16 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

16 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

2. 16 Teşrinievvel 1931 SEYRİSEFAİN Merkez acenta: Galata Köprübaşı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740. İRMİR SURAYT POSTASI ( GÜLCEMAL, ) 18 teşrini- evvel pazar 14,30 da Galata Rıhtımından. BOZCAADA POSTASI (EREĞLİ) 18 Teşrinievvel pazar 17de İdare rıhtımından kalkarlar. ALEMDAR ZADE MEHMET VAPURLARI Lüks ve seri Karadeniz postasi <a VAPURU Bülent /5 vey. o Pazartesi günü akşam saat 18 de Sirkeci rıhtımından (o hareketle (Zon- guldak, O İnebolu, Gireson, “Trabzon, Rize ve Mapavri) ye azimet avdette aynı iskelelerle Vakfıkebir ve Göreleye uğrıyarak avdet ede- cektir, Yük ve yolcu için Sirkecide Ayancık, Vezir iskelesi sokak No 6İ acentasına müracaat . Tele- fon 21037 RETİNA CA VapunL AR KARA DENİZ POSTASI Samsun yp e Pazartesi Teşrinievvel günü akşamt ( Zonguldak, İne- bolu, Samsun, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize ve Hope ) ye azimet ve avdet edecektir. VATAN “na Çarşamba 21'T. evvel günü akşamı Sirkeciden hare- ketle. ( Zonguldak, İnebolu, Ordu, Gireson, Trabzon, Sür- mene ve Rizeye gidecektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci" hanındaki acentalı- Kına müracaat. Tel. 21515. Sçcandinavian Near Eas Snevska Orient Linient Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün balık limanlarile ark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Blaland seriüsseyr vapuru 12 Teş- rinievvele doğru Karadenizden muvnse- letle ayni günü Rotterdam, Hamburg, Kopenhagen, Danzig, Gottenburg, Ko- penhag Danzig, Gottenburg, Kopenhag, Danzig, Gottenburg Stokholm Oslov ile bütün Skandinavya ve Baltık liman- ları için emtiai ticariye alarak hareket edecektir. Hemland 'Teşrinievveld. seriüsseyr vapuru 16 Gothenburg, Stokholm, Oslo, ve D gden mi salat ve 22 T. evvele doğru Karadenizden muva- saletle ayni günü Rotterdam, Hamburg, Kopenhag, Danzig, Gotteuburg, Stok- holm, Oslo ve bütün Skandinavya ve Baltık limanlarına harel , Fazla tafsilât için Ga Hanında 4 üncü katta kâin acentalığına müracaat. Tel. B.0. 1930 ve 923. e — — ——— ——— İstanbul birinci iflâs memurluğundan: Müflis Tayihman biraderlere ait olan elbiselik" ve paltoluk kumaşlar 19/10/ pazartesi günü saat 3 den itibaren Sul- tanhamamında ESadikiye hanında arttırma ile satılacağından talip rın müracaatları ilân olunur. Dr. Mehmet İzzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada he 13-17 hastalarını kabul eder. Tel. İs © her hanım kabul edilir. mektebe müracaat. NORSKE ORİENT LIRJE Yakında İstanbula gelecek vapurlar: Rio vapuru 16 T. evvele doğru. İstanbul ile Marmara limanlarından: Anvers, Roterdam, Amsterdam, Ham- burg ve İskasdinavya için yakında hareket edecek vapurlar : Rlo vapuru 25 T. evvele doğru. Tafsilât için Galata'da Frenkyan Hanında 8 üncü katta THEO REPPEN vapur acentalığına müracaat. Tel B. O. 2274 ve 1220 ORIENTMARE Pire, Marsilya ve Cinova'ya yakında hareket edecek vapurlar : Federazione vapuru 15 Teşriniev- vele doğru Pire, Brendizi ve Bari için hareket edecek vapurlar : Lamone vapuru 15 T. evvele doğru Fillaro vapuru 20 t. evvele doğru Pire ve Barselonaya doğru hareket edecek vapurlar: Tafsilât için Hanında 3 üncü katta müracaat. Tel. B. 2274 VAPUR MUCEHHIZİi NAM BEY İstanbul - İzmir ve İzmir - İstanbul arasında muntazam seri haftalık posta Adnan lüks vapuru 22 Teşrinievvel perşembe günü saat 17 de Galata rıhtımından hareketle 1 inci 2 inci sınıf ve yataklı 8 üncü sınıf yolcuları kabul ederek doğru İzmir'e hareket edecektir. Seyahat müddeti 20 saattir. Büyük otellerdeki her türlü esbabı istirahat mevcuttur. Adana vapuru 22 teşrinievvel pa- zartesi günü akşamı Sirkeci rıhtımından hareketle (Antalya ve Mersin)e azimet ve avdet edecektir. DABCOViCH ve ŞÜREKÂSI Vapur acentasına müracaat. Galata Frenkyan Han Süncü kat B. 0. 