26 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

26 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Rahat uyumak Ihlamur banyosunun çok faydası vardır Birçok (o kimseler “uzun kış geceleri uyuyamadıklarından şikâ- yet ederler. “Saaton birde, yat- tım ikiye kadar gözüme uyku girmedi,, Yahut “on ikide yattım dörde kadar saatleri (saydım, bir türlü uyuyamadın. Ancak sabaha karşı daldım, diyenler pek çoktur. Bir defa şunu bilmelidirki ge- celeri rahat uyuyabilmek için her akşam ayni zamanda yatmak ve sabahları aynı saata kalkmak şarttır. O zaman uyku kendiliğin- den gelir. Saniyen şu noktayı hatırdan çıkarmamalıdır: Geceleri on ikiden evel her uyku saatı, gece yarısından sonrakinin iki misli istirabat temin eder. Bütün Avrupa doktorları böyle kabul etmişlerdir. Rahat uyumak için, uykudan evel heyecana kapılmamak, sinir- lenmemek, lüzümsüz münakaşa- larla kendini yormamak iâzımdır. Mamafıh bütün bunlara rağmen bazı kimseler gene uykusuzluktan şikâyet ederler. Bu gibiler için kolay bir usul tavsiye edeceğiz: Ihlamur banyosu... Beş litre su içine 100 dirhem Iblamur atıp kaynatmalı. Bu suyu süzmeli ve banyo içindeki ılık suya karıştırmalı, sonra banyoya girmeli. On dakika bu ılık suda durmak rahat bır uyku temin eder. Yatarken banyo yapmak kabil değilse bir fincan ıhlamur içmek de rahat uyumak hususunda büyük faide temin eder. Asebi olanlara ekseriyetle çay uykusuzluk (verir. Bu mahzuru izale için bu gibilere çay hazır- larken çaydanlıga bir portakal yaprağı,bulunamazsa korutulmuş bir parça portakal kabuğu koymalı- dır. Ozaman çaydaki theobromin'in tesiri azalır. Portakal likörü Harcı: Bir kilo şeker. Bir litre 250 gram su Altı portakal Bir kilo halis ispirto Toprak veya porselen bir kap içerisinde ispirto ile suyun yar- sını karıştırmalı, sonra içerisine kabukları ile beraber ince halka halka kesilmiş portakalları koya- rak on beş gün brakmalı. On beşinci gün suyun yarısı ile gekeri bir kap içerisinde bir ta- şım kaynatmalı. Soğuyunca toprak kaptaki portakalları sıkarak, çıka- cak suyu bir temiz tülbentten geiçrmeli, ve soğuyan şeker şer betine ilâve etmeli, Iyice kariştırmali ve bir kaç gün öylece brakmalı. Sonra tekrar bir tülbentten süzerek şişelere doldurmalı. Kahve telvesile temizlik Kahve telvesi ile bazı şeyleri temizlemek mümkündür. Sıcak kahve telvesi yağlı şişeleri çok iyi temizler, Sıcak sabunlu suyun temizliyemediği / şişeleri (| telve temizlemektedir. Telveyi (o biraz sıcak su koyarak temizlenecek şişeye akıtmalı, iyice salladıktan sonra çalkalamalı, şişe tertemiz olur. Kahve telvesi ele dökülen gazyağını da temizleyip kokusunu çıkarır. Gr .. e — . a anılmıyan eşy Ekser evlerde eski zamandan kalma bir takım eşya, mobilyeler vardır. Bunlar bugünün ihtiyacına muvafık değildir. Fakat şu buhran zamanında bu eşyayı atıp yerine yenilerini almanın da imkânı yoktur. Eski mobilyeleri, yahut işe yaramıyan eşyayı küçük tadilât ile yeni şekle koymak pek alâ kabildir. Meselâ eski büyük bir aynalı dolabı ele alalım. Bu dolap, kapısı çıkarılarak, resimde olduğu gibi bir kütüphane şekline konulabilir. Dolabın kapısına gelince bu da bir kuvaföz vazifesini görebilir. Bunun için aynalı kapağı yerden beş on santimetro yükseklikte duvara çivilemelidir. Kapağın kilit yerine