December 25, 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

December 25, 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

a > . Pariste, Sahife 8 Akşam 25 Kânunuevvel 1931 Pariste m “Orman kenarında boş bir otomobil yarı yanmış kanlı elbise li bulundu / Zabıta bir ayakkabı ve kum üthiş bir cinayet aş parçası sayesinde bütün esrarı meydana çıkardı, katil yakalandı bir hafta evvel, çok esrarengiz bir cinayet vukubuk Oamustur. Fakat Paris zabıtası yirmi »rt saat gibi kısa bir müddet arfında cinayetin esrarını kaldır- ağa, maktulün hüviyetini teşhise ve katili de yakalamağa muvaf- muştur. Bu esrarengiz çina- yetin tafsilâtı şudur: Petit namında bir telefoncu işine gitmek için Vensan orma- nından geçerken, caddenin bir « kenarında, iki küçük benzin tene- kesile, yarı yarıya yanmış kanlı 5. 5“ elbise parçaları görmüş Işsizlii jandarmalara haber Atina, 2:n jandarma kuman- tanda sefalhbar üzerine vaka ikaneyliy bu yarı yanmış elbise p arını muayene eder- “ken, bir kaç kilometro ötede bir ağaca çarparak devrilmiş, “ön tarafı parçalanmış, içi kan © pıbtılarile bulanmış metruk bir “ otomobil bullunmuş,buda zabıtaya — ibpar edilmiştir. Zabıta memurları derhal metruk / otomobilin bulunduğu yere gide- ldık, aynen de ıarktan fazla rek tahkikata başlamış, otomo- bilin içini muayene: edince ön taraftaki koltuklarından birinin eksik olduğunu otomobilin döşe- mesile etrafının kan pıhtıları Rİ duğunu görmüş, Ven Tiles “daki kanlı elbise ve elbise parçalarile bu asında, sıkı bir müna- pi gabileceğini tahmin ile » - ssetsmydgiz bir cinayet karşı - — erinim... orman © istendiği kanaatı, kuvvet bulmuştur. | k z Veysi bas, 'meğulduğuna hükmedilerek caki onrukermi verilmiştir. 2 ki bir kaç saat geçtikten sonra, bişka bir yerde kanlı bir < otomobil koltuğu bulunmuş, bunun devrilmiş ve bir kanapesi eksik oförebile ait olduğu muayene neticesinde anlaşılmıştır. Geceleyin silâh sesleri Zabıta tahkikat ile meşgul iken, bir çok adamlar geceleyin Vensan ormanı dahilinde, bir takım alev- ler gördüklerini ve silâh seslerine benzer sesler işittiklerini söy - lemişlerdir. Hattâ şahitlerden biri, gece yarısından sonra meçhul bir otomobilin o civardan geçerek Sen köprüsünün ortasında dur- duğunu ve içinden koca bir paketin nehire atıldığını gördüğünü söyle- yince, meçhul katiller tarafından öldürülen şahsın cesedinin, köprü- den Sen nehrine atıldığı ve hü- viyetinin anlaşılmaması için elbise- içinde yakılmak Zabıta eline geçen bir düğme- ye, ve yanmış, elbisenin bir par- çası üzerinde gördüğü terzi mar- kasına, ve maktule ait olduğu zanedilen sol ayağa ait tek ıskar- pine istinat ederek meçhul katil- leri aramağa koyulmuştur. Terzinin izahatı Zabıta memurları, barda Pepin- nere caddesinde, terzi Cıdwall'a müracaat eylemişler bir tarafı yanmış elbise parçasını göster- mişler ve bunun hangi müşte- riye ait olduğunu sormuşlardır. “Terzi defterlerine bakarak bu elbiseyi Richart Wall namında bir OoAmerikalı için diktiğini söylemiş ve zabıta elde ettiği bu ilk iz üzerinde yürüyerek maktulün hüviyeti etrafında tah- Yukarda katil Guy Davın, ortada maktulün metresi Eniy Terbeck, aşağıda maktul Richard Wall kikatını tamik eylemiş ve çok meraklı ve dikkate şayan malü- mat elde etmiştir. Richard Wall