25 Mart 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Mart 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

z YNT TT Yü p P 25 Mart 1930 6 Mart taribli İSTANBUL Tas, Atina, Tan, At, Bul, Ata idi. Doğru halledenler arasında kur'a çekilerek: 1 — Sultan Selimde Mektep sokağında 27 No. Maide H., 2 — Üsküdarda Amerikan kız 3 — 18 inci mek. kazanmışlardır. Kitap kazanlar. 4 — 881 Nebahat Necati H., 5- An karada terbiye enstitüsünden R. Gökalp B., 6 - Kabataş Gazi Osmanpaşa mek. M. Atf B. 829 M. Ragıp B., 7 — Mahmutpaşada Ali Ekrem B., 8 81 incij mek. Selma Halis H., 9 - Beyoğlunda 13 üncü mek. Belkis Puat H. , 10 - Kabataş lisesinden 773 Komal B., Şekerleme kazananlar: 1i — İzmir - Eskifoçada mülâzım A. Nazima B. , 12 - Sanom Hayri Muhittin H, 18- Haydarpaşa Ankara ap. Me> Mhat Ulvi H, 16- Cemil B. Beyazıt Mehlika Necati H., 15 4 Gelen Bevi mek. 208 Nurettin B., 16- İst Kiz lisesinden Gi Fetanet H, 17 Sanat mek. 290 Ali Nişati B. , 18'- Fin- Gikh Nedim B., ap, Mehpare Şefik H. , 19- Davutpaşa Orta mek. 286 M. Sükrü B., 20- Fatih I# üncü mek. Mukad- d H, Çikolata kazananlar: ÖL- Nişantaş kiz orta mek. 167 Gülsüm H. , 22 - Galatasarav lisasi 848 Ahmet B, 28 - 82 inci mek. 102 Bamime H., 24 - Bursa kız muallim amek, (Salde H., 25 - Kadırgada Vefa orta mok. 64 Ahmet Hikmet B., 26 - Kadıköy Gazi mek. 301 Mehlika Halit H., 27 - Büyükada ik- mek. Tülu H., 28 - İst. Daktilo Jale Hadi HL , 29 Baraçbancbağında - Hâle Ferif ., 30 - Harita mühendisi cebbar B. Yazı defteri kazananlar: 81 < Yıldızda Sami — Şerefeddin B., B - Böyazıtta Şermin Fuat H., 38 8 öncü ilk mek. 212 Hasan B., 84 - Pangaltı Trerler mek. Güstav. Ügnat , 85 - Ortaköy erkek lisosi 279 rtuğrul B., 36 - Beyoğlu 93 üncü ilk . 486 İhsan B., 37 - Ameli” Hayat mek, 82 Sabit Atalay B., 38 - İst. ku lisesi 488 Fatine H., 39 - Kabataş dişesi 85 Vedat B., 40 - Galatasaray lisesi M. Nihat B. Cep defteri kazananlar: 41 - Pangaltı 109 Vartanuş Arkelyan, 48 “ Birinci Vakıf Han 19 Asım Celâl B.,48- 16 1ci - İlk mek. 220 Enver Bi, 44 < Üsküdar. 20 inci mek, 204 Afifö H., 46 - Kabataş lisesinden 669 Mithat Al B., 46 - Erenköy kız lise- sinden 58, Saime - Sait B., 47 - Kız malüm mek. Leylâ Nikmet” H., 48 - Şişli Terakki lisesi 91 Sodat ' B., 49 - Bilifke Taşucu mek. Sami B., 60 * EM. anek. 226 Selâhaddin B. Kartpostal kazananlar: BL - Sabire Serap H, 52 Maçkada Taylâ Hasan H., 63 - Göztepede ” Ferit ı_ugn B., 5t - Gömeçte M. Sabri B., Yürüdü haylı zaman, Sonra gördü uzaktan Sık ağaçlı bir yer Karanlık- selvileri! Korkmadan ilerledi, İçinden şöyle dedi “Bu mezarlığa girer, “Taşları birer birer “Sayarım. Gün doğarken öye dönerek erken 'Halka veririm haberl..., Çeoban bu sözleri der, Mezarlığa da girer! Gülerek, eğlenerek, Mezarları hep tek, tek Elini sürüp sayar Der ki: “Tam yüz tane var, “İşte bu iş de oldu! “Vücudum pek yoruldu, Mezar saymaktan bütün, Şuracıkta bir tütün Sarayım hele biraz! Farla çalışmak olmaz! Çoban bir yer ararken, Bir saniye geçmeden Bir ses duyar: Titremeden biç kalbi Çoban bakar: dev gibi İki korkunç eşkıya Birden çıkıp ortaya, Öldürecekler onu! Çoban görünce bunu, Çekerek bir besmele, Sopayı alır ele! Hiddetlenir köpürür, Hırsızları öldürün Sonra kahraman çoban, Dinlenir