12 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

12 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Yeni bir ihtilâf Ayrı bir lig yapılıyormuş Galatasaray'la Fenerbahçe bu sefer haksız görünüyor | Memlekette en ileri planda gö- rünen iki kulübümüz var: Galata- saray ve Fenerin Türksporuna faideleri o dokunmamıştır demek için çok insafsız olmalıdır. Fakat başka bir taraftan düşünülürse çoktur. Bilhassa teşkilât disiplini itibarile, aksi tesir bile yapmışlar- dır denebilir. Filhakika bu iki kulüp icabına göre teşkilatı, ni- zamnameyi tanır, icabına göre de bu iki şeyi hiçe sayar. Galatasarayla Fenerin menfaati müşterek olduğu zaman diğer kulüplerin lâfı bile olmaz. Aralarında alıştıkları (o vakit yüksekten : baktıkları (e kulüplere ekseriyet temin edebilmek üzere yanaşırlar. İşleri bitince ( Her koyun kendi bacağından asılır ) kabilinden ikinci derece kulüpleri bir tarafa atarlar. Maazallah başka kulüplerin yardıma ihtiyacı olunca (öküz öldü ortaklık kalktı | Derler. Bu seferki ihtilâf da böyle oluyor. Galatasarayla Fenerbahçe şilt maçının hasılatını ( aralarında taksim etmek için mıntakaya dayatırlar. Bu makul bir teklif olabilir. Bu kadarla kalınsa, belki bir çare bulunurdu. Mıntaka teklifin bir uyar yerini bulmak üzere çareler ararken, bir ikinci teklif karşısında kalıyor. — Ama, diyorlar, bu meselede biz yalınız değiliz, Beşiktaş kulü- bü de var. Nasrattin hoca yalnız davetli olduğu bir yere arkadaşını peşine takarak gittiği zaman sormuşlar; — Hoca bu kim? — Misafirin misafiri. Demiş. Şu şilt hasılatının taksimi meselesi de böyle oldu. Mıntaka azalarından ekserisi Galatasaray - Fener teklifini ma- kul ve müsait bir hava içinde tet- kike amade görünüyorlardı. Belki kabul edeceklerdi. Beşiktaşı ileri sürdüler. Onu da tetkik edecek- lerdi. Şimdi ayrı lig meselesini ortaya attılar. Görünüyorki, bu sefer menfa- atleri birleşen iki kulübümüz, gene istediği gibi fermanferma olmak istiyor. Hayret etmemeli... Bugün birleşmiş görünüyorlar... Biri çıkıp sorsa: — Sizce teşkilât ve başka kulüpler mevcut mu, değil mi?... — En kıdemli iki kulübün di- ğer kulüpler karşısındaki vaziyeti bukadar kayıtsız olabilir mi?.. — Ağabeyler < küçüklerinin müşkül zamanını mı kollarlar?... Bugün Galatasaray - Fener ve bunlara: eklenmiş olan Beşiktaş'ın dili altında gizlenen maksatları hasıl olursa, küçük kulüplerin hayatları tehlikeye girecektir. Fenerbahçe Galatasaray, Be- şiktaş Vefammn ayrı bir lig teşkil etmeleri, stadyom'un kapanması, hariçte kalan kulüplerin maçlar- dan temin ettikleri ( hasılatm sıfıra inmesi demektir. Bu başka bir mana ile mıntakaya isyan demektir. Diğer taraftan dört kulüp te diyebilir : — Biz kendimizi ancak geçin- diriyoruz. Başkalarını sırtımızda artık taşıyamıyoruz : Bu da kendini yapyalnız far- zeden mensup olduğu o cemiyetle arasında kayıt kuyut dinlemiyen, bir telakkinin çok haklı cümlele- ridir. Fakat bunu büyük kulüple- rin açıkça söylemesi lâzımdır. Küçük kulüpler büyüklerin her sene değiştirecekleri politika ve kanaat peşine takılırlarsa istik- ballerinden hiç bir zaman emin bulunamazlar. Zaman gelmiştir, diğer kulüpler baştaki kulüplere, maksatlarını açıkça söylemelerini teklif etmelidir. Her halde bilmek, zannetmek- ten daha rahattır. Büyük kulüplerin hakiki maksadı malüm olduktan sonra istikbale ait kararlar dıha doğru ve daha kolay verilebilir. Zannederiz konuşulması iki daha hayırlı: olur. açıkça için de vaziyetin taraf Eşref Şefik Macarların