2274 Kiralık hastahane Şişlide Bomonti civarında To- kaloğlu “ Terkos su deposu, sokağında sabıkan viyoli ve kenan Tevfik hastahaneleri olan ve bil- hassa hastahane olmak üzere inşa edilmiş bulunan bir hasta- hane binası kiralıktır. Derununda kalorifer, su tesisatı, elektrik, havagazı (mevcuttur isteyenler ittisalindeki eve müracaat ede- bilirler. e Yedinci icra memurluğundan: Galata'da (o Frenkyan acentalığa Paraya çevrilmesine karar verilmiş olan Arnavutköyün'de Niko efendiye ait karyola, konsol ayna ve ufak duvar halısı 4 adet hezaran sandalye şehrihalin mbe günü saat 10 ilâ 12 ye kadar Arnavutköyü pazaf yerinde hazır bulunacak memuru tarafından satılacağı ilân olunur. PHILIPS 2531 Daha Ucuz Fiatla En Mükemmeli Neticeler Kız AMELİ HAYAT Mektebinde DAKTiLO ve TEZYili SANATLAR Kursları açılıyor. Kurslara mektep talebesinden veya hariçten Şeraiti Düyunu Umumiye caddesinde Telefon 2, 2731. anlamak ve kaydolmak için Dr. TAŞÇIYAN Zühreyi hastalıklar muayenehanesi Eminönü Minasyan eczahanesi karşısın- daki sokak No. # MARAŞ Çeltik Fabrikası T. A. Şirketinden 1 — Meclisi idare ve murakıp rapor larının kıraatı, 2 — Bilânço ve hesabatın tetkiki ve meclisi idarenin ibrasi. 3 — Nizamname mücibince çıkacak nısıf âza yerine diğerlerinin intihabı. 4 — Heyeti umumiyenin 30 Teşrin sani 1931 pazartesi günü şirketin mer- kezi bulunan Maraş Çeltik fabrikasında alelâde senelik içtimama muhterem his- sedaranın teşrifleri rica olunur. İstanbul defterdar- lığından: Kiralık dükkân, No. 5, Dökümcüler caddesi, atik Alipaşa mahallesi, Kara- gümrük, ( Bu dükkân pazar mahallinde Akarçeşme karşısına müsadiftir. ) Aylık kirası 6 liradır. Bir sene müddet ve müşahere suretile kiraya verilecektir. Kiralamak açık arttırma, 21/10/931 çar- şamba günü saat 15 te Defterdarlıkta. M.4 Sandalya Tahtaları Dejö Giyarmati (Deszö Gyar- mathy) İstanbul Kuru kahveci Han No. 21 7 inci icra memurluğundan: Paraya çevrilmesine karar verilmiş borçlu madam Eleni'ye ait 1 adet kar- yola 1 adet dıvar saati 1 adet abajorlu gazlambası 1 adet maasa 1 adet kon- sol maa ayna 1 adet çiçeklik 1 adet kar yola şehrihalin 22 inci perşembe günü saat 10 dan 12 ye kadar açık arttırma usuli ile Arnavutköyünde mezat mahal- linde hazır bulunacak memuru tarafin- dan satılacağı ilân olunur. İstanbul ikinci icra memurluğundan: Bir borçtan dolayı otuz altı metre antim renkli fantazi kirepdöşen 19/10/931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 ilâ 15 te Çarşı sandal bedesteninde bilmüzayede açık arttırma yetmiş suretile satılacağından talip olanların gün ve saati me: mahalde hazır bulunmaları ilân olunur. e e Zayi — Şoför ehliyetimi gaip ettim eskisinin hükmü yoktur. Ehliyet No. 2074 Onnik oğlu Ardaş Devlet Demiryolları ilânatı Haydarpaşa Rıhtımında izdiham olduğu zamanlarda DD/50 No.lu tatili edevat tarifesi aşağıya yazılı. Hususi şarait altında tatbik edilir. Bu şaraitin tatbik zamanı her defasında Devlet Demiryolları idaresinden tesbit ve tatbikinden lâakal bir gün evel ilân olunacağı gibi metninde yazılı saatlar dahi esasa halel gelmemek şartile idarece her vakit tadil edilebilecektir. Hususi şarait Haydarpaşaya gelen tam hamuleli vagonların vu- rutları her gün sabahleyin saat 8 de anbarda mahalli mahsusundaki tahtaya yazılarak ilân olunur. Saat 12 ye kadar vezinleri talep edilmemiş vagonlar vezin edilemez. İlân gününün saatı mesaisi zarfında bu vagonların silo ve antre- poya veyahut denize tahliyeleri istenilmek mecburidir. Silo ve antrepoya tahliyeleri istenilmiyen vagonlar deniz tahliye hattına istenilmiş addolunarak silo veya antrepoya tahliye edilmeyip deniz tahliye hattına sevkolunur. Bu tahliye hattıma sevkolunmuş olan