15 Kasım 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

15 Kasım 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

15 Teşrinisani 1931 Akşamı ” Sahife 11 Mobilya ve Karyol SEYRİSEFAİN acenta; Galata Köprübaşı be A. Sirkeci Mühürdar zade han 2. 2740. ''RABZN POSTASI (İNEBOLU) vapuru 16 teş- Yinisani pazartesi İ7 de Sirkeci rılıtımından hareketle Zongul- dak, İnebolu, Ayancık, Samsun, Ünye, Fatsa, Ordu, Gireson, "Trabzon, o Rize, Mapavri'ye gidecektir. Dönüşte Zonguldak yoktur. Of, Sürmene, Tirebo- luya da uğrayacaktır. AYVALİK SÜRAT P. (MERSİN) 17 Teşrininsani Salı 17 de Sirkeci Rıhtımın- dan. 16 Teşrinisani (o Pazartesi Bandırma postası yapılmıya- caktır. lüks BARTIN (55, POSTASI BARTIN vapuru Her Pazartesi günü saat 18 de Sirkeci rıhtımından hare- ketle, Ereyli, Zonguldak, Bartin, Amasra, Kurucaşile, Cide iskele- lerine azimet ve aynı tarikle İstanbul'a avdet edecektir. Müracaat mahalli: Sirkeci Yeni han No. 15. Telefon: 23609 ve 23388. YADE W VAPURLARI KARA DENİZ POSTASI Samsun “Pazartesi 16T sani günü akşamı Sirkeciden hare- ketle ( Zonguldak, İnebolu, Samsuf, Unye, Fatsa, Ordu, Gireson, Trabzon, Rize ve Pazar) iskelelerine azimet ede- cektir. Vatan . Çarşamba 18 T. sani günü akşamı Sirkeciden hare- ketle (Zonguldak, (İnebolu, Samsnn, Ordu, Giresou, Trab- zon, Sürmene ve Rizeye gide- cektir. Fazla tafsilât için Sirkeci, Yelkenci hanındaki acentalı- ğına müracaat. Tel. 21515. e Rİ amm Scandinavian Near Eas Snevska Orlent Linient Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo Danzig, Copenhag ve bütün balık limanlarile Şark ve Karadeniz başlıca limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Erland Seri vapuru 15 teş rinisaniye doğru limanımıza muvaseleti beklenen ve Kara Denizden 22 teşrini- sanide avdetle ayni gün Roterdam, Hamburg, Kopenhag, Dantzig, Gotenburg, Stokolm, Oslo ve bütün Skandinavya ve Baltık limanları için eşyayı ticariye alarak hareket edecektir. Roland rinisaniye seriüsseyir vapuru 15 teş Karadenizden lima mıza muvasalatla ayni günde Roterda Hamburg, Kope rig, Gotenburg, Stokolm, Oslo v a ve Baltık limanları için ticariye alarak hareket edecektir. Fazla tafsilât için Galata'da Arapyan 1 4 üncü katta kâin acentalığı Tel, B.O. 1930 ve 923. eşyi Sahibinin Sesi artistlerinden LEMAM EKREM HANIM Bu akşmdan itibaren her pazar ve salı günü akşamları MULEN RUJ'da bu sene plâklarına okuduğu eserlerini muhterem halkımıza dinletecektir. NORSKE ORJENT LINJE Yakında İstanbula gelecek vapurlar: Hildegard vapuru 20 T. sanide Anvers, ve Roterdam ve Hamburg içi! Ticariye alarak hareket edecektir. 