ? Bunu öğrenmek isterseniz Nev Yorktaki polis mektebine gidiniz | Nev Yorkta polisler bir mektebi ali açılmıştır. Polis mek- tebi alisinde zabıta işlerine, polis vakalarıma ait gayet şayanı dikkat dersler gösterilmektedir. -Adedi yetmiş beşi bu. derslerin ekserisi tatbikata ve talimlere aittir. Mektebin fevkalâde geniş bir binası vardır. Amerikanın büyük ve muazzam gehirlerinde zabıta vakaları pek çoktur. Bilhassa son zamanlarda Nev Yorkta cinayetler şayanı kat bir derecede artmıştur. Şikagoda —haydutlar gittikçe işi azıştırmışlar , -kaçakcılar en #ön fenni alet edevatla iş görme- başlamışlardır. İel.ıg polis mektebi alisi bütün bu haşaratla başa çıkmak için açılmış bir müessisedir. (Talebe tatbikat görüyor Amerikalılar bu mektebe pek fazla ehemmiyet vermektedirler. Polis mektebi talebesi için Ame- rika harbiye mektebi talebesinin uniforması kabul olunmuştur. Polis mektebinde bir caninin elinden sılâhın nasıl alınacağından tutun da en yüksek kimya ve riyaziye düsturlarına kadar her gey öğret Buraya girenler otomobil, bisik- let hatta tayyare kullanmasını bile öğrenirler. Otomobilciliğe ve şoförlüğe ait dersler gayet mufassal bir surette | . gösterilmektedir. Talebe bir oto- mobili en ince teferrüatına kadar söküp, tekrar yapmaktadır. Talebe yüzlerine harplerde ol- duğu gibi gaz maskesi takmakta 've bundan sonra göz yaşı getiren bonbalarla birbirlerine hücum et- mektedirler. Bu şayanı dikkat talimleri ha- riçten seyreden biri kendisini mütbiş bir cidal karşısında zan- meder. Şikagoda ve Nev Yorkta bu- Tunan şakiler polis mektebi âlisi açıldığını düyunca - onlarda baş- lamışlardır. Resimlerde polis mektebi bina- sını mektepte ders çalışan ve otomobil üzerinde tatbikat gören, birbirlerinin ellerinden tabancaları almağa çalışan talebeleri görüyor- sunuz. - ae ea 25 Mart 1930 Bulgar komitesi meselesi Devletler Bulgaristanı tazyık etmeğe başladılar Sofya kabinesi komitelere karşı tedbir almağa mecbur kaldı ile Taymis'in Sofya muhabiri İngiliz sefiri Mr. Waterlow Bul- garistan baş vekili M. Liapçef ile uzun müddet görüşmüş ve bu mülâkatta bundan evel Bulgar hariciye nazırı M. Burol nezdinde Bulgar Sırp münasebatına dair icra eylediği teşebbüsat mevzuu bahso- lunmuş tur. Baş vekil hükümetin ittihaz eylediği vaziyeti izah etmiş ve Makedonyalı — komitecilerin faaliyetini — men'etmeği — sami- mi sürette arzu eylediğini be- yan etmiş ve ahvali tabiyeyi umumun memnuniyeti celbedecek bir surette iade için her türlü tedabire — müracaat — edeceğini Bulgar hariciye nazırı M, Burot temin eylemiştir. | İtalya sefiri M. Piacentini dı Cumaibâlada tevkifat yaptığı gibi M.Burof'u ziyaret etmiş ve diğer | Tsaribrod ve Tru daki Makedon- devletler gibi Bulgar - Sırp mü- | Yalı mülteciler arasında dahi bir masebati hakkında teşebbüsatta | çok adam tevkif olunmuştur. bulunmuştur. Hükümetin emrile | ——— > polis bir kaç göndenberi şüpheli | Garip bir heykel addolonan bir çok Makedonyalı tevkif etmişt Avrupada ve bahusus Alman- yada mimari tarzında — olduğu Bunların / cümlesi ” Yugoslavya | gibi yeni heykel ve abideler dahi hududundan uzakta şark vilâyet- | çarip şekiller kabul edilmektedir. lerine - sürülmüştür. Yugoslavya | Garip heykellerden biri Breslav bükümeti son ha olarak, Makedonya şehrinin bir caddesinde inşa olunmuştur. Bu abide tuğladan inşa olunan kule gibi yüksek bir beyan ederek tevkif ve muhake- | kaide üzerine vazolunan Meryam melerini talep etmiştir. Bu talep | ananın beykelinden mürekkeptir. düveli muazzama tarafından teyit | Meryem ana elinde Mesih oldugu edildiğinden Bulgar — hükümeti | halde yularsız ve semersiz bir müşkil mevkide kalmıştır. merkep Üzerinde Misıra- firarını Bu teşebbüsat üzerine hükümet | göstermekte; Piyangomuza iştirak eden _daktilograflardan bazıları 95 - Mlle. — Anjel : Beyoğlu (işsizdir); 96 - Sabiba hanım ; ! Unkapanı (işsizdir) ; 98 - Mile, Ester Seğal £ AÂnkara T0 resim bir kağ nusha evvel 10 numara ile ve Hikmet Saffst H. ismio sehven der 4 Tashih ve itizar ederiz) : 98 - Muazzez hanım: İzmir; 99 - Şevl Hanım : Osmanbey ; 100- Ulviye hanım : Şehremini (işsizdir ) 101 - Senuber hanım : Beyoğlu.