12 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 ÇÜK İLÂNLAR ERİ LA A A RL RE Pe ZA KÜ 1 — İş arıyanlar Fransızce bilen — ciddi bir kadın bir aile nezdinde mürebbiye veya dam dö kompani olmıya ( taliptir. Beyoğlu Peşkerci sokakNo. 20 ye müracaat.—“ Eiraz fransızca bilirim — tal silim yüksektir. Hususi müesseselerde bir iş arıyorum, arzu edenler <Akşam> da A.E rümuzuna yazsınlar. —2 Lyon "ücaret mektebi Aâlisin- den mezunum — Bir ticarethanede iş arıyorum, Akşam'da No. 59 tahriren müracaat. ği Teciübeli muhasip — daktilo, ingiliz ve fransız muhaberata vakıf acele iş aramaktadır. Bon servisi, Ücret 100 lira. Gazetemize tahriren, «P. P, P.> — 7 e A A Türkçe, fransızca, almancaya- muhasebe,” daktiloya aşina bir kâtip icabında yarım gün çalışmak üzere iş arıyor. «Galata posta kutusu 243» e müracaat. ii Bir alman matmazel — alman ca steno ve daktilo türkçe Ve fransız- caya vakıf bir büroda çalışmak istiyor. Adres: Beyoğlu post restant Matmazel Seipselt. 1 2 — işçi arıyanlar EE 25, EEE ZE EEE Trikotaj fabrikalarında — el dikiş işlerinde, ve kartonli mâkinasında çalışmış ehliyetli işçiler arıyoruz. Mar puççular 047 numarada Fahri Celâl Naim beylere müracaat. — 6 Kasa için — bir hanım veya mat- mazel istiyoruz. Borsa karşısında No. 67 tuhaf iye mağazasına müracaat. — 1 Bir hanım arıyoruz — Müaye- nehanede çalışacaktır. Babıâli caddesinde Meserret oteli karşısında doktor Muhip Nurettin. Memuur ve memure istiyo- ruz — İşinize vazifenize halel gelmi: yecektir, ayda 90 liradan fazla kazana- bilirsiniz bize mektupla sorunuz. İstan- bul postahanesinde 400 —:3 o Para kazandırıyoruz — İstan bulda, taşrada, vilayetlerde, kazalarda, nahiyelerde, erkek işçi istiyoruz bize mektup'a sorunuz okuma yazma bilenler müraccahtır.. İstanbul. postahanesinde 518 i —8 Ana sınıfı — dikiş biçki ve fran. sızca, ingilizce, almanca Jisanları için muallimler aranıyor. Talip olanların kısa tereümeihal suretlerini oOBeyazıt post restant M. N. rümuzuna göndermeleri. — 1 Bir tornacı — Ustası lâzımdır. Adres: mahmutpaşa Yeşil direk cadde- sinde Karako han No. 2 Makina ima- Jâthanesine müracaat. — 3 — Satılık eşya MELE) RE OE ADLCMNMETMEE7Kİ Satılık piyano — dışarı gitmek münasebetile «Gavau» markalı tekmil demir ve çelikten mamul piyanoyu bu ayın nihayetine kadar satıyorum. Bey- oğlu Bel 26 bakkal Foki- yon efendiye müracaat, Eg — —— — Otomobil — gayet ehven fiyatla Pi hususi otomobil ( satılıktır. paşa cami karşısı Hasan sabah 9 da akşam yedi- 5 1 ef. mandrası, den sonra, Satılık mükemmel kalorifer takımı — motör ve sairesi tamamen mevcut mükemmel bir kalorifer takımı acele ve ucuz satılıktır. Galata'da Meh- met Ali paşa hanında 41 numaraya müracaat. Satılık kelepir otomobil — «Oçkişr marka 7 kişilik mükemmel ve hiç tamir görmemiş, hususi olarak pek ,az çalışmış, açık bir (otomobil acele satılıktır. Görmek için Taksim Sıraselvi camcı sokak 15 numaralı “Lüks,, gara- ja, görüşmek için Talimhane ittisalinde zambak numaralı garajda Arşavi ye müracaat. ai Satılık piyano Alman marka güzel bir piyano acele ve ucuz satılık- tır. Taliplerin öğleden sonra Beyoğlu Hamalbaşı No. 27 birinci kata (müra- caatları. — 9 & — Kiralık-Satılık EE ZEN EL BEZ KAŞ 3 oda — 1 kuyu, 9 ayak yolü, 1 talitabuş 2 mutfak, 2 hane satılıkır. Balat, Sultan hamamında, Kantarcı s0- kağında 1 No. Şerife hanıma mür, —2 Kiralık hane — Şişlide Etfal has- tanesi karşısında kâin 3 No.lu hane mobilyeli 3 oda kiralıktır. Gayet hava- dar olup güzel bahçesi, elektrik ve bân- yosu vardır. Talip olanlar mezkür hane- de Gallerini ef. ye müracaat. —2 A e Rl Kiralık