az bir zaman! Bir saat sonra kalkar, 55 - Sirkecide Mile - Pifi ” Dimitriyades, 56 - Üsküdar Mirahor 136 Semahat H., 57 - Bezazyan lisesi J. Nahabodyan, 58- Acıbadem Nemika LGtfu H., 59 - Fatih 18 inci mek. 162 Kemal B., 60 - Emin önünde Alğeddin. B., 61 Kandilli kız orta mek. Bedrünnisa B., 92 - Aksaray Piraye — Vahit H., 63 - Büyükada Melâhat Közm H, 6k « Amerikan dersanesinde Mile. Anjel Kavafyan, #6 - Galatasaraydan 680 Einin Raşit B., 66 - Kadıköy Etem Ruhi B. , 67 Galata R.mek, M. Mahmut B., 68 İst. Kız Orta mek. 208 Melek H., 69 - Fatih Altayda Rağıp B., 70 - Galatasaray Jis. 845 M. Şükrü B., 71 - Taksimde M Adil B., 72 - Galatasaray lis. 434 Sala- hattin B., 73 - Ankara Mühtar B., 74 - Galatsaray lis. 848 Ahmöt B., 75 - An: kara Gülten Suat B., 76 Ortaköy Davit Telvi H., 78 - Ticaret mek. 736 Safter B., 79 Taksim Mile, Alis Akyan, 80 - Be: giktaş Ayten Sadettin H. , S1 - Kadıköy | 85 Taksimde 17 - Kadıköy Rizapaşa No. 2 Emine — Çocuk masalı — Ufuklara bir bakar: Artık güneş doğuyor, Nur zulmeti boğuyorl Beklemekten usanır, Köye doğru yollanır! * Gelmeden köye çobar Bu korkunç bahsı duyan yakın, Köylerden akın, Kadın, kız, genç, ihtiyar, Herkesin merakı varl Bekleyenlerin kalbi Atiyor bir kuş gibil Toplânup birer birer, Yollarda gezinenler, Merakından bıkıyor! Kaç saattır çikıyor, Her kafadan başka ses! Sabırsızlanap herkes, — Yazıktır, diyor, Öyle cesur bir gencel — Allah bilir bence Öyle delilik eden: O mezarlığa giden Bir dakika sağ kalmaz! — Bunu biç aklım almaz: Vucudü anlı, şanlı, Bir güzel delikanlı, Perilerin, cinlerin Yatağı olan yerin Koynuna atılamaz! — Unuttuk mı geçen yaz, Bahtiyarın oğlu Hasan, Bekçinin deli oğlan, Birlikte iki kişi, Mezarlığa gitmişti, — İşleri de bitmiştil Ne kadar çekdik keder: O gün rahmetli peder Cesedlerini bulmuş: Çünki hepsi vurulmuş! ( Bitmedi ) ban H., 82 - Modada 88 - Aydın Mükbil 277 Abmet B., Hayri W 86 - Belek Canan H., 87 - Kadiköy Necat Nuri B., 88 - Nazif Halit B., 89 - Yeniköy Hami Çetin B., 90: Şoför — Colüleddin B., 91 - Ankarada ,-91 Ankarada Hürmüz Orta mek, Mi Melle, Alis Nişan; B., Bi - Mümtaz H, mek. Hayründisa H, 93 - Am. kız. kolej. Bedia H., ©4 - Kadiköy Şarik Asim B., 96 - Aydında Bakkal Hilmi B., 96 - İzmir Turan mek. 245 Düriye H.. 97 - Sen Benuva mek. Şaziye H. , 98 - Kuleli askeri lis, 493 Basri B., 99 - Darüşşafakadan 184 Naci Em bey, 100 - Vefa 0. mek. 479 İsmail boy. BEK” Kazanan karilerimizin PERŞEMBE - günleri matbaamız- dan hediyelerini aldırmaları rica olunur. 92 - Beykoz 4 üncü kız CİNGÖZÜN KURNAZLIGI...! Bir gece evimizin Bahçesinde dolaşırken, uzaktan, elinde elektrik fenerile etrafı tecessüs 'eden bir hırsız gördüm. Bu adam her halde evimizi soymağa ge- Tiyordu. Vakit erkendi. Hırsız bıraktı ve ağacın di- binde uyuklamağa başladı. silâhını — yere safir — babamı sayıyordu. Ba vakitsir. misafiri tanımıştım... - Gece evde otururken | ümit edilmeyen bir mi- ziyarete gelmişti. Babam o gece bankadan aldığı paraları w Herif, babamın önündeki paraları görünce rovelverini - çekerek ba- bamın üzerine saldırdı... Babama: “korkma dedim, | sen de silâhını çıkarl, Hırsızın - kurşunlarını, bahçede uyurken çalmıştım!