namındaki bu genç Amerikalı, geçen sene Cha- monix de gayet lüks bir hayat yaşamış, Miss Terbeak naminda genç bir kadını metres tutmuş, sonrada genç kızı milyonlarca frangı ibtiva . eden elçantasını aşırmakla ittiham ederek bir müddet tevkif ettirmiş, fakat bu ithamı tahakkuk edemeyince Miss Terbeck tahliye edilmiştir. Tahkikat neticesinin de Ricbard Wallu varidat menbai mechul, serseriler ile düşüp kalkar şüpheli bir şahis olduğu tesbit edilmiştir. Miss Tebeckin tevkifi esnasında, ismi bu! meseleye karıştırılan ve kendiside sağlam bir ayak kabı olmayan Jean Barbanın bu cina- yette parmağı olduğundan şüphe- lenilerek bu adam derdestve istiçvap edilmiştir. Jean Barba bir akşam evel, Ricbard ile beraber, bir kabarede vakit geçirdiklerini. fakat kendisi nihayete kadar kabarede kalmaya- rak Amerikalıyı Guy Dain namın- da bir sigorta şirketi kâtibi ile beraber (| bıraktığını — söylemiş, bunun üzerine Davin ikametgâ- hında tevkif edilmiştir. Itiraf 35 yaşında ve iki çocuk babası olan Davin bidayette şayanı hay- ret bir soğuk kanlılıkla polislerin suallerine cevap verdiği halde sonradan hıçkırıklar arasında,cina- yetini şu suretle itiraf eylemiştir: — Ben, Wall ve Barba ile beraber kabarede bulunuyorduk. Barba bir müddet yanımızda kal- dıktan sonra kalkıp gitti, Ameri- kalı ile ikimiz kaldık. Bir aralık Amerikalı cebinden 300 dolar çıkararak bunları Fransız frangına tahvil etmek istediğini söyledi ve bu işi yapıp yapmıya- cağımı benden sordu. Ben de bu işi kabul ettim ve Amerikalının kabare önünde otomobiline bine- rek gittim, 300 dolar mukabilinde 7,605 frank aldım. Bu aralık, bu paraya tesahüp etmek fikri aklıma geldi.. Fakat parayı, Amerikalıya vermediğim takdirde beni tevkif ettireceğini düşündüm ve kendi- sini öldürmeğe karar verdim. 7605 franğtan 100 frangile bir tabanca satın aldım. Tabancanın endahtile emniyet peyda etmek için otomobilimle Boulogne ormanına gittim, orada tenha bir yerde bir kaç kurşun sıktıktan ve tabancanın nasıl kullanılacağını öğrendikten sonra, yine otomobilimle kabareye dön- düm. Gaybubetim, yarım saatten fazla sürmedi. Amerikalıya ancak 7000 frank verdim. O, hiç itiraz etmeden 7000 frankı aldı. Kabarede bir müddet daha kalarak kafaları adamakıllı tütsüledik, Sonra oto- mobile ikimiz bindik ve Vensan ormanının” yolunu tuttuk, Ormana vardığımız zaman tabancamı çe- kerek Amerikalının kafası istika- metine bir kurşun sıktım. Amerikalı ilk kurşunu yer ye- mez: — Ali Rigtt diye bağırdı. Ben bu sözünden korkarak bir kurşun daha sıktım. Amerikalı hiç ses çıkarmadan önüme ölü olarak yıkıldı. Otomobili odurdurdum. Elbiselerini makas ile keserek soydum. Elbise parçalarına ateş verdim, cesedi de Sen nehrine attım. Zabıtanın (o tahkikatına göre, içinde cinayetin işlendiği otomo- bil Amerikalıya ait değildir. Bu otomobil, başkalarından çalın- mıştır. Cesur bir çocuk 7 yaşında bir çocuk bir hırsızı öldürdü Almanyanın Kolonya şehrinde çok garip bia vaka olmuştur. Şehrin kenar (mahallelerinden birinde dört yaşında bir kız ve yedi yaşında bir erkek çocuk evde yalmzken içeriye korkunç kıyafetli bir adam girmiş ve “babanızın paralarım sakladığı yeri gösterin,, diye bunları korkutmuştur. Kız haydudu yukarı çıkararak babasının 300 markını sakladıği dolabı