21 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

21 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

MU sağı Akşam 21 Kânunuevvel 1931 — İN Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş Me 60 > 3 -> 75 > ” Her fazla defa için 16.3 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. $ — Bu sütundaki ilânlar yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve © Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri © sıra ile neşrolunur. 4 — Ticarf mahiyeti haiz ilânlarla nişan, velime merasimi, irtihal ilânları bu sütuna dercedilmez. anan rna 1 — iş arıyanlar EM EEE Ea) GE EE Amerikan kollej mezunuyum - oldukça daktilo bilirim. Öğleden sonra- ları şirketlerde, ticarethanelerde çok ehven bir ücretle çalışmak istiyorum, Cahit, Alemdar caddesi 23. — 4 2 — İşçi arıyanlar EZE RG EK a HAZE Taşra için — türkçesi kuvvetli Hanım bir daktilograf lâzımdır. Bey- oğlu, Anadolu Han, İstiklâl caddesi 16 ıncı daire kat3, 12-1 ve 4-5 müracaat Baati, ik Yüksek kabiliyette — ve başlı: başına iş görebilecek park ve bahçe işlerinde mütehassıs bir bahçıvana ihti- yaç vardır. İstanbul Ankara caddesi Çiftçi kütüphanesi No. 49. ağ Eski ve yeni yazılarla — Türkçeye tamamen ve biraz fransızcaya vakıf, orta tahsilini ikmal etmiş bir daktilo aranıyor. Referans lâzım. İstanbul Ha- midiye Türbe caddesi No. (26) ya müra- caat, — 15 - 20 yaşlarında 'Tansil görmüş tecrübeli trikotaj çorap tezgâh- darına ve jakar çorap makineleri usta- sına lüzum vardır. Çiçekpazarı fındıklıyan han No. 54 de müracaat. 2 3 — Satılık eşya CEZA EZE ESERSE EEE ÇARE 273 Satılık otomobil — açık Şevrole, 1929 modeli, az kullanılmış. Beyoğlu, Şimal sokak, 4 numaraya müracaat. —5 Dişçi fotöyü aranıyor — satılık çift pompeli fotöyü veya alâtıyle bir- likte kabinesi olanların Beşiktaşta Teş- vikiye caddesi Levhacı sokakta No.5 de Osman Nuri adresine müracaatları. ©Her nevi numarada — 6014 80 santim arzında Dubye, Diyamand, Gros- ser, Şaf havs trikotaj makinaları olup ta satmak arzu edenlerin Sirkecide Kır zade Han, Osman Veli ve şürekâsı şirketine mektupla adreslerini bildirmeleri. — 4 Otomobil ve piyano satın alıyoruz — Az kullanılmış olmalı, saat 9-12 arasında müracaat İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma- kat 29, —2 makinesi alırım, işçi ve dikişçi de iste- rim. müracaat. İstanbul Çakmakçılar Büyük yeni han Şehirliyan trikotaj —6 Satılık piyano — Az kullanılmış çapraz 3 pedallı alman marka mükem- mel bir piyano acele satılıktır. Tarlabaşı Halepli sokak No, 21 Melle. Lüsi'ye öğleden sonra müracaat. 3 Amatör otomobili — Hiç masraf etmeden kullanılacak vaziyette, mükem- mel, şık, kapalı, dört kişilik, bütün aksamı sağlam, ekonomik bir otomobil satılıktır. Divanyolu 158 numaralı Me- tanet garajına müracaat. Kiralık-Satılık EE EZAN LZ a” ESA ETE Satılık dükkân — Fatihte )afiz paşa caddesinde 58 No. kâğir şekerci dük- kânı satılıktir. Üzerinde 2 oda 1 sofa ve helâsı vardır. Mezkür dükkâna müracaat, —5 Kiralık iki odalı hane Istiyo- rum — Tramvay hattına, vapur iske- lelerine yakın müstakil hanesi olanlar çarşıyı kebirde çuhacı hanı karşısında Canbaz oğluna müracaat, —1i1 Kiralık iki oda — Beyazıt mey- danıwa bir dakika mesafededir. Beyazıt havuzu karşısında 27 numaralı dükkâna mfiracaat, —-—ıl 5 den 10 numaraya — trikotaj | İİ İ KÜÇÜK İLÂNLAR MİNE AAA İLİNPL YAY YAŞAR AAA A LARA Satılık hane — 212 arşın bahçe 2 odalı ve güzel bir kuyuyu havi bir hane satılıktır. £ Şebremininde Ereğli mahallesinde masura sokağında 16 No. Akşam matbaasında kapıcı Ahmet ağar ya müracaat. —8 Satılık çiflik — Sabanca'da 1100 dönüm arazi dahilinde Sabanca gölüne nazır 2 köşk, mısır anbarı, yemişlik ve korusu mevcut Maraş mebusu Nurettin beyin çifliği acele satılıktır. Taliplerin Maçka Yenihanda 3 No.da Maraş meb- usu Nurettin beyin ailesine müracaatları, Satılık arsa — Tahtakale'de