| Küçük ş arıyanlar 1-İ seramen yazara nnn can Cenova — âli bahriye mektebin den mezün ve Ereğli madenlerinden birinin —şef olan bir genç iş arıyor. Buharlı, mahrükatlı ve - elekti Tikli makineleri kullanmakta — mahirdir. 6 ay tecrübe edilmeğe razıdır. Beyoğlu Hamal başı Albertiye sokak No 21 M 2 kıliç 2- İşçi arıyanlar #ERATC NNK KACSE AM Ze Demirci ustası aranıyor — Araba demirci ustasına Tüzüm . vardır. Talip olanlar — serian atideki adrese müracaat / etsinler. — Nişantaşı, — Haci Mansur sokak, İbrahim usta fabrikası. 1 3 - Satılık eşya TEzMR M aN Satılık eşya — 100 adet müsta- mel avrupa sandalyası 20 adet mermer masa 10 adet ayna 1 adet bira tezgâhi ehven fiatle satılıktır. Tepe başı kırlan- Biç Tokantası No 53 — Satılık (irikotaj makinesi — T numara ile 70 santim tekmil desenleri havi Otoreyyör ile Dubye marka: Beykoz Yalı köy aralik sokak No 15 — — 1 Komprime makinesi — yen, günde soksenbin yapan birinci marka, dovvar; İsteyenler mektupla - (İstanbul Şişli- Osmanbey eczacı Daim bey / vası tasıle A. C) beye müracaat,! — 1 Çapraz telli — çelik kadranlı pi yanomu gayek ehven fiatle satıyorum. Beyoğlu — Parmakkapı tramvay durak mahalli numara 54 -I 4 * hiralık-Satılık ee LA YA LA Satılık köşk — Maltepede Sıvas. töpol yahısı namı ile maraf 18 odalı bir bap yali satılıktır. Talip Glanlar Kadıköy 415 'T müracaat. 10 Beylerbeyinde — Abdulah ağa caddesi üzerinde 5 odalı, 5 No hane Satılık veya kiralıktır. Tütün inhisarında Hasan Basri beye müracaal, Kiralıktır — Kuzguncukta — Marko paşa köşküne bitişik, Boğaza nezareti kâmileyi havi, geniş ve sayedar ağaç darla muhat bir bahçe içinde, dört oda, mutbak ve hamam, - kumpanya - suyu: Çarşaniba ve cum sahibine müracaat. No 10 - Beyazıt, okçular başı — tun dura mağasası No 76 iki odayı havi atelye teşkilâtna müsaittir. Mobilyesile devren / satılıktır. — mezkür — dükköna müracaat, Acı yünde Nemlizade sokağında 26 numara- H bane satılıktır. Gezmek için derunun- dekilere, konoşmak için Fatihte tram- Vay İstasyonunda Surrı Enver / eczane- sine müracaat, 7 Acele satılık hi Beyoğlun; da Osınan bey Cabi caddesinde 65 Görmek içindeki Maralı hane- satılıktır. için Yanındaki Hallaç dükkânına / müracaak; 8 oda, Elektirik, havagazi, — Terkos, 7 Köşk enle Şi sayu östünde 7 oda, sarmıç, mutlak, ahır havi 100 dönümü mütecaviz arazi 've 2000 kütük üzüm ve 600 yemiş ağaçlı Arif Zeki Beyin köşkü - satlıkır. dermnundakilere müracaat, Sti | Kocamustafa paşada — Ai faki sarmaşıklı sokakta 1 No dört oda iki sofa, bahçe, tolumba ve kuyusu mev-| cat yeni hane satılıktır. Taliplerin ayni mabatlede Haşim beye müracaat, — 8 15 liraya kiralık — iki oda. Babı 'ali caddesinde hattat Hamidin binasında Si Kocamustafa paşada — Ali faki caddesinde 89 No sekiz oda iki büyük salon, hamam, terkos, clektrik, vasi bahçe havuz ve meyva ' ağaçlarını havi tamire muhtaç olmayan hane eh: ven fiatle satılıktır taliplerin ayni ma- hallede Haşım beye müracaat. —— 8 Kocamustafa paşada — açaç kakan caddesinde 1 ve 8 No üçer odalı bahçe ve kuyusu mevcut yan yana iki hane ayrı ayrı dahi satılabilir, ehven fiatle satılıktır. Taliplerin ayni mahalle- de Haşim beye müracaat, -3 ilânlar Satılık hane — Sultanalımetta cami sırasında ve son dikili taş karşı sında 31 numaralı köşe başındaki 