küçük bir raf yapmalı bunun üzerine en lüzümlu tuvalet eşyasını, meselâ tırnak takımını koymalıdır. Bu raf kilidin görünmesine mani olur. Diğer tarafa da kapağın kadrosu tarzında bir kadro, kadronun içine birkaç raf yaptırılır, bu raflara tuvalet eşyası yerleştirilir. Şu suretle az masrafla güzel bir kuvaföz vücuda gelmiş olur. Bisküi Evde bisküi yapmak pek kolay ve ucuzdur Evde bisküi yapmak hem ko- lay, hem ucuzdur. Bunun barcı şudur: Yarım okka un, yarım çay fincanı tereyağı, aynı miktarda süt vetoz şeker, üç yumurta, yarım kahve kaşığı bikarbonat, bir kahve kaşığı rendelenmiş portakal yahut limon kabuğu. Tereyağını ovalıyarak beyazlat- malı, İçerisine iyice vurulmuş yumurtalar, sonra şeker süt, bi- karbonat, portakal kabuğu en sonrada un ilâve edilmeli Bu bir hamur olur, bir müddet yo- ğurduktan Osonra merdane ile bisküi kalınlığında açmalı, isteni- len şekilde kestikten sonra üzer- lerine yumurta sarısı sürerek yağ- lanmış tepsiye odizmeli, fırına göndermeli. Gözlük camlarını buğudan muhafaza Kışta gözlük taşıyanları bizar eden şeylerden biri de soğuktan gözlüklerinin camlarında hasıl olan buğudur. Sokağa çıkmazdan evel, bir kaşık gliserin karıştırlır ve bu suya batırılan bir bezle göz- lükler silinirse camlarında buğu olmaz. Kışın şişen ayaklar Soğuktan yahut fazla yol yürü- mekten şişen ve acıyan ayakları iptida her akşam, sonraları iki üç akşamda bir sıcak su ile banyo etmeli, Bir litre suya birer kahve kaşığı dövülmüş şap ile, çamaşır için kullanılan sodadan konulur ve bu suda ayaklar bir çeyrek bırakılırsa çok faydası görülür. Pervin Kâni hanımın modelleri Sağdaki gece esvabı beyaz krep satendendir. Yakada kumaş bükü- lerek omuza kadar getirilir ve büyük arjan boncuklarla ensede birleşir. Belde de ayni şekilde bükülerek önden arkaya doğru yayılır. Serbest yürüyebilmek için önde gizli bir kloş yapılır. Elbi- senin aşağı kısmı renar argante ile süslenmiştir. Soldaki elbise de gene beyaz satendendir, arkanın iki yanında kısa birer kuyruk vardır. Önü düzdür, doreli beyaz satenden bir kurdele fiyonga yaparak arka ile ön kısmı birleştirir. Zayıflamak için bir doktorun tavsiyesi Zayıflamak istiyenlere, Pariste doktor Dujardin - Baumetz tara- fından tavsiye edilen bir rejim: Sabah kahve altısı: 25 gram ekmek 50 gram janbon yahut soğuk et, bir fincan hafif şekersiz çay. Öğle yemeği: 50 gram ekmek, 100 gram et, yahut iki yummrta, 100 gram taze sebze, 15 gram peynir, arzu edildiği kadar meyva. Akşam yemeği. öğle yemeğinin aynidir. Hafta da bir hafif müshil alınacak ve günde bir saat yol yürünecek. Greta Garbo pastası Hollivutta çok rağbet gören bir tatlı Meşhur sinema yıldızı Greta Garbonun Hollivutta pişirdiği ve diğer artistler tarafından beğe- nilerek (Greta Garbo) ismi verilen bir pasta Isveçte pek makbuldür. Bu pasta şu suretle yapılır: 100 gram tereyağ, 300 gram ince toz şeker, 200 gram badem, 10 tane acı badem, 3 yumurta, 4 orta büyüklükte patates. Bademleri, iç kabukları ayık- landıktan sonra makineden geçir- meli. Patatesleri de haşlayıp kabuklarını soyduktan sonra ren- delemeli. ( Patatesleri (kolayca rendelemek için çok pişirmeme- lidir.) Bir kap içerisine tereyağı ile bademleri koyarak güzelce karış- tırmalı ve ezmeli, sonra şekeri, ve iyice vurulmuş yumurtaları