göstermiştir. Haydut bu araları alırken erkek çocuk abasının çiftesini alarak haydu- dur. sırtına ateş etmiş ve hırsızı öldürmüştür. Amerika haydutları İçki kaçakçısı Jack Dia- mond nasıl öldürüldü? Yüz sivil polis memuru katillerin izlerini aramakla meşgul Amerikanın meşhur içki kaçak- | çılarından Jack Dimond'un Alba- ney şehrinde rakipleri tarafından errarengiz bir surette öldürüldü- günü (o yazmıştık. Nev Yorktan gelen telgraflar bu hadise etrafında şu şayan dikat malümatı veriyor: “Bir içki kaçakçılığı meselesin- den dolayı tevkif edilmiş olan Jack Diamond, cereyan eden mu- hakeme reticesinde beraet etti- ğinden (okânunuevvelin onseki- zinci cuma günü tahliye edilmiş- tir. Diamond bunun şerefine bir eğlence tertip etmiş, o gece sabaha kadar bir çok dostlarile eğlenmiştir. Geç vakit herkes çekildikten sonra yatağına giren kaçakçı sabahleyin ölü olarak bulunmuş- tur. Odaya ilk giren karısı bu vaziyet karşısında hemen polise haber vermiştir. Zabıta memurları yetiştikleri zaman Diamondu kır- mızı ipek bir pijama giymiş ve kanlar içinde bulmuştur. Yatağın yanında duran karısı hıçkıra hıç- kıra ağlamakta idi. Yapılan tahkikat Diamondu rakiplerinin öldürdüğünü meydana çıkarmıştır. Kaçakçı, bir dikta- törlük tesis ederek diğer bütün içki kaçakçılarını kendi emri altında bulundurmak istiyordu. Ra- kipleri bunu çekmediklerinden gizli bir vasıta ile vücudunu orta- dan kaldırmışlardır. Diamond bundan evvel de iki defa sui kasta uğramıştı. Bir defasında ağır surette yaralanmış, uzun müddet hasta yatmıştı. O zamandan beri çok ihtiyatlı hare- ket etmesine rağmen kendini taarruzdan kurtaramamıştır. Yapılan muayenede kaçakçının uyurken başından kurşunla vurul- duğu görülmüştür. Diyamondun yastığı altında bir revolver bulun- muştur. Buna el sürülmemiş olması kendisinin uykuda taarruza uğra- dığına delâlet etmektedir. Diamondu. öldürenlerin maruf üç haydut olduğu zannediliyor. Jack Diamond geçen seneki suikasttan sonra hastahanede yatarken yanındaki karısıdır Zabıta bunların izlerini bulmak için Nev Yorktan yüz kadar sivil taharri göndermiştir. Maamafih bunların ele geçirilmeleri güç olacağı zannediliyor. Diamondun yatağı yanında gece eğlencesinden kalmış bir çok boş viski şişeleri bulunmuştur. Kaçakçının (o öldürüldüğü bina, yol merkezinden dört ev ileride idi.,, Amerikada içki (kaçakçıları arasında müthiş rekabet vardır. Bu yüzden bunların başında bu- lunanlar biç bir zaman hayatla- rından emin değillerdir. Kaçakçı reisleri zabıtadan ziyade rakip teşkilâttan korkarlar. Jack Diamond geçen sene uğ- radığı suikasttan sonra Ameri- kada hayatını emniyette görme- diğinden ismini değiştirerek Avru- paya gelmiş, iptida Almanyaya girmişti. Fakat burada tanındı- ğından hudut baricine çıkarılmış, oradan İngiltereye ve Belçikaya gitmiş, nihayet Amerikaya dön- meğe mecbur kalmıştı. Diamond'un adamları kendisine büyük bir cenaze alayı yapmış- lardır. Fakat bu münasebetle bir hadise çıkması ihtimali olduğun- dan yüzlerce polis asayişi temine çalışmıştır. Edirnede yerli mal propagandası Edirnede tasarruf haftası münasebetile büyük tezahurat yapılmıştır. Bir alay şehrin sokaklarında dolaşmış, müteaddit nutuklar irat edilmiştir. safhayi gösteriyor. yerli mallar hakkında Resmimiz bu tezahurattan iki