14 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

14 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

14 Kânunuevvel 1931 Nasıl Muhtelif artistlerin filim hayatına girişleri Ba ladılar? Bazı artistlerden filim çevirme- ge nasıl başladıkları sorulmuştur. Verdikleri cevaplardan ekserisinin iptida tiyatroda aktörlük ettikleri anlaşılmaktadır. Marion Davies şantözlük eder- ken sinemaya geçmiştir. Madge Evans altı yaşında iken tesadüfen bir filmde çocuk rolü | yapmıştı. O zamandanberi bütün emeli sinema artisti olmak idi. Tiyatroda işe figüranlıkla başla- | mış sonra sinemaya geçmiştir. Clark Gable tiyatroda cani rolleri oynarken, apaş rolü yap- mak üzere angaje edilmiş ve mu- vaffak olmuştur. Jallace Beery rolleri . yapmak girmiştir. (Joan Cravfort dans edecek tiyatroya girmiş, filim çevirmeğe başlamiştır. Marie Dresler komik rollarında tiyatroda şöbret bulduktan sonra iptida ihtiyar üzre sinemaya sonra sinemaya başlamıştır. Con Cilbert kovboyluktan şonra sinema ar- tistliğine gelmiştir. Neil Hamilton erkek terzisinde Leyla Hyams kadın terzisinde modellik ederken sinema artisti olmak üzre intihap edilmişlerdir. Vilyam Haines ( yeni bir tip ) olduğu için filim çevirmeğe davet edilmiştir. Ruster Keaton gayet iyi hokka- | bazlık bildiği için variyete numa- rası yaparken işi sinemaya çevir- miştir. Adolf Menju, Con Milyan tiyatro artistliğinden bıkmışlar, filim çevirmeğe heves etmişlerdir. Ramon Novaro odansörlükten, Anita Page şantözlükten filim artistliğine geçmişlerdir. çevirecekler Reza i Geçende evlenen Villiam Povel ile genç zevcesi Carole Lombard Hollivutun model addedilecek karı kocalarından;biri olmuşlardır. Yeni evliler, çok iyi geçiniyorlar, yakında birlikte bir filim çevireceklerdir. Resmimizde Villiam ve zevcesi ile yeni filmi idare edecek Lothar Mendes görülüyor. » Hellivatta yeniden bir talâk salgını başlamıştır. Bir çok artist- ler boşanıyorlar. En son boşanan gene yıldız (Iröne Riche ) dir. ren kocasını kendisine çok fena muamele etmekle itham etmiştir. Billie Dovenin yeniden Hollivuttan gelen haberler olmuştur. Filim yakında bitecek ve gösterilecektir. Resmimiz artisti bü filimden bir sahnede gösteriyor. LE PL. filim çevirmeğe Billie Dovenin filmi başladığını yazmıştık. göre artist bu filimde çok muvaffak NNEPT YİLEN Y Filimde tuluat Artistler muhaverelerde serbes bırakılır Fransada yeni çevrilen bir filim için rejisör Edmond T. Greville yedi bir usül kabul etmiştir. Rejisör sözlü filimlerde bazan mükâlömelerin pek soğuk oldu- gunu anlamış, bunun için eski zamanın tulüat kumpanyalarında olduğu gibi muhavereyi artistlere bırakmıştır. Oynanılan piyesin mevzuu ar- tistlere anlatılmış, bunlara ko- nuşmalarında serbest oldukları söylenmiştir. Çevrilen filim bir komedi idi. Oynayan artistler de Parisin en tanınmış komikleri Dumel, Treki Yules Moy, gibi aktörlerdi. Muhavereler fevkalâde güzel olmuştur. e Artistlerin hepsi ayrı nükteler, tuhaflıklarla yekdiğerini geçmeğe gayret ettiklerinden fil- mde çok muvaffak oldukları söylenmektedir. Filim yakında gösterilmeğe baş- lanacaktır. Sinema haberleri * Ufa'nın 1931/32 senesi programında ( zikredilmiş (olan “Kontes oKarinski'nin esrarı,, adındaki filmin yerine,başka biri yapılacaktır. Bu yeni filmin adı “ Saadete sevk vesikası ,, dır. Bruno Duday'ın idaresinde çev- rilecek olan bu filmde rejisör “Kurt Gerron,, dur. 2€ Ufanın yaptığı yeni bir ter- biyevi filim gösterilmeye başlan- mıştır.) Iki kısımdan mürekkep olan bu filimde dikişmakinelerinin, İ ham demir halinden, kullamlacak İ şekle girinceye kadar tabi olduğu ameliyat, ve yapıldıktan sonra, satılmadan evvel geçirdiği tecrü- beler gösteriyor. | | Xx “Montblanç üzerinde fırtı- nalar,, ve “Beyaz büyü,, adındaki İ kar ve dağ sporları filmini yap- mış olan “Dr. Arnold Frank, Amerikada filim çevirmek üzere angaje edilmiştir. İ muvaffak olamamış Güzel bakışlı artist Nasıl yetişti? Filim direktörünün başına gelenler Metro - Goldvin şirketinin mü- dürü M. Lavrence Pariste iken Nevyorktan 'bir telegraf almıştır. Telegrafta Amerikaya gitmesi lü- lumu' kendisine bildirilmekte idi. M. Lavrence o gün Havre şeh- rinden hareket edecek olan (lle- de Franze) vapuruna binmek üzere, Paristen hareket eden Transatlantik trenine yetişmek için gayret etmiş, fakat muvaffak ola- mamıştır. Lavrence tayyare ile gitmek istemiş,tayyare postası da haraket etmiş olduğundan bunada ve otomo- bille gitmeğe karar vermiştir. Önce (Ile - de France) vapuru kaptanıma bir telgraf çekmiştir. Telgrafta başına geleni anlatmış ve vapurun iskelesini tam saatin- de almasını saatın kontrolunu rica etmiştir. M. Levrence her seyahatinde (lee - de - France) vapuru ile gelip gittiği için, tanınmış bir | şasiyettir. Vapur Havre şehrin- den tam saat birde haraket et- mektedir. M. Lavrence Paristen saat on bire yirmi kala hareket etmiştir. Vapurun yolcuları M. Lavren- cenin otomobilile geleceğini işit- tikleri için merakla yetişip yeti- şemiyeciğini beklemekte ve ara- larında bahsa tutuşmakta idiler. Saat bire beş kala kaptan harekete hazırlanılmasını emret- miştir. Tam birde demir almağa başlanırken (o otomobil (o rıbtıma gelmiştir. Biri bir dakika geçe M. Lav- rence vapura binmiştir. Bazı filimlerde görüldü M. Lavrence vapura yetişebilmek için müthiş bir süratle, vasati olarak saatte 97 kilometro ile gitmiştir. Hollivutta genç artistler arasında yapılan güzel bakış müsab- Dee yıldızlar kasında (Frances son zamanda başlamıştır. birinciliği sırasına ZAİN EU Bu güzel astist filim çevirme kazanmıştır. girmiş ve bir