21 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

21 Küânunuevvel 1931 Noel miş Bütün stüdyolarda ağaçlar kuruldu Noel yaklaşıyor. Bu münase- betle Hollivutta filim stüdyolarında büyük bir faaliyet var. Amerikada diğer yortulara o kadar ehem- miyet verilmediği halde Noel ve Yılbaşı büyük merasimle karşıla- nır. Büyük artistler (o evlerinde Noel ağaçları kurarlar, buna hediyelik eşya asarlar, dostlarını davet ederler. Fakat asıl büyük noel ağacı stüdyolarda yapılır. Buraya bütün artistler davet edilir. Noel ağa- çının altında merasim yapılır. Hele küçük artistler noeli iple çekerler. Bunlara gerek şirketler, gerek artisler tarafından bir çok hediyeler verilir. Bu seneki Noel için de şim- diden hazırlıklar yapılmaktadır. Filim şirketleri stüdyoların birer kısmını ayırarak burada tesisat yapmışlardır. Bir çok hediyelik eşya, oyuncaklar alınmıştır. ht meraklısı bir artist Sinama artisti Meg Lemonier ata pek meraklıdır. Bilhassa, koşu atlarını yüksek fiatlerle almakta- dır. Iki sene evvel satın aldığı (se ismindeki atı Paris ve ondra koşularında bir kaç defa galip gelmişti * Alama yo şirketlerinden “Westadeutsche Rundfunk,, halkın ve bilhassa gençlerin sesli filme karşı alâkasını düşünerek yeni bir şey yapmıştır. Ayın 13 ünde 3 çocuğu “Ufa,, filim atelyelerini ziyarete götürmüştür.Çocuklar gör- düklerinde nmerak ettikleri şeyleri sormuş ve cevap almışlardır. Böy- lece tekmil atelye gezilmiş, ve çevrilmek de olan “Tobis ,in “ O.F. beyin bavulları,,, ve “Fası- lasız gece,, adındaki filimlerinden bazı sabneler dinletilmiştir. Bu gezinti filme çekilmiştir. »* Emmil Yannings yakında Londraya giderek “ Iş iştir ,, fil- minde oynıyacaktır. Del Frances evinde hazırladığı noel Noel baba kıyafetine giren bir artist ile küçük artistlerden Röbert Kogan ve Georce Barbier Marie Bell ata biniyor Istanbulda pek iyi tanınılan tiyatro ve sinema artisti Marie Bell otomobil ve tayyare kullan- maktan vaz geçmiştir. Şimdi boş tedir. * Baş rollarını Willy Fritsch ile Kaethe Von Nagy'ın ayrıldık- ları “Ronny,, operet filmine çev- rilmesine “Remhola Schünzel'in rejisörlügile devam ediyor. Bu filimde diğer rolları “Otto Wall- | burg, ve “Von Schveind,, oynı- yorlar. Musiki “Emmerich Kal- man, ın dır. ağaçında, İ yapan artistidir. vakitlerini ata hinerek geçirmek- | Sporcu bir artist Adolf Menju ile ( Jhe Great Lover) filminde oyniyan Neil Hamilton Hollivutun en çok spor Neil Hamilton bilhassa güreşte çok mahirdir. * Berlinde “ Muvakkat dul > adında yeni bir filim gösteriliyor. | Karısı seyahate, veya başka bir yere gitmiş, binaenaleyh muvak- katen evinde yalnız kalmış olan kocalara bu isim verilir. Georg Jakolu'nin rejisörlüğüyle çevrilmiş olan bu filimde baş rolleri “Mario Paudler, Ritz Kamper, Zılalter Yanssen, Paul Morgan,, oyniyorlar. hediyeler arasında İ madığı filmlerde kimse kendisini | zevcesi geçende filmi o seyret- İ miştir. Kactbe von Nagy o aslen | Macar olduğu Hollivut out meki iğ Hollivut ta artistler nasıl ş öhret bulurlar? Meşhur dal için büyük | bir artistin yanında filim çevirmek lâzımdır Hollivut 29 (Hususi ) — Holli- vutta artistlerin şöhret bulması garip bir zincirleme usulünü takip eder. Bütün meşhur artistler şöbretlerini birbirlerine medyun- durlar. Meselâ Ramon Novarra ilk oynadığı filiminde nazarı dik- kati celbetmiş iken Relt Ingramin bir filminde Alici Zerry ile oy- namış, o vakit şöhret bulmuştur. Bir müddet sonra Ramon No- varra da Dorothy Jordana yar- * dım etmek fikrile kendindisinin baş rolü yaptığı bir filmde oynıyabilmesi için tavassut et-! miştir. Beraberce (Gay Madrid) ve İngilizce olarak (Sevil şarkı- cısı) nı oynamışlardır. Bu film- lerde Dorothy Yordan şöhret bulmuştur. Robert Mongomerinin ilk oy- beğenmemişken Norma Şhearerle oynadıktan sonra en çok sevilen * bir artist olmuştur. O zamandan beri hep Norma Şhearerle oyna- maktadır. Son çevirdikleri (Private * Livas) filminde ikisi de başrolleri yapmakta, ve çok alkışlanmakta- : dırlar. Lilyan Harvey, Villi Fritschele oynadıktan sonra meşhur olmuş- tur. o Sonraları Lilyan Harvey : m amma 5 sayesinde de Henri Garat tanın- |. mıştır. Villyam Haynes, Lon Şaneyin * bir filminde rol alarak, onunla oynamış şöhret bulmuştur. Ken- disi meşhur olduktan sonra (Hel- ling the Wild) filminde Anita Pageye rol verdirmiş ve onun tanınmasına yardım etmiştir. Marlene Dietrichin tanınmasına en birinci sebek Emil Yanings gibi bir artistle (Mavi Melek) filmi- nin oynamasıdır. Gary Kooperin de şöhreti (Yanık kalpler) de Marlene Dietrichle oynadıktan sonra on kat artmıştır. Jeanette Mac Donald, ( Aşk resmi geçidinde ) kazandığı mu- vaffakıyeti Moris Şövalyeye borç- ludur. Jeanette meşhur olduktan sonra, unutulmağa başlanan Re- ginald Denny gibi bir artistle oynaması sırf Reginaldı baştan meydana çıkarmak, şöhret kazan- dırmak içindir. Greta Garbo ile şöhret bulan Con Cilbert, Doroty E oynıyarak | Lilian Roth noel nediyeni getiriyor | Sebastyan ile oyniyarak onu da ! bu şöhretten istifade ettirmiştir. Marie Dresler ilk Şarlo ile oy- nıyarak © tanınmıştır. £ Sonraları Marie Dreslerin her filmin de oynıyan genç artistlere başlı baş- larına rol verilmeğe başlanmıştır. Lillilan Roth da aşk resmi geçidinde oŞövalyenin (o yanında yaptığı ikinci derecede rolda ta- nınmış, meşhur olmuştur. Bu kadar misalden görülüyorki sinemada oşökret bulmak için tanınmış ve çok sevilen bir artistin çevirdiği filmde rol ala- bilmek en büyük nimettir. Bir defa büyük artistle beraber oy- nadıktan sonra bir parçada istidadı (o varsa meşhur olmak epeyce basitleşiyor. Kontes Betlen stüdyoda Sabık Maçar Başvekili kont (Betlen) in Berline gitmiş ve Ufa stüd- yolarını ziyaret etmiştir. Kon- tes Betlen bu esnada Kaethe von Nagynin çevirdiği o bir malümdur. Filim sinema yıldızı ile birlikte bir resim çevrildikten sonra Kontes, bazı artistler ve sevimli çektirmiştir. Resimde solda Kontes, ortada ayakta Kaetho ven Nagy görülmektedir.