25 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

25 Kânunuezvel 1931 Ahali 927 senesin Görelim sizi çocuklar!.. İN a deki gibi Slavyayı gene yenmenizi bekliyor Maçın hakemliğini federasyon reisi Hamdi Emin bey yapacaktır Muhtelit takım italyanlarla 1 - 5 kazandi iki buçukta meşhur Slavya ile bir daha imtihana çıkıyorlar. Galatasaray - Fener muhteliti- | nin çekler karşısında alabileceği neticeler hakkında iki haftadır tahırinler yapıldı. Bugün muhte- litin vaziyetini, zaif ve kuvvetli taraflarını tekrar münakaşa ede- cek zamanda değiliz. Maç geldi çattı... Ne vaziyette olursak olalım, Slavyanın karşısına bir saat sonra dikileceğiz. Bu saatler akıldan ziyade hissin hâkim olduğu saatlerdir. Şu saat- lerdeki hissimiz de ne olursa olsun kazanmamızı istiyor. Bu kuvvetli, arzu, ahalinin arzusudur. Maçın devamınca âsâbımızdan oyuncu- ların içine sızacak olan bu kuvvet yapılamıyacak şeyleri yaptıracak kadar şiddetlidir. Hücumlar bizimkilere (geçtiği vekitler, tribünlerden uğultu halin- de yükselecek bağırışlar sağnaklı dalgalar haline getirecek kadar kudretlidir. Biz 927 senesinde Slavyaya karşı iki mühim galibiyeti böyle elde etmiştik. O gün de rakıplerimiz bizden daba ustaydılar; O günde de şuurlu hâkimiyet, besaplı ilerleyişler hep çeklerin lehine idi. Fakat zaman zaman en son haddini bulan yenmek azmımız Slavya müdafaasını alev | gibi yalamıştı.. İşte ahali gene de oyun bekliyor. Takımlar nasıl çıkacak muhtelitin forması ne olacak? | Bir haftadır devam eden te- | reddütlerden sonra nihayet G.S - F. B. mubtelitinin şa şekilde | okması takarrür etti. İ Bugün saat tam bizim çocuklar böyle bir | İ len Sobotka pa: ığı r günü son yaptığı ve maçta Mithat Nihat, Fikret M. Reşat, L. Me Mu Zeki, Rebii ti K. Faruki, J Şu takıma nazaran görülüyor ki, hücum hattında çok gövendiğimiz Fikret sol muavin oynıyacaktır. Biz Fikretin hücumları çok iyi besliyeceğine kaniiz. Esasen bunu Galatasaraya karşı geçen sene aynı mevkide oynadığı fevkalâde bir oyunla ispat etmişti. Fakat cüssece OÇeklerden pek ufak kalacak olan Fikretin hücum kesmek ve top sökmek hususunda epey güçlük çekeceği ve bu yüzden hücumda olduğu kadar müdafaaya müfit olamıyacağından korkulur. Slavya takımı Çekler Avusturya takımlarından Admirayı 4-2 yendikleri kadroda bazı tebeddülât yapmışlardır. Ora- da merkez muhacim (oynıyan Sobotkanın yerine golcü Svoboda yı koyarak Sbotkayı da sağ içe alarak şu şekilde çıkacaklardır: Planiçka Zenişek © Fiyala Krizek Şimperski Yunek Sobotka Svododa Cambol Puç Slavyanın idareci olan Sobot- kayı içe alarak, golcü Svobodayı merkeze koyması iki şekilde tefsir edilebilir. (1) Çekler bizi kâfi derece tanıdıkları için çok kuvvetli müdafaaları bile şaşırta- cak şekilde hücum hattını idare €den (o Sobotkanın Oo maharetine lüzum görmiyecek kadar müdafa- amızı zaif zannetmişlerdir. (2) Admira oyununda golden ziyade idareye ehemmiyet verdiği görü- yerine Svoboda'yı Burhan met, fer, ermiski Fa i i m7 Bugün saat iki buçukta karşılaşacağımız Slavya takım: sahamıza çıkacağı kadrosile Slavya takımı geldi Oyuncular kazanacak- lamdan emindirler Meşbur Slavya takımı dün tam kadrosile şehrimize geldi. Trenden biraz yorgun çıkan oyuncularla kısa temaslar yaptık. Diyebiliriz ki, bütün o oyuncular bugünkü maçı katiyen (o kazanacaklarına emindirler. Diyorlar ki: “ | o — Nasıl olurda memleketinizde yapacağımız maçlardan emin ol- mayız. Avusturyanın koca Rapit'- ini 4-2 yendik. Rapit takımının ne olduğunu tabii bilirsiniz. Fev- İ kalâde bir takımdı. Her halde sizin bize çıkâracağınız: oyuncular Avrupanın en yüksek futbolcileri kadar edğillerdir. Okadar olsalar bile biz oderece- deki futbolcuları da yendik, Ma- mafih burayı tanıyan arkadaşla- rımızın anlattıklarına