Romanyalılara oltimatomu Macar federasiyonu Roman fe- derasiyonuna yazdığı bir mektupla Macar takımlarının Tıransivanyaya seyahatlarına müsaade edilüp edil- medikini sormuştur. Mektubun oltimatom: şeklinde: yazıldığı söy- leniyor. Muayyen bir zaman Ro- manlardan müsbet bir cevap gul- mezse  teşrinievvel de Peşte de icrası takarrür edeu Macaristan - Romanya amator takımları maçı tabiatile suya düşecektir. Harikulâde bir şampiyon Ladumegue bir dünya rökoru daha kırdı Son senelerin yetiştirdiği en harikulâde koşucu Ladoumegus Fransızlar hakikaten iftihar edebilecekleri bir atlet çıkardılar. Bir sene zarfında altı dünya rökoru kıran bu harikulâde şampiyon her teşebbüsünde © muvaffak olmaktadır. Bir sene içinde beş dünya rökoru' kıran bu bulunmaz şampiyon geçenlerde bir mil rökorunu kırmağa: teşebbüs edeceğini ilân ettiği vakit, her kes şaşırmıştı. Bir mil rökoru meşhur Fiulandiyalı Nürmi“ tarafından tesis olunmuş ve senelerden beri yaklaşılamıyan rökordu. Mütehassıslar, başta Ame- rikalılar' olduğu! halde “bir mil rökorunun ' kırılamıyacağında: mütte- fiktiler. Ladoumegue' bu çok güç rökoru da kırmıştır. Nürminin bu rökorunu “1,1/5 indirmeğe muvaffak: olan Fransızın bir senede kırdığı dünya: rökorları ve dereceleri şunlardır : Metro Zaman 1,500 3,49,1/5 1,000 2,23,3/5 2,000 5,21,4/5 2,000 yarda 4,52 3/4 mil 3,3/5 ni mil 4,9,1/5 iMünih otomobil klübü geliyor | Gelecek sene, haziran ayında l Munihden İstanbula bir kafile ile otomobillerle bir turizm seyahati | İ yapacaktır. Bu kafile ile klübün spor! reisi Edwald Kroth beraber ola- | caktır. Bir hafta İstanbulda kala- caklar. Bu klöbün turizm şubesinin mü- dürü Aleksander Gerdeissen geçen hafta İstanbula gelmiş bu seyahatı hazırlamak için hem buradaki Türkiye Turing ve otomobil klö- bünün müdürlüğünden hem İstan- bul belediyesi Seyyahin şubesinin müdürü Ekrem Bey tarafından lâzım gelen tafsilâtı almıştır. Amatör memleketler kupası maçı Amatör memleketler kupası için Viyanada yapılan Macaristan Romanya amatör maçında Romen- ler mutavassıt bir oyun göster- mişlerdir. İlk kısımda iki sayı yapan Macarlar ikinci kısımda da iki sayı yaparak maçı 4-0 ka- zanmışlardır. P. U. G. Paris darülfünunü takımı ispanyada Geçen sene şehrimizi ziyaret eden Paris darülfünunu ragbi takımı, Madrit futbol klübü ragbi takımını 10 - 0 mağlüp etmiştir. Gülle: dünya rekoru .Cenubi Afrikada Yohannesburg da meşhur gülleci Hert bir mü- sabakada gülleyi 16 - 22 metreye atmıştır. Bu derece yeni dünya rekorudur. Tarih 5 Teşrinievvel 1930 19 Teşrinievvel 1930 2 Temmuz 1931 13 Temmuz 1931 13 Eylül 1931 4 Teşrinievvel 1931 4 12 Teşrinievvel 1931 Kat'i karar ilânı | Emniyet sandığı Emlâk müzayedesi Müzayede (o Hesap Merhunatın cins ve nevile Borçlunun bedeli L, No, mevkii ve müştemilâtı ismi 5354 4485 Beyoğlunda Tomtom mahallesinde Gülbaba (| Ayşe sokağında eski ve yeni 9 numaralı yüz Şaziye H. altmış arşın arsa üzerinde tam kâgir (o Orhan altı katta ve ayrıca bodrum ve bodrumda (Mithat, odun ve kömürlükleri birinci kat iki daire- (Ridvan den ibaret olup ikişer oda birer koridor Hayrünmas birer mutfak birer musluk bir merdiven altı bir kapıcı odası bir antre 2:3,4,5,6 ıncı katlarda birer sahanlık üçer oda birer ko- ridor birer mutfak birer musluğu havi ikişer daire ki on iki daireden ibarettir ve on arşın aralığı havi bir apartımanın otuz iki hisse itibarile yirmi hissesi. Galatada Arapcamii mahallesinde Yelken- ciler sokağında eski ve yeni 89 numaralı seksen beş arşın arsa üzerinde kâgir iki 1680 5485 ve Hade- münnas Beyler Evdekimos EK. katta üstünde salonu havi bir dükkânın tamamı. 