10 odalı mükemmel hane tır. içindekilere mürac v bahçe satılık- 4 8 cadda Yerebatan nak şartile Divanyolu ve Lâlelide satılık arsası olan zevatın çarşuyı kebirde kalpakçılar başında 208 umarada Ay Yıldız Trikotaj Mağazası sahibi Taşcı zade Rafet beye müra- caat. —3 Kiralık — iki büyük odalı apartıman ghven fatle kiraya verilecektir. Be) İstiklâl caddesi - Etual sineması - karşt 54 numara, —I Satılık ev — Kadıköyünde yoğurt Ça çeşmesinde deniz kenarında ma bağı çe ve bostan 19 odalı ev satılıktır. Ta- Tp olanların Kadıköy - (404) numaraya telefon etmeleri -i Satılık arazi — Görtepede Rıdvan paşa sokağında ve ikinci Âli bey 80 Sokağı BA, 24 ve 24 mükerrer numaralı 3 farla müfrez satılıktır. — Taliplerin mezkür sokakta 14 No lu köşke mü: ik ve Ki Köşk — Göz tepede hat boyunda Rıdvan paşa sokar fında 14 No lu köşk 6,5 dönüm bahçe, € düvarla muhat - teferrüatile - beraber Satılık ve - kiralıktır. içindekilere mü: racaat. — Satılık konak — Üsküdarda açık türbede Ahmet çelebi mahallesinde 18 Nolu konak satılıktır. Taliplerin ya mezkür mahalle muhtarı Ahmet efendiye 've yahut mal sahibi Göztepede Rıdvan paşa sokağında 14 No lu köşke mürar Caat, gz Kiralık ve satılık hane — Süley- maniyede Hoca / Giyaseddin mahallesin- de 5 oda, terkos, hamam ve bağçeyi havi 3 numaralı hane kiralık ve satılık- tır. Bekei Efendiye mürar caat. ö Satılık yalı — Boğazın n mutena | mahalli: Kanlıcada her vesaitile iki da- ireli bahçe, kayıkana, tatlı su ve tesisatı telefon, hamam ve bütün esbabı istirar hati haiz. Çemberlitaşta Etem Pertev fabrikasına müracaat. 9 5 - Müteferrik Ankara halk iş idarehane- si: — Her nevi komisyonculuk ve taahhüt işlerile merkez devairinde idari ve adli iş takibi, apartıman, hane, ma> gaza, arsa, ve Saire alım satım icar ve isticarı, ikraz ve İstikraza tavassut, her lisapdan terceme ve makino ile yazı işleri, kullanılmış posta pulları alım ve Muharrem satımı, sişorta muamelâtı, her- sınıf fen memüru, san'atkür ile kâtip, daktilo, Mmuallim, mürebbiye, ahçı ve diğer işçi ye ihtişacı olanlara işçi ve işsizlere tle İş temini ve bu gibi mütefer müamelâtla iştigal eden ve Ankarar da ciddiyyet ve sür'atle İş yapan yegâne müessesidir. Adres: Balık pazarı mey- danlığı polis noktası karşısındaki aparta: manda, Ankara telefonu: 2087 — 17 Fransızca ders almak iste- yenler — Melle Elise Bayan'a müra> catt. Cuma ve pazar gönleri Paşabakkal Sakız ağacı No. 20, diğer günler Nuruos- maniye çini fabrikasında. — Fransızca — lisanda ameli tahsil görmek için kibar bir fransız kadımı ta: rafından mükâleme dersi verilir. <Ak: 'da 5. İ adresine müracaat, /maralı eczaneye müracaat. İzmirtiyim — 28 yaşındayım, tcs retle meşgulüm, keman ve piyano bil- bir hanımla mektup teatisinden — son hayat arkadaşlığı - yapmak. istiyorur İzmir posta kutusu No: 280 ——— — Ankara'da işi olanlar — Aak: ra'da vekâletlerde işi olanların — işler Çabük ve ucuz takip edilir. Ankara'da gazete muühabiri Bilâl adresine müra caatı - 6 Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz — idarehanesini — adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden| BM-Çdm-KHM-MHG- CN -A. Hamdi B. - Yuva MHEG6-DS-İN- namlarına gelen mektupların ” idare hanemirden İütfen alınması mereudur