21 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

21 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Dikkat: — Bilmece hallini 15 gün zarfinda gön- deriniz.İki hafta Sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız ! Bir gün, yaşlı bir adam Kırda oturuyormuş | “Top patlasın.., diyerek, Düşünüp duruyormuş | Ezan okunmasına Kalmış iki üç saat! Tütün tiryakisiymiş : Edemiyormuş rahat | Bir ağacın altında Süzerken uzakları, Bakmış: Az ötede var Büyük bal kabakları! Bir meyve ağacıymış Arkasındaki meğer : Dalların arasında Varmış yeşil cevizler | Kabaklara bakarak Oruçlu böyle demiş: “Hey Tanrım!. Yapılır mı “Bu kadar yanlış bir iş: “Koskoca bir ağaçta “Yarattın şu cevizj | “Halbuki şu kabağın “Var küçük bir filizi! “Kabağın olmalıydı “Bu dayandığım ağaç: “Böyle büyük bir mahsul Kuvvetli dala muhtaç | Oruç keyfi ile... 21 Kânunusani 1932 ? “Cevizde yetişmeli “Kabak filizlerinde $ İşte o zaman durur “Her şey yerli yeriüde!...,, Tamam o zaman çıkmış Kırda zorlu bir rüzgâr: Sarsılmağa başlamış Ağaçta bütün dallar | Dağlardan kopan meltem Hızını arttırınca Kendisini göstermiş Bir kasırga çılgınca! Kırın tam ortasında Yokmuş Kaçacak bir yer: Hep başına dökülmüş Ağaçtaki cevizler | Kendi kendine demiş Gafil adam o zaman: “Allahım!.. Beni affet, “Bir hata ettim, aman: “Oruç sersemliğile “Şu yaptığım işe bak: “Ceviz ağaçta dursun “Yerde yetişsin kabak | “Onlar dalda olsaydı “Benim işim bitmişti: “Başıma dökülünce “Ölüp gitmiştim şimdi |...,, Necdet Rüştü amam ŞE YEDE EZ Ez Aİ | | Güneşi yakalıyan tavşan.'| m | Tavuts, Amerika Hintlileri ara- sında yaşayan bir tavşanın ismidir. Tavuts, çok zaman evel, bugün gördüğünüz gibi küçük cüsseli bir hayvan değildi. Dünyadaki dört ayaklı mahlukların en büyüğü ve en muktediri idi. Her gün ava gider, her sabah erken kalkardı. Bir sabah hava aydınlanınca gene ava gitmek üzere sokağa çıktı. Fakat, yolun üstünde büyük bir ayağın izlerini gördü. Annesine : — Benden evel kalkıp ava giden ve yolun üstüne benim ayağımdan büyük izler bırakan bu mablük kimdir? Diye bağırdı. Tavuts'un annesi oğlunun hey- betinden korkuyordu. “ — Arslanım, dedi, © buralarda senden büyük kimseler yoktur. Merak etme | Fakat, iri cüsseli, mağrur tav- şan üzüntüsünden çıldırıyordu. Ertesi sabah ayni izleri yolun üstünde gene buldu. Bir çare düşündü: Bir gece karanlıkta kalktı. Yolun en dar yerine kendi yayının kirişlerinden bir tuzak kurdu. Sabahleyin yola çıktığı zaman bir de ne görsün? Tuzağa güneş yakalanmamış mı? Tavuts hiddetle bağırdı: — Her sabah benim yolumun üstüne o büyük izleri bırakan sen miydin? Güneş: — Evet, bendim, dedi. Haydi gel şu kollarımı çöz sonra pişman olursun! Mağrur tavşan bir müddet dü- şündükten sonra, belindeki han- çerin çekti ve yay kirişlerini kes- meğe koştu. Fakat, hararet o kadar fazla idi ki, 'biar anda vücudunun yarısı erimişti. Güneş tekrar yalvardı; - Ingilizceden - — Haydi benim cessur tavşanım. Göreyim senil Bir hamle daha yap.. Şu tüzaktan beni kurtar, Tavuts bir daha atıldı. Fakat, gene kirişleri kesmeğe muvaffak olamadı. Geriye çekildiği zaman vücudu eski vücudunun dörtte birine inmişti. Bu esnada telâşla annesi geldi. — Oğlum, güneşi azat edelim, yurdumuz ateşten yarıyor, biraz sonra hiçbir şeyimiz kalmıyacak. Dedi. Mağrur tavşan bu defa canını dişine takarak güneşin üstüne atıldı ve bir hamlede kirişleri kesti. Lâkin, geriye dön- düğü zaman, vucudü o kadar çok erimişti ki, cılız orman farelerin- den farksızdı. o Büyüklüğünden yalnız bir şey kalmıştı: Adımları, Güneşle boy ölçüşen tavşan bu cezaya. boyun iğdi ve bir daha yollardaki izlerin sahiplerini araş- tırmağa tövbe etti, İLE, Çocuk bahçeleri Belediye yeniden bahçeler açmak niyetinde Belediye, Gülhane parkında bir çocuk bahçesi açmıştı. Mek- teplilerin © eğlencelerine, güzel oyunlar oynamalarına ve vücutla- rını kuvvetlendirecek sporlar için açılan bu bahçe bütün İstanbul çocuklarına yetişemiyor. Istanbul belediyesi, Istanbulun diğer havadar ve güzel yerlerinde böyle muntazam bahçeler yapmak çocuklarımızı o sokakların pisliği içinden kurtarmak niyetindedir. Dikkat Çocuklar, hastalık elden ve ağızdan bulaşır. Bunun için elle- rinizi katiyen ağzınıza sürmeyiniz ve sabah akşam, yemeklerden sonra ağzınızı yıkayınız, dişleri- nizi ovunuz. Hastalıktan korun- manın ilk şartlarıdır. | Yukardaki resimli bilmece- mizi hallediniz! Hediyelerimiz: Doğru halledenlerden 1 inciye yerlimalı bir el çantası ile ayrıca 200 kariimize şekerleme, kitap, çiko- lata, albüm, cep defteri, ve kart- postal verilecektir. Bilmece müddeti 15 gündür. Çocuk şiirleri KAR ve KUÇUK KUŞ Kar yağıyor öbek öbek Sanki bir sürü kelebek. Önce iner, sonra kalkar. Kara bürünmüş mor dağlar. : —. Saçak altında bir kuşçuk, İnliyor, benzi pek uçuk. Belli ki kardan korkuyor.. Soğuk onu donduruyor. " Ey çocuklar, arkadaşlar : Yolda, damlarda çok kar var! Oynaşırken gözünü aç: Sakın kuşlar kalmasın aç | Abdullah İhsan “Aferin! Havalanan çocuk Şu resimde gördüğünüz çocuk, küçük yaşında havalarda dolaş- mıya hazırlanıyor. Çekirdekten hava kahramanlığına başlamak işte böyle olur. Yazı makineleri Makine ile yazı yazmak otuz seneden beri taammüm etmiştir. Biliyor musunuz otuz senedenberi kaç yazı makinesi yapıldı: On milyon. Dört milyonu avrupadadır, Akşam bilmecesi İsim: —— Halli ; 20Kânunusani 9932 Çağ AKŞAM'ın resim sergisine hazırlanını! Kara kalem Sulu boya Yağlı boya Karikatür Bu kısımlardan 1 inci, 2inci ve 3üncü gelenlere, geçen sene olduğu gibi ayrı ayrı kıymetli boya takımları hediye vereceğiz. MEB Bu aybaşından itibaren resim kabulüne başlıyoruz. Resim sergisine yalnız kız ve verkek çocuklarla bilumum mektepliler iştirak edebilirler. Sergiye iştirak müddeti Mart nihayetinde hitam bulacaktır. O tarihten sonra resim kabul edilmiyecektir, Hazırladığınız