14 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Kânunuevvel 1931 1932 Avrupa kupasının umumi vaziyeti Geçen senenin galipleri olan italyan- lar bu sene kazanamıyacak mı? Şimdi ismi (Beynelmilel kupa) şeklinde değişmiş “olan (Avrupa kupası) maçlarının! tam yarısında bulunuyoruz. Beş milli takım arasında oynanan kur. maçlarının 20 sinden 10 u oynadı. Şimdiye kadar mubtelif (o çarpışmalardan çıkan neticelere bakarak bu kupa hakkında bazıtahminlerde bulun- mak kabildir. Oynanan on maça nazaran bugün en iyi vaziyette olan takım şüp- hesiz Avnsturya milli takımıdır. Bilhassa son oynadıkları İsviçre maçını büyük bir farkla kazanan Avusturya oyuncuları geçen sene- nin galipleri olan Italyanlara na- zaren çok müsait mevkidedir. Italyanların önünde üç mühim maç vardır. Italyanın bu üç maçta çarpışa- cağı ravipler Avrupa kupasının en dahşetli namzetleridir. 1 — Avrupaya milli takımile Viyanadaki 2 - çek milli takımı ile Prag 3 Macarlarla Türen de karşılaşacak (OOolan İtalyanların şu üç maçıda galibiyetle bitire- cekleri muhtemel değildir. Esasen mevsim başındanberi İtalyadan gelen haberler, Orsinin arkadaş- ları hakkında ümit verici şekilde değildi. Pozzo'nun takımı geçen seneye nazaran bozulmuştur. Va- kıa vaziyeti en iyi görünen Avus- turyalıların da oyruyacakları teh- likeli maçlar vardır. Iki puvan Italya karşısında, iki puvan da Macarlarla iki kere berabere kalmak dolayısile kay- betmiş olan Avusturya takımının bundan sonra oynıyacağı maç- larda Italyayı geçeceği pek muh- temeldir. i Avusturya milli takımının teh- likeli maçları şunlardır: 1 Italyaya karşı 2 Çeklere karşı 3 Isviçreye karşı (Bu sefer İsviçrede). Halbuki Macarların vaziyeti Italyadan iyi görünüyor. Macarlar yaptıkları 4 maçta 3 puvan kay- betmiştir. Bu puvanarın ikisini En güzel kadın süvari Fransada her sene kadınlar arasında (En gü- zel amazonu) seçmek için bir müsabaka yapı- lır. Geçen seneki müsabakada za- rafet ve güzel- likte | birinciliği kontes Wangen kazanmıştı. Res- mini Okoyduğu- muz bu şık ka- dının bu seneki müsabakada çok güzel bir İngiliz rakibesi vardır. Kibar mahafilde şimdiden dedi- kodular (o başla- mıştır. Bu seneki müsabakanın In- giliz güzeli tara- fından kazanıla- cağı söyleniyor. Avusturyalılarla iki kere berabere kalarak, birinde Pragda berabere kaldıkları Çek maçında kaybet- tiler. Fakat Macar milli takımı Türenden sonra oynıyacağı Italya ve Çekoslovakya maçlarını kendi merkezinde oynayacaktır. Bir millitakım için kendi saha- sında, kendi seyircileri önünde oynamak büyük bir faikiyettir. Aylar geçtikçe ihtimal kupaya namzet olan takımların (form) ları değişecektir. Fakat bir fevkalâde- lik olmadığı taktirde, Avrupa kupası finalinini Avusturyalılarla Macarların oynıyacaklarına şim- diden hükmedebiliriz. E. $ Futbol kralı Dean Geçen sene ikinci (Okümede oynayan Everton takımı bu sene Wednesday takımına 9 gol at- mıştır, Wnvcatle takımına 8 gol attı, Chelseaye karşı ancak 7 gol atmıştır. Bu suretle birinci küme- nini iyi takımlarının ekseriyetini yendi. Muvaffakiyetin sırrı şudur: Takımda Deon oynuyor, geçen sene Formunda alınmıyan bu sene inanılmıyacak bir oyun oynamak- tadır. Avrupa kupası Avusturyalılar geçen pazar gü- nü İsvicrelileri yendikten sonra Avrupa kupasının başına geçti. Macarlar dört maç için 5 puvan aldılar.Italya ile Çekoslavaklar üç maç için dört puvan aldılar. En son gelen İsviçre ancek bir beraberlik temin etmiştir. Iki Olimpiyat ev- vel finale kalan Isviçre takımının şimdiki dercesi acıklıdır. 