744 o 6459 Kadıköyünde Osmanağ elyevm Hasanpaşa mahallesinde Kurbalıdere üçüncü sokakta eski 1l ve yeni 25 numaralı yüz yirmi beş arşın arsa üzerinde kâgir üç katta yedi oda (biri sandık odasıdır) üç medhal bir sofa bir mutfak bir şahniş ve yüz kırk beş arşın bahçeyi havi bir banenin tamamı. Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde Biber sokağında eski 4 ve yeni 2 numaralı yetmiş beş arşın arsa üzerinde maabodrum ve çatı kâgir dört katta biri sofadan müfrez came- kânlı olmak üzere beş oda bir antre bir merdiven' başı iki çıkma bir mutfak odun ve kömürlük daraça bir şahniş bir kuyuyu havi bir hanenin tamamı... ( Seneden yüz ve mahallen yetmiş beş arşından ibarettir) 6752 Kadıköyünde Osmanağa elyevm Rasim- paşa mahallesinde Söğütlüçeşme sokağında eski 18 mükerrer ve yeni 279 numaralı iki yüz arşın arsa üzerinde üstünde müsteciri tarafından bölünmüş bir oda arkada har- man mahalli ve mutfak olarak kullanılan mahal ve on iki arşın aralığı havi bir fırının. tamamı. (Elyevm eczahane olarak kullanılmaktadır). 5826 Anadoluhisarında: Göksu mahallesinde eski Göksu mevkii ve yeni Kandilli caddesinde eski 7 mükerrer 7 mükerrer ve yeni 13,15 numaralı yetmiş arşın arsa üzerinde kârgir yedi kurnalı hamamı ve elli iki arşın arsa üzerinde üstünde bir odayı havi bir dük- kânın ve onaltı arşın arsa üzerinde Külhan önü ve yüz otuz iki arşın bahçeyi havi bir hamamın tamamı. 1530 6550 1097 770 192 ve yeni 100105 namaralr yüz on dört arşın arsa üzerinde ahşap'üç katta altı oda iki sofayı ve karşısında beş yüz altı arşın bahçeyi havi bir sahilhanenin tamamı. cins ve nevile mevki ve müştemilâtı Yukarıda yazılı Nazh H. Vasil efendi ve Aksavya H. Mehmet Kemal B. Zeliha Naciye H. Ahmet Sadık B. 18782 İstinyede Mahmutçavuş sokağında eski 99 Ali Nuri B. emvali gayrimenkulenin icra kılınan aleni müzayede neticesinde hizalarında gösterilen bedellerle müşterileri üzerinde takarrür etmiş ise de mezkür bedeller haddi lâyıkında görülmediğinden tekrar (15 gün) müddetle ilân edilmelerine karar verilmiş ve 31 /T.Evvel/931 tarihine müsadif cumartesi günü kat'i kararlarının çekilmesi takartür eylemiş olduğundan yevmi mezkürda saat on dörtten onbeş buçuğa kadar Sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. İstanbul Deniz Levazımı Satın Alma Komisyonundan: 190 metre mik'abı muhtelif kereste kapalı zarfla o münakasası: 20 Teşrinievvel 931 salı günü saat 10,30 da. 3 Cins Solit çekilmiş bakır boru: Açık münakasası: 20 Teşrinievvel 931 salı günü saat 14 te. Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzemenin hizalarında gösterilen gün ve saatlerde kapalı; zarf ve açık münakasa usullerile müna- kasaları icra olunacağndan şartnamesini almak isteyenlerin her gün ve vermeğe: talip olacakların münakasa gün ve saatinde mu- vakkat teminatlarile birlikte Kasımpaşa'da Deniz : Satın Alma Ko- misyonuna müracaatları. İstanbul Deniz Satınalma Komisyonundan: Kilo 6000 Kuru üzüm Açık münakasasr 13/Birinci teşrin /931 S.11de 6000 6 kalem boya ,, m malzemesi 13/Birinci teşrim /931 ,, 14, Yukarıda cins ve miktarı yazılı malzemenin bizalarında gösterilen gün ve saatte açık münakasası icra olunacağından şartnamesini almak istiyenlerin her gün ve vermeğe talip olacakların yukarıda yazılı münakasa gün ve saatinde teminatlarile birlikte Kasımpaşada Deniz satın alma komisyonuna müracaatları.