resimleri muntazam birer kartona yapıştırarak: AKŞAM gazetesinde çocuk muhartirliği namına teslim eşiniz. Nevzat hanım Yukarda resmini gördüğünüz küçük musikişinas, Lüleburgaz ikinci mektep başmuallimi İfakat hanımın kızı Nevzat banımdır. Bu minimini musikişinas, iki seneden beri Keman çalınaktadır. Kulaklarındaki hassasiyet ve kemana olan hakimiyeti şayanı hayrettir. Nevzat H. bugüne kadar <Hohmann ve Schubert» metotlarının ve «Seybold» etütlerinin de bir ve ikincilerini bitir miştir, Nevzat H. ilk küçük konserini 23 Nisan Çocuk bayramında vermiş ve çok alkışı tir. Berç Sarıyan B. Bu küçük san'atkâr, piyanoda ve notada büyük bir istidat göstermektedir. Kurtuluşdaki Solfej dersanesinde Profe- sör Tiberjin metodile ders görmekte olup, istikbalda büyük bir san'atkâr olacağı ümidini vermektedir, Açık muhabe O Beşi a (M.N.45) imzalı mektup sahibine - Şikâyetinizin esasını ahlıya- madık. Derdinizi lütfen matbaamıza gelip anlatınız. O Ankarada Sabahat Remzi H. — Hediyenizi yazdığınız adrese verdik. 12 yaşında bir doktor! Geçen sene, Amerikada, Cak isminde oniki yaşlarında bir çocuk doktorluğa haves ederek tıp fakültesine girmek istemiş, fakat henüz orta tahsilini bile ikmal etmediği için darülfununa kabul edilmemişti. Cak darülfununa girebilmek için altı sene daha tahsil görmeği gözüne alamamış ve tıp fakültesinde okunan kitapları tedarik ederek evinde okumağa başlamıştır. | Cak bu kitaplara okadar çok ısınmış ve dersleri kavramak için l öyle harikulâde bir hafıza ve zekâ eseri göstermiş ki, nihayet bir | sene zarfında, bütün bu kitapları - hem de anlıyarak - ezberlemiş İ ve mektep idaresine müracaat ederek imtihan edilmesini rica İY) etmiştir. | Evvelâ çocukça bir arzu şeklinde görülen Cak'ın müracaatı ve ( iddiası fakülte müderrisininin nazarı dikkatini celbetmiş ve Cak ( imtihanda şayanı hayret bir muvaffakiyet kazanmıştır. iy o Profesörler, çocuğun zekâ ve hafıza kudretini şayanı tetkik j görmüşler ve Cak'ın bir sene sonra mektepten diploma alabileceğini | İ) söylemişlerdir. & Kaliforniya'da bir dâhi! Ditroit şehrinde 7 yaşıuda bir | ve kaç yaşında olduklarını öğren- çocuk, evinden kaçarak, bir | dim. Meselâ siz Evelyn Brent'in sinema rejisörünün (o atölyesine | kaç yaşında olduğunu ve hangi iltica etmiştir. filimleri çevirdiğini hemen şimdi Isminin Tom olduğunu söyliyen söyliyebilir misiniz?,, demiş. Reji- bu çocuk, sinema artisti olmak e Soran ve hafızasına istediğini söyliyerek, rejisörden vg ve e küçük dâhi himaye talep ei K Diye bağırmış ve Tom'a men» ——— ie teri La 2 Ton sup olduğu studyoya götürmüştür. “ Beni niçin reddediyorsunuz? Sual Ben meşhur bir artist olmak — Baha iki dalla nn de istiyorum. Bir sene zarfında oku- | mektir? yup yazmayı öğrendim, Musikide bütün sesleri tanıyorum. Hollivut- taki bötün yıldızların isimlerini — Ailenin çabucak sarfettiği parayı daha çabuk kazanan adam demektir,