'Tafsilât için Galata'da Frenkyan Hanında $ üncü katta THEO REPPEN vapur acentalığına müracaat, Tel. B. O. 2274 ve 1220 ORIENTMARE Yakında Volos ve Pire için hareket edecek vapurlar: Tridente vapuru 10 Tş. saniye doğru Yakında Mesina ve Palermo için hareket edecek vapurlar: Lamone vapuru 5 T. saniye doğru 'Tafsilât için Galata'da (Frenkyan Hanında 3 üncü katta acentalığa müracaat. Tel. B. O. 2274 DABCOViCH ve ŞÜREKÂSI Vapur acentasına müracaat. Galata Frenkyan « Han 3üncü. kat Tel, 0..227 ilân Şirketimizin esas mukavelesinin 8 inci maddesinin bahşeylediği salâhiyete isti- naden Meclisi idare 3 Birinci teşrinin 1931 tarihinde akdetmiş olduğu # nü- maralı içtimamda şirketin hissedarların- dan henüz tediye edilmemiş olan ser- mayenin bakive 4 de üçünü de 25 bi rinci kânun 1931 tarihine kadar tahsi- line müttefikan karar vermiş olduğu alâkadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. Türk Krom Anonim şirketi Medlisi İdare Arsa sahiplerine Beyoğlu, Taksim, Harbiye, Şişli ve Nişantaş civarında takriben (300 metre murabbaı) mesahasında arsası olupta amartizasyon tediye suretile bina yaptırmak arzusunda bulunanların lütfen Galata posta- hanesi post restant Louis Hampel adresine tahriren müracaatları. Dr. ALBERT ŞAUL Dahili hastalıkları mütehassısı, Balat, Rifat efendi sokak No. :9 Pazardan maada her gün 1-4 Tel. 2. 2174 Paris Tıp Fakültesi mezunu Cilt ve zührevi hastalıklar mutahassısı Dr. Bahattin Şevki Babıâli caddesi Meserret oteli kar sında Avni bey apartımanı .1 sabahtan akşama kadar. Diş tabibi PERTEV ATA Badema hastalarını öğleden evvel de 'epebaşı 73 Tel, B. 0,862 Tayyare Piyango müdürlüğünden Şartnamesi veçhile o müdürlük binasının yan cephesi tamir etti- rileceğinden keza nümunesi veç- hile 100 adet iane kutusu imal ettirileceğinden talip olacakların pey akçeleri ile birlikte 16/11/931 pazartesi günü saat 15 te gıyango müdürlüğünde müteşekkil Tayyare Cemiyeti mubayaat komisyonuna müracaatları. almak arzusunda Rıza paşa yokuşunda HASAN KUVVET ŞURUBU bayaatta bulunmayınız. Şahsiyetini göster- mek istiyen şık zevat sevki tabii ile doğru Bey- oğlunda İstiklâl caddesinde No. 405 tüccar terzi ““J. ITEİN müessesesine ge- lirler. Orada en müntehap kumaş çeşitlerinin zara- feti ve güzel bi- çimi bulacakların- Tel: B.O. 450 dan emindirler. İstanbul mavnacıları Tahmil ve tahliye T. A. şirketi idare meclisi reisliğinden: Meclisi idaremiz dahili nizamnamenin 22 nci maddesinde muharrer salâhiyete istinaden hissedaran heyeti umumiye- sini 14 kânunuevel 1931 tarihine mü- sadif pazartesi günü saat 14 de Galata Ovagimyan hanındaki şirket idare mer- kezinde fevkalâde içtimaa daveti lüzumlu görmüştür. Ruznamei müzakerat: 1 — Şirket nizamnamesinin 1 inci maddesinin son fıkrasına (v bu iştigalât mevzuuna zamimeten şirket sermayesile idare meclisinin tensip ve karara rapte- deceği şekil ve nevide ticari muamelât ifasına salâhiyiyettar ve mezun bulun- mak) kaydının ilâvesi suretinde tadili. Meclisi idare reisi Ahmet Riza dünyanın tercih ettiği tıraş bıçağıdır. Deposu: Kürkçü- başı Han 21 Galata İstanbul birinci iflâs memurluğundan: Adres: Beyoğlunda Tepebaşında S. Hayim Ticarethanesi : Balâda ismi ve adresi yazılı olan Ti- carethanenin iflâsma karar verilmiş ol- duğundan tasfiyenin adi şekilde yapıl masına karar verilmiştir. 