1,000e kim varacak? Ingilterede bir sporcunun hesa- ba meraklı olması garip bir mu- sabakanın başlangıcı olmuştur. Bu spora 13 seneden beri yapı- lan gol adedini hesaplamış ve Aston Villa takımının 971, Brod- fort takımı 970, Ancelester takı- mı 955 gol yaptığını tespit etmiş. Bakalım 1000 golu kim evvel yapacak. ğımız maçın hakemi Galatasaray - Fener muhtelitinin Atinada yapacağı maçları idare etmek üzere Yunanlılar tarafından üç hakem teklif edilmiştir, bizim mubtelit Yunanlılar (tarafından teklif edilen üç hakemden Bulgar Doşef'i tercih ettiklerini Atinaya bildirmişlerdir. Tarafımızdan kabul edilmeyen diğer iki hakem Yoğuslav M. Fabris ile Macar Şilserdir. Romanyada yeni usul Balkanlarda yeni alâka uyan- dıracak bir haber aldık: Malüm- durki Romanyada, şimdiye kadar tek bir profesyonel takımı mev- cuttu , Ripendiya takımı. Bu takımın yaşaması için dışardan profesyonel takımlar getirilirdi. Şimdi ise umumi buhran buna imkân bırakmıyor, profesyonel takım dağılacaktır, oyuncuları muhtelif amatör klüplerinde yer alacaklardır. Şayanı dikkat olan nokta şudurki, profesyonellerin maaşı kesilmiyecek, bu suretle amatörlerle (profesyoneller (bir takımda oyniyacaktır. Almanların en meşhur hakemi fiyasko yaptı Beynelmilel futbol teşkilâtının şimdiye kadar en büyük otorite- lerinden biri sayılan meşhur Al- man hakemi (Her Bovens) in mü- him bir maç dolayisile ipliği pa- zara çıkmıştır, Avusturya ile Macaristan ara- sındaki bütün spor münasebetle- rinin inkıtana sebep olan Avus- turya - Macaristanın - milli takım- larının maçını Her Bovens idare etmişti. Oyunun idaresi oyuncu- lar ve seyirciler arasında devamlı kavgalara vesile olmuştu. Çok haşin kırıcı bir şekilde oyniyan (o futbolculara ahali de uyarak Omisafir takımı tahkir etmiş, hatta dayak atmıştı. Bu yüzden iki federasyon katı mü- nasebata karar verdi. Şu derin ihtilafın hakiki sebep- leri resmi bir raporda, hulâsa edi- lirken ilk münakaşaya hakemin fena idaresinin saik olduğu zikredil- miştir. Her Bovens, bu ağır itha- ma cevap verememiştir. Fazla olarak macar federasyonu tara- fından itham edilen Her Bovens mezkür federasyona yazdığı iki mektupla, oyunu çok beceriksizce idare ettiğini itiraf mecburiyetin- de kalmıştır. Bu vaka beynelmilel futbol ale- minde derin teessür ve hayretle karşılanmıştır. Peşte gazeteleri Bovens'in şöh- reti kâzibesinden bahsetmektedir. Fakat mütehassısları bu vakanın beynelmilel spor âleminde misli olmadığını söylemektedirler. Slavya - Muhtelit maçı Müsabakamız 8 kânunuevvel 1931 tarihli nüshamızdan itibaren başlıyan Hediyeli müsabakamızın Ba Sualini sorduk, Sualler bitti. 5 sualin cevaplarını, cevap varakasına yazın ve beşini birden kesip: 24 Kânunuevvele fi kadar Akşam spor müsabakası f dairesine gönderiniz. Bundan takriben 40 sene evvel Almanyada “Pfeiffer,, isminde bir doktor, ateş ve boyun bezle- rinin şişmesile müterafik yeni bir hastalık tarif etmişti. Sonraları burun arkası bademcikleri hasta- lıklarının “Vegötations adönoides,, tetkikatının inkişafı üzerine, bu hastalık burun bademciklerinin hat iltihabı esnasında bezlerdeki bir nevi aksülâmel gibi telakki olunmuştu. Halbuki bez ateşinin tamamile müstakil bir bastalık olduğu tehakkuk etmiştir. Bez ateşini burun bademciği hastalıklarile karıştırıp ona göre bir tedavi tatbik Oetmek cihetine git- menin lüzumsuz olduğu mey- dana çıkmış oluyor. Bez ateşi daima şifa ile neticeleniyor. Buna rağmen hastalığın seyri esnasında telâşa düşülecek seriri tablolarda yok değildir. Müellif bu hastalığa ait güzel bir müşa- hede yazıyor. 