mobilyalı odalar — her türlü esbabı istirahati haiZlir. Fiyatlar ucuzdur. Beyoğlu Asmalı mesçit Kara- gözyan apartıman No, 3 e mür. — 6 Akşam Satılık ve kiralık kârgir hane — Fatihte Sarıgüzeldedir. İstiyenler Fatih belediye kimyahanesinde İsmail beye ve cüma günleri Fatih - Malta tramvay tevakkuf mahallinde kimyager İsmail beyin evine müracatları, — ———— ——— — Kiralık ucuz yazıhaneler — üçer ve ikişer. odalı daireler ve tek odalar. Galata Şevket paşahan 14 numaraya müracaat, - 8 Beyoğlunda — mefruş büyük oda âile nezdinde tek bir erkek için, asri konfor, müracaat: Galata Karaköy Palas hanında «Lafonsiyer» sigortasında Ha- mamciyan. — 6 a İR, Acele satılık dükkân — Beya- atta Mercan cadeesinde fevkinde odayı hamil bir bap kâgir dükkân acele satır lıktır. Talip olanların Galata, Mehmet Ali paşa hanında 4l numaraya müra- caat eylemeleri. —ö Nısfı peşin nısfı Ipotek — ya pılmak şartile satılık muntazam iki köşk. Feneryolunda çifte. havuzlarda, operatör Cemil paşanın köşkü civarında biri dokuz oda, bir mutfak ve diğeri dört oda, bir mutfağı, ahırı, iki kuyuyu ve çam ağaçlı dört dönüm bahçeyi havi ve denize nezareti (kâmilesi olan iki köşk acele satılıktır. — Talip olanların Galata, Mehmet Ali paşa hanında #1 No. ya müracaat eylemeleri. — 5 Samatya ve şehremini — civa- nında tramvay yoluna yakın üç, dört odalı bahçe ve kuyulü satılık bir hane arıyorum. Samatya Sancaktar Hayret- tin tekke sokak 22 No. müracaat. — Kiralık hane — Şehzade başında Selim paşa yokuşu başında No. 48 ko- nak nısıf nısıfa yedişer oda kiralıktır, terkos, 'elektrik vardır. Derununda mal sahibi Seniha hanıma yahut bekçi Ra- mazan ve Denir ağalara müracaat.— 1 Kiralık hane — Fatih parkı kar şısında Haydar bey caddesinde 5 oda, 1 bamam, 2 helâ, elektrik , Havagazı ve terkosu mevcut 7 numaralı müstakil hane kiralıktır. İçindekilere müracaat. — dk Kuzguncukta — Münirpaşa ma hallesi Aziz bey sokağında beşer odadan iki bölüklü fevkalâde nezaretli eşçarı müsmireyi havi iki dönüm bahçeli 16 numaralı doktor Hakkı beyin hanesi ucuz fiatla satılık ve kiralıktır, içinde- kilere müracaat. 0 Kiralık apartıman — Beşiktaş'ta Hayrettin iskelesinde 13 numaralı apar- tımanda beş ve üç odalı banyo, elektrik, terkos suyunu havi daireler kiralıktır. Taliplerin Beyoğlu Ağacamii karşısında doktor Hayri Ömer beye müra, — Kiralık — Şehzadebaşında Millet tiyatrosu yanındaki konakta on odalık müstakil bir daire kiralıktır. ( Önünde tramvay, denize kadar manzara, elek- trik, havagazı, terkosu havidir, ) Görüş- mek üzere konağa veya Meydancık Büyük Kınacıyan han 24, telefon 22716 numaraya müracaat edilmelidir. — 1 Kiralık — Han, imalâthane, depo ve pansiyon yapmağa müsait Mercan yokuşunda Kilit han karşısındaki 14 odalı ev kiralıktır. Görmek için eve veya bekçiye pazarlık için Tophane bo- Bazkesen 56 No. apartıman üçüncü kata müracaat. al Divanyolunda — Işık sokağında köşe başında 7 numaralı bir katı kâgir iki katı ahşap yedi odalı ev acele satı- lıktır. İstiyenler cuma, pazar ve çarşam- ba günleri saat ona kadar görebilirler. iğ Emlâk satın olıyoruz .— İskele- ye, şimendufere, tramvaya, yakın olan- lar müraccahtır. 9 - 12 arasında müra- caat. İstanbul Dördüncü vakıfhan asmakat No. 29 8 Beşiktaşta — 3 - 5 odalı bahçeli bir evi oluy, da satmak istiyenlerin aşağıdaki adrese tahriren müracaatları, adres: Cihangirda kumrulu sokakta 42 numaralı hanede Hatice TI. —8 Devren satılık — Osman'beyde 249 numaralı müşterisi çok bakkaliye mağazası taşraya azimet dolayısile dev- ren satılıktır. Taliplerin müracaatı Kiralık — Sişlide Perihan's ağında 105 numaralı altı odalı ele ve hava gazı, terkos banyosu dört tarafı bahçelidir, * kiralıktır. “İçindekilere mü- racaab. — Kiralık — Salkımsöğütte- Ebussuut caddesinde 40 No. apartımanda, terkos, elektrik mevcüt 5 odalı ikinci kat daire kiralıktır. sabahları saat 9 - 10 sahibine müracaat. 