26 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Akşam 26 Kânunusani 1932 a Bir damlasında bir limon bahçesi mündemiçtir. Hastalara ve sinirlilere şifa ve hayat verir. Masaj ve tuvalet âleminde menendi ve naziri yok raf, Dirlik ve Zİ i gidi: FESHANE ŞiRKETİ işÇi ARIYOR Usta veya acemi Dokumacılar iyi kazançlı iş bulabilirler. San'at sahibi olmayanlar DOKUMACI olarak yetişebilirler. Müracaat: Defterdar'da Feshane Fabrikası gpmmzmumuzz GESİ CRİPTEN Şimdiye kadar korunmak için kullandı- gınız ilâçlar bir çok mide rabatsızlıkları tevlit ediyordu. Bütün Avrupa doktorlarının tavsiye ettiği DEMALGON komprimeleri hiç bir mahzuru olmadan tesir eden ve GRİP'i tedavi eden yegâne müstahzardır. 2 ve 10 adetlik tüplerde bulunur. - Satılık Şeker Fabrikası Hali tasfiyede bulunan Uşak Terakkii ziraat Türk Anonim şirketi tasfiye heyetinden: Heyeti umumiye kararile tasfiye halinde bulunan Uşak Terarakkii Ziraat Türk Anmonim şirketinin mutasarrıf olduğu şeker fabrikası aşağıda yazılı müştemilât ve teferruat ve bileümle mütemmim cüzülerile beraber satılığa çıkarılmış oldu- gundan satış şartlarının esas hatları aşağıda ilân olunur. 1 — İştira ettikleri tasfiye heyetine hitaben ve tahriri olacaktır. Hakiki şahıslar teklifnamelerine fotografilerini yapıştırıp notere tastik ettireeckler ve hükmi şa- hıslar musaddak sirkülerlerini raptedeceklerdir. 2 — Talipler teklif edilecek bedelin yüzde onu nispetinde teminat akçesi vermeğs mecburdur. Muteber bir bankanın teminat mektubu da kabul olunur. 3 — Tekliften evvel fabrikayı görmek ve tetkik etmek isteyenlere fabrika idaresince her türlü teshilat irae olunacak ve teklif vukundan sonra taliplerin fabrikayı görmedikleri beyanile ve ya sair bir sebeple tekliften rücua hakları olmayacaktır. 4 Teklifler fabrikada asılacak bir lâvhaya günü gününe kaydolunarak herkes tarafından görülecek ve hariçten soranlara tahriren bildirlecektir. 5 — Teklifler 24 şubat 932 akşamına kadar kabul edilecek ve 12 mart 932 tarihine kadar talipler tekliflerinden rücu edemiyeceklerdir. Mezkür tarihe kadar tasfiye heyeti tarafından tahriren kabul cevabı verilmediği takdirde talipler serbest olup teminatlarını istirdat edebilirler. 6 — Tasfiye heyetinin kabul cevabile akit tekemmül ederse de tekerrür eden bedel tamamen tediye olunmadıkça müşteri fabrikaya malik olamayacaktır. 7 — Kabul cevabından itibaren âzmi on beş gün zarfında müşteri takarrür eden bedeli şirkete tediyeye mecburdur. Bu müddet zarfında bedeli tediye etme- yen müşterinin ve ya her hangi bir sebeple olursa olsun 12 mart 932 tarihinden evel tekliflerinden rücu edenlerin teminatları hüküm istihsaline hacet olmaksızın maktu tazminat olarak şirkete irat kaydolunacaktır. Bundan başka müddetinde bedeli tediye etmeyen müşteriye karşı tasfiye heyeti akdi feshederek fabrikayı ikinci defa satışa çıkaracak ve birinci bedel ile ikinci bedel arasında fark hasıl olursa bu farkı şirkete tazmine birinci müşteri mecbur olacaktır. * 8 — Telipler bu şartları aynen kabul ettiklerini teklifnamelerinde tasrih ede- cekler ve başka suretle vukubulacak müracaatlar nazarı itibare alınamayacktır. Bu şartlar dairesinde satılığa çıkarılan şeker fabrikasile müştemilât ve teferrüatı şunlardır: A ) 926 senesinde inşa edilmiş Skoda fabrikası mamulâtından günde boş yüz elli ton pancardan kristal şeker istihsali kabiliyetinde her türlü teferruat ve yedek kuvvei muharrike ve elektrik tesisatı mükemmel kâgir fabrika binasile beraber derunünde mevcut ve müstekar bilumum makinalar. B) 1700 metre saha üzerinde inşa edilmiş dörtte üç kısmı betonarme ve dörtte biri kâgir 650 vagon şeker istiabı kabiliyetinde şeker ambarı. C) 450 metre saha üzerinde' inşa edilmiş günde