15 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

15 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

< j Sahife 10 Bandırma mektupları Bandırma sporcularının Midilli seyahati Futbolcularımız 5 - 0 mağ mağlüp vi Midillinin Aris takımı Bandirma 9 ( Hususi ) — Ban- dırma idman yurdu futbol takımı Midilliye yaptığı seyahatten avdet etti. Seyahat çok neşeli geçen, iki milletin sporcuları arasındaki rabıta ve samimiyeti takviye eyle- miştir. 8 teşrinisani pazar sabahı motörle Ayvalıktan (o Middilliye geçtik. Midilliye yaklaştığımızda Türk ve Yunan bayraklarile süs- lenmiş motörlerle yunanlı sporcu- “lar Bandırmalıları (karşıladılar. Limana kadar motörler.yan yana gitti. Sahilden sallanan mendillere mukabele ederek limana girdik. Liman çok kalabalıktı. Halk sahili baştan başa doldurmuştu. Sporcularımızı Türk ve Yunan bavraklarile süslenmiş gazinoda yarım saat dinlendiler, müteakıben istirahat etmek için otele götürül- düler. Saat üçü Midilli çeyrek geçe maç sahasında (başlayacaktı. 3 de Bandırmalıları otomobiller sahaya gittiler. Halk (yollarda türkçe hoş geldiniz diyerek alâka gösteriyordu. Bandırma idman ll takımı sahaya alkışlar arasında çıktı. Sahada on bin kişi vardı. Spor- cularımız halkı “yaşal,ılarla selâm- ladılar, alkışla mukabele gördüler, Müteakiben Midilliler çıktılar ayni suretle etrafı selâmladılar. Mutat merasim yapıldı. Kaleler intihap edildi. Hakem intihabını Bandır- maya bıraktılar. Fakat Bandırma sporcuları centlimence bir hare- ketle bu hakkı onlara terkettiler. Oyun başladı. On dakika oyun müsavi bir şekil arzetti. Dakikalar ileriledikçe (o Midillilerin “mahsus hâkimiyeti o başladı. Ve oyunun sonuna kadar devam etti. Midilli Aris takımı futbolu çok iyi anla- mış bir ekiptir. , vam olunmaktadır. Oyun esnasında bir dakika tevakkuf edildi. Bu tevakkuf Kıbrıs mitinglerine iştirak içindi. Neticede Aris takımı sıfıra karşı beş sayı ile galip geldi. Bandır- malıların bilhassa kalecisi çok takdir edildi. Müteaddit defalar seyircilerden ve oyunculardan elini sıkanlar oluyordu. Mağlübiyetin sebebi basittir. Kendi kendine yetişen futbul takımlarımıza mukabil onlar 150 lira vererek bir antrenörün idare- sinde fenni surette yetişmişlerdir. Yedi oyuncusu (100) metreyi (11) şaniyede katediyor ki omemleke- timizin bir çok yerlerinde değil futbolcilerde! koşu için çalışan- larda bile bukadar sürate tesa- düf edemiyoruz. Boyları (179) santimden, siklet- leri de( 70 ) şer kilodan aşağı değildir. Kafa oyunları ve pasları çok mükemmeldi, Aris kulübü kaptanının Ban- | dırmalı (o oyuncular ihtisasını sordum: — Förleriniz güzel, pasları iyi, | fakat oneticesiz. Haflar iyisi bilhassa santrhaf iyi olmakla beraber şahsi oynadı. Bekler topa güzel vuruyorlar sağ ve solları iyi yer tutmak yok. Kaleci: Bütün takım oyuncularının en çok mu- vaffak olan bir unsurudur. izmirde hiç yoktan bir cinayet oldu Izmir 10 — Evelki gün saat 15,30 da Piyaloğlu hanında şaka Yüzünden bir çinayet olmuştur. Çorap imalâthanesinde (çalışan