vagonların tahliye hattına konulduklari andan itibaren 3 saat zar- fında tahliyeleri için mal sahibinin bilcümle tedabiri ittihaz etmesi mecburidir. Mal sahibi tarafından muktazi tedbir ittihaz edilmemek dolayısile müddeti mezküre zarfında tahliye edilmiyen vagonlar zarar ve mesarif mal sahibine ait olmak üzere idareten geri hatlara alınarak antrepoya veya siloya tahliye olunabildiği gibi bilcümle zarar hasar ve mesarif gene mal sahibine ait olmak üzere İstanbul Liman işleri idaresinin muhafazası altında bu idarenin mavnularına da tahliye edilebilir ve tahliye hattına konulmuş oldukları zamandan itibaren tahliyesinin hitamına kadar geçen müddet için 24 lirayı tecavüz etmemek üzere tatili edevat ücretine tabi tutulur. Zikredilen 3 saat mühlette ilân gününün saati mesaisi nihayetinden ertesi gün saat 7 ye kadar geçen müddet dahil hesap edilmez. * İdaremiz için pazarlıkla satın alınacak olan 42 kalem tampon gresör garnetürü, bayrak, kartonlu kenevir, dinamo kömürleri, ame- rikan bezi, mermerşahi, civata, demir, hırdavat, ampul soba ve saire gibi malzemenin pazarlığı 19/10/931 tarihine müsadif pazartesi günü icra kılınacağından taliplerin yevmi mezkürda saat 9,30 dan 11,30 kadar mağazada ispatı vücut ederek tahriren fiat vermeleri bu baptaki malzemenin müfredat listesi mağaza dahilinde asılmış olup nümune getirilmesi icap edenler için pazarlık günü nümunele- rinin beraber getirilmesi ilân olunur. Ankara'da TAŞDELEN içiniz Ankara Mektepliler pazarı müşterilerin arzuları üzre büyük damacana'ara ilâveten küçük damacana ve binliklerle de taşdelen suyu getirmeğe başlamıştır. Küçük damacana (130) kuruştur. Sular ALEMD A Ğ ından kendi vesaitimizle nakledilmekte olduğundan saf ve hilesizdir. Hileli olduğunu ispat edene (1500) lira ikramiye verilecektir. Sularımızda çift mühür vardır dikkat ediniz. Deposu: Adliye sarayı karşısı MEKTEPLİLER PAZARI Tel. 1034 Yenişehir şubesi: Kooperatif civarında Hasan paşa firmı şubesidir. Türkiye ziraat bankası İstanbul şubesinden: Kariyesi Mevkii Cinsi Numarası Pendik Postahane Köşk 585 “ Yeldeğirmeni © 629 Balâda evsafı yazılı emlâk kiraya verilmek üzere müzayedeye çıkarılmıştır. Taliplerin yüzde yedi buçuk pey akçelerile beraber ihale günü olan 9 teşrinisani 931 pazartesi saat on dörde kadar bankamıza müracaatları. Balıkesir vilâyeti encü- meni daimisinden: Balya-Çanakkale yolunun 46-1-080 inci kilometresinde 5,5-4-20--5,5 metre açıklığında ve bedeli keşfi 10379 lira 21 kuruş olan Umurlar köprüsü inşaatı ve bu yol üzerinde her beş ilâon kilometrede Nafıa vekâletince musaddak proje mucibince yapılacak ve bedeli keşfi 5693 lira 23 kuruş olan çeşmeler inşaatı tevhiden 22 teşrinievvel 931 tarihine müsadif perşembe günü saat on beşte ihale edilmek üzere yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vaz- edilmiştir. Muhasebei umumiye kanununun maddei mahsusası ve şartnamei umumide muharrer evsafı haiz ve lâzım gelen vesaiki ita etmek şartile talip olanların malümat almak ve şeraiti öğrenmek üzere ihale tarihinden evvel Balıkesir nafıa dairesine müracaat etmeleri ve ihale tarihinde vakti muayyeninde vesaiki lâzime, ticaret ve ehliyet vesikaları ve teminat mektup veya makbuzlarile usulü daire- sinde Balıkesirde Encümeni vilâyete müracaat etmeleri ilân olunur. İktisatvekâleti Balıkçılık Müfettişliğinden: Dairemizin, elektrikle müteharrik frigorofik motor ve tesisatını tahrik ve idare için yetmiş lira ücretli bir makiniste ihtiyaç vardır. Evvelce frigorofik veya soğuk hava tesisatında çalışmış olanlar tercih olunur. Taliplerin Rumelihisarında, Baltalimanında Balıkçılık Müfettişliğine acilen müracaatları. © lfeişiğim erlen macar e Darülfünun emanetinden: D 17 teşrinievvel 931 arülfünunun bütün fakülteleri tedrisatına, cumartesi günü başlanılacaktır.