7 yaşındda bir erkek çocuk 4 günden beri 38,5 ile 39 arasında temevvüç eden bir hararetle mü- terafik fena bir ahvali umumiye gesteriyor. Çocuk 2, 3 hafta fasıla ile 2 nöbet geçirmiş bulu- nuyordu. Her nekadar bir “pa- rathyfoide,,den (şüphe edilmiş isede kan muayenesi neticesi bunu teyit etmedi, son defa gelen ateş esnasında boyun bezlerinin pek ziyade şiştikleri görüldü. Aile hekimi bu bezlerin, şimdiye kadar teşhis edilmeyen burun arkası bademciğinin şişme- sinden ileri geldiğini ve ameliyat yapılması fikrini ileri sürüyor. Mamafih boğaz ve burun arkası muayenesi bu teşhisi teyit etme- yordu. Boğazın gişasının rengi tabii manzarada idi; bademcikler pek az şiş; küçük dilin arkasından boğaz istikametinde ifrazat inme- yordu. Burun boşlukları halitabiide içinde cerahatli ifrazat yok: çocuk Motosiklet | Tıbbi müsahabe: Bezlerin şişmesi ve bun- . dan husule gelen ateş Yuranistanda yapaca-| burunundan nefesini eyice alabil- mekte idi. Netice itibarile boğaz gişasırda bir çok ateşli hastalıklar hergâ- mında görülen manzara mevcuttu. Halbuki boyun bezleri solda sağ- dan ziyade olmak üzere çene ke- miği altında bir çok şişkinlikler görünüyordu. o Bunların bazıları tavuk yumurtası cesametini almıştı Bu Bezler elastiki ve tazyikla ağrılı idiler. Koltuk altı ve kasıkta şişmiş bezler mevcuttur. Dalak muayene ile hissedilmekte idi. Hemen yapılan kan muayene- sinde beyaz küreyvat adedi hali- tabiide 6,000 olacak ikân 12,000 bulundu. Muayenede görülen diğer kan anasırıda halitabiide değildi. Bu hastalık bademcik iltihapların- dan sonra husule gelen “septicemie,, kan zehirlenmesi ile karıştırılma- malıdır. Bunlarda ateş titreme ile beraber olur. Kan muayenesi neticesi ise büsbütün başkadır. Veremden ileri gelen boyun bezleri iltihapları mevzii iken ateş- siz olurlar. Bez ateşi daima şifa ile neticelenir; müdeti 2 veya 3 hafta devam eder. Hastalığın seyri esnasında ateşin bali tabii- ye (36,5) düştüğü ve tekrar yük- seldiği çok görülür. Bazı kere vücut cildinde kırmızı lekeler, göz, böbrek iltihabı yaptığıda vakidir. Bez ateşi zayif, lenfavi bünyeli çocuklarda çok görülüyor. Bu çocuklarda ateş esnasında burun kanaması da olur. Ateşin mükerrer fasılalarla 2-3 hafta devamı aileler arasında “Tuberculose,, düşündiriyor, telaşı mucip oluyor. Parisli doktorun bu hastalık hakkındaki kıymetli izahat ve müşahedesinin mücmel bir surette naklini, evlâtlarının sıhhatlerile çok alâkadar olan çocuk ana ve babalarını tenvir için, pek faydalı buldum ... Dr. Mükerrem Emin Geçende pariste garip bir düğün aylayı yapılmıştır. Bu alaya iştirak eden herkes, gelin, güveği de dahil oldukları halde moto- sikletlere binmişler, kiliseye öyle gidip buradan gene öyle çıkmış- lardır. Misafirler meşin elbise ve silindir şapka giymişlerdir. Pariste geçen sene de böyle bir alay yapılmış ve çok rağbet görmüştü. Resmimiz davetlileri kiliseden çıkarken gösteriyor. Ahmet Hicabi halı ticarethanesi Antika Gördös, İsfahan, Keşan, Kirman halı ve $i seccadeleri - Her nevi Türk ve İran halıları. — DEE Simdiki müsait fiatlardan istifade ederek evinize lâzım olan halıları ticarethanemizden en uygun şeraitle tedarik edebilirsiniz. Çarşuyikebir, Sahaflar No. 41 - 43