12 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

12 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

in ş) Her sükle 1 Hollivutta yıldızlar kadar para kazanan bir kadın Madam Bukmallin Natalienin ismini hiç işittiniz mi?.. Bu ismi Avrupada duymuş olanlar pek azdır. Fakat Amerikada, bilhassa Hollivutta madam ( Natalie ) yi bilmeyen yoktur. Bu kadın en büyük sinema yıldızları kadar para kazanmaktadır. Madam Natalinin vazifesi gayet basittir. Bütün Hollivuttaki sinema şirketleri, çevirdikleri tarihi, yahut diğer memleketlere ait filimler için kendisine bazı sualler sorar- lar. Madam Natali bu suallere doğru olarak kırk sekiz saat zarfında cevap verir. Sorulan sualler şu tarzdadır: Finikelilerin gemilerinde * kullan- dıkları küreklerin şekli nasıldır? Islanda da polislerin kıyafeti ne biçimdir? Korsika köylülerinin evleri ne tarzda döşenmiştir? On beşinci asırda zengin Frank- furtla bir almanın(verdii siyafels neler yenir ve nasıl eğlenilirdi? Aynaros papaslarının kıyafeti nasıldır? Hindistanda yapılan dini bir ayinde genç kızlar nasıl giyinir ve nasıl raksederler? Çinde düğün merasimi nasıl yapılır? Eski Mısır Fıraunlarının kullan- dıkları elmas o çekmecelerinin kilidi nasıl açılırdı? Kadim Yunanistanda çocuklar nasıl büyütülürdü? Bu suallere verilelecek cevap- ların faidesi filmler için ikinci derecede olmakla beraber çevri- len filmde yanlışlık oolmamasına, hakikate yakin bulunmasına yar- dım ettiği için şirketler her suale yüz dolar vermektediler. Madam Natalie ömrünü tetebbü ile geçirmektedir. Bazı gün şirket- lerden 40 - 50 sual geldiği vakidir. Bunlara kırk sekiz saat zarfında doğru olarak cevap vermek için Madam Natali bir çok kitap karıştırır. 00 dolar Resimlerini dercettiğimiz Wood Judith, Dee Frances ve Ames Adrienne Hollivutta son zamanlarda en çok temayüz eden sinema yıldızlarıdır. Hollivut civarındaki plâjda yapılan bir güzellik müsabakasında bu üç yıldız birinci, ikinci ve üçüncü intihap edilmiştir. Marlene Dietrichin yeni filmi Meşhur sahne vazii Jozef von Şternberg, Emil zolanın meşhur eserlerinden biri olan “Nana,, yı filme almağa karar vermiştir. Na- na rolünü Marlene Dietrich yapa- caktı. Fakat, Zolanın varislerinin çıkardıkları müşkülât ve bilhassa Amerika hükümetinin romanda bulunan bazı sahnelerin çevrilme- sine mumanaat etmesi üzerin filmi çevirmekten vazgeçmiştir. » Mamzel Nitouche operetinin filme alınması hitam bulmuştur. Yeni bir yıldız daha.. Sali pik ği Hollivutun genç artistlerinden Loretta Young First National şirketile yeni bir mukavele yapınıştır. baş rolleri yapacaktır. Genç artist bundan sonra filimlerde Cambazlık Harold bu sayede çocuklarını kurtardı Filmlerinde “bir çok defalar pençerelerden, merdivenlerden at- lıyarak spordaki meharetini gös- teren Harold Lloyd, hayatı haki- kiyede bu mehareti sayesinde çocuklarını muhakkak bir ölümden kurtarmıştır. Bir hafta evel gece yarısından sonra bir çığlıkla uyanan Harold, feryatların çocuklarının odasından geldiğini anlamış, oraya gidince, perdelerin oyanmakta olduğunu görmüştür. Harold, kızları Glorya