2 5 — Müteferrik KAPRİ KA İ DADE EEE İZ Ankarda Halk iş idarehanesi Balıkpazarında polis noktası karşısında telefon 2037. Komisyon, alım, satım, icar, isticar ikruz ve istikraza tavassut edilir. Terceme, yazı işleri yapılır. İş ve işçi temin edilir. Ankara ve İstanbulda iş takip ve süratle intaç edilir. Daktilo dersi verilir. 19 Gayri mübadil bonoları — “al mak ve satmak istiyenler 4 den 6 ya kadar Yenipostane karşısında büyük Kınacıyan han 24 numaraya müracaat edebilirler. Telefon 22716 Telgraf: Ziya- tor - İstanbul 12 iki aylık bir çocuk — için süt- nineye ihtiyaç yardır, çocuksuz olarlar tercih edilir. | Talip olanların | İstanbul Balıkpazar helvacı . sokağında 3 No. yazıhanede komisyoncu: Mehmet İhsan beye müracaatları. —3 Tecrübeli bir alman mürebbi- yesi — Eyi bir ailede çocuk bakmak için iş arıyor. adres: Madam Aga, gala- ta postahanesi, postrestan. — 10 Fransız mürebbiye — Tercihen bir türk ailesi nezdinde üç yaşından itibaren çocuklara mürebbiyelik ede- cektir. Şayanı tavsiyedir. Alyon sokak No. 15 Melle, Breteau. —ı Fransızcada — fevkalâde mukte- dir bir muallime İstanbulda ve gerek taşrada evde vazife kabul eder. Türk- çedö başlayabilir. Hususi derslerde ver- meğe hazırdır. Müracaat. Pangâltıda Ça- yır sokağı Ağ&kadaser mektebine. — 1 Sebze ve yemiş bahçesi Için — Mersin'de 80 dönüm, iki tara- fından fevkani su geçen bir bahçe sebze ve yemiş ağaçları yetiştirmek Üzere, meslekten bahçıvan bir ortak aranıyor. Uzun vade ile kira şeklinde de uyuşu- labilir. Meydancık Büyük Kınacıyan han 24 numaraya müracaat. <ı ingilizce ve Fransızca — Ders- tarafından Talimhane ler bir muktedir muallim fiatler uygun - Kadiköy sokak 19, Beyoğlu, İstanbul için Ak- şamda A. F. adresine. Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarehanesini (adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SZ-L B- MSC- 480 depo memuru-AD- SM-I-MA - Uzaklardan -CP6G-MJ-400-AR namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. “Küçük ilânlarımız Karilerimiz arasında gittikçe artan bir rağbete mazhar olan küçük ilânlanmız önümüzdeki (haftadan itibaren Cumartesi Pazartesi Çarşamba günleri intişar edecektir. Küçük ilânlarımız için 15 Teşrinievvel Perşembe günün- den itibaren atideki tarife tatbik edilecektir: 4 satırlık ( takriben kelime) bir ilân için, 1 defa 40 kuruş 20 bm 2 60 » gey 75 » Her fazla defa için 15 O» Me 75 Teşrinievvel'den evvel verilecek küçük ilânlar eski tarifeye tabidir; istifade ediniz! | | 12 Teşrinlevvel 1931 - Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümeninden: Karamürsel-Yalova yolunun 114-826 kilometresinden 17-4-101 kilometresine kadar olan şose ve imalâtı sınaiye inşaatı 38507 lira 17 kuruşluk keşfi mucibince 2İ teşrinievvel çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarfla münakasaya konulmuş- tur. Talip olanların mezkür tarihte teklif mektuplarını yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkate mektubu veya banka mak- buzu, Ticaret odası kayıt vesikası, mühendis veya ehliyeti fenniyesi ımusaddak fen memuru istihdam edeceğine dair taahhüt senedi ile birlikte münakasa kanunundaki tarifat dairesinde Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümenine vermeleri ve şartnamesini görmek isteyenlerin Kocaeli Baş Mühendisliğine müracaatları, nakden verilecek teminat kabul