1 — Müflisden alacağı olan veya mallarında istihkak iddiasında bulunan- ların alacak ve iddialarını işbu ilândan bir ay içinde eyyamı resmiye müstesna olmak üzere her gün saat (9 dan 12)ye kadar sultanahmet'te vaki adliye bina- sında icrayi vazife eden Birinci iflâs dairesine gelerek alacaklarını kayt ettir- meleri, ve senet ve defter gibi delilleri her ne ise bunların asıl veya musaddak suretlerini vermeleri. 2— Müflise borçlu olanların yukarıda yazılı olan müddet içinde borçları mik- larını yazdırmaları, hilâfına hareketin ceza kanunu “mucibince takibat ve mes'uliyete uğrayacaklarını bilmeleri, 3 — Müflisin mallarını nakıt ve tah- yilât ve buna mümasil kıymetli evra- kını her ne suretle olursa olsun ellerin- de bnlunduranlar ister şahıs ister banka ve sair müessese olsun bunların üze- rindeki hakları mahfuz kalmak şartile o malları aynı müddet içinde daireye vermeleri, vermezlerse cezai takibat ve mex'uliyete uğrayacakları mazeret bu- lunmadıkçaa rüchan haklarından mah- rum kalacaklarını bilinmesi, 4— 25/11/931 tarihine müsadif Çarşamba günü saat 13 te alacaklıların ilk içtimada hazır bulunmaları ve müf Jisin müşterek borçlularile kefillerinin ve borcu tekeffül eden sair kimselerin içtimada hazır bulunmağa hakları olduğu ilân olunur. İİ İDEAL YU EYY MU — Avrupada birinciliği diplomalarla musaddaktır. Zaafı umumi, kansızlık, romatizma, sıraca, Kemik, damâr göğüs, ademi iklidar, verem, sinir hastalıklarına nafidir. Solgun genç kızlar ve delikanlılar, hastalıklı çocuklar, dermansız ihtiyarlar büyükler her mevsimde istifade edebilirler. 60 kuruş- tur. Hasan ecza deposu, Balıkyağından daha kuvvetli olup her mevsimde içilir. Asri mobilya mağazasının Salonlarımızda her keseye elverişli siyah lâke ve bronz karyolaların envai salon ve bulunanlar, İstanbulda salonlarını gezmeden mu- salamanje ve kübik yatak odalarının müntehap çeşitleri ve gayet ucuz bronz korniş istor, file, tül ve keten perdelerin mütenevvi çeşitleri. Tediyatta teshilât. Ahmet Feyzi Tel.2.2407 — Borsa ve Osmanlı bankası komiserliğinden : 1726 numaralı 27 Eylül 1930 tarihli kanunun tatbiki dolayısile vaki olan ihtiyat evrakı naktiye ve Döviz giriş ve çıkışları 12-2 ci Teş 1931 tarihindeki vaziyet 1 — Döviz giriş ve çıkışları 5 2ci Teş. 1931 tarihinde mevcut evelki bakıye Tahsil edilen yahut hafta zarfında tahsil edilecek olan dövizler. f.£. 8.048.000 Hafta zarfında çıkan dövizler Fark pi 12-2ci Teş. 1931 tarihinde osmanlı Bankası yedindeki dövizler yekünu. f£ 36.292.000 2 — İbtiyat evrakı naktiye giriş ve çıkışları Çıkan evrakı naktiyenin 5 - Zci Teş. 1931 tarihindeki bakıyesi T.L. 2.339.713,— Hafta zarfında çıkan evrakı naktiye oT.L. 667.362,03 Hafta zarfında giren evrakı naktiye o Fark Çıkan ihtiyat evrakı naktiyenin 12 2ci Teş. 1931 tarihindeki yekünu. f.£. 28.244.000 8.048.000 T.L. 667.362,03 T.L. 3.007.075,03 Yukardaki rakkamlar konsorsiyom kaydına muvafıktır. 