ile Peggy'yi kucaklıyarak balkon- dan atlamış, onları bahçede brak- tıktan sonra yukarı çıkmış, sekiz aylık olan küçük oğlunu da alarak kurtarmıştır. Sinema haberleri » Tatil müddetini geçirmek için avrupaya gelen ve bir İspan- yol artisti ile evlenen Amerikalı meşhur opera artisti (Grace Moore Amerikaya avdet etmiştir. Artist Hollivuta girerek yeni bir filim çevirecektir. »* Marie Bell'in Nis şehrinde çevirdiği Talih filminin stüdyo için- de alınacak kısımları Paris civa- rında (o Yoiuville ( stüdyolarında çevrilmektedir. X “ Agızdan olmaz, öpreti filme alınarak Paris'te gösteril miş ve çok rağbet görmüştür. x Meşhur alman facia artisti İ büyük bir filim (çevirecektir. Filmin ismi: “ Der Goldene An- ker ,, dir. x» Meşhur Fransız sinema artist- lerinden Albert Prejan'ın çevire- ceği bir filim için bazı sahneleri hazırlamak üzere şehrimize gele- ceği haber veriliyor. Xx Paramount şirketi ouçan ordugâh isminde bir filim çevir- mektedir. Bu filimde 600 figüran | buluniyor. Bir ayda 35 filim! 931 senesi içinde Hollivutta en çok filim eylül ayı zarfında çev- rilmiştir. Eylülde çevrilen 35 fil- min İl i Paramunta, 8 i Foksa, 7 si Radyo, kalanı da diğer şir- ketlere aittir. * Jeanette Mac Donald'ın yakında Şövalye ile yeni bir filim çevirmesi muhtemeldir. » Berlinde Tuna isminde bir filim gösterilmiştir. Bu filim Tuna sahillerine, oradaki hayata ait ve çok enteresandır. 2 Moris Şovalye Artist Nev-Yorkta büyük merasimle karşılandı Moris Şövalye yaz tatilini Fran- sada geçirdikten sonra gene filim çevirmek için Amerikaya avdet etmiştir. NevYorkta (vapurdan çıkınca binlerce kişi kendisini istikbale gelmiştir. Nev-York be- lediye reisi M. Janes Valker, Morisin misafir edildiği klübe giderek beyanı hoşamedi eden bir nutuk iradetmiştir. Moris pek yakında Holivuta giderek “ Ruya imiş,, piyesinden adapte edilen bir filmi çevirecek- tir. Filmin ismi “Bir saat sizinle... olacaktır. Kadın rolünü kimin yapacağı gizli tutulmaktadır. ikişer artist.. Metro Goldvin şirketi elinde bulunan yüksek ( artistlerinden daha iyi istifade etmek için bun- dan sonra her filmi ikişer büyük artiste çevirtmeğe karar vermiştir. İlk olarak “ Hususi hayatlar, filminde Norma Şirer ile Rober Montgomery, sonra “Mata - Hari,, filminde Greta Garbo ile Ramon Novara, “Şanpiyon',, filminde de Valace Beery ile Ceki Cuper oy- niyacaklardır. Uslanmış azğınlar Ufa filim şirketi “Uslanmış az- gınlar., adında yeni bir terbiyevi filim çeviriyor. Bu filimde on az- gın, veya insandan en çok kaçan hayvanların, nasıl (o uslandırılıp adeta ehlileşdirildiği gösteriliyor. Mesela top oynayan Fok balıkları, perende atan, ocambazlık yapan kaplanlar görülüyor. X Ufanın “Gizli vazife,, filmini “Oforzheim,, şehri polis idaresi polisler için öğretici mahiyette bir eser olarak kabul etmiş, ve polis memurlarına bu filmi gör meleri emrini vermiştir. En çok ücret alan artist Albert Bassermann Pariste almanca | © Hollivutta son zamanlardaen çok ücret alan artist Constans Bennettir. Genç artist Warner Bros şirketile uzun bir mukavele yapmıştır. yi e. e e 2 e AMMAN