24 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Kânunusani 1932. Büyük seferler Uzak yerlere t tayyare postaları tesis ediliyor Havaların müsaadesizliği hase- bile son hafta zarfında Avrupada büyük tayyare faaliyeti olmamıştır. Yalnız Ingiltere, Londra ile Afri- kanın o cenübundaki OÜmitburnu arasinda tayyare postası tesisine kat'i surette karar vermiş ve ilk tayyare Londradan hareket et- miştir. Bu postaların iki memleket arasındaki münasebatı çok inkişaf ettireceği ümit ediliyor. Diğer taraftan Fransızlar da yakında Fransa ile Madagaskar ve Fransa ile Hindiçini arasında tayyare postaları tesis edecekler- dir. Bu suretle uzun mesafelere tayyarelerle gidip gelmek kabil olacaktır. “Beynelmilel tayyare federasyo- nunun kararları Paris, — Beynelmilel (tayyare federasyonu konferansı, prensip olarak şunları kabul etmiştir: 1 — Hattı müstakim istikame- tinde seferler için yeni bir kontrol usulü ihdası, bu usül pilotu 1500 kilometre uzakta bulunan muayyen noktalarda kontrol etmeğe müsait olacaktır. 2 — Cihan rekorları listesinin tamamen yeniden tetkiki. 3 —Bir devri alem rekoru ihdası, mükâfatı prens Bibesco kupası olacaktır. 4 — Hafif Karadeniz tayyareleri rekorlarına ait nizamnamelerin tadili. 5 — Döner satıhlı ve hem denizde ve hem karada uçar tayyareler için cihan rekorları ihdası, 6 — Münkesir hat üzerinde bir cihan mesafe rekoru ihtası, Bütün bu teklifler, her mem- leketin tayyare klüpleri tetkik edilmek icap etmektedir. Konfe- ransın önümüzdeki içtimaının tarihi 5 eylül 1932 ve içtima mahalli La Haye'dir. Yİ tayyareden çok istifade ediliyor Son zamanlarda Hindistanın şimalinde kabileler arasında galeyan artmıştır. Bu yüzden bu havalideki Ingiliz karakolları mahsur bir halde bulunmaktadır. Iogizler bu karakol ve istihkâmlara tayyare vasıtasile yiyecek ve mühimmat yetiştiriyorlar. Hergün bir tayyare filosu istihkâmların üzerinde uçarak siper sukuta bağlı çuvallar içinde yiyecek atmaktadır. Resmimiz bu filoya mesup üç tayyareyi gösteriyor. Londra-Kap hava posta seferi (Avrupa - Cenubi Afrika hava seferi Londra — Londra ile Kap | Roma — Tayyareci Francis arasında haftada bir yapılacak | Lombardi ile doktor Leonida hava posta seferi bugün öğleden | Robbiano ve makinist Marino sonra başlamıştır. Sefer müddeti | Battaglia tarafından idare edil 11 gün sürecektir. Katedilecek mekte olan Caproni sisteminde mesafe 8000 mildir. Bu seferi | 105 işaretli bir tayyare Tobruk ve Cepetovon'a gitmek üzre dün saat 4,40ta Ciampino tayyare limanından hareket ( etmiştir. Bu hava seferinden maksat Avrupa ve cenubi Afrika seya- hatlerinde | İngilizler tarafından temin edilen sürat rekorunu kır- mağa teşebbüsten ibarettir. yapmağa çıkan ilk posta tayyaresi üç yolcuyu, 20000 mektup ve posta paketini hamil olarak ha- reket etmiştir. Londra - Kap seferi dünyanın en uzun hava seferini teşkil et- mektedir. Tayyare inşaatında büyük bir rekor Cihanın en büyük tayyaresi, İngilterede inşa ediliyor ingilizlerin daha büyüğünü inşa eylemekte bulundukları Do X tayyaresi New Yorkun Üstünde uçarken Sahife 7 Wilhelmin hayatı Sabık Kayser maddeten ve manen çok çökmüş Ömrünün son seneleri Almanyada geçiremiyeceğine ir Deyli Ekspres Sin gazetesinin bir muhabiri sabık Kayserin otur- duğu