Kayserili Ali oğlu Mustafa ile Izmirli Osman oğlu Burhan eddin birbirile şakalaşırken Burhaned- din yumrukla Mustafanın karnına vurmuştur. Şiddetli darbe yü- zünden Mustafa hastalanmış ve vefat etmiştir. taca yakalanmıştır, tahkikata de- Vefat eden Mustafanın cesedi muayene edile- cektir. Çanakkalede ölen Yeni Zelantlılar germe ay şehrinde bir abide yapıldı Yeni Zelant- ta, Çananakka- le'de ölen Yeni Zelant askerleri için bir abide yapılmış ve abi- denin açılma res- mi geçenayicra edilmiştir. Çanakkale mu- harebelerinde en çok zayiat veren Yeni Zelantlılardı. Lr Abide bu ölü- yg leri hatırlatmak *— üzere Wellington şehrinde dikil- miştir. “Gan Tİ hakkındaki | Burhaneddin zabı- . Akşam 15 Teşrinisani 1931 Hazreti Isanır heykeli dikildi Rio de Janeiroda bir dağın tepesine dikilen he mermerden ve çok büyüktür Brezilyada Rio de Janeiro civarında bir dağın tepesine Hazreti Isanın heykeli dikilmiştir. Heykel çok büyüktür. Limana giren vapurlardan ve şehirden beykel görülmektedir. yapılacaktır. mıştır. Yakında küşat resmi görünüşünü gösteriyor. Resmimiz heykelin muhtelif manzaralarını Heykel mermerden yapıl- ve uzaktan Köylüleri irşat Istanbulda Kadınlar birliği azası köyleri gezerek irşat etmişlerdi. Manisa hanımları da köyleri dolaşarak köylüleri irşat ediyor, onlara sıhhi, içtimai tavsiyelerde bulunuyorlar. Yukarıdaki resim hanım- lardan bir grupu kadın, erkek köylüler arasında gösteriyor. Yeni bir dans Son zamanlarda (Avrupada Midway Bhythm Glide isminde yeni bir dans moda olmuştur. Bu dans tanğo ile fokstrot arası bir şeydir. Yukarıda bir çifti yeni dansı oynarken görülüyor. Bir çılgınlık Yarış atları balo salonunda gezdirildi Evvelâ atlara yem verdiler, sonra davetliler sofraya oturdular Amerikalıların çılgınlık addedi- lebilecek garabetleri pek meşhur- dur. Şimdi bu garabetlerden bi- rini daha anlatacağız. Amerika milyarderlerinden M. Widener de- licesine at meraklısıdır. Milyarder Nev-Yorkta Belmont - Park sa- hasında tertip edilecek büyük at koşularının arifesinde, büyük bir ziyafet ve balo vermiştir. Milyarderin emri üzerine, Bilt- mov otelinin dans salonu, koşu mahalli gibi tanzim edilmiş, halis süddem 24 at, otele getirilmiş ve asansörler vasıtasile, otelin doku- zuncu katında kâin balo salonuna | çıkarılmıştır. Amerikanın bütün at meraklı- A ziyafet ve baloda ve balo salonu dahi- geçidinde ( hazır bulunmuşlardır. Beygirlere da- vetlilerden evvel yem verilmiş- tir. Davetliler beygirler yem yer- | lerken at koşuları program liste- leri gibi tanzim ve tertip edilmiş alan yemek listelerini tetkikle meşgul olmuşlardır. Milyarderin en maruf ve sevgili atı başta bulunduğu halde beygir- ler dans salonunda davetlilerin İ önünden geçerlerken bir alkış tufanile karşılanmışlardır. Şunu da kaydedelim ki her | sene Nev-Yorkta yapılan at koşu- ları, dünyanın en zengin ve en büyük koşularıdır. Bu koşularda tevzi edilen en büyük mükâfat ( 4,375,000 frank, yani bizim para- mızla takriben 400,000 liradır. via ları, bu beygirlerin linde resmi