yetmiş beş hektolitre 95 - 98 dereceli ispirto istihsaline mahsus Grimma mamulâtından ispirto fabrikası bütün teferruatile. D) 700 metre saha üzerinde bir katlı kâgir olarak inşa edilmiş Skoda fabrikası mamulâtından şeker fabrikası tamirat atelyesi. E) 2860 metre mürabbaı saha üzerinde bir katlı ve ahşap olarak inşa edilmiş beş kısımdan mürekkep malzeme ambarları binasile iki oda ve bir sofayı havi bir katlı bekçi evi ve 60 metre saha üzerinde inşa edilmiş yağ ambarı denilen kâgir ambar binası ve 90 metre mürabbaı saha üzerinde bir katlı kâgir çuval ambarı ve ittisalinde nim kâgir eski küsbe ambarı demekle maruf bina, F) 600 metre murabbaı saha üzerinde iki katlı olarak insa edilmiş yirmi odayı ve müştemilâtı saireyi havi usta ve amele odaları. G) Her biri 360 metre mürabbaı saha üzerinde kâgir olarak inşa edilmiş ikişer katlı ve her katta dörder apartımanı müştemil memurin ikametine mahsus iki adet apartıman binasile altı bodrum ve üstü her biri üçer oda ve birer sofayı ve müstemilâtı saireyi havi sekiz daireye münkasim kezalik memurin ikametine mahsus ahşap bina, H) 810 metre saha üzerinde iki ciheti ikişer ve orta kısmı tek katlı ve adi çatmalı halen müdiriyet ve memurin büroları olarak kullanılan ahşap bina, K) Balâda mezkür binalarla müştemilâtı sairenin üzerinde bulunduğu onüç parça senetle tasarruf edilir kısmen kabili ziraat 111 dönüm fabrika arazisi, LU) Fabrikaya ait muhtelif makaslarla yükleme ve boşaltma işlerini teshile mahsus demir yol şube hattı ve muhtelif daireler arasında ihtiyaca kâfi telefon ve umumi tenvirat tesisleri ve fabrikanın suyunu temin eden dranaj ve kuyu ve kanal ve boru ferşiyat tesisatı ve bunlardan başka müteaddit bekçi, baskül ve bakkaliye barakaları. Bunların mecmu kıymeti mukayyet kıymetlerinden müterakim amortismanları tenzil olunarak (1817131) liradır vo bir kül halinde olduğundan gayri kabili tefriktir. Fazla tafsilât için Şifaen veya tahriren fabrika idaresine müracaat olunması ilân olunur. İstanbul Maarif Müdürlüğünden: Mekteplerde grip vukuatının çoğalması ve tahavvülâtı havaiyenin devam etmesi dolayısile Istanbul sıhhiye ve muaveneti içtimaiye müdürlüğünden mevrut tezkere üzerine bilümum lise, orta ilk mekteplerin 26 kânunusani 932 tarihinden 13 Şubat 932 cumartesi sabahına kadar tatil edilmiş olduğu ilân olunur, ur. Taklitlerin Jasar di DİR emli ayna 9 o UCU Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sürat dilir len sakınınız. Halis limon çiçeğinden müstahzar 90 derece HASAN KOLONYASI bir harikai san'attir. Hasan Ecza deposu güm biraz IRTürüMİZ! Müdürü: Henan : Çinkografi SELANIK BANKASI Tarihi te'sisi: 1888 Sermayesi: Tamamen tediye edilmiş 30,000,009 Frank merkezi idaresi: İstanbul Türkiyedeki şubeleri: Galata. İstanbul Adana Yunanistandaki Şubeleri: Atina. Selanik. Kavala. Her nevi banka muameleleri - Kredi mektupları. Her nevi meskükât ile hesap küşadi- Çek servisleri kiralık kasalar . ip Tüne Beyoğlu ve Galata istasyonlarında yolcu- ların fazla beklemele- cine meydan vermemek için 1 şubat 1932 tari- hinden itibaren birinci ve ikinci mevki araba- lardan müteşekkil ka- İzmir. Samsün Mersin *arlar tesis edeceğini muhterem ahaliye arz ( ile, kespi, şeref eyler. Müdiriyet ME eri i I şirketi “9İ AİLELERE HİTABEN: Peşinen hiç bir para sarfetmeksizin ELBİSLERİNİZİ AYAKKAPALRINIZI ŞAPKALARINIZI MOBiLYALARINIZI vesaire her türlü ihtiyacatınızı temin için #lunda Tünel pasa iinda 7 No. da kâin EREDITO müessesesine müracaatla ekser tica rethanelerde para yerine geçen KREDİTO iştira bonolarını tedarik etmeniz lâzımdır. ait elverişlidir. Ketumiyet mutlaktır. aramı mara AY EZ Sahibiz: Necmeddin. Sadık Uruthtndğri yat müdürü LAS “aha; AM nat wigiimöy irluvye