Felemenk- teki Dooru şato- suna giderek tetkikatta bulun- muş ve aldığı malümatı gaze- tesine bildirmiş- tir. Muharrir diyor ki: Donru şatosu derir bir süküt içindedir. . Noel ve yılbaşı mera- simi yapılmamıç- tır. Sabık kayzer 21 kânunusanide 73 yaşına gire- cektir. Fukat bunun tesidi için hiç bir hazırlık yapılmamıştır. Sabık kayzer 14 sene evvel kuv- vetli bir adamdı fakat bir gece hududu geçerek Hollandaya iltica eylediğindenberi bedenen ve ma- nen düştükçe düşmüştür. Şimdi aklü hayale gelmiyecek derecede değişmiştir. Şimdi çökmüş ve manen gayet bitkin bir adamdır. Yalnız siması hanedanın diğer azaları gibi vakar ve cidiyetlerini muha- faza ediyor. Sabık kayser gece gündüz dok- torların gayret ve itinalı nezareti altında bulunuyor. En ufak bir soğuk alğınlığı vakasında yatak odasından dışarı çıkmamağa icbar ediliyor. Maahaza son soğuk algınlığından (o sonra ( bronşite uğramıştır. Bundan kurtulması havanın iyi- leşmesine tabidir. Bir kaç haftadan beri sabık Kayser Daorn köyünün sokakla- rında zevcesile birlikte tenezzüh edemiyor. Hemşiresi sabık Yunan kraliçesi Sofinin vefatından çok müteessir olmuştur. Sabık Kayserin şimdi bütün | zaç etmiştir. Sabık Kayser ve zevcesi düşüncesi: havası binnisbe mutedil / olan Almanyaya dönmektir. Ak manyadan gelen ziyaretçilere kendisi için Almanyaya avdet ihtimali olup olmadığını soruyor. Verilen cevaplar iyi olmamakla beraber sabık Kaysere Alman- yaya avdet etmek bir fikri sabit olmuştur. Wilhelm geçenlerde Almanyaya avdet için Holanda hükümetinin fikrini gayri resmi surette istim- Holanda hükümeti mesuliyeti kendisine ait olmak şartile gidebileceğini bildirmiştir. Bundan maksat sabık kaysere, Almanyaya giremediği takdirde tekrar Holandaya kabul edile- miyeceğiri anlatmaktır. Prenses Sofi nın hastalığı ve sonradan vefatı vesilesile sabık Kayser Almanyaya gitmek için Almanya hükümetinden istimzacta bulurmnştur. Almanya hükümeti verdiği ce- vapta hayatı için teminat vermiye- ceğini ve hâdiseler zuhuru muhte- mel olduğunu bildirmiştir. Bu vaziyet karşısında sabık Kayser ömrünün sonuna kadar menfaada kalacağımı anlamıştır. İngilterede feyezanlar Bir çok irene su u altında kaldı (E | inebilecek ve dağ gibi yüksek 6 dalğalara mukavemet edecektir. | Tayyarenin gövdesi yekpare ola- İngilizler dünyanın en büyük | tayyaresini inşa ediyorlar Sout- hamptomda ki bir fabrikada ya- yerine geçmesi gibi addolunuyor. Bu hava gemisi İngilterenin umuru havaiye nezaretijtarafında z i il pılmakta olan bu tayyare Alman- | inşa eltirilmekte isede askeri | caktır. | Ingilterenin şimelinde Iskoçyaya şiddetli yağmurlar yağmış, bir ların (D.X) tayyaresinden büyüktür. değildir. Şiz Tayyare cüssesinin büyük olma- | çok nehirler taşmıştır. Bu yüzden pek çok erazı su altında kalmış- Yeni tayyare o kadar tekemmaülü | Bahri Muhiti Atlasinin iki sa- | sına rağmen fevkalâde sürati tır. Bazi köylere sandallarla yiyecek gönderilmektedir. Bazi köylere haizdir ki bunun inşası medeniyet | hili arasında yolcu taşıyacaktır. | olacaktır. Tayyare saatte 72 mil | de büsbütün tahliye edilmiştir. Resmimiz su altında kalan yerlerden tarihinde vapurun yelken gemisi | En fırtınalı havalarda bile denize | mesafe katedecektir.) iki manzara gösteriyer, ee We a coco0O00O0O 0 uyan