fab- rikaya elverişli 2000 arşın, tesviye edil- miş bir arsa ehven fiatle satılıktır. müracat : Tahtakale 74, terazi fabrikası Benbasat, Lâlelide — Tramvay caddesine 30 m. mesafede Terkos, elektrik ve bütün esbabı istirahatı havi 40 1. icara müte- hammil kâgir ve yeni iki hane ve bir arsa satılıktır. Taliplerin apartımanlar karşısında Merkez kıraathanesi sahibi Ali efendi vasıtasile Burhan. — 5 A Emlâk satın alırız — İskeleye, tramvaya, şimendifere, otobüse yakın olanlar müreccahtır. Saat 9-12 arasında İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han Asma kat 29 numaraya müracaat. — 2 a li Büyük fırsat — Fatihin en şerefli yerinde İstanbulun en güzel caddesi olan Fevzi paşa caddesinde lâstik şirketi binasının yanındaki arsa parça parça ilerisindeki altı yüz arşınlık toptan evka- fın yanında sattığı arsanın fiatına satı- iyor. Harbiye mektebi karşısında 259 numeroya saat dörtte müracaat. Bebek üstünde satılık tarla- lar Amerikan Robert koleje ait mandraların bulunduğu ve ittisalindeki 76-76-7778 No.lu 93 dönüm tarlalar hem satılık hem kiralıktır. Galata Hav- yar han No. 77 yazihanede Aristidi Yorgiyadi Efendiye müracaat. Çiflik aranıyor şehre yakın mesafede satılık veya kiralık çiflik aranıyor. Mufassal izahatla, Beyoğlu Büyük Emperyal otelinde Emin Süley- man B. adresine yazılması. —ı Kumkapı Nişancasında — Lala Hüseyin paşa mahallesinde çeşme 80- kak acı su tulumbası bulunan 6 odalı bir bap hane satılıktır. Taliplerin Tah- takale caddesinde 46 numarada Mehmet Kehnemuyi okırtasiye ticarethanesine müracaatları, a Satılık iki hane — Beykozda yalı köyünde Kuyu sokağında 22 No. üç ve Beş odalı, içindekilere müracaat — TAYYARE YILBAŞI PIYANGOSU BUYUK iKRAMIYE: 1,000,000 Liradır Keşide yılbaşı gecesi yapılacaktır. En iyi Yılbaşı hediyesi: Bir Tayyare Yılbaşı Piyango biletidir Biletler azalmaktadır Kiralık fırın — Firuzağa'da cami ittisalinde üzerindeki 4 oda ile, Sul- tanhamam No. 17 Ayanoğluna müraca- at. Tel, İst. 20839 —1 Çiçekpazarında — Mısır çarşısı üzerinde haraççı hanı derununda fabrika ve depo olarak kullanılmağa elverişli bir mağaza ve odalar birden veya ay- rıca kiralıktır. Taliplerin Tahtakale cad- desinde 46 numarada Mehmet Kehne- muyi kırtasiye ticarethanesine müra- racaatları. a Kuzguncuk — Nakkaş caddesi No 32 iskeleye 5 dakika Bogaza nezareti kâmileyi haiz 7 oda 1 uşak odası 1 ha- mam | mutbak 1 çamaşırlık 3 helâ 300 arşın çiçek bahçesi terkos ve hava gazı tesisatı görmek ve pazarlık için cuma günleri içinde bulunan sahiplerine mü- racaat, Satılık mülk — Büyük ve matruh bahçesi, altında 2 dükkânı, müştemilâtı sara ve tam konforlu Kadıköyünde Moda caddesinde 113 No. lı kâgir hane satılıktır. Görmek ve pazarlık için derunundakilere müracaat. ii 5 — Müteferrik Para kazandırıyoruz — İstan buldan başka vilâyetlerde, kazalarda MEMUR yahut ERKEK işçi istiyoruz. Vazifenize, işinize halel gelmiyecektir. Bize mektupla sorunuz: İstanbul posta- hanesinde 400, a italyanca ve fransızca müal- liml — Uzun senelerin verdiği tecrübe ve vukuf ile en kısa bir zamanda ve ameli olmak üzere italyanca ve fransızca öğrenirsiniz. İstanbulda dördüncü Vakıf hanında birinci katta 30 numaraya mü- racaat, —10 Para — Her semtte satılık eml& kimiz vardır. Emlâk almaya paranız yetişmiyorsa PARA almak için 9-12 arasında müracaat. İstanbul Bahçekapı dördüncü Vakıf han asma kat 29 —: Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz oidarehanesini oadres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SZ-SO-MSC- -AD- SM -I-APN- 400-YH-MG- Pul meraklısı namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur. Nafıa vekâletinden: 1000 ton katran yağı pazarlık suretile mübayaa edilecektir. Pazarlık 31/12/931 tarihinde perşembe günü saat on beşte An- kara'da nafia vekâleti müsteşarlık makamında yapılacaktır. Pazar- lığa iştirak edeceklerin dört bin beş yüz