en sonra da rendelenmiş patatesi ilâve etmeli. Karıştırdıktan sonra yağlanmış küçük bir tepsiye dökerek hafif fırında yarım saat pişirmelidir. Kırmızı salata Soğuk etle yenilecek manzarası ve lezzeti güzel bir salatadır. Şu suretle hazırlanır : Patatesi haşlamalı ve makine- den geçirmeli, sirke, yağ, tuz biber ile karıştırdıktan sonra içine bir parça pancar turşusu etmeli, Fakat püresi koyu penbe bir renk alınca salata tabağının or - tasına kubbe olarak koymalı etrafına pancar turşusu ile zeytini çepeçevre dizmeli. Bu kırmızı salata bir çoklarını hayrete düşürecek ve neden yapıl mış olduğunu anlıyamayacaklardır. ilâve Amerikada güzellik modası! Yüz ve tırnaklar çok garir renklere boyanıyor Amerikada yeni açılan bir gü- zellik enstitüsü bazı (kadınlar tarafından büyük bir rağbet gör- mektedir. Enstitü şimdiye kadar bilinen bütün güzellik kaidelerini altüst etmiştir. Bir kaç seneden beri kadınlar yazd güneşte yanan, kavrulan deri lerini kışta beyazlatmağa çalışır- lardı. Şimdi Amerikada bu ens- titü yanmış kavrulmuş deriler üzerine sürülecek sütlü kahve rengi kremler tavsiye edilmek- tedir, Bu esmer ten üzerine yanaklara turuncu, dudaklara da koyu por- takali boya sürülüyor. Dişler üzerine süt gibi beyaz ve porlak bir emay geçirdikten sonra kadı- nın yüzü hazır oluyor... Sonra sira tırnaklara geliyor. Tırnaklar mutlaka giyilen elbisenin renginde boyanmalıdır. Gündüzleri yeşil, koyu kırmızı, kahve rengi, siyah emay sürmek en son moda- dır. Geceleri, açık mavi, turuncu, renklere rağbet varsada en çok yapılan resimli tırnaklardır. Mavi tırnak üzerine yaldızdan küçük bir hilâl ile yıldızlar, yahut azası bulunduğu klübün renklerini res- mettirmek pek revactadır. Tırnak- ları bu tarzda boyamak için iki saat kadar zaman lâzımdır. Balolara giderken siyak saçlı ve siyah gözlülere yeşil, sarışın- lara ise leylâki makiyaj tavsiye edilmektedir. Siyah saçlılar yüzlerine baygin bir yeşil krem ve pudra sürdük- ten sonra göz kapaklarına daha koyuca pudra ile gölgeletmekte- dirler. Sarışınlar leylâki krem ve pud- radan sonra açık mor pudra ile gözlerini gölgeletmekte, hatta şa- kaklarına mor bir kalem ile ince damarlar çizmektediler. Bu moda şimdiye kadar yalnız Amerikaya münhasır kalmışır. Parite Londrada ve Berlinde bu tarz makiyaja kimse rağbet et- memiştir. Amerikadaki enstitüde verilen bazı derslere hayret etmemek kabil değildir. Bu dersler bir kadının utanıp ta kızarmış görünmek istediği zaman ne yapması icap ettiğine, bir mecliste nasıl oturması, söz söylemesi lâzım geldiğine dairdir. Bir kadının kızarmak istediği zaman yapacağı Şeyler gıyet basitmiş, önüne bakarak nefes almadan elliye kadar sayarsa, yüzünde bir pembelik olurmuş. Konuşurken okızarmak lâzım olursa o vakit boynundaki kolye ile oynar gibi yaparak, kolyeyi bükmek ve belli etmeden parma- ğını gırtlağı üzerine basmak her zaman iyi netice veren bir usulmuş... Bir zamanlar güzellik enslitü- leri yaşlanmağa başlıyan kadınları gençleştirmek için çareler aradı. Şimdi Amerika'da genç kadın ve kızları güya güzelleştirmek için garip bir takım şeyler öğretmesi gülünecek bir haldir. Bu moda- nın hiç bir zaman Avrupaya gel miyeceğini gelse bile aklı selim sahibi kadınlar tarafından hiç bir zaman kabul olunmıyacağı mu- hakkaktır. i