göre türk futbolcuları çabukluklarile tehlikeli uzuvlarmış... Sporda kati bir şey sölenemez fakat birinci ve ikinci maçı be- hemhal okazanacağımızı zannedi- yoruz. Carnara italyaya döndü Palermo, 22 (A.A.) — Amerika- dan avdet eden Primo Car- nara buraya muvasalet etmiş ve Noel yortularını geçirmek üzere ailesinin nezdine azimet eylemiştir. Carnara, Italyan boks Federas- yonunun, Floransada yapılan bir boks maçında isbatı vucut etme- mesi hasabile kendisini mahküm etmiş olduğu 1350 dolarlık akdi cezayı bugün mezkür Federasyona göndermiştir. Dick Corbette Ingiltere horos siklet boks şampiyonu oldu Mançester, 22 (A.A) — Bethnal Grecn'li Dick Corbett dün akşam Mançesterli Jonny King ile yap- tığı on beş ravuntluk bir maç neticesinde sayı hesabile galip gelmiş ve hem İngiltere horos sıklet şampiyonluğu unvanını hem de Lonsdale kemerini kazanmıştır. Motörsüz uçuş Honolulu 19 (A.A.) — Ameri- kalı mülâzım tayyareci Cooko motörsüz bir tayyre ile 21 saat havada uçarak dünya rekorunu 7 saat farkla ki getirmekle gol adedini arttırm istemeleridir. Mamafih bu iki oyuncunun maharet derecesi her dakika obirbirile yer değiştire bilecek kadar olduğu için takımın ilk çıkış şeklinin oyuna nazaran değişmesi pek muhtemeldir. Mektupla bildirdikleri şu takım sine oSvoboda cektir. Fikret ayağına aldığı top- ları o kendine mahsus seyyal sürüşlerle müsait vaziyetlere ge- tirir getirmez fazla heklemeden İ arkadaşlarına verirse, vücut ma- nevrası daha ağır olan gol kralı Svobodayı peşine katabilir. Bizim çocuklara galibiyet te- menni ettiğimiz şu dakikalarda, seri ve bekletmeden oynamak şartile Slavya takımının namağlüp olmadığını da hatırlatırız. Eşref Şefik şekline nazaran Fikret'in hisse- | ileYunek düşe- | A KLİŞE Resmini koyduğumuz şu mini- mini'nin yanındaki babası İngil- tere orta sıklet şampiyonu Len Herveydir. Len Hervey dünya vasat sıklet boksörleri içinde en bir golftçüdür di Fİ Eee? v3 | Duglas Paris ziyretinde Bolon- ya ormanındaki golf maçlarında Meşhur sinema artisti Duglas | Ferbanks'ın çok yüksek bir atlet komple olduğunu biliyorduk. Bu Amerikalı artistin Parisi ziyareti yeni bir sporcu kıymetinin Ingiltere vasat sıkiet şampiyonu ile küçük oğlu bir bokâi ra İki şampiyon namzeti Babası dünya şampiyonluğuna, oğlu şöhretli boksörlüğe > parlak rökora lik olan çek | bir Ingilizdir. bidayetinde / rikada orta s dünya şampiyoli için açılacak m bakalarda İngi reyi temsil edec tir, omütehassı: bu boksör” lerine piyoti yık ve şansı gunu Küç. daha olduğu. ür güzel ve düzgün boks vaziyeti | almaktadır. Babası kü: i kendini geçe ceği muş. Bu yaşta böyle olan “yümur- | cağın istikbali tabii parlaktır. Duğlas Ferbanks iyi Alman kadın tayyarec. | Beinhern — Buşir 22 (A A.) — Geçen per- | şembe günü Aandar - Dilam'da | mecburi surette yere inen Alman | kadın tayyareci Beinhern Hindi | Felemenği'ye gitmek üzere bura- dan tekrar bavalânmış ve dün öğle vaktı Jask'ta yere inmiştir. Uçuş Kazası Babrein 22 ( A.A.) — (Basra körfezinde) “Emerald,, krovazör ü- nün tayyaresi denize düşmüş ve pilot zabit ölmüştür. Londra 21 (A.A.) — (Geci | miştir ) Birçok senelerden Lc | Tddy Baldock tarafından muha- faza edilmiş olan İngiltere horoz siklet boks (o sampiyoniğu için bu akşam Bethnal Grecnlı Dick Cor- bett Mancesterli Johnny King arasında 15 ravuntluk bir maç | yapılacaktır. Lonsdale kemeri bu maçın galibine verilecektir. Corbett 117 libre ve 3 çeyrek ve King de 117 libre bir çeyrek ağırlıktadır. bilinmesine Avrupada sebep olmuştur. Duglas eğlenmek üzere oyna- dığı idmansız bir zamandaki golf İ maçlarının ekserisini kazanmıştır. Hem Duglasın çarpıştığı Ezan sızlar profesyonel golfçülermiş... ik Bobisin .. Ingiltere horoz siklet Zoks şam. , piyonluğu. dün akşam yapıl: l f