edilmiyecekti: Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümeninden : Bedeli keşfi 30881 lira 19 kuruştan ibaret Akyazı - Dokurcun yolunun 12 -- 000 kilemetresinden 15 --000 kilometresine kadar olan kısmında vücuda getirilecek şose ve imalâtı sınaiye inşaatı 21 Teşrinievvel çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Talip olanların mezkür tarihe kadar teklif mektuplarını münakasa kanunundaki tarifat veçhile yüzde yedi buçuk nisbetinde teminatı muvakkate mektubu veya banka makbuzu ile ticaret odası kayıt vesikasını, mühendis veya ehliyeti fenniyesi musaddak bir fen memuru istihdam edeceğine dair taahhüt senedini Kocaeli Vilâyeti Daimi Encümenine vermeleri ve şartnamesini görmek isteyenlerin Kocaeli Baş mühendisliği müracaatları. - Nakden verilecek teminat kabul edilmiyecektir - Balıkesir vilâyeti encü- meni daimisinden: Balya-Çanakkale yolunun 46--080 inci kilometresinde 5,5--20--5,5 metre açıklığında ve bedeli keşfi 10379 lira 21 kuruş olan Umurlar köprüsü inşaatı ve bu yol üzerinde her beş ilâ on kilometrede Nafıa vekâletince musaddak proje mucibince yapılacak ve bedeli keşfi 5693 lira 223 kuruş olan çeşmeler inşaatı tevhiden 22 teşrinievvel 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vaz- edilmiştir. Muhasebei umumiye kanununun maddei mahsusası ve şartnamei umumide muharrer evsafı haiz ve lâzım gelen vesaiki ita etmek şartile talip olanların malümat almak ve şerai renmek üzere ihale tarihinden evvel Balıkesir nafıa dairesine müracaat etmeleri ve ihale tarihinde vakti muayyeninde vesaiki lâzime, ticaret ve ehliyet vesikaları ve teminat mektup veya makbuzlarile usulü daire- sinde Balıkesirde Encümeni vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. Eskişehir Vilâyetinden: Memleket hastanesi ameliyathanesinde yapılacak inşaat 2500 lira bedeli keşifle 4/10/931 tarihinden 24/10/931 Cumartesi günü saat on beşe kadar münakasaya konmuştur. Taliplerin evvel emirde bedeli keşfin */, 7 buçuğu nisbetinde te- minat akçesi vermeleri bu gibi inşaatı yapmış ve muktedir bulun- duğuna dair Nafıa Başmühendisliğinden veya sahibi salâhiyet ma- kamattan alınmış vesika ibrazı lâzımdır. İnşaat hakkında fazla taf- silât almak şartname evrakı keşfiyeyi görmek istiyenlerin muhasebei hususiye müdiriyetine müracaatları lüzumu ilân olunur. Maliye vekâletinden: Kumaşları hariç olmak üzere 107 maa kasket elbise ile ayni mik- tarda paltonun imâliyesi aleni münakasaya konulmuştur. Muvafık fiat bulunduğu takdirde 27 teşrinievvel tarihine müsadif salı günü saat on beşte ihalesi icra kılınacaktır. Şartnamesi levazım idaresinde ve İstanbulda (Dolmabahçede evrakı (omatbua mümeyyizliğinde görülebilir. Münakasaya iştirak edeceklerin o gün ve saatte 136 lira elli ku- ruşluk teminatı muvakkatelerini müstashiben levazım müdürlüğüne müracaat eylemeleri. Hariciye vekâleti mubayaat komisyo- nundan: Vekâlet müstahdemini için yaptırılacak elbise ve kasketlerini diktirilmesi mukarrer bulunduğundan taliplerin nümuneleri görmek ve şeraiti hususiyeyi anlamaküzere her gün levazım müdürlüğüne ve pazarlığa iştirak etmek istiyenlerin yevmi ihale olan 15 teşrini- evvel 931 tarihine müsadif perşembe günü saat 16 da yüzde 7,5 teminatı muvakkate veya banka mektuplarile mubayaa komisyonuna müracaatları ilân olunur. Maliye Vekâleti Milli Emlâk Müdürlüğünden Ankara'da Mahzeni evrak arkasındaki depo binasının üst kat inşa- atı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. Taliplerin kanuni temi- natlarile 15 teşrinievvel 931 tarihinde saat on altıya kadar maliye vekâleti inşaat komisyonuna müracaatları,