liralık teminatı muvakkate ve ticaret odası vesikasile birlikte aynı gün ve saatte komis- yonda bulunmaları lâzımdır. Talipler, şartnameleri iki lira mukabi- linde Ankara'da Nafia vekâleti insşaat dairesinden; İstanbulda Liman İşleri Müdürlüğünden tedarik edebilirler. Manisa vilâyetinden: Kayışlar- Yakaköy yolunun 5--550-6--050 inci kilometreleri arsında 500 metre tulünde şosa ile aynı yolun 6--011 inci kilometresinde 8 metre açıklığında betonarma bir köprü inşası 6793 lira 57 kuruş bedeli keşif üzerinden kânunusaninin 6 ıncı çarşamba günü saat ona kadar müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konul muştur, 661 numaralı kanun dairesinde müracaat edilmesi ilân olunur. Romanya sarayının içyüzü Romen prensi Nikola yeni zevcesinden ayrıldı Prens birkaç ay Avrupada dolaşacak sonra Bükreşe dönecektir Romanya kralı, Peştede bulunan biraderi (Prens Nikolayı Bükreşe davet (o ederek nezdine kabul etmiştir. Prens Nikola saraydan çıkarken muhafızlar tara- fından karşılan- mıştır. Bu suretle iki birader (o birkaç haftadan beri ilk defa görüşmüş oluyorlar. Mülâ- kat samimi ol- muştur. Prens Nikolanın müsa- adesiz izdivacı iki biraderin ara- sını açmıştı, Iki kardeş ara- sında şu esasat üzerinde itilâf hasıl olduğu Vi- yanadan oDeyli Ekspres. gazete- sine bildirilmiştir: Prens Nikola W izdivacınin feshe- e dilmiş olmasını Romanya ailei krâılsi bir arada soldaki tastik etmiştir. zat Prens Nikoladır Perens Nikola birkaç ay hariçte yaşamağa razi olmuştur. Prens Nikola zevcesi için satın aldığı sayfiyeyi satacak ve ileride Kral ile birlikte Cotrocena sarayında yaşayacaktır. Prens Nikola Romanya Kral hanedanı âzası kalacak ve rütbesini muhafaza edecektir. Satılığa çıkarılan belde Labrador memleketi 100 milyon dolara satılığa çıkarıldı Iktisadi çihan buhranı bazı dev- lerin topraklarını başka devletlere alan bir Alman kumpanyası bu yerin yüz milyon dolar mukabilin- de 99sene müddetle kendisine satmağa icbar etmektedir. Bu | “ ilini Sa cümleden olmak üzere İngiliz | icar edilmesini teklif etmiştir. dominyonlarından (OArzı cedit Fakat kz cedlik HE Ea (Ter növ) hükümeti mülhünün | yerin hukuku hükümranisini yalnız — i e Kanada (o hükümetine (satmak büyük bir kısmını satmak istiyor. istemiştir. Arzı cedit hükümeti büyük bir ada ile Berri Amerikadaki Lobra- dor arazisinden mürekkeptir. Bu Bunun için Arzı cedit hükümeti Labradoru (o 100,000,000 dolar mukabilinde Kanada hükümetine arazi adadan çok büyüktür. Lâkin| teklif etmiştir. Fakat Kanadalılar işlenmemiş ve az meskündur. bu teklifi çok yüksek bulmakta- Labrador'un satılacağını haber | dırlar. Vakıf Paralar Müdürlüğü “/, 12 faizle emlâk mukabilinde para verilir, (5000) liraya kadar olan ikrazat için muhammen ücreti alınmaz. den: Vakıf Paralar Müdürlüğünün hiç bir yerde şubesi olmadığı gibi mutavassıt, Acente ve komisyoncusu da yoktur. Muamele yapa- cakların Bahçekapısında Dördüncü Vakıf handa ikinci katta 18 No. da Vakıf Paralar Müdürlüğüne müracaat eylemeleri. 23654 Telefon : Hudut ve sahiller sıhhat umum müdürlüğünden Ankara motörünün tamiri aleni münakasa suretile 28 Kâ.evvel 931 tarihine müsadif Pazartesi günü saat on dörtte ihale edilecektir. Taliplerin şartnamesini görmek üzere her gün Galata'da Kara- mustafa Paşa sokağında İstanbul limanı sahil sıhhiye merkezi levazım memurluğuna ve münakasaya iştirak için mezküz merkezde müteşekkil mübayaa komisyonuna müracaatları ilân olunur. Gümüşane Nafıa Başmühendisliğinden: Gümüşane vilâyeti dahilinde ve Trabzon - Erzurum yolunun köp- rübaşı ile Zigana mevkii arasında iki, Kelkit - Erzincan yolunda bir ki ceman üç adet 12 tonluk Ruslardan metrük silindirlerin (6750) lira bedeli ile 1/12/931 tarihinden 21 gün itibaren müddetle münakasaya konulmuştur. Tenzilât yapmak ve fazla tafsilât almak istiyenlerin Gümüşane Nafıa Başmühendisliğine müracaatları ilân olunur.