27 Eylül 930 tarihli ve 1726 numaralı kanuna tevfikan keyfiyet Maliye vekâleti namına tebliğ ve ilân olunur. 1126 nümerolu 27 Eylal 1930 tarihli kanunun” tatbiki dolayısile vaki olan ihtiyat Evrakı Naktiye ve Döviz Giriş ve Çıkışları 12-2 ci Teşrin 1931 tarihindeki vaziyet 1 D: Giriş ve Çıkışları 5 2ciTeş.1931 tarihinde mvcut EK 28.244.000 evelki bakıye Tahsil edilen yahut hafta zarfında tahsil edilecek olan Dövizler f.£. 8.048.000 Hafta zarfında çıkan Dövizler Fark f.f. 8.048.000 12 2 ci Teş. 1931 tarihinde Osmanlı Bankası yedindeki Dövizler yekünu f.f. 36.292.000 2 — İhtiyat Evrakı Naktiye Giriş ve Çıkışları m m Çıkan Evrakı Naktiyenin 5 2 ci Teş. 1931 tarihindeki bakıyesi T.L. 2.339.713,— Hafta zarfında çıkan Evrakı Naktiye o T.L. 661.362,03 Hafa zarfında giren Evrakı Naktiye ” — Fark T.L. 667.362,03 Çıkan İhtiyat Evrakı Naktiyenin 12-2ci Teş. 931 T.L. 3.007.075,03 a OSMANLI BANKASI tarihindeki yekünu << << ————— amam m m Beher metro murabbama 17 lira kıymet takdir olunan Kadr- köyünde rıbtım üzerinde 69 numaralı ve 257,87 metro murabba sahasında belediye mali arsa pazarlıkla satılacaktır. Teminat akçesi 330 liradır. Bu teminat nakden alınmaz. Ya belediyeden irsaliye kesilerek bankaya yatırılıp alınacak makbuz veya hükümetçe muteber tanınmış bankalardan birinin teminat mektubu ile olur. Bu şekilde teminat makbuz veya mektubu ile 18/11/931 çarşamba günü saat on beşe kadar levazım müdürlüğüne müracaat edilmelidir. * Beyoğlu belediye şubesi müdürlüğünden: Beyoğlu Belediye bina- sının zemin katında lokanta ittihaz edilecek yer hey'eti fenniye ve sıhhiyece gösterilecek şerait dairesinde (tathir, tamir, telvin ve tesisatı lâzimesi kiracıya ait olmak ve bu yerde hariçte pişirilip hazırlanacak yemek satmak şartile ve pazarlik suretile bir sene için kiraya verileceğinden taliplerin 18/T.sani/931 çarşamba günü saat on beşte encümene müracaat eylemeleri. * Tophanede Karabaş mahallesinde Çubukçular caddesinde kâin bilâ numaralı metruk mezarlık arsasına 12460 lira kıymet takdir olunarak satılmak üzere kapalı zarfla müzayedeye konmuştur. Talipler şartname almak için her gün levazım müdürlüğüne müra- caat etmeli: Müzayedeye girmek için 945,5 lira teminat lâzımdır. Teminat nakden kabul edilmez. Ya belediyeden irsaliye alınarak bankaya yatırılıp alınacak makbuz ve yahut hükümetçe muteber tanınmış bankaların birinin mektubu ile olur. Bu şekilde teminat makbuz veya mektubu ile, şartname, teklif mektubu bir zarfa koyarak ihale günü olan 30 Teşrinisani 931 pazartesi günü saat 15 e kadar daimi encümene verilmelidir. Istanbul üçüncü icra memurluğundan: Bir borcun temini istifası için mahçuz ve paraya çevrilmesi mukarrer 13000 tuğla T. saninin 19 uncu perşembe günü saat ondan itibaren Eyipte Gümüşsuyu sırtında Sarıgöldeki tuğla harmanlarında satıla- caktır. Talip olanların mahallinde bulunacak memuruna müracatları ilân olunur. ——